آرشیو بهمن ماه 1400

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

چه زمانی باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم؟

۳۲ بازديد

چه زمان سرکشی به موتورخانه آپارتمان را باید انجام دهیم؟ شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه زمانی باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است که تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید.

از آنجایی که تعداد زیادی ساختمان مثل بیمارستان ‌ها، مدرسه ‌ها، آپارتمان ها غیره در سطح شهر وجود دارند؛ این ساختمان ‌ها به سیستم گرمایشی مرکزی و موتورخانه مجهز هستند و همین تأسیسات باعث می‌ شود که نیاز باشد گاهی اوقات به موتور خانه آپارتمان سرکشی کنید.

موتورخانه آپارتمان

امروزه ساختمان‌ ها به عنوان منبع گرمایشی خود از شوفاژ استفاده می‌ کنند و سیستم گرمایشی مرکزی وظیفه دارد تعداد زیادی واحد در یک ساختمان را گرم کند.

اگر هر گونه ایرادی در عملکرد آن به وجود بیاید باعث به وجود آمدن مشکلات جدیدی می ‌شود و می‌ تواند به افراد زیادی آسیب بزند. امروزه در ساختمان‌ هایی که دارای این مدل سیستم گرمایشی هستند سرویس موتورخانه می گویند که این تأسیسات موتورخانه آپارتمان و سیستم گرمایشی مرکزی امری مهم و ضروری است.

پس سرویس کردن موتورخانه هر ساختمان امری بسیار مهم است که باید به آن توجه بسیار زیادی کرد. بازدید از تأسیسات موتورخانه در آپارتمان ها و ساختمان‌ های دیگر باید به صورت دوره‌ ای انجام شود؛ این کار باعث می‌ شود راندمان کار بالا برود و هزینه ‌هایی که از خرابی موتور خانه‌ ها به وجود می‌ آید نیز کاهش یابد.

اگر به موقع به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم می ‌توانیم در تمام روزهای سال از امکانات ان بهره‌ مند شویم. در این مقاله از املاک داران قصد داریم به صورت واضح و شفاف به این موضوع بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه زمانی باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم

 چه زمانی باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم

چه کسی سرکشی به موتورخانه آپارتمان را انجام می ‌دهد؟

در اکثر ساختمان ‌ها سیستم گرمایشی مرکزی در قسمت زیر زمین یا در پارکینگ آن مکان قرار دارد. شما همیشه باید در تلاش باشید برای آپارتمان و ساختمان خود یک فرد ماهر و متخصص پیدا کنید و کارهای تأسیساتی ساختمان خود را به آن بسپارید.

بهترین کار این است که با آن فرد قرارداد داشته باشید تا به صورت مرتب به ساختمان شما سر بزند و مشکلات مربوط به موتور خانه را برطرف کند.

استراتژی سرکشی موتور خانه در آپارتمان

تیمی که مسئولیت نگهداری از ساختمان موردنظر را بر عهده دارند باید با دارای برنامه ریزی باشند و طبق آن به صورت دوره‌ ای به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنند و تأسیسات موجود در ساختمان را مورد بررسی قرار دهند. همچنین این توانایی را داشته باشند که بتوانند به صورت 24 ساعته به سوالاتی در مورد ساختمان پاسخ دهند و مشکلاتش را حل کنند.

مسئولان تأسیسات باید یک سری چک لیست‌ های تأسیساتی برای تجهیزات موجود تهیه و نصب کنند و همچنین پارامترها و تاریخ سرویس تجهیزات را یادداشت نمایند. همین طور یک دفترچه گزارش کار نیز تهیه کنند و همه فعالیت ‌های خود را در آن ثبت کنند و در اختیار مدیر ساختمان بگذارند تا کارها نامنظم نشود و مشکلی در تأسیسات به وجود نیاید.

استراتژی سرکشی موتور خانه در آپارتمان

 استراتژی سرکشی موتور خانه در آپارتمان

نکات مربوط به نگهداری از موتورخانه در آپارتمان ‌ها و زمان سرکشی به آنها

  • زمانی که می ‌خواهید به موتورخانه وارد شوید توجه کنید که باید نکته ‌های ایمنی را رعایت کنید؛ اول از همه چند ثانیه درب موتور خانه را به حالت باز بگذارید تا اگر دود یا هوای مسموم در آنجا وجود دارد خارج شود. همچنین زمانی هم که شخص خودتان در حال سرکشی به موتورخانه هستید درب موتورخانه کاملاً باز باشد و حتماً اطمینان حاصل کنید که سیم ‌ها و کلیدهای برق ایمن هستند.
  • همچنین در موتور خانه ی ساختمان یک کلید برق و کپسول آتش نشانی وجود دارد و از خطرات احتمالی جلوگیری می کند. بعد از این که تمام نکات ایمنی را رعایت کردید به تک تک تجهیزاتی که داخل موتورخانه هستند سر بزنید و دیگ ‌های آب را بررسی کنید و مطمئن شوید تا نشتی نداشته باشد. بعد از آن پره‌ های دیگ و اتصال‌ های ورودی و خروجی دیگ ‌ها را به طور کامل چک کنید و رسوب زدایی کنید، کار رسوب زدایی باید هر چند ماه یک بار انجام شود.
  • ارتفاع و دمای آب درون دیگ را هم محاسبه و چک کنید تا از حد مجاز خارج نشده باشد. برای این که مشعل گاز سمی تولید نکند و هم از نظر مصرف انرژی بهینه باشد باید شعله آن همیشه به رنگ نارنجی باشد.
  • اتصال ‌هایی که ورودی و خروجی منبع کوئل دار هستند باید بررسی شود تا هیچ گونه سوراخ و نشتی نداشته باشد؛ به عنوان مثال دیگ آب گرم، هر چند ماه یک بار رسوب زدایی شود و شیرها و لوله ‌های استفاده شده در تأسیسات موتورخانه هم باید از نظر نشتی بازبینی شوند.
  • می‌ دانید که لوله ‌ها محل گذر آب است و املاحی که در آب وجود دارند می‌ تواند رسوب و گرفتگی برای لوله ‌ها ایجاد کنند. لذا رسوب زدایی و اسید شویی شیرآلات نیز ضروری است.
نکات مربوط به نگهداری از موتورخانه در آپارتمان ‌ها و زمان سرکشی به آنها

 نکات مربوط به نگهداری از موتورخانه در آپارتمان ‌ها و زمان سرکشی به آنها

برای صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفتن آن باید چیکار کرد؟

  1. بهتر است تمام لوله‌ ها را عایق بندی کنید. هیچ گاه شیر فلکه را برندارید و اگر مشاهده کردید در عملکرد آن مشکلی به وجود آمده آن را تعمیر کنید یا با شیر فلکه جدیدی تعویض کنید.
  2. همیشه دقت کنید که هوای درون موتورخانه تمیز باشد و هوای آن نه خیلی گرم و نه خیلی سرد شود. پنجره موتورخانه باید اکثر اوقات باز باشد یا در زیر در فضایی وجود داشته باشد تا هوا بتواند به خوبی در محیط جریان پیدا کند و همیشه اکسیژن به اندازه کافی در هوای موتورخانه در جریان باشد.
  3. بارهایی که باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم باید وجود آب و گردش آن درون منبع گسترش اطمینان داشته باشید. توجه داشته باشید که دچار زنگ زدگی نشده باشد.
  4. این قطعه‌ ها همیشه در حال کار هستند و نگهداری از آن ها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین فلوتر منبع انبساط را همیشه کنترل کنید و در صورت خراب بودن، آن را تعویض کنید. این نکته را در نظر بگیرید که باید تعمیر، سرویس کردن موتورخانه و روغن کاری پمپ ‌ها به صورت دوره ‌ای انجام شود.
  5. همیشه در هنگام سرکشی به موتور خانه آپارتمان به صدای پمپ و سالم بودن قطعات آن مثل شفت، رتور و پروانه دقت داشته باشید. موتورخانه فضایی است برای نگهداری شیرها و تمام تجهیزات وسایل های گرمایشی یک ساختمان است و باید در نگهداری این مکان در ساختمان دقت بالایی داشته باشید؛ چرا که توجه نکردن به یک مشکل کوچک مشکلات خیلی بزرگ ‌تری را در پی خواهد داشت.
برای صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفتن آن باید چیکار کرد؟

 برای صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفتن آن باید چیکار کرد؟

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه لوازم گرمایشی دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. خدمات ویژه مجموعه املاکداران شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان، مشارکت در ساخت و غیره می شوند که با مراجعه به صفحه اصلی سایت می توانید به کسب اطلاعات درباره آنها بپردازید.

همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در وکالت نیز استفاده نمایید. اما شما تا به حال از چه لوازم گرمایشی و گازسوزی استفاده کرده اید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را در ابن زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

ابطال سند رسمی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

۳۳ بازديد

ابطال سند تک برگی و شرایط آن. ابطال سند رسمی ملک بیشتر هنگامی مطرح می شود که افراد می خواهند سند رسمی ملکی را که به نام فردی دیگر است باطل کنند و این کار اغلب در زمانی اتفاق می افتد که شخص یا افراد دیگر ادعا دارند فردی که سند رسمی ملکی به اسم او است در حقیقت مالک اصلی نیست و منتقل شدن سند رسمی ملک به او صحت ندارد.

برای هرگونه مشاوره حقوقی املاک تلفنی و مشاوره حقوقی مسکن حظوری به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

به همین خاطر یک دادخواست برای باطل کردن سند رسمی ملک انجام می دهند. در ادامه در مورد باطل شدن سند رسمی به طور کامل آشنا خواهیم شد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ابطال سند رسمی چیست؟

ابطال اسناد رسمی به دعاوی که در آن فردی برای بی تاثیر بودن یک یا چندین سند رسمی مراجعه می ‌کند گفته می ‌شود. این نوع دعوا وقتی که فروش ملک به چند نفر صورت گرفته یا سند طبق مقررات مربوط به آن صادر نشده باشد مطرح می شود. از لحاظ قانونی کسی که ملک مذکور در دفتر املاک به ثبت رسیده و مستقیماً به نام او زده ‌شده یا به او ارث رسیده باشد مالک اصلی ملک است.

ابطال سند رسمی چیست؟

 ابطال سند رسمی چیست؟

ابطال سند در صلاحیت کدام مرجع است؟

ابطال اسناد در حالات و شروط خاص قابل انجام می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسناد صوری و غیر واقعی

گاهی اوقات به دلایل مختلفی دو طرف بدون اینکه هدف واقع برای  واگذاری و یا فروش ملک  داشته باشند بصورت ساختگی قراردادهایی را تنظیم می کنند که در اصطلاح حقوقی به چنین قراردادهایی که خالی از واقعیت بوده و به صورت غیر واقعی تنظیم شده اند قراردادهای صوری گفته می شوند.

