آرشیو فروردین ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

سرمایه‌ گذاری در املاک؛ مسکن بهتر است یا اداری؟

۲۹ بازديد

سرمایه‌ گذاری در املاک همیشه یکی از جذاب ترین و داغ ترین بحث هایی است که صاحبان املاک از آن استفاده می کنند. این بازار بیشتر برای افرادی که زیاد اهل ریسک نیستند و از بازار طلا و ارز استفاده نمی کنند مناسب است. ولی بازار مسکن نیز ممکن است دارای ریسک هایی باشد؛ زیرا قیمت بازار در کشور ما در هر لحظه امکان دارد تغییر کند.

در این مقاله سعی کرده ایم تمام موارد در مورد سرمایه‌ گذاری در املاک و تفاوت قیمت ملک اداری با مسکونی را برای شما عزیزان شرح دهیم که اگر قصد سرمایه گذاری در مسکن را ندارید قبل از آن با یک سری اطلاعات آشنا شوید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ملک اداری چیست؟

ملک اداری ساختمانی است که یکسری مجوزهای فعالیت اداری دارد و این مجوزها از طرف شهرداری صادر می‌ شود. بنابراین کسانی که قصد کسب و کار دارد می توانند در این املاک تابلو نصب کنند، ولی باید مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه داشته باشند.

املاک مسکونی

املاک مسکونی بیشتر برای آپارتمان، زمین، خانه کلنگی و خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند. البته ناگفته نماند که بیشتر املاک مسکونی می‌ تواند به صورت املاک اداری نیز کاربرد داشته باشد و بیشتر برای مشاغلی مانند دفتر ازدواج و طلاق، روزنامه و مطب مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت قیمت ملک اداری با مسکونی

  •  
    • ملک اداری همانگونه که از نامش پیداست برای سند اداری استفاده می شود و اغلب در فضایی با کارایی مناسب قرار دارد.
    • ملک اداری در طول مدت زمان زیادی از قیمت کم نمی شود؛ حتی اگر از عمر بسیار زیادی برخوردار باشد. در صورتی که ملک‌ مسکونی، اگر سال بنای آن زیاد شود از قیمت آن کاسته شده و ارزش آن نسبت به دیگر املاک نوساز کم خواهد شد.
    • ملک اداری نسبت به ملک مسکونی، دارای رقابت و هم چشمی کمتری است و هنگام خرید و فروش زیاد نمی توان روی آن سرمایه گذاری کرد.
    • ملک اداری هر موقع که لازم باشد می‌ تواند نوع کاربری خود را تغییر دهد در صورتی که ملک مسکونی دارای دردسر زیادی تری در این مورد است.

مشاغل مجاز در ملک اداری

برخی از این شغل ها عبارتند از:

  • مطب پزشکان و دیگر موارد مربوط به امور پزشکی و داروخانه
  • آزمایشگاه و لابراتوارهای دندان سازی
  • دفاتر مهندسی اسناد رسمی و همچنین دفترهای ازدواج و طلاق و وکالت
  • متخصصان رسمی و مفسران دادگستری
  • دفاتر تبلیغات
  • مشاغل خانگی
  • مدرسان غیرانتفاعی و دولتی مانند آموزشگاه زبان انگلیسی، فنی و حرفه ای، آموزشگاه علمی، پژوهش سرا، مرکز سنجش و مراکز پژوهشی

آموزش سرمایه گذاری در مسکن

برای اینکه به اهمیت و آموزش بهتر سرمایه‌ گذاری در مسکن پی ببرید باید مزایا و معایب آن را در مسکن بیشتر بشناسید.

معایب سرمایه گذاری در مسکن

در ابتدا در خصوص معایب سرمایه گذاری در مسکن صحبت خواهیم کرد:

دیر نقد شوندگی

یکی از مهم ترین ضعف هایی که در بازار مسکن وجود دارد این است که به دلیل وجود سرمایه زیاد امکان دیر نقد شوندگی بالا می رود. به خصوص در مواردی مانند آپارتمان، زمین، سوئیت، ویلا، مغازه و غیره می تواند این ضعف وجود داشته باشد.

