آرشیو دی ماه 1400

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

خريد و فروش خانه در اصفهان

۴۹ بازديد

مواردی که باید در نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان رعایت کرد

۵۱ بازديد
یک مساله مهم درون مراحل نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان و پرداخت بیعانه به مشاور ملک است که مورد مهمی از مرحله های پرداخت مثل معامله مسکن است و بعد  از قرار داد مراحل نقل و انتقال و تنظیم اسناد انجام می شود.
اگر دو طرف معامله آگاهی کامل از مراحل خرید و فروش داشته باشند بسیاری از پرونده های حقوقی هیچگاه تشکیل نخواهد شد و زمان و فروشنده و خریدار هم به هدر نخواهد رفت. به طور کلی انجام دادن معامله های مختلف در مورد مسکن سختی و پیچیدگی های زیادی دارد که باعث به روز آمدن مشکلاتی برای شما می شود.
به همین خاطر باید برای جلوگیری از هر اتفاق بدی در این زمینه، از قوانین و مرحله های انجام کار آگاه باشید. امروزه روش های جدیدی برای پرداخت به وجود آمده است و بیشتر از روش های قبلی مورد اعتماد است و مردم با آرامش خاطر بیشتری به خرید و فروش مسکن و املاک خود می پردازند. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درمورد نحوه پرداخت پول در پیش خرید ملک برای شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
نحوه پرداخت پول در پیش خرید ملک و پرداخت هزینه بسیار مهم است؛ زیرا در کشورمان قوانین مشخصی برای خرید خانه وجود ندارد و تمام معامله هایی که به املاک ربط داشته  باشند به صورت توافق طرفین امکان پذیر است. اما این را فراموش نکنید که معامله های ملکی مشکلات زیادی دارند که اگر شما با این معاملات آشنا نباشید ممکن است ضررهای جبران ناپذیری برای شما به وجود بیاید. یکی از این روش های نا امن، نحوه غیر صحیح پرداخت است که می تواند دردسر های زیادی را برای شما ایجاد کند.
نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
 نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
طریقه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان مربوط به رهن و اجاره
در رهن و اجاره ملک، در صورتی که فردی قصد انتخاب ملک را داشته باشد باید مبلغی را به عنوان بیانه به مشاور املاک بدهد. این مبلغ معمولا میانگین ۲۵ درصد از مبلغ کل است که اگر دو طرف معامله راضی باشند مبلغ می تواند تغییر کند.
همچنین باقی مانده هزینه، در زمان گرفتن کلید و بعد از انجام معامله طبق قول نامه ای نوشته و پرداخت می شود. برای اینکه بتوانید قول نامه را تنظیم کنید حتما به شناسنامه یا کارت ملی نیاز دارید. بعد از انجام این کارها تنها کافیست که بنگاه دار از قول نامه سه کپی تهیه کرده و دوتای آن ها را به طرفین دهد همین‌ طور یکی را پیش خود نگه دارد.
نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان های وام دار به چه صورت انجام می شود ؟
 نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان های وام دار به چه صورت انجام می شود ؟
نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان های وام دار به چه صورت انجام می شود ؟
طریقه پرداخت پول در پیش خرید ملک، برای یک سری از املاکی که دارای وام هستند با بقیه املاک متفاوت است. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که منظور از مسکن هایی که وام دارند چیست؟ ملک هایی که وام دارند در دسته املاکی هستند که فروشنده برای خرید این املاک وام دریافت کرده است.
قبل از تسویه کامل وام قصد دارد آن ملک را بفروشد اما چون فرد فروشنده آن ملک را با کمک وام خریده است سند آن ملک یا مسکن در گرو بانک بوده و تا زمان تمام شدن اقساط آن سند در بانک می ماند و نمی ‌تواند به فرد دیگری انتفال پیدا کند. برای اینکه بتوانید این گونه ملک ها را به فروش برسانید دو راه پیش روی شماست اولین راه این است که شما می‌ توانید ملک  مورد نظر را به صورت قول نامه ای به فروش برسانید و دومین راه این است که با فروختن خانه تمام اقساط بانک را پرداخت کنید و سند ملک را از گرو بانک آزاد کنید.
نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان، مواردی که باید در آن رعایت کرد
 نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان، مواردی که باید در آن رعایت کرد
البته این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از راه دوم به صرفه نیست و خیلی کم استفاده می شود. یک راه دیگر در این بین برای شما وجود دارد که به انتقال وام مربوط می شود این گونه است که خریدار و فروشنده باید هر دو به بانک مورد نظر مراجعه کنند و با پر کردن فرم های مربوطه وام را از فروشنده خانه به خریدار انتقال دهند. در این روش فرد خریدار بخشی از مبلغ را به فروشنده می دهد و مابقی را هم به صورت قسطی به بانک می پردازد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در زمان انتقال وام 1 تا 10 درصد از کل مبلغ وام قابل پرداخت بوده که مبلغ پرداختی از کل وام کم می شود.
در نتیجه برای پیش خرید آپارتمان بهتر است که با انجام توافق های اولیه، قول نامه را امضاء کرده و سپس یک مبلغ به عنوان بیعانه پرداخت کنید. در این حین سه قسمت اصلی انجام می گیرد که در مرحله اول باید بیعانه و تاریخ را تنظیم کنید سپس در مرحله دوم هزینه را پرداخت کرده و ملک را تحویل بگیرید. البته ناگفته نماند که شما می توانید مانده پول را در محضر و در زمان انتقال سند نیز پرداخت کنید.
سؤالات متداول در رابطه با نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
 سؤالات متداول در رابطه با نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
سؤالات متداول در رابطه با نحوه پرداخت پول در پیش خرید آپارتمان
تا اینجای مطلب سعی کردیم که تمام جزئیات مورد نیاز درباره طریقه پرداختن پول در پیش خرید ملک را به طور مفصل بیان کنیم. در ادامه نیز به چند سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.
پیش فروش یا پیش خرید چیست؟
به یک سری از ملک هایی که قبل از اینکه قابل استفاده و سکونت باشند فروش می روند، پیش فروش و به ملک هایی که قبل از کامل شدن خریداری شود، پیش خرید گفته می شود.
 پیش‌ خرید کردن یک ملک سودآور است؟
بله. چون ملک مورد نظر کامل نشده قیمت آن از یک ملک کامل کمتر خواهد بود.
 