در همچین مواقعی می توان به دلیل ظاهری بودن و نداشتن اعتبار حقوقی واقعی از مراجع قضایی تقاضای باطل شدن اسناد رسمی را کرد.

شرایط و قوانین ابطال سند رسمی

 شرایط و قوانین ابطال سند رسمی

اسناد مجعول

اشخاصی که دارای اهداف غیرقانونی بوده و در پی تلاش برای فریب مردم، با دسترسی غیر مجاز به اوراق و مهرهای دولتی اسنادی را جعل نموده و از این طریق به اهداف خود دست پیدا می کنند.

این اسناد شامل گواهینامه های تحصیلی، اسناد تملک منازل و خودرو، کارت اتمام خدمت، پاسپورت، اسناد گمرکی و پروانه و غیره می باشد. لذا فردی که با روش های غیر شرعی خود یا فرد دیگری مالک آن را بفروشد مجرم محسوب می شود. مالک اصلی ملک یا خریداری که در دام سوء استفاده گران افتاده است می تواند از او شکایت کند و درخواست باطل شدن سند رسمی کند.

ابطال اسنادی که جهت تضمین به دارنده سند سپرده یا منتقل شده است

در برخی موارد، افراد جهت دریافت وام و ضمانت باز پرداخت، ملک و ساختمان های خود را با شخص قرارداد می بندند. در حالی که هیچ نیتی جهت واگذاری ملک وجود ندارند و تنظیم سند صرفا جهت ضمانت باز پرداخت وام و بدهی می باشد.

اما طلبکار به تنظیم قرارداد اکتفا نکرده و بدهکار را به انتقال سند رسمی ملک به نام او وادار می کند. این احتمال وجود دارد که طلبکار با اینکه تمام طلب خود را دریافت کرده اما به دلایلی از پس فرستادن سند به نام مالک اصلی خودداری می کند و قصد سوء استفاده دارد. بنابراین بدهکار می تواند به خاطر نداشتن نیتی برای واگذاری، برای باطل شدن آن به دادگاه اقدام کند.

آنچه که باید درباره ابطال سند تک برگی بدانید!

 آنچه که باید درباره ابطال سند تک برگی بدانید!

اسناد مالکیت معارض

اسناد مالکیت مخالف تنها به هنگامی مرتبط است که همه یا جزئی از املاک یک فرد، دوباره به نام فرد دیگری در دفتر املاک ثبت شود. این اسناد تا زمانی معتبر است که حکم قطعی آن از طرف دادگاه صادر نشده باشد.

ابطال سند تک برگی

سند تک برگ به اسنادی گفته می شود که به جای سندهای قدیمی فرستاده می شوند. به عنوان مثال اسناد ملکی یا سند خودرو به صورت اسناد تک برگی می باشند؛ تنها کاری که مالکین باید انجام دهند باید اسناد قدیمی را به اسناد تک برگ تبدیل کنند.

البته این کار اجباری نیست و اگر قصد داشته باشید که مالکیت اسناد را به فرد دیگری واگذار کنید باید برای باطل شدن سند تک برگ مالکیت مراجعه نمایید.

ابطال سند تک برگی

 ابطال سند تک برگی

نمونه رای ابطال سند رسمی

اسناد رسمی به دلیل اینکه به وسیله مقام صلاحیت دار مشخص می شود؛ از یک اعتبار خاصی برخوردار است و به آسانی نمی توان آن را منسوخ کرد.

در صورتی که قصد باطل کردن آن را داشته باشید باید مواردی مانند تقاضای صاحب سند یا منتقل کردن مالکیت را رعایت کنید و همچنین به دادگاه حکم منسوخ شدن آن منتقل دهید. در ادامه چندین مورد از موارد ابطال اسناد رسمی را برای شما شرح خواهیم داد:

  1. تنها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان مثال هنگامی که قصد دارید موارد باطل شدن سند را از دادگاه درخواست کنید.
  2. وقتی که اسناد به صورت صوری و غیر واقعی مشخص شده اند؛ به عنوان مثال معامله ای که صورت گرفته واقعی نیست و به صورت صوری یا غیر حقیقی است.
  3. اسنادی که ساختگی هستند یا جعل شده اند منسوخ می شوند. به عنوان مثال امکان دارد که شخص در ساخت مهر و امضای سند تقلب کرده باشد و از این روش خود را صاحب مالک نشان می‌ دهد و آن را به دیگران نیز می فروشد.
  4. اسنادی که طبق مالکیت معارض نوشته و صادر شده اند می توانند با حکم دادگاه باطل شوند. به عنوان مثال وقتی که تمام یا جزئی از ملک به نام دو نفر دیگر ثبت شده است.
  5. نکته ی بسیار مهم دیگر که باید به آن توجه کرد استفاده کردن از دو سند است که باید یکی از آن ها عادی و سند دیگر رسمی باشد؛ این سند رسمی است که حاکم بوده و معتبر است.
  6. ولی از زاویه ای دیگر بیشتر ادعاهای باطل شدن سند رسمی به این صورت است که اگر فردی طبق معامله ملکی یک سند عادی را خریداری کرده باشد باید باطل شدن اسناد رسمی معارض را طلب کند.
  7. بیشتر دادگاه های استناد سند عادی را برای باطل کردن سند رسمی نمی پذیرفتند ولی بعدا بر اساس نظریه شورای نگهبان این روند تغییر کرد؛ زیرا به وسیله ی نظر شورای نگهبان، سند عادی املاک در صورتی که طبق قانون صحت داشته باشد معتبر است.
نمونه رای ابطال سند رسمی
  1.  نمونه رای ابطال سند رسمی

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه ابطال سند دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در باطل شدن اسناد نیز استفاده نمایید.

مجموعه املاکداران ارائه کننده خدمات گسترده ای در حوزه مشارکت در ساخت، خرید و فروش خانه در اصفهان، خرید و فروش باغ و ویلا در اصفهان، تهاتر، مشاوره حقوقی املاک و غیره است، که با مراجعه به صفحه اصلی سایت می توانید از آنها بهره مند گردید.

مزایای لوازم خانگی هوشمند

۳۱ بازديد

اگر جز افراد حواس پرت هستید یا دوست دارید در کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار زیاد کارهایتان را انجام دهید ما به شما لوازم  خانگی هوشمند را پیشنهاد می کنیم. استفاده کردن از وسایل منزل هوشمند هر روزه بیشتر از گذشته شده و افراد زیادی را به خود علاقمند کرده است.

برای هرگونه مشاوره برای خرید و فروش خانه هوشمند در اصفهان و خرید و فروش آپارتمان هوشمند در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

اما مزایای استفاده از لوازم هوشمند چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید تا پایان این مقاله را مطالعه بفرمایید. در این مقاله از املاک داران سعی کرده ایم که تمام موارد در مورد لوازم هوشمند را برای شما عزیزان معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منظور از لوازم خانگی هوشمند چیست؟

در حقیقت لوازم هوشمند دارای طیف گسترده ای است و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بسیار زیادی را در سرتاسر جهان دارد. این لوازم ها از طریق هوش مصنوعی تولید و ساخته شده اند که از از مهم ترین آنها می توان به اجاق گاز هوشمند، فر و مایکروفر، زودپز و آرام پز، تلویزیون، اتو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تستر، قهوه جوش و غیره اشاره کرد.

مزایای استفاده از لوازم خانگی هوشمند چیست؟

استفاده کردن از وسایل خانگی هوشمند دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه قصد داریم آنها را شرح دهیم:

صرفه جویی در زمان

یکی از موارد بسیار مهمی که لوازم هوشمند باید حتماً را داشته باشد صرفه‌ جویی در زمان است. این قابلیت برای افراد بسیار مهم است و می توانند با استفاده از اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و سپس آنرا را از راه دور کنترل کنند. به عنوان مثال زمانی که در منزل نیستید آن را روشن کرده و یک فرمان بدهید.

مثلا جاروهای شارژی از جمله لوازم هوشمند هستند و می‌ توانید هنگامی که در منزل نیستید راحتی آن را تنظیم کرده تا خانه را برای شما تمیز کند. این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان به کار شما نیز شما سرعت می بخشد.

صرفه جویی در زمان

 صرفه جویی در زمان

مناسب برای افراد حواس پرت

وسایل منزل هوشمند برای مواقعی که حواستان پرت است یا مشغول به کار دیگری هستید بسیار مناسب است. به عنوان مثال در حال اتو کردن هستید و همزمان کاری برای شما پیش می آید که  کاملاً حواستان پرت می شود یا مجبور هستید آن محل را ترک کنید ولی اگر از محصولات هوشمند استفاده می کنید دیگر نگران این موضوع نباشید.

زیرا لوازم های خانگی هوشمند بعد ۳۰ ثانیه وقتی که هیچ حرکتی صورت نگیرد به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد. ممکن است که لوازم های خانگی هوشمند نسبت به لوازم خانگی های عادی دارای قیمت بیشتری باشد، ولی دیگر شما خیالتان از بابت هر چیز راحت است.

متناسب برا زمان های اورژانسی

از دیگر وسایل خانگی هوشمند می‌ توان به زمان‌ هایی اشاره کرد که مجبور هستید خیلی سریع خانه را ترک کنید. در این حین اجاق گازهای هوشمند می توانند برای شما مناسب باشند. به عنوان مثال غذا روی گاز دارید ولی مجبور هستید که منزل را ترک کنید، در صورتی که از وسایل هوشمند استفاده کنید خیالتان از این موضوع راحت است و می توانید با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمندتان گاز را به راحتی خاموش کرده از تمام اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید.

افزایش سطح بهداشت

بالا بودن سطح بهداشت از دیگر مزیت های لوازم یا وسایل هوشمند است. به عنوان مثال می‌ توان به شیر آب های غیر لمسی یا هوشمند اشاره کرد. هنگامی که دست خود را زیر آنها ببرید به صورت خودکار آب بیرون می آید و شما دیگر مجبور نیستید که برای باز و بسته کردن آن دستتان را به شیر آب بزنید. بنابراین این کار به بهداشت هر فرد کمک بسیار زیادی می کند.

همین طور یک اشعه ماورا بنفش در لوازم هوشمند استفاده شده که می توانید با استفاده از آنها ۹۹ درصد از باکتری و میکروب ها را از بین ببرید و در نهایت نتیجه مطلوبی به دست آورد. این اشعه اغلب در یخچال های هوشمند و استندهای هوشمند مسواک وجود دارد.