نیاز به سرمایه بسیار بالا

همان‌ طور که قبلاً نیز گفتیم برخی از محصولات دارای قیمت بسیار بالایی هستند و افرادی که از دارایی و سرمایه بسیار کمی برخوردار هستند نمی‌ توانند در این بازارها به سود بالایی برسند.

رقیب زیاد

از دیگر عیب های بازار مسکن تعداد بالای رقبا است؛ زیرا در بازار مسکن تعداد سرمایه‌ گذاران بسیار زیادی وجود دارد و برای کسانی که تازه به این حوزه وارد می شوند بهتر است که رقابت کردن را در این بازار یاد بگیرند.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

سرمایه گذاری در مسکن علاوه بر معایب می تواند دارای مزایایی نیز باشد. همین طور وضعیت آینده آن اصلاً مشخص نیست و همیشه به صورت مبهم است. اما به دلیل مزایایی که دارد باعث می شود سرمایه گذاران بیشتر به آن روی بیاورند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد:

عدم نیاز به دانش تخصصی بسیار بالا

برخی از از بازارها برای سرمایه گذاری نیاز به اطلاعات زیادی دارند بازارهایی مانند بازار بورس و ارزهای دیجیتال مب توانند از این موارد باشند که بدون دانش کافی نمی توان وارد آنها شد. ولی بازار مسکن نیاز به سواد بسیار عالی ندارد و افراد حتی اگر سواد کافی نداشته باشند می‌ توانند در این بازارها به فعالیت بپردازند. همچنین سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن می تواند توسط هر جنسیتی و سطح سوادی انجام بگیرد.

ریسک بسیار کم در سرمایه گذاری

به دلیل اینکه در بازار مسکن ریسک بسیار بالایی وجود ندارد بنابراین افراد می‌ توانند مسکنی را که خریداری می‌ کنند تا چند نگه دارند و بعدا برای فروش آن اقدام کنند که این کار باعث می شود سود بیشتری را به جیب بزنند. زیرا هر چقدر که جلو می رویم قیمت مسکن نیز بالاتر می رود.

کالای مصرفی و سرمایه ای

مسکن یک کالای سازنده است یعنی هیچگاه از کار نمی افتد و با به مار افتادن بازار ماک و مسکن چندین هزار شغل دیگر ایجاد می شود. همچنین از آنجایی که کالاها به صورت مصرفی هستند هم می توان برای سرمایه‌ گذاری و هم مصرف کننده از آن استفاده کرد.

شناسایی بازار مسکن

بازار مسکن از جمله بازارهایی است که قدمت چندین ساله دارد و تمام مردم با آن آشنا هستند یا در آن سرمایه گذاری کرده اند. بنابراین اعتماد به این بازار چندین سال است که بین افراد وجود دارد.

نیاز بازار سرمایه‌ گذاری در املاک

به دلیل آنکه کشورمان سالانه به طور میانگین حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد لذا این ویژگی باعث می شود که سرمایه گذاری در مسکن بیشتر شود و افراد زیادی از آن استفاده کنند.

کلام آخر

همانگونه که قول داده بودیم شما را با اهمیت سرمایه‌ گذاری در املاک و آموزش آن آشنا کردیم. امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با سرمایه گذاری در املاک مسکونی یا اداری دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری، نیز استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران خدمات گوناگونی در حوزه املاک ارائه می دهد که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

اما شما از چه روش هایی برای سرمایه گذاری استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

متراژ مناسب خانه برای خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت چقدر است؟

۲۶ بازديد

متراژ مناسب خانه برای زوج ها و همچنین برای خانواده ها متفاوت می باشد. امکان زندگی کردن یک خانواده بزرگ در یک سوییت نقلی به آسانی ممکن نیست، زیرا فضای استاندارد برای سکونت این تعداد از اعضا به درستی رعایت نشده است. می دانید که این روزها شاخص اصلی خرید ملک برای قشر ضعیف و متوسط، میزان سرمایه ای است که با پس انداز و وام جمع آوری شده‌است. اما اغلب افراد به دلیل عدم نادانی به سراغ خرید ملک هایی می‌ روند که مناسب آن ها نیست.