امیدواریم با خوانئن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با پیش خرید ملک دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در نحوه پرداخت پول در پیش خرید نیز استفاده نمایید. برای بهره مندی از خدمات املاک داران می توانید به صفحه اصلی مراجعه کنید. خدمات مجموعه املاک داران شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، تهاتر، مشارکت در ساخت، خرید زمین کشاورزی و باغ در اصفهان و غیره می شوند.

عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان

۴۱ بازديد
یکی از پراهمیت ترین مسائل در معامله ملک، عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان می باشد. از آنجایی که عرف تحویل ملک دارای دشواری های زیادی در معامله های مسکن است و به مرور زمان مشکلاتی ایجاد می کند بنابراین بهتر است که یک سری مسائل را در نظر بگیرید. برای اینکه در زمان خرید و فروش ملک به مشکل بر نخورید باید از تمام قوانین خرید و فروش ملک آگاهی کامل داشته باشید و بتوانید از آنها به نحو احسنت استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درمورد عرف تحویل ملک خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
قانون عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
 قانون عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
قانون عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
بر اساس قانون های پیش فروش کردن ملک، در هر قرارداد باید صاحب رسمی زمین تعهد دهد ساختمانی که قرار بوده در آن ملک ساخته یا تکمیل شود را به صورت کامل تحویل می دهد و مالکیت آن به فرد پیش خریدار واگذار می کند. این قانون در مقررات ملکی، قرارداد پیش فروش ساختمان به حساب می آید. پیش فروشنده باید بر اساس قانون های ذکر شده بعد از شهرداری، کار تنظیم پروانه ساختمان را به اتمام رساند. همچنین باید شناسنامه فنی مستقلی برای هر واحد صادر شود که در این شناسنامه باید ملحقات و مشخصات کامل بیان شود.
بعد از تمام شدن کار شما باید برای مرحله تنظیم کردن قرارداد پیش فروش، از یک دفتر اسناد رسمی استفاده کنید. مشاوران املاک وظیفه دارند بعد از اینکه مذاکره های ابتدایی را انجام دادند طرفین معامله را برای تنظیم کردن قرارداد رسمی به دفتر خانه مورد نظر ارجاع دهند. مشاوران املاک خودشان نمی توانند قرارداد را تنظیم کنند اگر این کار را انجام دهند مجرم به شمار می آیند. بنابراین اگر سرمایه گذاران بدون اینکه سندی تنظیم کنند یا بدون اینکه مجوزی داشته باشند برای پیش فروش ساختمان اقدام کنند مجازات می شوند.
صفر تا صد قوانین و عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
 صفر تا صد قوانین و عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
 در عرف تحویل ملک هنگام پیش فروش و قرارداد پیش‌فروش باید موارد زیر را رعایت کنید:
  • ‌ اسم و مشخصات طرفین حقیقی یا حقوقی قرارداد باید ذکر شود.
  • ‌ مشخصات ثبتی پلاک و نشانی وقوع ملک باید مشخص باشد.
  • باید دارای امکانات واحد ساختمانی مثل تعداد اتاق ها و مساحت و شماره طبقه و واحد و... باشد.
  • مشخصه های فنی و معماری که واحد در آن ساخته می شود مثل مکان کاربری و زیر بنای ساختمان و مساخت کل، تعداد کل طبقه ها و واحدها، نوع مصالحی که در ساختمان استفاده شده، سیستم گرمایش و سرمایشی و شناسنامه فنی هر واحد در قیمت تاثیر می گذارد.
  • قیمت یا عوض، تعداد قسط ها و نحوه پرداخت
  • شماره قبض های اقساطی برای قیمت قطعی برای تحویل و انتقال
  • تعیین زمانی برای تحویل ساختمان از قبل فروخته شده و تنظیم سند رسمی برای واگذاری
  • تنظیم کردن قرارداد و مسئولیت خسارت ها
  • پیش فروشنده باید در مراجع صادر کننده پروانه و تمام مراجع قانونی تعهد داشته باشد.
  • داوران برای تنظیم قرارداد باید از طرف قوه قضایی معرفی شوند.
نکته هایی در عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان  که باید در تنظیم قرارداد به آن دقت داشته باشیم
برای تنظیم کردن قرارداد پیش فروش ملک و آپارتمان اول باید مشخصات و ویژگی های دو طرف مثل نام و تاریخ تولد، شماره ملی، آدرس و شماره تماس و غیره نوشته شود. همچنین باید مشخص شود که فروشنده چه سمتی دارد و آیا می تواند توانایی انجام معامله را انجام دهد؟ امکان دارد فروشنده مالک زمین و صاحب سند ملک هم باشد پس مساله مهم این است که بر اساس توافق هایی که برای سهم آپارتمان یا ملک انجام شده مشخص شود که آیا فرد فروشنده می‌ تواند ملک را انتقال دهد یا خیر.
اکثر مشکلات در این مدل قراردادها، به دلیل توجه نکردن خریداران به این نکته ها به وجود می آید. نکاتی مثل سند ملک قرارداد، ساخت و یا مشارکت، نحوه تقسیم بندی آپارتمان بین مالک و سازنده و… را به دقت بررسی و مطالعه نمی کنند. مردم گاهی این کارهای مهم را به مشاورانی که در بنگاه املاک هستند می سپارند زیرا  کار به تنهایی باعث اختلاف ها و سوتفاهم های زیادی می شود.
قبل از اینکه قرارداد ببندید به دفترخانه استاد رسمی مراجعه کرده و پلاک ثبتی ملک را چک کنید و از آخرین صاحب و وضعیت توفیقی و اینکه ملک ممنوع المعامله نباشد اطمینان حاصل کنید.
بهای ملک  در عرف تحویل آپارتمان
 بهای ملک  در عرف تحویل آپارتمان
بهای ملک  در عرف تحویل آپارتمان
قیمت ملک و نحوه پرداخت آن موضوع مهمی است که باید با تمرکز و جزییات بسیاری در بند قرارداد پیش فروش درج شود و نحوه پرداخت پول و پرداخت اقساط به صورت نقدی یا به صورت چک انجام گیرد. البته این نکته را در نظر بگیرید که باید تاریخ و زمان پرداخت در قرارداد ذکر شود. یکی از بهترین شیوه ها این است که خریدار باید قسمتی از مبلغ را بر اساس پیشرفت کار پرداخت کند و با نزدیک شدن و رسیدن مراحل بعدی زمانش در قرارداد ذکر می شود. خریدار باید اقساط خود را پرداخت کند و در صورتی که خریدار قسط هایش را پرداخت نکند فروشنده می تواند معامله را باطل کند یا خسارتی را به صورت روز شمار تعیین کند.
سوالات مرتبط برای عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
 سوالات مرتبط برای عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
سوالات مرتبط برای عرف تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان
تا اینجای مطلب سعی کردیم که تمام جزئیات مورد نیاز درباره عرف ملک در پیش فروش را به طور مفصل بیان کنیم. در ادامه نیز به چند سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.
چگونه می توان فهمید ملک معامله شده واقعی است یا خیر؟
قبل از اینکه قرارداد ببندید باید به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید و مطمعن شوید که ملک موردنظر ممنوع المعامله نیست.
برای جلوگیری از بدقولی فروشنده برای تحویل آپارتمان، باید چه کاری انجام داد؟
یکی از بهترین روش ها برای جبران خسارات خریدار و ضمانت بهتر تعهدات ملکی، استفاده از خسارت تاخیر روزانه است که این خسارت طبق قیمت اجاره همان ملک محاسبه می شود.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با عرف تحویل ملک دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در نحوه محاسبه قیمت آپارتمان نیز استفاده نمایید. برای بهره مندی از خدمات مجموعه املاک داران می توانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و با همکاران ما در ارتباط باشید. خدمات مجموعه املاک داران شامل مشارکت در ساخت، مشاوره حقوقی املاک، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان و غیره می شوند.
همچین سایت املاک داران بستری مناسب را برای ثبت ملک رایگان فراهم کرده است. با ارائه اطلاعات املاک خود و یا با پر کردن فرم آن می توانید ملک های خود را تبلیغ نمایید.
برای هرگونه پیش فروش آپارتمان در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