افزایش آرامش و راحتی افراد

این ویژگی بیشتر برای افراد تنبل یا کسانی که دچار مشکل هستند مناسب است. بعضی اوقات حال ندارید که از جایتان بلند شوید و لامپ یا تلویزیون را خاموش کنید، بنابراین این قابلیت در لوازم هوشمند به شما کمک می کند که به صورت اتوماتیک بعد نیم ساعت خاموش شود. به همین خاطر می ‌گوییم لوازم منزل هوشمند راحتی و آسایش را برای افراد فراهم می کند و می توانند کارشان را در کمترین و کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

نمونه هایی از لوازم خانگی هوشمند

در ادامه قصد داریم که چند نمونه از انواع لوازم خانگی های هوشمند را به طور مفصل برای شما شرح دهیم:

نمونه هایی از لوازم خانگی هوشمند

 نمونه هایی از لوازم خانگی هوشمند

جاروبرقی هوشمند

یکی از رایج ترین و متداول ترین لوازم خانگی های هوشمند، جاروبرقی هوشمند است که به صورت رباتیک و خودکار می تواند تمام منزل شما را جارو بزند. این جاروبرقی دارای یک سنسور است که از برخورد با موانع صرف نظر می کند و کار خودش را به درستی انجام می دهد.

از دیگر مزایای این جاروبرقی این است که تمام موارد مانند مسیرهای رفت و برگشت در حافظه آن باقی می‌ ماند و آنها را ثبت می کند. این کار باعث می شود که برای دفعه بعد آگاه باشیم که کدامیک از مسیرهای خانه جارو شده اند.

همچنین این جاروبرقی ها با استفاده از یک باتری شارژ می‌ شوند و می‌ توانند در یک مکان ثابت به برق وصل شوند. همین طور با استفاده از اپلیکیشن موبایل به آن فرمان داد که جارو کردن را شروع کند و در نهایت این جاروبرقی شروع به تمیز کاری می کند. این نکته را در نظر داشته باشید هنگامی که به شارژر وصل است جارو کردن آن متوقف می شود.

سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند

یکی از وسایل لوازم منزل هوشمند که از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند است. کولر گازی هوشمند نخستین عضو این خانواده است که در آن ترموستات تعبیه شده است.

ترموستات برای کنترل سیستم های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به وسیله ریموت کنترل، آسایش و رفاه را برای افراد فراهم می کند و می توانید با استفاده از اپلیکیشن روی موبایل هوشمندتان آن را از راه دور کنترل کنید.

جا تخم مرغی هوشمند

این جا تخم مرغی شباهت بسیار زیادی به تخم مرغ های معمولی دارد و اغلب برای ۱۴ عدد تخم مرغ است. یکی از تفاوت های آن با جا تخم مرغ های معمولی این است که می توانید تخم مرغ های قدیمی را مشاهده کنیم و قبل از این که فاسد شوند از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید از راه دور تعداد تخم مرغ ها را بشمارید.

جا تخم مرغی هوشمند

 جا تخم مرغی هوشمند

کلام پایانی

با خواندن مطلب بالا دیدید که استفاده کردن از لوازم خانگی هوشمند سبب می شود که سبک زندگی شما راحت تر شود و همچنین می توانید آنها را از راه دور با استفاده از اپلیکیشن ها کنترل کنید. امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با نحوه کار کردن با وسایل هوشمند و خرید آنها دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان استفاده نمایید.

اما شما تاکنون تجربه استفاده از لوازم هوشمند را داشته اید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران ارائه کننده خدمات متعددی در زمینه تهاتر، مشارکت در ساخت، مشاوره حقوقی املاک و غیره است. برای بهره مندی از این خدمات می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد لوازم خانگی هوشمند

تا به اینجای مطلب تلاش کردیم که تمام جزئیات مورد نیاز درباره مزایای لوازم منزل هوشمند را به طور مفصل برای شما بیان کنیم. در ادامه نیز به چندین سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.

آیا خرید لوازم منزل هوشمند یک تصمیم درست است؟

درصورتی می توانید از وسایل هوشمند استفاده کنید که نحوه کار کردن با آن را بلد باشید و همین طور با تکنولوژی میانه‌ی خوبی داشته باشید.

آیا سیستم امنیت خانگی SimpliSafe جزء لوازم هوشمند است؟

بله، این سیستم به صورت سیستم امنیتی عمل می کند. همچنین با کنترل از راه دور، منزل شما را از هرگونه حوادثی مانند آتش‌ سوزی در امان نگه می‌ دارد.

مشاور املاک در حل اختلاف مالک و مستاجر چه نقشی دارد؟

۳۷ بازديد

حل اختلاف در هر زمینه ای چندان خوشایند نیست. و اما زمانی که نوبت به حل اختلاف مالک و مستاجر می رسد، شرایط بسیار پر استرس می باشد. در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند باعث مشکلات جدی می شود. اینجاست که نقش مشاور املاک در حل اختلاف بین مالک و مستاجر خود را نشان می دهد.

برای هرگونه مشاوره حقوقی مسکن برای حل اختلاف مالک و مستاجر به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

مشاور املاک می تواند شما را از دردسرهای بزرگ برهاند، استرس را کاهش دهد و در وقت شما صرفه جویی کند. همچنین کاملا بی طرف به سخنان مالک و مستاجر گوش فرا می دهد و درک خوبی از قوانین اجاره نشینی و مسئولیت های مالک دارند. در اینجا به ترفندهایی که یک مشاور املاک می تواند به مدیریت مشاجره بین صاحب خانه و مستاجر بپردازد، اشاره می کنیم. مشاور املاک در حل اختلاف مالک و مستاجر چه نقشی دارد؟ با املاک داران همراه باشید.

راهکارهای مشاوران املاک در حل اختلاف مالک و مستاجر کدام اند؟

 راهکارهای مشاوران املاک در حل اختلاف مالک و مستاجر کدام اند؟

دلایل اختلاف میان مالکان و مستاجران

اختلاف بین موجر و مستاجر اجتناب ناپذیر می باشد. در واقع علیرغم روابط تجاری عمدتا سودمند میان آنها، گاها به دلایلی مشاجراتی نیز رخ می دهد. در اغلب موارد، این مشاجرات مربوط به حقوق مستاجر، مسئولیت های مالک، تعمیرات، اجاره خانه، تخلیه و چندین مورد دیگر می باشد.

درک بیشتر این موارد میتواند از میزان اختلافات بکاهد. برخی از رایج ترین دلایل اختلاف بین مالک و مستاجر را در اینجا شرح می دهیم:

  • عدم رسیدگی به امکانات ملک: مالک موظف است امنیت ملک و در نظر گرفتن امکاناتی نظیر آسانسور، پلکان، سیستم گرمایشی و سرمایشی، آب گرم و ... را در نظر بگیرید. در صورتی که نتواند این انتظارات را براورده سازد، باید جریمه هایی برای او لحاظ شود.
  • خسارت به ملک: مستاجرانی که بخواهند وضعیت ملک را با میخ، پیچ و وسایل مشابه تغییر دهند، باید از صاحبخانه اجازه بگیرند. در صورتی که بدون اجازه از موجر چنین تغییراتی ایجاد شود، مستاجر هنگام تخلیه موظف به پرداخت هزینه تعمیرات و بازسازی می باشد.
  • عدم پرداخت اجاره: تاخیر در پرداخت اجاره، عدم پرداخت بدهی های قبلی و یا امتانع از پرداخت هزینه تعمیرات یکی از بزرگترین دلایل اختلاف بین مالک و مستاجر می باشد.
  • عدم تعمیرات ملک: گاها مشاهده شده که مالک قبل از عقد قرارداد ملک مدعی شده که به یک سری تعمیرات می پردازد. اما مستاجر بعد از سکونت متوجه عدم رسیدگی به این قضیه می شود. مشاور املاک باید در چنین شرایطی هوشمندانه عمل کند و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.
دلایل اختلاف میان مالکان و مستاجران

 دلایل اختلاف میان مالکان و مستاجران

چگونگی حل اختلاف مالک و مستاجر

در واقع وظیفه مشاور املاک به عقد قرارداد ملک و دریافت کمیسیون از دو طرف خلاصه نمی شود. در برخی موارد مشاجراتی بین صاحبخانه و مستاجر رخ می دهد. بنابراین آنها ترجیح می دهند به بنگاه معاملات ملکی بروند که قراداد را در آنجا تنظیم نموده اند. با ما باشید تا به نحوه حل اختلاف مالک و مستاجر توسط مشاور املاک بپردازیم:

1.ایجاد ارتباط و اعتماد

بهترین راه برای جلوگیری از بروز درگیری بین طرفین قرارداد، برقرای ارتباط صمیمانه می باشد. معمولا مالک وظیفه پیدا کردن مستاجر برای ملک خود را به فردی آشنا در محل سکونت خود واگذار می کنند. برای حفظ رابطه کاری خود با مالک باید رابطه دوستانه ای با او برقرار کنید. اما این بدان معنا نیست که فقط باید مدافع حقوق مالک باشید.

در صورتی که نتوانید هر دو طرف را راضی نگه دارید، نه در این معامله بلکه در هیچ معامله ای موفق نخواهید بود. بنابراین برای ایجاد اعتماد با هر دو طرف قرارداد زیرکانه و محترمانه برخورد کنید.

سعی کنید با مستاجر در تماس باشید و از وضعیت نقل مکان او آگاه شوید. طبیعی ست که ما تصور کنیم نمی توانیم به طور منظم به سرکشی و بررسی شرایط سکونت مستاجر بپردازیم. ولی یک مشاور املاک موظف است این کار را انجام دهد.

این وظیفه مشاور املاک می باشد که مالک و مستاجر را از آنچه در رابطه با ملک و اجاره نامه می باشد، مطلع کند. این برقراری ارتباط صمیمانه میتواند از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کند. همچنین در صورت بروز هر گونه مشاجره، مشاور می تواند به خوبی آن را مدیریت کند و آبی بر آتش بریزد!

چگونگی حل اختلاف مالک و مستاجر

 چگونگی حل اختلاف مالک و مستاجر

2.روشن ساختن قوانین اجاره نشینی

یکی از رایج ترین دلایل بروز اختلاف بین مالک و مستاجر می تواند عدم آگاهی از قوانین اجاره نشینی در منطقه خود باشد. مشاور املاک موظف است که به طور مکرر از رعایت اصول حقوقی اجاره نشینی اطمینان حاصل کند. همچنین باید مستاجر و صاحبخانه را از تعهدات و مسئولیت های خود آگاه سازد.

در صورتی که مشاور املاک درک درستی از قوانین و مسائل حقوقی ملکی داشته باشد، امکان تخلف طرفین را کاهش خواهد داد. البته در برخی موارد ممکن است به دلیل بی اطلاعی تخلف هایی صورت گیرد.

در چنین وضعیتی یک مشاور ملکی باید قوانین را به زبان ساده به صاحب ملک و مستاجر تفهیم کند. چنانچه تمامی وظایف هر دو طرف را در روز اول به درستی روشن سازید، احتمال بروز اختلاف در آینده به حداقل می رسد.

بیان حقایق و قوانین اجاره نشینی نه تنها از اعتبار شما نمی کاهد و منجر به فسخ معامله نمی شود، بلکه باعث جلب اعتماد مشتری خواهد شد. چرا که مشتریان به دنبال فردی آگاه از مسائل حقوقی می باشند.