مثلا وجود دارند زوج‌ های جوانی که با زحمت خانه های بزرگی را خریده و یا اجاره کرده‌ اند و بعد از مدت ها متوجه شده اند که برایشان مناسب نمی باشد. از طرف دیگر ممکن است بعضی توانایی داشته باشند و فکر کنند که با دو فرزند می‌ توانند در یک خانه ۴۰ متری زندگی کنند. اما بعد از خرید آن خانه با سختی هایی روبه رو می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم مطالبی را درمورد متراژ مناسب خانه برای خانواده های بزرگ و کوچک را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زوج های جوان

قیمت اجاره و خرید مسکن در سال‌ های کنونی رشد چشم گیری داشته است و این روند رشد موجب شده است تا توانایی خرید خانه برای طبقات ضعیف و متوسط به کمترین حد ممکن برسد. زوج‌ های جوانی که قصد دارند زندگی زیبای خود را زیر یک سقف شروع کنند آنها مجبورند روی رویای خود مثل داشتن خانه بزرگ خط بکشند و به ناچار یک خانه کوچک را انتخاب کنند.

واقعیت ها نشانگر این است که مشکلات یک سوییت نقلی برای زوج های جوان کمتر از یک خانه بزرگ می باشد. همچنین جالب است بدانید که در این زمان پیدا کردن یک خانه با متراژ مناسب کار بسیار سختی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

متراژ مناسب خانه

خانواده ‌های بزرگ

در استاندارد فضای مسکونی طراحی و معماری آن در نظر گرفته‌می‌شود. استاندارد فضای مسکونی دارای یک‌ رشته بنیادی‌است که در مدل‌سازی واحدهای مسکونی مثل خانه‌‌ های بزرگ و سوئیت نقلی رعایت می‌ شود. از سوی دیگر هر نقشه ساختمانی هدف خاصی دارد و طبق سلیقه خاصی بنا می‌ شود. فضاهای لازم هر نقشه طبق نوع نیاز و فعالیت مالک طراحی می‌ شود.

فضای بخش‌ های مختلف خانه باید طبق فعالیتی که در خانه انجام می شود و همین طور حجم اثاث ، مبلمان و استانداردهای آن طراحی شود. حجم فعالیت‌ هایی که در خانه انجام خواهد شد و حجم وسایل و مبلمان منزل و استانداردهای آن مدل سازی می شود. استاندارد فضای مسکونی دارای مواردی چون استاندارد‌ طراحی خانه، ابعاد و اندازه مبل ها، قرار گیری فضاها از نظر ارزش و اهمیت و برنامه های فیزیکی می باشد‌‌.

متراژ مناسب خانه

در دهه ۷۰ چه متراژی برای خانواده ها مناسب بود؟

در دهه هفتاد برنامه ریزی هایی برای سروسامان‌دادن به اوضاع مسکن انجام‌شد که باید واحدهای مسکونی نوساز طبق متراژ مناسب آپارتمان یا حداقل مساحت خانه ساخته‌شوند.  همچنین متراژ خانه ها را تا ۷۵ متر کوچک تر کردند برای اینکه خانواده های ایرانی توانایی خرید خانه را داشته باشند که تا نیمه اول دهه هشتاد هم همین برنامه بوده است. در نهایت حداقل متراژ آپارتمان های مسکونی و مساحت خانه‌ ها از ۱۳۲ متر به ۱۲۲ تا ۱۲۵ متر کاهش یافت.

از جانب دیگر مساحت خانه‌ هایی که سپس دولت مسئولیت‌ساختن آن ها را بر دوش گرفت. بر همین اساس حداقل متراژ خانه و آپارتمان ها به ۱۲۸ متر رسید. این مسئله سبب شد خانواده های بیشتر از دو نفر فضای بیشتری برای زندگی داشته باشند. اما از سوی دیگر با افزایش متراژ خانه ها توانایی خرید کاهش یافت.