چرا بايد ملك خود را اينترنتي بفروشيم؟

۴۱ بازديد

اغلب صاحبان املاك مي دانند كه اينترنت بهترين گزينه براي جذب خريدار است. فروش اينترنتي ملك هر روز در ميان مردم بيش از پيش رواج يافته كه البته خالي از لطف نيست! اما استفاده حداكثري از مزاياي اينترنت در فروش ملك نياز به يك سري استراتژي دارد. سه مسئله مهم را بايد در نظر بگيريد. در واقع مسيري كه شما براي فروش خانه خود انتخاب مي كنيد، به اهداف مالي، جدول زماني و اشتياق شما بستگي دارد. مزاياي عرضه اينترنتي ملك بسيار اند و اطلاع يافتن از آنها باعث مي شود نتيجه بسيار خوبي دريافت كنيد.

اين روزها تقريبا همه افراد براي هندل كردن امور دنياي واقعي به دنياي مجازي متكي هستند. اينترنت همه چيز از سفارش مواد غذايي گرفته تا خريد ملك و خانه را ساده تر مي سازد! به لطف وب سايت هاي املاك، شما ميتوانيد به راحتي از داخل منزل خود به خريد و فروش ملك بپردازيد. با املاك داران همراه شويد تا بدانيد كه چرا بايد ملك خود را اينترنتي بفروشيم؟

چرا بايد ملك خود را اينترنتي بفروشيم؟

 چرا بايد ملك خود را اينترنتي بفروشيم؟

مزاياي عرضه اينترنتي ملك چيست؟

توجه داشته باشيد كه اگر شما از آن دسته افرادي نيستيد كه به فروش ملك خود به صورت اينترنتي تمايل نداريد، ممكن است درصد بالايي از خريداران بلقوه را از دست بدهيد. با فروش آنلاين املاك و مستغلات و با تسلط كامل بر روند كار، بازدهي بالايي را خواهيد داشت.

در واقع با افزايش شمار مشاوران املاك آنلاين، روش هاي سنتي با روند كاهشي روبرو شده اند. فروش آنلاين ملك ميتواند داراي مزاياي زيادي از جمله كاهش هزينه هاي بازاريابي باشد. علاوه بر اين، با وجود مشاوران املاك متعدد به راحتي و در سريع ترين زمان ممكن ميتوانيد ملك خود را به فروش برسانيد. بنابراين اگر تصميم به فروش املاك خود را در سر داريد، در اينجا به مزاياي عرضه اينترنتي ملك اشاره مي كنيم:

1.فروش سريع تر ملك!