در واقع به عنوان یک مشاور املاک باید در رابطه با مسائلی نظیر هزینه تعمیرات، محدودیت های رفت و آمد در آپارتمان، و یا دریافت چک تخلیه و ضمانت از طرفین از قبل گفتگو کنید. تنها در این صورت میتوان از مشاجرات جلوگیری کرد.

نکات مهم در خصوص حل اختلاف مالک و مستاجر

 نکات مهم در خصوص حل اختلاف مالک و مستاجر

3.گزارش وضعیت ملک

مشاور املاک باید از زیر و بم گزارش وضعیت املاک آگاهی کامل داشته باشند و بتواند از طرف مشتری آن را سازماندهی کند. گزارش کامل از جزئیات ملک توسط مالک و توضیحات مفصل در اجاره نامه میتواند مانع ایجاد درگیری های احتمالی مالک و مستاجر شود. این بدان سبب است که اگر بعد از اقامت مستاجر در ملک به آن آسیبی رسید، بتوانید آن را اثبات کنید.

4.سازماندهی تعمیرات

در صورتی که درگیری بر سر تعمیرات ملک باشد، مشاور املاک برای حل اختلاف مالک و مستاجر باید سریعا ترتیبی دهد تا مشکل حل شود. سعی کنید تعمیرکارانی مناسب با قیمت منصفانه معرفی کنید تا در کمترین زمان ممکن به تعمیرات بپردازند.

حل اختلاف مالک و مستاجر

 حل اختلاف مالک و مستاجر

سخن نهایی

همانطور که گفتیم مشاور املاک وظیفه حل و فصل اختلاف بین موجر و مستاجر را بر عهده دارد. در حقیقت با گوش دادن به صحبت های هر دو طرف و قضاوت منصفانه میتواند آب در آتش بریزد. در برخی موارد ممکن است مالک و مستاجر به دلیل عدم آگاهی از قوانین حقوقی یا عصبانیت دچار سو تفاهم هایی شوند.

شما به عنوان مشاور املاک باید محترمانه و در عین حال عادلانه قضاوت کنید. تنها در این صورت می توانید مشتریان خود را حفظ کنید و در حرفه خود موفق شوید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند، این خدمات شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان و غیره می شوند. در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.

برای حسابداری املاک از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

۴۱ بازديد

برای حسابداری املاک از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟ حسابداری یکی از مهمترین بخش های کسب و کار به شمار می رود. به ویژه زمانی که صحبت از املاک و مستغلات به میان می آید. با این حال، متاسفانه اغلب سرمایه گذاران املاک فراموش می کنند که حسابداری را در کسب و کار خود بگنجانند. بنابراین در نهایت متحمل زیان های غیر قابل پیش بینی خواهند شد.

برای هرگونه مشاوره و آموزش مشاورین املاک برای خرید و فروش خانه و رهن و اجاره آپارتمان و انواع تهاتر مسکن به سایت املاکداران مراجعه نمایید.

در واقع نمیتوان حسابداری را از املاک جدا دانست. در حرفه املاک باید بدانید نسبت به دخل و خرج خود آگاهی کامل داشته باشید و اینکار با استفاده از نرم افزار حسابداری املاک میسر می شود. شمابه عنوان یک مشاور املاک تازه کار می توانید با کمک نرم افزار حسابداری املاک رایگان، زیان خود را کاهش دهید. با املاک داران همراه باشید تا بدانید برای حسابداری املاک از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

برای حسابداری املاک از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

 برای حسابداری املاک از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

دلایل اهمیت استفاده از ابزار حسابداری در املاک

زمانی که در حوزه املاک فعالیت می کنید، با هزینه های بالایی سر و کار دارید. در نتیجه باید این هزینه ها را مدیریت کنید. هدف از استفاده از نرم افزارهای حسابداری املاک، افزایش سود و بازدهی می باشد. بنابراین یک سرمایه گذار املاک و مستغلات باید با افزایش آگاهی خود در زمینه حسابداری، موفقیت خود را در این زمینه تضمین کنید. مهارت های حسابداری درجه یک به طور مستقیم با نتیجه سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ارتباط می باشد. سرمایه گذاران، مدیران املاک، آژانس های املاک و شرکت های ساختمانی میتوانند از این ابزارها بهره مند شوند.

در حوزه حسابداری، هم حسابداری شرکتی و هم مالی وجود دارد. تسلط بر این جنبه های حسابداری مدتی طول می کشد و میتواند شما را به چالش بکشد. شما با کسب چنین مهارت هایی میتوانید به ردیابی امور مالی و کمیسیون ها و گزارشات بپردازید. همچنین میتوانید به سادگی اطلاعات مربوط به دارایی خود را دسته بندی کرده و به سادگی امور مالی و اقتصادی را مدیریت نمایید. در ادامه فهرستی از بهترین نرم افزارهای حسابداری املاک ارائه می کنیم که میتواند شما را در حرفه خود جلو بیاندازد. بنابراین اگر تابحال به فکر نیفتاده اید، همین حالا یکی از این نرم افزارها را انتخاب کرده و روی سیستم خود نصب نمایید.

دلایل اهمیت استفاده از ابزار حسابداری در املاک

 دلایل اهمیت استفاده از ابزار حسابداری در املاک

بهترین نرم افزارهای حسابداری برای مشاوران املاک

نرم افزارهای حسابداری املاک متعددی وجود دارد که شما باید بنا به نیاز خود آن ها را به صورت رایگان دانلود و یا خریداری نمایید. در این میان کار کردن با برخی از این ابزارها بسیار ساده می باشد و کاربرد بالایی دارند. توجه داشته باشید که برای بنصب این برنامه ها باید لپ تاپ شما از حافظه داخلی کافی برخوردار باشد. در ادامه به معرفی چنین نرم افزارهای کاربردی در حسابداری املاک می پردازیم:

  • هلوب: نرم افزار تحت وب هلوب یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین ابزارهای حسابداری املاک به شمار می رود. چرا که شما میتوانید از هر کجای دنیا به آن متصل شده و استفاده کنید. همچنین به دلیل دارا بودن بانک اطلاعاتی واحد، ارائه گزارش را ساده نموده است. شما به عنوان مشاور املاک می توانید میزان دسترسی کاربران را محدود نمایید.
  • پارمیس پرو: شما با این ابزار میتوانید به سادگی به مدیریت امور مالی شرکت خود بپردازید. در واقع این نرم افزار در بین شرکت های کوچک و بزرگ بسیار محبوب می باشد و از آن به منظور صدور فاکتور و گزارش مالی استفاده می شود.
  • گوگل شیت و اکسل: شما میتوانید به منظور مدیریت امور مالی املاک از نرم افزار اکسل و گوگل شیت نیز استفاده کنید. این نرم افزارها هم رایگان و هم بسیار پر کاربرد می باشند. بنابراین سعی کنید برای پیشرفت در حرفه خود با چم و خم این ابزارها آشنا شوید.

نرم افزار حسابداری املاک رایگان

یک سری از ابزاری که برای حسابداری املاک مورد استفاده قرار می گیرد را میتوان به صورت رایگان دانلود نمود. برخی از این نرم افزارها دارای محدودیت زمانی نیستند و میتوانید به طور نامحدود در آن اطلاعات خود را وارد نمایید. در اینجا به طور خلاصه این نرم افزارهای مشاور املاک رایگان و بدون محدودیت زمانی را به شما معرفی می کنیم:

  • کاکتوس: یکی از نرم افزارهای موثر و مناسب در زمینه حسابداری املاک، ابزار کاکتوس می باشد. میتوانید برای حسابداری، شرکتی، حسابداری فروشگاهی، صنعتی و غیره از نرم افزار کاکتوس استفاده کنید. در واقع شما به عنوان یک مشاور املاک می توانید به کمک چنین ابزاری به مدیریت امور مالی خود بپردازید. از آنجایی که این ابزار کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. کافیست به وبسایت مربوطه مراجعه کنید و ورژن مناسب برای سیستم خود را نصب نمایید.
  • آرین سیستم: از دیگر نرم افزارهای رایگان حسابداری املاک می توان به ارین سیستم اشاره نمود. در صورتی که یک مجموعه نوپا و کوچکی را در اختیار دارید، لزومی به هزینه کردن برای داشتن یک نرم افزار مدیریت امور مالی نخواهید داشت. کافیست نسخه رایگان آرین را بر روی سیستم خود نصب نمایید و از خدماتی نظیر گزارش های مدیریتی، پشتیبانی رایگان، تجزیه و تحلیل سود و ضرر و مدیریت حرفه ای امور مالی املاک بهره مند شوید.
  • Wave: نرم افزار Wave نیز یکی دیگر از ابزارهای حسابداری رایگان است که در مدیریت قراردادها و پرداخت حقوق کاربرد دارد. از این ابزار معمولا در شرکت هایی با سرمایه گذاری محدود استفاده می شود.
نرم افزارهای حسابداری

 نرم افزارهای حسابداری

جمع بندی

از آنجایی که حرفه املاک و مستغلات روز به روز در حال پیشرفت می باشد، دیگر نمی توان مثل گذشته به حساب های دفتری اکتفا کرد. بنابراین چنانچه به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، باید اطلاعات خود را به روز نمایید. مشاوران املاک باید به کمک ابزارهای حسابداری املاک به کنترل و مدیریت امور اقتصادی بپردازند. این ابزار می تواند در ردیابی امور مالی و کمیسیون ها موثر واقع می شود.

برخی از این نرم افزارها به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. در این مقاله با نرم افزارهای رایگان حسابداری املاک و همچنین رایج ترین آنها در بین مشاوران و مدیران املاک اشاره کردیم. شما کدامیک را ترجیح می دهید؟

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند. در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.

برای خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان، مشارکت در ساخت می توانید از خدمات املاک داران بهره مند شوید.