متراژ مناسب خانه

امیدواریم با خواندن‌مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده‌باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با متراژ مناسب خانه برای خانواده های بزرگ دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمنه املاک ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

اما شما از چه روش هایی برای انتخاب خانه هایی با متراژ مناسب استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

 

کلیات وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟

۳۰ بازديد

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مستلزم آمادگی بالایی است و برخی افراد برای تامین مالی چنین سرمایه گذاری بزرگی نیاز به مشارکت با دیگر افراد دارند. در اینجا وام مشارکت در ساخت مسکن معنا می یابد. همان طور که می دانید بانک ها با دریافت یک سود مشخص، وامی را در اختیار سازندگان ملک قرار می دهند.

در واقع سرمایه های خرد و کلان را جذب نموده و آن سرمایه را با رعایت یک سری ضوابط در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. این روند مشارکتی موجب رونق یافتن ساخت و ساز ملک در کشور می شود. سازندگان ملک می توانند وام دریافتی از بانک ها را به صورت اقساطی پرداخت نمایند و یا آن را به صاحب خانه واگذار کنند. با املاک داران همراه باشید تا بدانید وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟ چگونه تهیه می شود؟  مراحل استفاده از آن کدامند؟

وام مشارکت در ساخت مسکن

 وام مشارکت در ساخت مسکن

وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟

وام مشارکت نوعی از وام گرفتن می باشد. این وام به سرمایه گذاران املاک و مستغلات این امکان را می دهد تا با یکدیگر متحد شوند و درآمد حاصل از اجاره یا فروش یک قطعه از ملک رهنی را سهیم شوند.

این نوع وام با عنوان وام بهره-مشارکتی قراردادی نیز شناخته می شود و به مشارکت کنندگان این امکان را می دهد تا ریسک سرمایه گذاری را کاهش و از طرف دیگر به طور همزمان، قدرت خرید خود را افزایش دهند. برای وام هایی از این نوع ، عجیب نیست که با نرخ بهره مشارکت کمتری همراه شوند. به ویژه زمانی که بیش از دو وام دهنده در معامله شرکت داشته باشند.

چنین وام هایی در معاملات املاک تجاری سیار رایج هستند. وام دهندگان وام مسکن مشارکتی نیز معمولا غیر سنتی هستند. مانند کار آفرینی که می خواهد در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کند، اما نمی خواهد به طور مستقیم با توسعه درآمد املاک سر و کار داشته باشد.

سرمایه گذاران میتوانند از وام مشارکت برای تامین مالی به منظور خرید یک ملک تجاری یا اجاره هر دارایی دیگری مثل یک قایق یا ویلای تفریحی و همچنین ساخت و ساز مسکن استفاده کنند. چنین تسهیلاتی برای ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان با شرایط خاص ارائه می شود.

معمولا صندوق های بازنشستگی نیز به عنوام وام دهنده در چنین معاملاتی بکار گرفته می شوند. چرا که این نوع سرمایه گذاری نسبت به اوراق قرضه، بازده بیشتری دارد. به چنین سرمایه گذارانی، شرکای خاموش گفته می شود.

وام مشارکت در ساخت مسکن

 وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟

وام مشارکت چگونه تهیه می شود؟

وام مشارکت در ساخت مسکن امروزه بسیار رایج می باشد. در چنین وام هایی، طرفین توافق می کنند که ریسک مالی ملک سرمایه گذاری شده را بپذیرند. در ازای قبول این ریسک، آن ها درصد مشخصی از بازده سرمایه گذاری را از اجاره یا فروش ملک دریافت می کنند.

سرمایه گذاران می توانند به شکل های مختلف با هم یک گروه را تشکیل دهد. به طور مثال دو یا چند وام گیرنده جدا، وام گیرنده و وام دهنده و یا چند وام دهنده. هر یک از شرکت کنندگان یک سهمی را در این معاملات دریافت می کنند. وام گیرندگان این نوع وام را انتخاب می کنند، چرا که قدرت خرید آن ها را افزایش می دهد. از سوی دیگر وام دهنگان از کاهش ریسک مالی سود می برند.

در واقع یک سری اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور گرفتن سود، سرمایه خود را در اختیار بانک قرار می دهند. بنابراین بانک نیز با دریافت سود مشخصی، تسهیلات ساخت مسکن را به سازندگان مسکن ارائه می کند. این سازندگان نیز میتواند گروهی از سرمایه گذاران باشند و یا افراد حقیقی که برای ساخت وساز مسکن اقدام می کنند. چنین شراکت هایی باعث سودآوری برای سرمایه گذاران و همچنین بانک می شود.