يكي از بزرگترين مزاياي عرضه اينترنتي ملك، صرفه جويي در زمان مي باشد. از اين طريق ديگر لزومي ندارد با افرادي كه ملك شما را نمي پسندند، ديدار داشته باشيد. بنابراين اگر تصميم به فروش سريع ملك خود داريد، يك آژانس املاك آنلاين ميتواند براي شما اين كار را سرعت ببخشد. اغلب مشتريان به دنبال خريد آنلاين ملك هستند و زماني كه ملك شما هم در ليست املاك قرار گيرد، ميتوانند به سادگي شما را پيدا كنند. معمولا تمامي جزئيات مورد نياز در رابطه با ملك شما در يك پورتال گنجانده شده و در اختيار مشتريان قرار داده مي شود.

روش هاي سنتي فروش خانه و ملك ميتواند كمي زمان بر باشد. چرا كه بايد روند طولاني را در بنگاه هاي معاملات ملكي براي انجام آن سپري كنيد. در واقع بايد ابتدا از املاك و مستغلات بازديد حضوري شود و فروشنده ملك بايد براي نهايي ساختن قرارداد به دفاتر آنها مراجعه نمايد. اما در خدمات اينترنتي، تنها كاري كه بايد انجام شود، فراهم ساختن ليستي از جزئيات ملك مي باشد. خوشبختانه ميتوان در طول يك روز تمامي جزئيات ملك را آماده نمود.

مزاياي عرضه اينترنتي ملك چيست؟

 مزاياي عرضه اينترنتي ملك چيست؟

2.صرفه جويي در هزينه ها!

از ديگر مزاياي فروش آنلاين ملك در مقايسه با روش هاي سنتي، صرفه جويي در هزينه ها مي باشد. هنگام فروش ملك به صورت سنتي، شما بايد هزينه هاي مختلفي براي ماليات، دفاتر املاك و هزينه بازديد از ملك بپردازيد. اما هنگام فروش ملك به صورت آنلاين شما فقط بايد براي پكيج تبليغاتي هزينه پرداخت كنيد. وب سايت هاي معتبري در اين زمينه فعاليت مي كنند كه شما ميتوانيد با پداخت هزينه معقول براي ملك خود تبليغ كنيد. زماني كه خريدار خود را پيدا كرديد، ديگر لزومي به پرداخت كميسيون وجود ندارد. در روش سنتي درصدي از مبلغ ملك را به عنوان كميسيون از طرفين قرار داد دريافت مي نمايند.

عرضه اينترنتي ملك، روشي كاربر پسندتر

 عرضه اينترنتي ملك، روشي كاربر پسندتر

3.دريافت پيشنهادات عالي!

زماني كه شما ملك خود را براي فروش آنلاين در سايت قرار مي دهيد، يك بازار جهاني خواهيد داشت. در حقيقت شما هنگام ثبت آگهي در روزنامه يا آژانس املاك با گروه كوچكي از جامعه هدف در ارتباط خواهيد بود. اما معمولا در وب سايت هاي املاك، شمار زيادي خريدار از سراسر كشور ثبت نام مي كنند. اين مسئله به شما كمك مي كند تا با مشتريان زيادي در تعامل باشيد كه برخي از آنها حاضرند به هر قيمتي ملك را بخرند. اگر ساخت و ساز ملك شما شيك و مدرن باشد، شانس بيشتري براي دريافت پيشنهادات عالي خواهيد داشت. كافيست يك آژانس املاك آنلاين معتبر را انتخاب كنيد تا شما را در ليست خود قرار دهيد.

املاك داران يكي از شركت هاي املاك آنلاين مي باشد كه بستري عالي براي ملاقات خريدار و فروشنده ملك فراهم مي نمايد. خريداران شانس اين را دارند كه ملك و خانه اي متناسب با بودجه خود پيدا كنند و اين روشي كارآمد براي فروشندگان ملك مي باشد تا بهترين آفرها را دريافت كنند.

عرضه اينترنتي ملك و مزيت هاي آن

 عرضه اينترنتي ملك و مزيت هاي آن

4.روشي كاربر پسند تر!

اينترنت در مسئله خريد و فروش ملك ميتواند بسيار كارآمد باشد. فروشنده ملك ميتواند تبليغات خود را با افزودن عكس، ويدئو و لوكيشن و توضيحاتي در رابطه با ملك خود در فضاي مجازي قرار دهد. خريداران ملك معمولا طرفدار چنين فضايي مي باشند. چرا كه مي توانند همه چيز را بر اساس اولويت هاي خود بيابند.

5.افزايش احتمال فروش ملك!

اگر به دنبال فروش ملك خود هستيد، بهتر است روش آنلاين را انتخاب كنيد. در صورت انتخاب روش هاي قديمي، احتمال فروش خانه شما كمتر مي باشد. در نتيجه مجبور خواهيد شد مدت زمان طولاني تري به انتظار مشتري بنشينيد. ولي امروزه همه با فضاي مجازي سر و كار دارند و احتمال پيدا كردن مشتري از اين طريق بيشتر است.