پرسونای مخاطب چیست و چه فایده ای در بازاریابی دارد؟

۳۷ بازديد
پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟ اگر بخواهید به عنوان یک مدیر یا مشاور املاک در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، باید به یک سری اصول پایبند بمانید. حرفه املاک و مستغلات مثل هر شغل دیگری نیازمند برنامه ریزی، تعیین هدف و بکارگیری استراتژی مناسب است. تنها در این صورت میتوانید در ذهن مشتریان ماندگار شوید و کسب و کار خود را توسعه ببخشید.
ایجاد ارتباط بین یک کسب و کار و مشتری بر سر هدفی سودمند، نیاز به جادو دارد! در واقع چیزی که شعبده بازان بازاریابی را از تازه کارها جدا می کند، توانایی انجام همین امر است. ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتری بهترین راهی که می توانید بازاریابی املاک و مستغلات را هدف بگیرید، ایجاد پرسونای مخاطب است.
لازم است که با پرسونای مخاطب یا همان مشتری املاک آشنا شوید تا موفقیت خود را تضمین نمایید. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه با مخاطب هدف ارتباط برقرار کنید! پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟ با املاک داران همراه باشید.
پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟
 پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟
پرسونای مخاطب چیست؟
پرسونا یک شخص خیالی می باشد که ویژگی های گروهی از مشتریان شما را نشان می دهد. به عبارت دیگر، الگویی از خریداران واقعی می باشد که به مشاوران املاک امکان می دهد تا استراتژی هایی را برای تبلیغ خدمات خود اتخاذ کنند. ساده تر بگوییم، این یک تصویری از مشتری ایده آل شما با تمامی ویژگی های جنسیتی، رفتاری، سرگرمی ها، در آمد، نیازها و دغدغه های شما است.
شما با استفاده از پرسونا در بازاریابی دیجیتال میتوانید هدف گذاری کنید و برای رسیدن به آن هدف استراتژی خاصی را برگزینید. این به شما امکان می دهد تا مشتریان خود را گروه بندی کنید و هر کدام را با یک پرسونا معرفی نمایید. در دنیای املاک و مستغلات، پرسونای مخاطب متنوعی وجود دارد. از خریدار گرفته تا مستاجر مسکونی، اداری، تجاری و مدیران ساخت و ساز.
بنابراین پروسنا به گروهی از مشتریان قدیمی، فعلی و احتمالی گفته می شود که باید در بازاریابی محتوی به آن دقت کنید. چرا که اینها مخاطبان شما هستند و شما باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید. در واقع باید اطلاعات مناسب برای هر گروه را تولید و ارائه کنید.
دلیل اهمیت پرسونای مخاطب املاک
اهمیت شناخت پروسنای مخاطب در بازاریابی دیجیتال املاک چیست؟ در واقع پرسونا به شما کمک می کند تا افرادی که بیشترین سود را از خدمات شما می برند و احتمال خرید آنها بالاست را پیدا کنید.
شما با کمک پرسونا می توانید اهداف و مشکلات خریداران را شناسایی کنید. بنابراین می فهمید که کجا و چگونه خدمات خود را ارائه نمایید. همچنین باعث می شود محتوی جذاب و مرتبط با نیاز مشتری تولید شود.
از طرفی تعیین پرسونای مخاطب باعث می شود که شما به جای راضی نگه داشتن همه، روی گروه هدف تمرکز کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا ارتباطات بازاریابی خود را به گونه ای موثر تقسیم بندی کنید. طوری که به هر هدف بر اساس اولیت خود وقت و هزینه اختصاص داده شود.
پرسونای مخاطب به شما کمک می کند تا هدف گذاری بازاریابی دیجیتال خود را پیگیری کنید. در ادامه به مزایای ایجاد پرسونای مخاطب املاک و مستغلات اشاره می کنیم:
  • پرسونا به افزایش درآمد و ارتقا اهداف کمک می کند.
  • ایجاد تصویری از مخاطب به درک واضح تری از خریداران آژانس و بنگاه های معاملاتی املاک می انجامد.
  • با وجود پرسونای مخاطب شما می توانید فایل های بیشتری را دریافت کنید.
دلیل اهمیت پرسونای مخاطب املاک
 دلیل اهمیت پرسونای مخاطب املاک
نحوه ایجاد پرسونای مخاطب املاک
قبل از هر کاری برای محقق شدن اهداف بازاریابی دیجیتال، باید برای ساخت پرسونای مخاطب اقدام کنید. کافیست سوالاتی را در رابطه با شخصیت، اهداف، انگیزه ها و غیره در رابطه با مشتری مطرح کنید. سپس جواب های همکاران خود در بنگاه معاملاتی املاک را مقایسه کنید.
قوی ترین پرسونای مخاطب بر اساس تحقیقات بازار املاک و همچنین نگرش هایی است که توسط تیم خود در مصاحبه، نظر سنجی و غیره جمع آوری می کنید. در اینجا به طور خلاصه به مراحل ایجاد پرسونای مخاطب اشاره می کنیم:
مرحله اول: تحقیق و جمع آوری داده ها
شما به اطلاعات و داده های مختلفی در زمینه جمعیت شناسی، روانشناسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره برای شناخت مشتری نیاز دارید. این اطلاعات را میتوان از طریق مصاحبه حضوری، پرسشنامه آنلاین، شبکه های اجتماعی و غیره جمع آوری نمود. در ادامه به چنین داده هایی اشاره می کنیم:
  • داده های مثل سن، جنسیت، تحصیلات، در آمد مشتریان ایده آل خود را میتوانید از طریق نظر سنجی یا مصاحبه حضوری، پرسشنامه آنلاین و غیره به دست آورید.
  • چیزهایی مثل عادات، ارزش ها، سرگرمی ها میتواند به طور مستقیم روی رفتار مشتری شما تاثیر بگذارد و داده های مربوط به آن را میتوان از طریق مصاحبه های شخصی، رسانه های اجتماعی، نظرسنجی مشتریان، وبلاگ ها و غیره بدست آورد.
  • سوالات و دغدغه های مشتریان را میتوانید از طریق کامنت های شبکه های اجتماعی، نظرات وبلاگ ها و غیره جمع اوری کنید. به طور مثال می توانید در مصاحبه با مشتریان سوالاتی در ارتباط با مشکلات و خواسته های اصلی آنها بپرسید.
  • اهداف و انگیزه های مشتری هدف را می توانید از مصاحبات، نظرسنجی ها، رسانه های اجتماعی، فروم ها و غیره بدست آورد. ار آنها بپرسید که چرا شما را انتخاب می کنند و چه درخواست هایی دارند؟
پرسونای مخاطب و فواید آن در دیجیتال مارکتینگ املاک
 پرسونای مخاطب و فواید آن در دیجیتال مارکتینگ املاک
مرحله دوم: سازماندهی داده های جمع آوری شده در پرسوناهای جداگانه
زمانی که مرحله تحقیق را پشت سر بگذارید، اطلاعات مفید زیادی درباره مشتریان فعلی و بلقوه خود دارید. می توانید این داده ها را در بخخش های مختصر و قابل فهم تقسیم کنید تا برای سایر اعضای تیم شما در آژانس کاربرد داشته باشد.
سپس این پرسوناها را با سایر اعضای آژانس خود در میان بگذارید تا بتوانند درک خوبی از افرادی که هر روز با آنها سروکار دارند، بدست آورند.
تمامی بخش ها از پشتیبانی گرفته تا بخش فروش از این پرسونا، بهره مند خواهد شد. در این پرسوناها باید به طور بخش بندی شده به توضیح اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی، اهداف و رویاها، دغدغه ها و نگرانی ها، و نحوه برطرف ساختن مشکلات مشتی بپردازید.
مرحله سوم: آپدیت کردن پرسونا به طور منظم
اطلاعات پرسونای مشتری باید به گونه ای باشد که با وجود هر گونه اطلاعات جدید بتوانید آنها را آپدیت و تکمیل سازید. این پروفایل ها نباید بی جان باشند و پس از مدت کوتاهی کنار گذاشته شوند. باید روند تعاملات مخاطبان را به طور منظم بررسی کنید و پرسونا را ارتقا ببخشید. پس مطمئن شوید که به طور منظم برای کسب حداکثر اثبخشی آن را به روز رسانی نمایید.
نحوه ایجاد پرسونای مخاطب و تاثیرات آن در بازاریابی املاک
 نحوه ایجاد پرسونای مخاطب و تاثیرات آن در بازاریابی املاک
جمع بندی
همانطور که در این مقاله گفتیم، شناخت پرسونای مخاطب میتواند به تحقق اهداف شما در بازاریابی دیجیتال املاک کمک کند. در حقیقت شما با شناخت مشتری میتوانید خدمات متناسب با علایق و خواسته های آنها ارائه نمایید. از این رو باید هر چه سریع تر دست به کار شوید و پرسونای مخاطب خود را بسازید.
مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند. در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.
برای خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان، مشارکت در ساخت می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات در این باره اقدام به دریافت خدمات مورد نظر خود نمایید.

آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک؛ هر آنچه باید بدانید!

۴۰ بازديد
آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک؛ هر آنچه باید بدانید! هر مشاور املاک باید هنگام مراجعه مشتری بتواند فایل های متناسب با سلیقه او را معرفی کند. تنها در این صورت میتواند معامله ای را جوش دهد و مشتری را از رفتن به سایر بنگاه های معاملاتی منصرف کند. بنابراین سعی کنید مهارت فایل یابی را کسب کنید و همیشه گزینه های متعددی برای معرفی به خریدار ارائه کنید. به منظور آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک مقاله ای فراهم نموده ایم. پس با املاک داران همراه باشید تا صفر تا صد آن را بدانید.
برای استفاده از فایل و بانک اطلاعاتی مسکن به سایت املاک داران مراجعه نمایید.
آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک
 آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک
آموزش فایل یابی املاک
مشاوران املاک باید قادر به ارائه فایل های مناسب و همچنین متعدد به مشتریان باشند. بنابراین به منظور کسب مهارت فایل یابی املاک باید از هیچ تلاشی دریغ نکنند. فایل یابی املاک نیازمند تبلیغات مستمر، شناسایی املاک خالی از سکنه، ارتباط برقرار کردن و ... می باشد. در اینجا به یک سری نکات مهم برای یافتن فایل های مناسب و متعددی اشاره می کنیم.
1. از اعتبار آژانس املاک بهره مند شوید.
در صورتی که مشاور املاک با تجربه ای باشید، فایل یابی برای شما کار دشواری نخواهد بود. چرا که اعتبار و مهارت شما دهان به دهان چرخیده و مطمئنا از جایگاه خوبی در محل خود برخوردار هستید. از این رو مشتریان برای فروش املاک خود، اول از همه به شما مراجعه می کنند. اما اگر تازه کار هستید و می خواهید همیشه فایل های مناسب برای معرفی داشته باشید، باید در آژانس املاک معتبری استخدام شوید. تنها در این صورت در فایل یابی مشکلی نخواهید داشت.
2. مشتری را از دست ندهید.
زمانی که شما حرفه خود به عنوان یک مشاور املاک را شروع کنید، مطمئنا با مشتریان زیادی در طول روز روبرو خواهید شد. با توجه به نوع تبلیغات شما، عده ای حضوری و عده ای از طریق سایت یا تلفون با شما در تماس خواهند بود. سعی کنید تمامی مراجعین چه حضوری و چه غیر حضوری را مدیریت کنید. قطعا مشتریان در زمینه خرید، فروش، رهن یا اجاره مسکن در زمینه های تجاری، مسکونی، اداری از شما یاری می خواهند. و شما باید توانایی رسیدگی به امور مربوطه را به طور کامل داشته باشید.
سعی کنید مشتری را از لحاظ روانشناختی شناسایی کنید و بر اساس علایق او برخورد نمایید. ترفندهای جذب مشتری را بکار گیرید و اجازه ندهید به بنگاه املاک و مستغلات دیگری برود. هیچ تماس تلفنی را از دست ندهید و با تمامی مشتریان قرار حضوری بگذارید. از این طریق میتوانید هر روز به تعداد فایل های در دسترس خود و آژانسی که در آن کار می کنید، بیافزایید.