شرایط وام مشارکت در ساخت مسکن چیست؟

متقاضیان وام مشارکت در ساخت مسکن بایستی یا اوراق ممتاز، یا حساب پس انداز بانک مسکن یا جوانان و یا قرض الحسنه جاری داشته باشند. در چنین شرایطی می‌توانند با رعایت ضوابط تعیین‌شده برای دریافت‌وام اقدام کنند. وام گیرنده یا همان سازنده ملک باید یک سری تعهد در ازای وامی که می گیرد، بدهد. در اینجا به طور خلاصه به این تعهدات اشاره می کنیم:

  • خرید سهم بانک به صورت نقد یا اقساط در پایان قرارداد مشارکت (توافقی)
  • تعیین حداکثر مبلغ واگذاری اقساطی سهم شراکت بانک برای هر واحد براساس دستورالعمل های اعتباری بانک
  • پرداخت مبلغ تامین خسارت حوادث غیر مترقبه به بانک
  • تکمیل واحد های مسکونی مطابق با نقشه مورد تصویب
  • اجازه بازدید به بانک از ملک در هنگام ساخت و ساز
  • پرداخت کارمزد ارزیابی ملک، هزینه حق ثبت و حق تحریر قرارداد مشارکتی
وام مشارکت در ساخت مسکن

 وام مشارکت در ساخت مسکن چگونه تهیه می شود؟

مراحل استفاده از وام مشارکت در ساخت مسکن کدامند؟

مرحله اول

  • در آغاز، سازنده یا سازندگان ملک باید طرح پیشنهادی خود را ارائه کنند. برای دریافت این وام ، سرمایه گذاران (سازندگان ملک) بایستی به منظور تشکیل پرونده به بانک مراجعه نموده و مدارک لازم را ارائه دهند. چنانچه این تقاضا از طرف بانک تایید گردد، قراردادی بین طرفین منعقد می شود.
  • ملک مورد تقاضا باید از شرایط خاصی برخوردار باشد تا شامل چنین وام هایی شود. در واقع ملک باید در محدوده خدمات شهرداری قرار داشته باشد. همچنین باید دارای قابلیت رهن گذاری نیز باشد. از طرف دیگر ملک مورد نظر باید تفکیک شده باشد و حدود رعایت شده باشند.
  • متقاضی نیز باید از نظر قانونی واجد شرایط دریافت وام مشارکت در ساخت مسکن باشد. در حقیقت فرد وام گیرنده باید تمکن مالی به منظور اجرای تعهدات خود داشته باش و بتواند در صورت لزوم سهم بانک را در انتهای پروژه خریداری کند.

مرحله دوم

در این مرحله بانک مدارک را بررسی و تقاضای شما را تایید می کند. بنابراین قرارداد وام مشارکت در ساخت مسکن منعقد خواهد شد. برای تنظیم قرارداد بین وام دهنده و وام گیرنده باید به دفترخانه مراجعه کنید.

مرحله سوم

و در آخر بر اساس 80 درصد ارزش طرح پیشنهادی،  میزان وام مشارکتی تعیین خواهد شد. در ضمن باید بدانید که تمامی هزینه های عدم خلافی و صورت جلسه تفکیکی به عهده وام گیرنده می باشد. ولی سایر هزینه ها از تهیه پروانه ساخت گرفته تا تمامی هزینه های ساخت در ابتدای کار بروارد می شود.