افزايش احتمال فروش ملك با عرضه اينترنتي آن

 افزايش احتمال فروش ملك با عرضه اينترنتي آن

سوالات متداول

امروزه فروش ملك به صورت آنلاين نسبت به روشهاي سنتي، از محبوبيت بيشتري در بين مردم برخوردار مي باشد. اما اگر شما هم از آن دسته از افرادي هستيد كه هنوز به متد قديمي وابسته ايد، بايد با مزاياي عرضه اينترنتي ملك آشنا شويد. در ادامه برخي از سوالات رايج در اين باره را مطرح خواهيم كرد:

چگونه مي توان از طريق فروش اينترنتي ملك در زمان صرفه جويي نمود؟

از طريق فروش آنلاين ملك ديگر لزومي ندارد با افرادي كه ملك شما را نمي پسندند، ديدار داشته باشيد. اغلب مشتريان به دنبال خريد آنلاين ملك هستند و زماني كه ملك شما هم در ليست املاك قرار گيرد، ميتوانند به سادگي شما را پيدا كنند. معمولا تمامي جزئيات مورد نياز در رابطه با ملك شما در يك پورتال گنجانده شده و در اختيار مشتريان قرار داده مي شود.

آيا فروش آنلاين ملك باعث كاهش هزينه ها مي گردد؟

در جواب به اين سوال بايد بگوييم قطعا بله! هنگام فروش ملك به صورت سنتي، شما بايد هزينه هاي مختلفي براي ماليات، دفاتر املاك و هزينه بازديد از ملك بپردازيد. اما هنگام فروش ملك به صورت آنلاين شما فقط بايد براي پكيج تبليغاتي هزينه پرداخت كنيد. زماني كه خريدار خود را پيدا كرديد، ديگر لزومي به پرداخت كميسيون وجود ندارد.

تفاوت دريافت آفر در فروش ملك به صورت آنلاين و سنتي چيست؟

زماني كه شما ملك خود را براي فروش آنلاين در سايت قرار مي دهيد، يك بازار جهاني خواهيد داشت. در حقيقت شما هنگام ثبت آگهي در روزنامه يا آژانس املاك با گروه كوچكي از جامعه هدف در ارتباط خواهيد بود. اما معمولا در وب سايت هاي املاك، شمار زيادي خريدار از سراسر كشور ثبت نام مي كنند. اين مسئله به شما كمك مي كند تا با مشتريان زيادي در تعامل باشيد كه برخي از آنها حاضرند به هر قيمتي ملك را بخرند.

نتيجه گيري

فروش ملك به صورت آنلاين بسيار سريع و بدون ريسك مي باشد. شما با اين روش شانس زيادي براي بستن يك قرارداد درجه يك را داريد و در دراز مدت باعث كاهش هزينه ها نيز خواهد شد. مطمئن شويد كه يك كمپاني خوب و معتبر را براي فروش ملك خود پيدا كنيد تا بهترين خريداران را به شما معرفي نمايد. تصاوير واضح و جزئيات دقيق از ملك خود آماده سازيد. چرا كه اين مسئله روي جذب خريدار تاثير زيادي دارد.

يكي از خدمات مجموعه املاك داران اين است كه شما مي توانيد به راحتي و به صورت رايگان ملك هاي خود را ثبت نماييد. همچنين مي توانيد با همكاران ما تماس گرفته و سپس اطلاعات ملك خود را ارائه دهيد تا اين كار را به راحتي برايتان انجام دهند.

علاوه بر ثبت ملك، مجموعه املاك داران خدمات ارزنده ديگري نيز عرضه مي كند كه شامل تهاتر، مشاركت در ساخت، خريد و فروش آپارتمان در اصفهان، خريد و فروش باغ و ويلا در اصفهان و غيره مي شوند.

قانون پيش فروش آپارتمان فوت و فن‌ هايي كه نمي‌ دانيد!

۴۲ بازديد

بدون شك براي شما هم پيش آمده است كه در پيش فروش آپارتمان مشكلاتي داشته باشيد. اين موضوع از زماني اهميت بسياري پيدا مي كند كه مشكلات و اختلافاتي بين خريدار و فروشنده به وجود بيايد به همين منظور طبق قانون پيش فروش مي توان به راحتي اين موضوع را حل و فصل كرد. در اين مقاله قصد داريم مطالبي را درمورد قانون پيش فروش آپارتمان به شما ارائه دهيم. اميدواريم تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

شما مي توانيد براي هر گونه پيش فروش آپارتمان و خريد و فروش سريع آپارتمان به سايت املاك داران مراجعه نماييد.

تعيين قيمت

 تعيين قيمت

قانون پيش فروش آپارتمان

قانون پيش فروش در سال ۱۳۸۹ اجرا شد و طبق آن هر قراردادي و با هر عنواني كه دارد پيش فروشنده متعهد مي شود كه به عنوان مالك رسمي زمين، واحدي را تكميل يا آن را احداث كند. اين قانون تا زماني اجرا مي شود كه بعد از تمام شدن آپارتمان، به مالكيت پيش خريدار درآيد. براي انجام پيش فروش آپارتمان بايد طبق قانون ذكر شده يك پروانه صادر شده از طرف شهرداري داشته باشيد همچنين براي هر واحد يك شناسنامه فني تنظيم كنيد كه تمام مشخصات در آن بيان شده باشد.

بعد از آن پيش فروشنده بايد به گرفتن مجوز انتشار آگهي و تبليغات در خبرنامه ها و مطبوعات بپردازد. سپس بايد قرارداد پيش فروش را حتما در دفاتر اسناد رسمي تنظيم كند؛ زيرا تنظيم اين قرارداد بايد حتما توسط مشاوران املاك صورت بگيرد و در غير اين صورت جرم محسوب مي شود.