آموزش فایل یابی املاک
 آموزش فایل یابی املاک
3. اهمیت تبلیغات را دست کم نگیرید.
در دنیای مدرن، هر شغلی برای پیشرفت نیاز به تبلیغات دارد. تبلیغات در حرفه مشاور املاک نیز نقش برجسته ای ایفا می کند و میتواند موفقیت شما را تضمین کند. شما نمی توانید تنها با تاسیس یک آژانس املاک گمنام و بی تجربه به اهداف رویایی خود دست بیابید. پس منتظر نباشید مشتری شما را پیدا کند! شما او را پیدا کنید..
میتوانید با چاپ آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها یا انتشار تراکت های تبلیغاتی، مشتری بیشتری جذب  کنید. همچنین از طریق شبکه های اجتماعی نیز می توانید برند خود را معرفی کرده و موفقیت را تضمین نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز پایبند روش های سنتی برای تبلیغات می باشند، زمان آپدیت کردن اطلاعات فرار رسیده است. با سرمایه گذاری روی تبلیغات در دنیای مجازی میتوانید فایل های متعددی بیابید.
4. نظر صاحبان ملک را برای مراجعه به آژانس جلب کنید.
گاهی برخی افراد تمایلی به مراجعه به بنگاه های املاک و مستغلات ندارند. آنها ترجیح می دهند به طور مستقیم با مشتری روبرو شوند و ملک خود را به فروش یا اجاره برسانند. معمولا چنین آگهی هایی را در سایت های آنلاین قرار می دهند. بنابراین اگر در منطقه خود با آگهی های فروش ملک شخصی روبرو شدید، میتوانید با آنها تماس گرفته و برای مراجعه به آژانس مجاب کنید. کافیست از مزایای عقد قرارداد ملکی در آژانس، امکان مشاور حقوقی و فواید قانونی برای آنها توضیح دهید. در نهایت می توانید این آگهی های شخصی را نیز به فایل های خود اضافه کنید.
5. ارتباطات خود را توسعه دهید.
سعی کنید به طور مستمر با مشتریان ثابت یا قدیمی خود در ارتباط باشید. گاهی می توانید تنها با یک تماس و احوالپرسی ساده، یک فایل جدید بیابید. در برخی موارد ممکن است مشتریان قدیمی باز هم نیاز به خریدار یا مستاجر داشته باشند. در این وضعیت شما کافیست یک مشتری دست به نقد داشته باشید تا معامله سر بگیرد.
همچنین سعی کنید  با مدیران ساخت و ساز در راتباط باشید. مطمئنا در محل شما افرادی هستند که در حال بازسازی، نوسازی و یا تخریب ساختمانی هستند. باید با مسئول مربوطه ارتباط صمیمانه برقرار کنید و شانس خود برای دریافت فایل ها در آینده را بیشتر کنید. هر چقدر بتوانید اعتماد آنها را بیشتر جلب کنید، احتمال مراجعه آنها برای فروش یا اجاره و رهن به شما بیشتر می شود. بنابراین یکی از مهمترین مسائل در آموزش فایل یابی املاک، ارتباط صمیمانه با افراد فعال در حوزه املاک می باشد.

فایل یابی برای مشاوران املاک
 فایل یابی برای مشاوران املاک
6. املاک در حال ساخت و خالی از سکنه را شناسایی کنید.
برخلاف باور عموم، شغل مشاور املاک فقط پشت میز نشتن نیست! شما باید در محله خود به بررسی و گشت و گذار بپردازید. با تمامی صاحبان املاکی که در حال ساخت و ساز هستند ارتباط برقرار کنید و از آنها برای مراجعه به آژانس املاک خود دعوت نمایید. قطعا در هر محلی املاک خالی از سکنه و یا در حال ساخت وجود دارد. در صورتی که می خواهید نظر مشتریان و مدیر آژانس را جلب کنید، باید برای فایل یابی تلاش نمایید.
7. به روش های مدرن روی بیاورید.
شما علاوه بر روش های سنتی، میتوانید برای فایل یابی از متد مدرن استفاده کنید. در واقع این روزها مردم بیشتر برای یافتن ملک مورد نظر خود از طریق اینترنت اقدام می کنند. از این رو سایت های زیادی در زمینه املاک به فعالیت می پردازند. شما می توانید با کمک سایت های معتبر در زمینه خرید و فروش املاک به گزینه های قابل ارائه به مشتریان خود بیافزایید.
8. به بررسی فایل ها بپردازید.
یکی از مهمترین نکات در آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک، بررسی فایل ها پس از دریافت آن می باشد. شما به عنوان یک مشاور املاک باید به طور حضوری به بررسی وضعیت ملک، متراژ، قیمت و امکانات آن بپردازید. در این صورت می توانید گزینه هایی به خریدار معرفی کنید که باب سلیقه او باشد. همچنین این کار باعث می شود بتوانید تمامی معایب و مزایای ملک را به طور کامل به مشتری توضیح دهید. این مسئله به کسب اعتبار شما کمک زیادی می کند.

آموزش فایل یابی
 آموزش فایل یابی
جمع بندی
آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک از آن جهت مهم و ضروری است که بتوانند مرجع خوبی برای مشتریان باشند. در واقع اگر بتوانید فایل های متناسب با سلیقه مشتری را به او نشان دهید، کسب و کار شما روز به روز توسعه بیشتری خواهد یافت. بنابراین نکات ارائه شده در این مقاله را بکار ببندید و سعی کنید به موقعیتی که لایق آن هستید دست یابید.
مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند. این خدمات شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان، مشارکت در ساخت و غیره می شوند. در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.

چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه، فوت و فن هایی که باید بدانید

۴۰ بازديد
بیشتر اوقات پیش می آید که بسیاری از افراد بالکن را صرفاً برای وسایل بی ارزش استفاده می کنند و بهتر است بگوییم که آن را به یک انباری تبدیل می‌ کنند. ولی در واقع به دلیل متراژ کم و فضای آپارتمان می توان از فضای بالکن برای بهبود روحیه و شادابی استفاده کرد و برای اینکه تراس و پاسیو خانه شما به فضایی متفاوت و جذاب تبدیل شود باید کمی بیشتر به آن توجه کنید و ایده خلاقانه ای برای دکوراسیون آن در نظر بگیرید. این مقاله قصد داریم مطالبی را درمورد دکوراسیون تراس و پاسیو برای شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه
بیشتر اوقات بسیاری از افراد برای تغییر و تنوع بیشتر می‌ خواهند که دکوراسیون پاسیو خانه یا تراس را تغییر دهند به عنوان مثال خیلی ها دوست دارند که با گل و گیاهان آن تزئین کنند یا برخی دیگر برای مطالعه یا میل کردن غذا از آن استفاده می کنند. اما چطور با کمترین هزینه و استفاده از وسایل بسیار زیبا و ساده برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون پاسیو و تراس استفاده کنیم.  در ادامه به جزئیات دقیق تر آنها خواهیم پرداخت.
پاسیو گلخانه
 پاسیو گلخانه
استفاده کردن از کفپوش و مبلمان در تراس و پاسیو خانه
از دیگر مواردی که در زمینه دکوراسیون تراس و پاسیو وجود دارد استفاده از کفپوش مناسب است. به عنوان مثال می‌ توانید کف آن را از کف پوش های چوبی و کاشی بپوشانید. همین طور استفاده از میز ناهار خوری ساده و مبلمان کوچک برای پاسیو و تراس منزل شما مناسب است و فضای زیادی را در بر نمی گیرد.
استفاده کردن از کفپوش و مبلمان در تراس و پاسیو خانه
 استفاده کردن از کفپوش و مبلمان در تراس و پاسیو خانه
تقسیم فضای تراس و پاسیو خانه
با تقسیم کردن دکوراسیون تراس یا پاسیو خانه به بهینه سازی فضای آن کمک کنید و آنها را از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال می‌ توانید گلدان، میز، مبلمان، صندلی و دیگر موارد را در جای مخصوص خود قرار دهید و از حاشیه ها نیز استفاده بهتری کنید.
نصب کردن تاب در دکوراسیون منزل
این گزینه بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای فرزندان کوچک هستند. در صورتی که منزل شما جای مناسبی برای نصب کردن تاب ندارد می توانید در صورت فضای کافی از تراس یا پاسیو استفاده کنید.
استفاده از شیشه رنگی یا مات
از دیگر موارد برای دکوراسیون تراس و پاسیو استفاده از شیشه های مات یا رنگی است؛ که علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون تراس می توانند برای محافظت کردن از باد و سرما نیز مناسب باشد.
استندهای نردبانی
شما می توانید برای طراحی جذاب تر دکوراسیون تراس و پاسیو، از استندهای نردبانی استفاده کنید. این استند ها علاوه بر اینکه برای گل و گیاهان استفاده می شوند می توانید برای گذاشتن وسایل ضروری که به آنها نیاز دارید نیز استفاده کنید. یکی از مزیت های استندهای نردبانی این است که در ابعاد مختلف وجود دارند و می توانید طبق نیازتان یا اندازه تراس و پاسیو آن را خریداری کنید.
تزیین پاسیو کوچک در خانه
 تزیین پاسیو کوچک در خانه
استفاده کردن از سقف تراس
برای این کار می توانید یا از سقف کاذب استفاده کنید یا هم آن را به سلیقه خود رنگ کرده و گلدان های گل را در آن آویزان کنید.
ارتباط با فضای داخلی
در صورتی که فضای خانه شما با فضای تراس و پاسیو دید دارد بهتر است برای پایداری بیشتر میان آنها یک کف سازی یکسان انتخاب کنید. مثلا می توان از یک رنگ مشترک استفاده کرد که این کار باعث می شود فضای تراس و پاسیو منزل شما بیشتر به نظر برسد.
استفاده از گل و گیاه برای تراس یا پاسیو منزل
می توان برای استفاده کردن از گل ها و گیاهان در تراس و پاسیو، از گل‌ های روینده که به دیوار خانه می چسبد استفاده کنید؛ زیرا این گل ها فضای کمتری را دربر می گیرند. همچنین می‌ توان یک چوب را به طناب متصل کرده از چراغ هایی برای تزیین آن استفاده کنید. همین طور برای پرورش سبزیجات نیز می‌ توانید از باکس های مخصوص استفاده کنید که زیبایی خاصی به ترانس شما می بخشد.
استفاده از گل و گیاه برای تراس یا پاسیو منزل
 استفاده از گل و گیاه برای تراس یا پاسیو منزل
نورپردازی
نورپردازی اغلب برای هنگامی استفاده می شود که فضای پاسیو یا تراس تاریک است. برای این کار می‌ توانید از لامپ های LED و ریسه های نور استفاده کنید که به بزرگتر شدن فضای تراس و پاسیو و همچنین به گرمتر شدن فضا در فصل سرد سال کمک می کند. برای این کار بهتر است که ریسه ها را در کف تراس، دیوار یا گلدان ها تزئین کنید.
چمن مصنوعی در دکوراسیون تراس و پاسیو منزل
از دیگر ایده های بسیار جذاب در تراس پاسیو و منزل شما استفاده از چمن مصنوعی است. این گزینه به راحتی مثل موکت به کف پاسیو و تراس می چسپد؛ مخصوصا برای افرادی که دارای کودک هستند بیشتر کارایی دارد. برای استفاده کردن از چمن مصنوعی باید ابتدا به عرض و ارتفاع تراس یا پاسیو در منزل خود توجه کنید. ولی بهتر است که از چمنی استفاده کنید که دارای ارتفاع کمتری است تا در هنگام تمیز کردن به مشکل برنخورید.
استفاده از یک رنگ مناسب برای دکوراسیون تراس و پاسیو
بهتر است از رنگ های شاد استفاده کنید رنگ‌ های شاد می توانند در انرژی گرفتن روحیه شما بسیار مناسب باشند. همین طور استفاده کردن از رنگ های گرم را فراموش نکنید و یک رنگ متناسب با طبیعت و گل و گیاه را انتخاب کنید.
چند ایده خلاقانه جالب برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه
 چند ایده خلاقانه جالب برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه
استفاده کردن از دکوراسیون تراس خانه طبق نیاز
ابتدا بهتر است نیازهای خود را از دکوراسیون تراس خانه مشخص کنید به عنوان مثال اینکه چند نفر از تراس و پاسیو استفاده می کنند یا اینکه می خواهید از چه لوازمی در آن استفاده کنید. و طبق موارد گفته شده می‌ توانید بهترین استفاده را از تراس یا پاستور داشته باشید.
حیاط خلوت با تراس و پاسیو چه تفاوتی دارد؟
بسیاری افراد حیاط خلوت را با تراس و پاسیو اشتباه می گیرند. شاید هر دو دارای شباهت هایی باشند ولی تفاوت های جزئی نیز دارند و مزیت پاسیو و تراس این است که می‌توان در فضای خانه نیز از آن استفاده کرد.
پاسیو و تراس چیست؟
 پاسیو و تراس چیست؟
پاسیو و تراس چیست؟
در اصل این دو برای زیباسازی منزل استفاده می شوند. همچنین یک فضای نورگیر دارد که از طریق آنها می توان نور فضای بسته را بالا برد.
در نهایت فراموش نکنید که برای زیباتر کردن دکوراسیون پاسیو و تراس منزلتان، خودتان نیز خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید با کمترین هزینه این کار را انجام دهید.
امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با تراس و پاسیو دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در دکوراسیون تراس و پاسیو نیز استفاده نمایید.