وام مشارکت در ساخت مسکن

 مراحل استفاده از وام مشارکت در ساخت مسکن کدامند؟

وام مشارکت در ساخت مسکن در بانک های مختلف

بانک مسکن

در صورت دریافت وام مشارکت ساخت مسکن از بانک مسکن، سازنده باید تعهدات زیر را بپذیرد:

  • سازنده بدون موافقت بانک، امکان فروش، پیش فروش، اجاره و یا هر تصرف دیگری را ندارد.پ
  • همچنین وام گیرنده موظف است تعهد نامه بازپرداخت حق شراکت را امضا کند.
  • از طرف دیگر باید مراحل ساخت‌مسکن باید هماهنگ‌شده با بانک باشد.
  • لازم است بدانید که بیمه ساختمان نیز به عهده سازنده است.
  • بانک باید امکان بازدید به طور اتفاقی از ساخت و ساز را داشته باشد.
  • چنانچه سازنده سهم بانک را در اسرع وقت خریداری نکند، بایستی جریمه آن را پرداخت نماید.
  • وام گیرنده موظف است به محض پرداخت تسهیلات نهایی از بانک، ساخت و ساز را به اتمام رسانده باشد.

بانک انصار

و اما شرایطی که برای دریافت این وام از بانک انصار باید رعایت شود، کدامند؟ چنین وام هایی در بانک انصار به صورت وام بدون سپرده ارائه می شود. در واقع متقاضیان بدون هیچ گونه سپرده گذاری، میتوانند برای وام مشارکت از بانک انصار درخواست بدهند.

بانک ملی

وام مشارکت در ساخت مسکن بانک ملی هم ویژه پروژه های عمرانی و هم پروژه های کشاورزی می باشد. از طرف دیگر میتوانید برای ساخت مسکن به صورت گروهی و جمعی از این بانک برای دریافت وام مشارکت اقدام نمایید.

بانک ملت

درباره وام مشارکت در ساخت‌مسکن بانک ملت نیز باید بدانید که برای پروژه هایی مثل واردات ماشین یا واردات کالا و امور بازرگانی تخصیص داده‌می‌شود. البته قسمتی از وام مشارکت این بانک را برای ساخت‌و ساز مسکن نیز در نظر گرفته‌اند.

وام مشارکت در ساخت مسکن

 وام مشارکت در ساخت مسکن در بانک های مختلف

جمع بندی

همانطور که گفتیم بانک ها با دیافت میزان معینی سود، به سرمایه گذاران وام پرداخت می کنند. سرمایه گذاران نیز با شروع ساخت و ساز مسکن هم این صنعت را رونق می بخشند و هم سودی به جیب می زنند. در نهایت هم میتوانند این وام را به صورت اقساطی به بانک ها پرداخت کنند. در این مقاله به توضیح وام مشارکت مسکن پرداختیم و مراحل تهیه آن را شرح دادیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

خانه های هوشمند چه امکاناتی دارند؟

۲۸ بازديد

امکانات خانه هوشمند چیست؟ ممکن است شما نمونه‌ اش را بیشتر در فیلم‌ ها دیده باشید. اما دور از تصور نیست که خانه شما مثل نرم افزار موبایل یا کامپیوترتان عمل کند. بطوریکه که بتواند دمای اتاق را متناسب با خواسته شما تنظیم کند. تنظیم نور خانه را طبق ساعات روز تغییر دهد و هوا را برای شما تهویه کند. ولی هوشمندسازی وسایل خانه کاری پرهزینه است. در مقابل با این کار رفاه افراد خانه را تضمین کرده و با قابلیت کنترل از راه دور می توانید بر خانه خود نظارت داشته باشید. ما در این مقاله از املاک داران قصد داریم یک سری منابع مفید در مورد خانه های هوشمند را شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خانه هوشمند چیست؟

با پیشرفت صنعت دید ما به دنیای اطرافمان تغییر زیادی بخصوص در چند سال گذشته کرده است، شاید در چند سال اخیر برای ساختن یک ساختمان مجلل فقط یک ویژگی مهم به شمار می رفت اما ساختمان های امروزی چیزی بیشتر از آهن، فولاد و سنگ هستند.