حتي سرمايه گذران نيز نمي توانند خودشان به تنظيم سند قرارداد بپردازند و از آنجايي كه مجرم علاوه بر حبس، بايد ۹۱ روز جريمه نقدي نيز بپردازد بنابراين بهتر است كه طبق قانون اين قرارداد صرفا توسط مشاوران املاك بررسي شود. چند قانون جديد براي پيش فروش وجود دارد كه در ادامه آنها را شرح خواهيم داد:

امكانات واحد

از جمله ويژگي هاي واحد مي توان به مساحت واحد، انباري و پاركينگ و همچنين به شماره طبقه اشاره كرد. همين‌طور واحدها داراي امكانات فني مانند سيستم گرمايش و سرمايش، نوع مصالح و موقعيت نيز هستند

تعيين قيمت

رضايت طرفين در قيمت آپارتمان بسيار مهم است و بايد طبق قانون تعداد اقساط و طريقه پرداخت آن بين دو طرف ذكر شود. همچنين بعد از آن پيش خريدار طبق پرداخت اقساط، صاحب آپارتمان پيش فروش مي شود.

البته بايد در نظر داشت كه طبق ماده ۲ قانون پيش فروش، حداقل ۱۰ درصد از قيمت كل براي سند رسمي ساماندهي مي شود و نمي توان خلاف آن كاري انجام داد. همچنين اگر كه پيش خريدار اقساط را پرداخت نكند پيش فروشنده وظيفه دارد به دفتر اسناد اعلام كند و از آنجا به پيش خريدار هشدار دهد. اين درصورتي است كه اگر اقساط را پرداخت نكند پيش فروشنده حق فسخ معامله را داشته باشد.

زمان تحويل ملك

طبق ماده ۲ قانون پيش فروش، زمان تحويل پروژه و پايان آن بايد مشخص باشد. تحويل ملك نبايد بيشتر شود و بايد طبق زماني كه مقرر شده انجام شود. در صورتي كه پيش فروشنده نتواند به تعهد خود عمل كند و در تاريخي كه وعده داده ملك را تحويل دهد، بايد طبق قانون خسارت آن را بپردازد.

حل اختلافات طرفين

بر اساس ماده ۸ قانون پيش فروش، در صورتي كه طرفين نتوانند باهم توافق كنند طبق قانون يك داور از طريق دادگستري انتخاب مي شود كه طرفين مي توانند از آن راهنمايي بگيرند و موضوع را حل كنند.

مساحت واحد پيش فروش

بر اساس ماده ۷ قانون پيش فروش ساختمان، اگر كه مساحت واحد طبق صورت جلسه كمتر يا بيشتر از اندازه تعيين شده باشد قيمت آن طبق قرارداد حساب مي شود. مثلاً در صورتي كه مساحت واحد آپارتمان تا ۵ درصد باشد هيچكدام از طرفين معامله نمي توانند قرارداد را باطل كنند. ولي اگر اين مساحت از ۵ درصد زيادتر شود فقط خريدار مي تواند قرارداد را فسخ كند يا اينكه مبلغي اضافه تر به پيش فروشنده پرداخت كند. همچنين خريدار مي تواند در صورتي كه مساحت واحد هاي آپارتمان كمتر از ۹۵ درصد باشد قرارداد را فسخ كند يا اينكه طبق نظر كارشناس از قيمت آن كم كند.

بيمه كردن قرارداد

طبق ماده ۹ قانون پيش فروش، پيش فروشنده وظيفه دارد ساختمان را بيمه كند و در صورت خسارت قبل از اينكه مبلغي پرداخت كند با استفاده از بيمه آن را تعيين تكليف كند. بيمه براي زماني مناسب است كه آپارتمان داراي خسارتي ناشي از عيب بنا يا عدم رعايت ميزان قانون است و با استفاده از بيمه ديگر خيالتان از اين بابت راحت است.

زمان تحويل دادن ملك

 زمان تحويل دادن ملك

انتقال سند

بعد از اتمام ساخت و ساز ساختمان طبق زمان تنظيم شده در قرارداد و همچنين با تصويب مهندس ناظر، پيش خريدار مي تواند با ارائه مدارك به دفاتر اسناد رسمي براي ثبت آن به نام خود اقدام كند. پيش فروشنده مي تواند طي ۱۰ روز براي انتقال سند به دفترخانه برود و در صورتي كه اقدام نكند دفترخانه موظف است كه به تنظيم سند رسمي به نام پيش خريدار را بررسي كند. بعد از انجام تمام تعهدات ذكر شده در قرارداد، طرفين وظيفه دارند قرارداد را به دفترخانه اسناد رسمي برگشت دهند.

مزاياي قانون پيش فروش آپارتمان

اين مزايا از طرفي به نفع پيش خريدار و از جانب ديگر به نفع پيش فروشنده است. مثلاً در صورتي كه پيش فروشنده در زمان مقرر شده، ساختمان آپارتمان را تحويل پيش خريدار ندهد بايد جريمه اي به پيش خريدار بپردازد. اين قانون براي پيش فروشنده نيز داراي مزايايي است به عنوان مثال در صورت پرداخت نكردن اقساط، پيش فروشنده مي تواند براي تنظيم كردن سند به دفترخانه اقدام كند و دفتر اسناد بايد طبق قرارداد به پيش خريدار اطلاع دهد كه به مدت يك ماه اقساط خود را پرداخت كند وگرنه پيش فروشنده مي تواند قرارداد را باطل كند.

سوالات متداول

 سوالات متداول

سؤالات متداول در رابطه با قانون پيش فروش آپارتمان

تا اينجاي مطلب سعي كرديم كه تمام جزئيات مورد نياز درباره قانون پيش فروش آپارتمان را به طور مفصل بيان كنيم. در ادامه نيز به چند سؤال رايج در اين باره پاسخ خواهيم داد.