از تاثیرات بازسازی بر افزایش قیمت خانه چه میدانید؟

۳۸ بازديد
از تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه چه می دانید؟ اگر قصد فروش خانه خود را دارید و از تاثیرات بازسازی خانه بر افزایش قیمت آن تا حدودی مطلع شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید. شاید شما هم پیش خودتان تصور کرده باشید که بازسازی و تعمیر خانه هیچ تفاوتی در قیمت به وجود نمی آورند، ولی در واقع اینطور نیست و بازسازی خانه شامل موارد خاص است که در ادامه همین مطلب می خواهیم شما را با تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه آشنا کنیم.
با پیشرفت صنعت ساخت و ساز در کنار دیگر صنایع، خانه هایی که ساخته می شوند هم از نظر سازه و مقاومت و هم از نظر کیفیت شرایط مقاومت شرایط بهتری پیدا کرده اند. افراد بعد از مدت طولانی و با گذشت زمان به دلایل مختلفی همانند تغییر دادن نمای داخلی و خارجی به بازسازی خانه اقدام می کنند. اگر قصد بازسازی ملک خود را دارید و می خواهید هزینه آن را برآورد کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله چگونه هزینه های بازسازی خانه را محاسبه کنیم؟ مراجعه کنید.

بازسازی خانه چیست؟
 بازسازی خانه چیست؟
بازسازی خانه چیست؟
به طور کلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به صورت کلی و جزئی جهت تعمیر کامل یک ساختمان با نمای داخلی و خارجی اش صورت می گیرد را بازسازی خانه گویند. مهم ترین اهداف بازسازی خانه ها هم افزایش کارایی و استحکام بالای یک ساختمان عنوان شده است.
برای بنای یک سازه از مصالح ساختمانی مختلف می توان استفاده نمود و طول عمر ساختمان هم به نوعی به این مصالح ساختمانی وابسته است. در واقع می توان اینگونه برداشت کرد که بعد از گذشت چند سال امکان دارد خانه مورد نظر دوباره فرسوده شود و نمای اولیه ی خود را از دست بدهد.
از بین رفتن نمای اولیه، احتمال دارد در قسمت های مختلف ساختمان همانند کف، دیوار و سقف ایجاد گردد. در اینجا بر خود لازم می دانیم که مفهوم و معنی نوسازی را هم توضیح دهیم. فرایند نوسازی ساختارها و نماهای داخلی و خارجی جدید بجای ساختار قدیمی طراحی و اجرا می گردند.
بازسازی خانه های قدیمی قبل و بعد
 بازسازی خانه های قدیمی قبل و بعد
بسیاری از افراد بهسازی، نوسازی و بازسازی ساختمان را به اشتباه بایکدیگر هم معنی می دانند. اما در واقع بهسازی نیز تفاوت های بسیار زیادی با بازسازی دارد و شامل مواردی مانند تعمیرات، افزایش استحکامات و نگهداری است که به جهت بهبود نمای کامل و کالبد ساختمان صورت می پذیرد.
می توان تعمیرات را هم جزئی از بهسازی به حساب آورد. تعمیرات ساختمان اغلب به منظور حفاظت از اسکلت ساختمان و کالبد آن انجام می گیرد و در انواع مختلف می توان آن را بر روی ساختمان اجرا کرد، به گونه ای که اغلب تعمیرات به جهت اصلاح و برخی دیگر نیز برای پیشگیری انجام می شوند.
در موارد ضروری ممکن است به تعمیرات خاصی نیاز باشد. به صورت کلی می توان گفت که تعمیرات خانه بیشتر در سطح بسیار پایین و به منظور سهولت و راحتی اجرا می گردند.
بازسازی خانه اغلب در چه قسمت هایی از خانه به اجرا در می آید؟
بازسازی خانه ها چه از لحاظ زیبایی و تعمیرات و چه از لحاظ تغییر نمای داخلی و خارجی صورت گیرد هیچ تفاوتی با هم نداشته و در واقع آرامش خاصی برای ساکنان خانه به وجود می آورند. بازسازی خانه ها به دو قسمت بازسازی، تزیین و بازسازی سازه تقسیم بندی می شوند.
در بازسازی تزیین همانگونه که از نامش بر می آید به منظور افزایش زیبایی نمای خانه صورت می پذیرد، حال چه نمای داخلی باشد و چه نمای خارجی. در بازسازی تزیینی مواردی هم چون تعویض کردن کفپوش ها مثل سنگ، سرامیک و پارکت هستند.

بازسازی خانه اغلب در چه قسمت هایی از خانه به اجرا در می آید؟
 بازسازی خانه اغلب در چه قسمت هایی از خانه به اجرا در می آید؟
همچنین تغییر دادن رنگ دیوارها، تغییر دادن سرویس بهداشتی، روشویی و اضافه کردن کاغذ دیواری تغییردادن سقف منزل، طراحی آشپزخانه و کابینت ها و نورپردازی داخلی می توانند از جمله مواردی باشند که در بازسازی تزیینی به کار گرفته می شوند.
بازسازی سازه ای به منظور تغییر دادن نقشه ساختمان انجام می پذیرد. یکی از مهمترین اهداف بازسازی سازه ای افزایش دادن فضای موجود، تغییر دادن لوله کشی ساختمان، ساختن زیر زمین و غیره است.
عوامل بازسازی ساختمان (خانه) چیست؟
از عوامل مهمی که منجر به بازسازی خانه می گردند، می توان به قدیمی بودن ساختمان اشاره نمود که طبیعتا هر چه زمان می گذرد سن تقویمی بنا افزایش یافته و در نتیجه میزان فرسودگی بنا نیز افزایش می یابد.
در اغلب موارد امکان دارد در اثر بی توجهی و عدم بازسازی به موقع قسمت هایی از ساختمان به طور کامل تخریب شود و هزینه های بیشتری را برای اهالی ساختمان به وجود آورد. در چنین اوضاع و شرایطی بازسازی خانه بهترین و به صرفه ترین کار جهت افزایش استحکام ساختمان به حساب می آید. از دیگر عوامل بازسازی یک ساختمان می توان به طراحی نقشه و همچنین نامناسب بودن پلان آن اشاره نمود.

عوامل بازسازی ساختمان (خانه) چیست؟
 عوامل بازسازی ساختمان (خانه) چیست؟
امروزه با توجه به پیشرفت های روز افزون نقشه های ساخت و ساز، در واقع ساختمان های قدیمی و نوع ساختار آن ها ممکن است مورد پسند اغلب مردم قرار نگیرند. افراد ترجیح می دهند بنای ساختمان را مناسب با سلیقه ها و تکنولوژی های مدرن به سود خود تغییر دهند و به بازسازی بنای مورد نظر اقدام کنند.
در واقع می توان گفت طراحی فضای جدید و نو از جمله این تغییرات به حساب می آید. در بسیاری از موارد نیز تغییر دادن اندازه ها و ابعاد خانه و همچنین کمبود فضای باعث می شود تا افراد بدون دلیل خاصی و فقط جهت افزایش قیمت خانه شروع به بازسازی آن کنند.
تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه 
حتما شما هم ملاحضه کرده اید که افراد جهت فروش خانه خود، ابتدا برای تعمیر و بازسازی خانه خود اقدام می کنند. در واقع همه می دانند تعمیر خانه به تنهایی نمی تواند بر افزایش قیمت آن تاثیر زیادی داشته باشد. ولی بازسازی خانه می تواند قیمت آن را تا نزدیک به دو برابر افزایش دهد.
می توان گفت بازسازی خانه هر چه عمیق تر و گسترده تر انجام گیرد قیمت آن نیز بالاتر می رود. ساختمانی که هنوز فرسوده نشده است و قابل سکنی گزیدن است، اگر بازسازی شود عمر مفید آن هم به مراتب بالاتر می رود و راه را باز می کند تا با قیمت بالاتری آن را به فروش رسانید.
بازسازی خانه تا چه اندازه ای می تواند روی قیمت آن تاثیر گذار باشد؟
افزایش قیمت خانه بعد از بازسازی به علل متعددی وابسته است. به صورت کلی می توان این نتیجه را گرفت که بازسازی خانه می تواند قیمت آن را تا حدود 5 تا 10 درصد افزایش دهد.
افزایش قیمت خانه بعد از بازسازی به عوامل دیگری هم مرتبط خواهد بود از جمله این عوامل می توان به این موارد زیر اشاره کرد.
  • متراژ خانه
  • نوع نقشه خانه
  • هزینه ای که بابت بازسازی آن انجام داده اید
  • محل قرارگیری خانه
بازسازی خانه تا چه اندازه ای می تواند روی قیمت آن تاثیر گذار باشد؟
 بازسازی خانه تا چه اندازه ای می تواند روی قیمت آن تاثیر گذار باشد؟
نتیجه گیری
گفتیم از دلایلی که باعث تعمیر و بازسازی یک خانه و ساختمان می شود این است که نمای داخلی و خارجی اش تغییر یابد و این که ساختمان هم به مراتب استحکام اولیه ی خود را حفظ کند. از مهم ترین دلایل دیگری هم که عنوان شد این بود که آیا تعمیر و بازسازی یک خانه می تواند بر قیمت آن بیفزاید که این مساله در آخر همین مطلب آورده شده است.
مجموعه املاک داران ارائه کننده انواع خدمات در زمینه مشاوره املاک و خرید و فروش است. این خدمات شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک، تهاتر، خرید و فروش خانه در اصفهان، مشارکت در ساخت و غیره می شوند.