 در قانون پيش فروش چه مواردي مهم است؟

در قانون پيش فروش مواردي مانند نشاني و آدرس احداث ملك، نام و ويژگي هاي طرفين قرارداد، امكانات و قابليت‌ هاي واحد آپارتماني مثل مساحت، پاركينگ، انباري، تعداد اتاق ها و تعداد واحدها، معرفي داوران آپارتمان، صدور پروانه و توجه به تعهدات پيش فروشنده، ميزان اقساط و طريقه پرداخت آنها، زمان تحويل واحد آپارتمان و تنظيم سند رسمي آن، تنظيم قرارداد درمورد خسارات، تغيير قيمت، ضمانت و بيمه مهم است.

قانون پيش فروش ساختمان چگونه انجام مي شود؟

بر اساس اين قانون، تنظيم قرارداد بايد در دفترخانه اسناد رسمي انجام شود كه قبل از آن بايد پيش فروشنده ابتدا ساختمان را احداث كرده و سپس طبق قانون پيش فروش آن را به پيش خريدار تحويل دهد.

با راهنمايي كارشناسان مجموعه املاك داران مي‌توانيد ضمن خريد و فروش خانه و ويلا در اصفهان، از پيش فروش آپارتمان نيز استفاده نماييد.

تهاتر قهري چيست؟

۵۲ بازديد

تهاتر قهري يكي از انواع معامله به صورت تهاتر و يا معاوضه است. اما تهاتر چيست؟ تهاتر به لحاظ لغوي به معني تبادل و معاوضه دو دين است كه براي طرفين ارزشمند است. تهاتر يك واقعه حقوقي بوده و در موارد مختلفي صورت مي پذيرد. مثلا تهاتر ملك با ملك، تهاتر ملك با خودرو، تهاتر ملك با مصالح و غيره.

تهاتر يعني مساوات و يكديگر را تكذيب كردن كه در اصطلاح حقوقي به معني برطرف شدن دو دين (دين هاي دو طرف معامله) است كه مي توانند شي مثلي يا وجه نقد باشند. اين دو دين تا اندازه اي هستند كه بتوانند باهم برابري كنند.

اولين موضوعي كه در تهاتر اهميت مي يابد اين است كه دو موضوع تهاتر بايد با يكديگر همجنس باشند.

در قانون مدني از تهاتر به عنوان يكي از اسباب سقوط تعهدات ياد شده است. همچنين تهاتر يك واقعه حقوقي است و اراده طرفين قرارداد در آن هيچ نقشي ندارد. تهاتر به لحاظ حقوقي يعني اجراي دو تعهد در مقابل هم، از مهمترين شروط اين قرارداد اين است كه دو دين مورد معامله مسلم و معلوم باشد. در ادامه به شرايط و تحليل قرارداد تهاتر قهري مي پردازيم.

تهاتر قهري و مسائل حقوقي آن تهاتر قهري و مسائل حقوقي آن

تهاتر قهري چيست؟

نخستين سوالي كه پيش مي آيد اين است كه در چه زماني تهاتر قهري پيش مي آيد و چه چيز به اين نوع از تهاتر مي انجامد؟

در شرايطي كه دو طرف معامله هم نسبت به يكديگر طلبكار باشند و هم بدهكار. به اين معني كه دو شخص هم نسبت به هم داين باشند و هم مديون. هم متعهد باشند و هم متعهدله. تهاتر در شرايطي كه به شخص محجوري بدهكار بوده و از قيم يا سرپرست او طلبكار باشيد انجام شدني نخواهد بود.

تهاتر قهري، بدون رضايت دو طرف حاصل مي گردد. در اين نوع تهاتر به حكم قانون، در صورتي كه دو شخص نسبت به يكديگر هم طلبكار شوند و هم بدهكار دين آنها در برابر هم ساقط مي شود.

شرايط تهاتر قهري شرايط تهاتر قهري

شرايط تهاتر قهري

وحدت موضوع: براي به وجود آمدن تهاتر قهري دو دين بايد موضوعي واحد داشته باشند. براساس ماده 296 بايد موضوع دين هاي مورد تهاتر از يك جنس باشند. يعني اگر دين يك طرف معامله خانه باشد و دين طرف ديگر مصالح، تهاتر قهري امكان پذير نيست.

همچنين شرط وقوع تهاتر قهري اين است كه موضوع دو تعهدي كه در معامله وارد مي شوند كلي باشند. در صورتي كه موضوع دو تعهد عين معين باشند تهاتر انجام نمي گيرد. به طور مثال اگر يكي از دو طلبكار درخواست يك خانه معين از ديگري كند تهاتر وقوع نمي يابد.

وحدت زماني: يكي ديگر از شروط وقوع تهاتر قهري است. هر دو دين در تهاتر قهري بايد حال و قابل وصول شده باشند. اگر زمان پرداخت دين ها مختلف باشد ولي تاخير در تاديه يكي از دين ها پيش آيد، تا زمان پرداخت دين ديگر سر برسد تهاتر انجام مي شود، چراكه هر دو دين در زمان واحد حال و قابل وصول هستند.

وحدت مكان: يكي از شروط وقوع تهاتر قهري اين است كه مكان تاديه يكي باشد. به اين منظور كه اگر كسي با شخصي ديگر در شهر اصفهان بخواهد تهاتر ملك انجام دهد، مكان پرداخت دين دو طرف بايد در اصفهان باشد. مثلا اگر پرداخت يك دين در اصفهان باشد و مكان پرداخت دين ديگري در تهران، تهاتر انجام نميگيرد.