چطور کودکمان را به تمیز کردن اتاقشان عادت دهیم؟

۴۰ بازديد
چگونگی عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان. اگر شما پای درد و دل یک مادر بنشینید بسیاری از آنها از شلخته و نامنظم بودن فرزندشان گله می کنند و اعتراض دارند که کودکانشان اصلا به فکر نظافت اتاقشان نیستند و بعد از اتمام بازی وسایلشان را همان‌ جا می گذارند. لباس‌ هایشان را در هر طرف خانه می اندازند و در برابر تمیز کردن اتاقشان پافشاری می‌ کنند و هیچ گونه اهمیتی به نظم اتاقشان نمی دهند.
پس باید تلاش کنیم با تکنیک هایی کودکان را به تمیز کردن اتاق و رعایت نظم تشویق کنیم. ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از راهکارهایی که به عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان کمک می کنند اشاره کنیم پس تا بدون شک تحمل چنین رفتاری از فرزندان برای والدین دشوار است. مخصوصا اگر که خودشان افرادی منظم و مرتب باشند. از سوی دیگر رعایت نکردن نظم می‌ تواند در آینده روی زندگی خود فرزند اثرات منفی نیز به جا بگذارد. انتهای مقاله همراه ما باشید.
خوب جلوه دادن نظم
به طور کلی اگر کاری برای انسان سودی نداشته باشد، از انجام آن خودداری می کند. به این دلیل اگر کودکتان درک نمی کند که مرتب بودن و نظم چقدر خوب است نباید از او توقع داشته باشید که برای تمیز کردن اتاق وقت بگذارد.
والدین در شکل دادن باورهای کودکان نقش مهمی ایفا می کنند. مخصوصا که در سال‌ های اولیه زندگی، پدر و مادر کسانی هستند که کودک بیشتر وقت را با آنها می‌ گذراند. پس اگر می‌ خواهید کودکانتان در سن کم به این نتیجه برسند که نظم و ترتیب، کاری مفید است، باید این موضوع را به آنها نیز تلقین کنید.
عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان با خوب جلوه دادن نظم
 عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان با خوب جلوه دادن نظم
به عنوان مثال اگر کودکتان از جمع کردن اسباب‌ بازی‌ هایش چشم پوشی کرد جلویش وسایل را جمع کنید و جملاتی مثل این طور بهتر نیست که همه چی سر جای خودش باشد و یا خانه زیباتر نشده؟ به او تلقین کنید که منظم بودن تنها وقت تلف کردن نیست. این جملات در زمان زیادی در ذهن کودک تاثیر می گذارد و آینده نتیجه اش را نشان می‌ دهد.
حفظ آرامش
می‌ دانیم که با فشارهای عصبی که در طول روز دارید، حرف گوش نکردن کودکان شما نیز چقدر می‌ توانند اعصاب شما را بیشتر به هم بریزند ولی باید همه سعی خود را بکنید که در برخورد با این مسئله آرامش تان را حفظ کنید و خونسرد رفتار کنید.
اگر شما از نامنظم بودن اتاق کودک تان خشمگین شوید و این عصبانیت را مقابلش جلوه دهید، این گونه است که غیر مستقیم نقطه‌ ضعف تان را به کودک نشان داده‌ اید. این کار سبب می‌ شود فرزند در آینده از نامنظم بودن و تمیز نکردن اتاق به عنوان وسیله ای برای خالی کردن خشم یا ناراحتی اش از شما استفاده کند. اغلب هم از این کار برای بازی استفاده می‌ کند و عصبانیت شما برایش جالب می شود پس به هیچ عنوان نباید در این مواقع آرامشتان را از دست بدهید.
همیشه خونسردی و آرامش بهتر از خشونت جواب می‌‌ دهد. اگر از کودک به آرامی بخواهید اتاقش را مرتب کند نسبت به زمانی که سرش داد می کشید تاثیر بهتری خواهد داشت.
بازی با کودکان
خلق و خوی کودکان به گونه است که عاشق بازی‌ و سرگرمی‌ هستند. اکثر کودکان به دلیل لذت بخش نبودن تمیزکاری به شلخته بودن تمایل بیشتری دارند. اگر بتوانید تمیزکاری را برای فرزندتان به سرگرمی تبدیل کنید، او هم به ندرت تمایل بیشتری به این کار پیدا می‌ کند.
عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان به وسیله بازی کردن با آنها
 عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان به وسیله بازی کردن با آنها
در زمان تمیز کردن منزل برای خودتان آواز بخوانید یا با شعر و ترانه کارهایتان را انجام دهید. زیرا کودک با این کار برای تمیز کردن اتاقش روحیه می گیرد. همچنین جمع کردن وسایل اتاق را به بازی تبدیل کنید. برای مثال بگویید اسباب‌ بازی‌ ها دوست دارند که شب را در خانه خودشان استراحت کنند و اگر آنها را در جایشان نگذاریم ناراحت می‌ شوند و خوابشان نمی‌ برد.
در صورت داشتن چند فرزند می توانید مسابقه ای مثل هر کی سریعتر وسایلش رو جمع کنه برنده میشه آنها را تشویق به مرتب کردن اتاقشان کنید.
همه ‌چی به وقتش
روزانه ممکن است کودک از شما درخواست کند اسباب‌ بازی‌ های متنوعی را از داخل کمد به او بدهید. اگر با هر بار درخواست شما، آن درخواست را بپذیرید در آخر با اتاقی به شدت به هم ریخته روبرو خواهید شد.
راه و چاره حل این مشکل این است که کودک را متوجه کنید تا هنگامی که وسایل بازی قبلش را جمع نکرده اسباب بازی دیگری به او نخواهید داد. یقینا اگر کودک فورا بعد از بازی وسایلش را جمع نکند، دیگر نمی‌ توانید به آسانی او را وادار به این کار کنید. همچنین امکان دارد در ابتدا کمی پافشاری کند جیغ یا غر بزند و گریه کند، اما هنگامی متوجه شود قانون است تلاش می‌ کند خودش را با آن مطابقت دهد.
عجله نکنید
بیشتر خانواده ها توقع دارند وقتی که از کودکشان درخواستی می کنند آن کار انجام شود این توقع کاملا اشتباه است. بدون شک اگر کسی به صورت دستوری به شما بگوید که فلان کار را سریعا انجام دهید لج می کنید و عصبانی می شوید. در عوض به کودک خود وقت بدهید، برای مثال از او بخواهید تا عصر وسایل اتاقش را مرتب کند. فرصت دهید که کودک خودش زمانش را مدیریت کند و با اجبار و دستور مدیریت برنامه کودکتان را به هم نریزید.
سخت‌ گیری نکنید
صحیح است که کودک باید یاد بگیرد اتاقش را خودش مرتب کند، اما تلاش کنید به او آزادی هم بدهید. اگر اتاقش کمی به‌ هم‌ ریخته باشد ناراحت نشوید و غر بزنید. اگر شلوغی اتاقش شما را اذیت می کند در اتاق را ببندید و به آن فکر نکنید ولی اصلا اجازه ندهید این به هم ریختگی به سایر محیط خانه سرایت پیدا کند.
پاداش و جایزه
برای مرتب کردن اتاق تلاش کنید که پاداش مشخص کنید. مثلا مقررات بگذارید که فقط در صورتی اجازه دارد با رایانه بازی کند که قبلش اتاقش را منظم کرده باشد. یا اینکه تا وقتی اتاقش را جمع و جور نکند از رفتن به پارک خبری نیست.
اما این روش بیشتر مواقع پاسخ نمی‌ دهد. زیرا باز هم امکان دارد کودکتان از تمیز کردن اتاقش خودداری کند، اما با گذشت زمان رفتار صحیح را یاد می‌ گیرد.
کمک به یکدیگر
اینکه می گویند کودک باید کارهای خودش را انجام دهد، ولی کمک به همدیگر هم مشکلی ندارد. اگر شما در حال مرتب کردن خانه از فرزندتان کمک می‌‌ خواهید و توقع دارید کمکتان کند، پس به او هم حق بدهید که توقعی متقابل داشته باشد. در خانه باید برخی کارها را گروهی انجام دهید.
عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان
 عادت دادن کودکانمان در تمیز کردن اتاقشان
سخن نهایی
امیدواریم تا اینجای مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با عادت دادن کودکان در تمیز کردن خانه دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان، استفاده نمایید. اما شما از چه روش هایی برای عادت دادن کودکان در تمیز کردن خانه استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
سوالات متداول در مورد نحوه عادت دادن کودکمان برای تمیز کردن اتاقش
تا به اینجای مطلب تلاش کردیم که تمام جزئیات مورد نیاز درباره عادت دادن کودک به مرتب کردن اتاقش را به طور مفصل برای شما بیان کنیم. در ادامه نیز به چندین سؤال رایج در این باره پاسخ خواهیم داد.
چند مورد از وسایلی که مرتب کردن اتاق را برای کودک آسان می کنند؟
تهیه جعبه بزرگ اسباب بازی، یک قفسه برای قرار دادن اسباب بازی و عروسک ها و مکانی برای کفش و کیف مرتب کردن اتاق را برای کودک آسان می کند.
اصطلاح خرد کردن فیل بزرگ به چه معناست؟
این اصطلاح برای تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچک‌ تر به کار می رود.