دين طرفين معامله به هيچ وجه نبايد متعلق به شخص ثالثي باشد: تهاتر به هيچ وجه به ضرر اشخاص ثالثي كه داراي حق ثابتي نسبت به موضوع دين هستند صورت نمي پذيرد. طبق ماده 299 قانون مدني، در برابر حقوق ثابته اشخاص ثالث تهاتر انجام پذير نخواهد بود و در نتيجه اگر موضوع دين به نفع شخص ثالثي نزد مديون مطابق با قانون توقيف شود و سپس مديون پس از اين توقيف از دائن طلبكار شود، ديگر نخواهد توانست با استناد بر تهاتر از تاديه مال توقيف شده امتناع ورزد.

محقق و ثابت بودن دو دين در تهاتر: يكي ديگر از شروط وقوع تهاتر اين است كه هر دو دين مورد تهاتر محقق و ثابت باشند. اگر يكي از دين ها محقق و ثابت باشد ولي دين ديگري اين چنين نباشد تهاتر قهري صورت نخواهد پذيرفت.

تهاتر تهاتر

نكات مهم در تهاتر قهري

زماني كه دو دين موجل بوده ولي سررسيدشان يكي باشد، در اينكه بين آنها تهاتر واقع شود يا نه اختلاف هست. بعضي بر اين عقيده اند كه اين نوع دين ها قابل تهاتر نيستند، اما بعضي هم در اين مورد كه تهاتر براي اين ديون انجام گيرد نظراتي داده اند. ماده 296 با اين نظر سازگاري بيشتري دارد.

هروقت اجل به سود بستانكار بوده و وي از اجل صرف نظر نمايد، طلب او حال به شمار آمده و دينش قابل تهاتر خواهد بود.

تهاتر چه فوايدي دارد؟

اول به تاثيرات تهاتر مي پردازيم. سقوط دين ها و تضامين آن از اثرات تهاتر قهري است. به اين صورت كه پس از تهاتر ذمه هردو مديون بريء خواهند شد.

يكي از مهمترين فوايد تهاتر اين است كه دو طرف در امنيت بيشتري به طلب خود خواهند رسيد. تهاتر به معناي پرداخت دين است و اشخاص مي توانند ديون خود را بپردازند. همچنين تهاتـر از پرداخت پياپي ديون و صرف هزينه و زمان انجام تعهدات متقابل جلوگيري مي كند.

تهاتر چه فوايدي دارد؟ تهاتر چه فوايدي دارد؟

تهاتر قهري يك مسئله حقوقي است!

تهاتر يك مسئله حقوقي است و در معاملات از اين اصطلاح بيشتر به عنوان معاوضه ياد مي شود، اما در كل يك مسئله حقوقي و قانوني است. در قانون مدني از ماده 294 تا 299 به مسئله تهاتر اختصاص يافته است كه به اين مواد خواهيم پرداخت.

ماده 294

وقتي دو نفر در مقابل يكديگر مديون باشند بين ديون آنها به يكديگر به طريقي كه در مواد ذيل مقرر است تهاتر حاصل مي شود.

ماده 295

تهاتر قهري است و بدون اينكه طرفين در اين موضوع تراضي نمايند حاصل مي گردد بنابراين به محض اينكه دو نفر در مقابل يكديگر در آن واحد مديون شدند هر دو دين تا اندازه اي كه با هم معادله مي نمايند به طور تهاتر برطرف شده و طرفين به مقدار آن در مقابل بكديگر بري مي شوند.

ماده 296

تهاتر فقط درمورد دو ديني حاصل مي شود كه موضوع آنها از يك جنس باشد با اتحاد زمان و مكان تاديه ولو به اختلاف سبب.

ماده 297

اگر بعد از ضمان مضمون له به مضمون عنه مديون شود موجب فراغ ذمه ضامن نخواهد شد.

ماده 298

اگر فقط محل تاديه دينين مختلف باشد تهاتر وقتي حاصل مي شود كه با تاديه مخارج مربوط به نقل موضوع قرض از محلي به محل ديگري يا به نحوي از انحاء طرفين حق تاديه در محل معين را ساقط نمايند.

ماده 299

در مقابل حقوق ثابته اشخاص ثالث تهاتر موثر نخواهد بود و بنابراين اگر موضوع دين به نفع شخص ثالثي در نزد مديون مطابق قانون توقيف شده باشد و مديون بعد از اين توقيف از داين خود طلبكار گردد ديگر نمي تواند به استناد تهاتر از تاديه مال توقيف شده امتناع كند.

تهاتر قهري يك مسئله حقوقي است! تهاتر قهري يك مسئله حقوقي است!

نتيجه گيري

در اين مقاله ابتدا تهاتر و تهاتر قهري را معني كرديم و سپس به تفسير قواعد آن پرداختيم. تهاتر به عنوان يك مسئله حقوقي داراي معاني و شرايط ديگري است، اما در معامله و بحث خريد و فروش اين اصطلاح معني معاوضه مي دهد. در بُعد حقوقي آن، اگر دو شخص در آن واحد به يكديگر طلبكار و از هم بدهكار باشند و از پس بدهي خود برنيايند، با دستور قاضي و بدون در نظر گرفتن نظر طرفين راي به تهاتر قهري داده مي شود.

در مجله املاك داران مباحث متفاوتي با موضوع تهاتر مطرح شده است كه با جستجو در آن مي توانيد اطلاعات خود را در اين باره گسترش دهيد. اگر هم به مشاوره حقوقي در اين زمينه و ديگر زمينه ها در معاملات ملكي احتياج داشتيد مي توانيد با تيم حقوقي ما در ارتباط باشيد.

مجموعه املاك داران در زمينه هاي مختلفي خدمات بسياري ارائه مي دهد. اين خدمات شامل ثبت ملك، مشاوره و سرمايه گذاري، خريد و فروش آپارتمان در اصفهان، سفارش خريد ملك و غيره مي شوند.