همین طور ما توقع هیچ تاخیری را نداریم، بلکه باید آسانسور سریع برای ما باز شود و همچنین به محض ورود درب خانه با تشخیص چهره ما باز شود. پرده ها باید طوری تنظیم شوند که به موقع باز و بسته شوند و دمای منزل همیشه متعادل باشد. در زمان استراحت و شام باید سیستم های تصویری و صوتی به درستی عمل کنند. هنگامی که به آینه نگاه می کنیم باید آخرین حالت تندرستی ما را اعلام کند یا با ما صحبت کرده و به روزترین اخبار را به ما اطلاع دهد. در ادامه چندین نمونه از این امکانات منزل هوشمند را برای شما آورده‌ایم:

کنترل از راه دور نور خانه های هوشمند

نورپردازی و روشنایی یکی از اصلی ترین بخش های هر خانه ای است. برای مثال افراد اکثر وقت خود به خصوص شب ها را در خانه خود می‌ گذرانند و می‌ توانند موقع تاریکی هوا حالت نور را برای یک ساعت معین نیز تنظیم کنند. با پیشرفته کردن کنترل و نور می‌ توانید جلوه های نوری زیبا را افزایش داده و سریعا یک جو بی‌ نظیر در خانه های هوشمند خود ایجاد کنید.

حسگر شدت نور لامپ‌ ها را فقط موقعی که شدت نور در یک اتاق کم است، تعویض می کنند. اگر لامپ‌ هایی در باغ خانه خود نصب کرده اید می‌ توانید چگونگی نور متفاوت برای موقعیت های مختلف را ایجاد کنید و از آن لذت کافی را ببرید. اجرای بازدید از راه دور رادیویی این لامپ‌ ها بسیار ارزشمند است. و شخص می‌ تواند این کنترل را بدون نیاز به رفتن خانه در هر شرایط، انجام دهد. کنترل نور بیرون از ساختمان با استفاده از کنترل از راه دور رادیویی، کنسول‌ ها و آشکارسازهای حرکت انجام می‌ شود.

کنترل از راه دور نور خانه های هوشمند

جلوه های نوری و ویژگی تغییر آن ها

ایجاد مناظر و صحنه های نوری زیبا در اتاق های بزرگ بسیار مهم است. شما نیز به نوعی روشنایی مخصوص برای یک شام به یاد ماندنی نیاز دارید. این نوع روشنایی در زمان مهمانی، هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون یا جشن متفاوت است. جلوه نور از انواع لامپ که به صورت یکدست فعال می‌‌شوند، تشکیل شده‌است و هر کدام سطح انرژی مخصوص به خود را دارند.

بعد از لمس یک دکمه کنترل می‌ توانید فضا را تغییر دهید به این معنی که جو منزل هوشمند خود را از حالت معمولی به حالت عاشقانه تغییر دهید. همچنین می توانید در لحظه مشخصی یک لامپ را روشن کنید، درحالی که بقیه لامپ ها روشن نشوند این کار فقط با فشردن یک دکمه کنترل صورت می گیرد. همین طور امکان دارد کنترل پرده‌ های پنجره، کنترل لوازم خانگی دیگر و گرما را نیز پوشش دهد و این امکان را بوجود می‌ آورد که حال و هوای اتاق با تندی بیشتری تغییر کند.

کنترل دما، تهویه و رطوبت هوا این خانه ها

کنترل دما، تهویه و رطوبت هوا این خانه ها

با استفاده از سامانه های هوشمندسازی خانه ها می‌ توان از کارگذاری و راه‌ اندازی سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده‌ ای مفید کرد و در مصرف انرژی صرفه‌ جویی بسیاری می‌ کند. مصرف انرژی در کمترین حد مورد نیاز بیشترین آسایش را فراهم می‌ کند. کنترل هوشمند این کار را ممکن کرده است که هر اتاق، دمای به خصوص خود را جدا از وضعیت جوی بیرونی داشته باشد.

در اتاق های مختلف تنظیم دمای اتاق‌ سبب افزایش آسایش اهل خانه‌شده و به سلامتی آن ها کمک شایانی می‌ کند. اما هنگامی که همه‌ ساختمان را ترک کنند دمای کل خانه چندین درجه کاهش پیدا می کند. کاهش اتوماتیک دما موقع شب و در اتاق‌ های خالی به صرفه‌ جویی در انرژی نیز کمک بسیاری می‌ کند. تهویه‌ ی هوا فقط هنگامی که کسی در خانه باشد روشن می‌ شود تا میزان سرما و گرمای هوا کنترل شود. گرمای هوا به واسطه شومینه موجود در خانه و از طریق کانال‌ ها تقسیم می شود.

کنترل پرده، کرکره‌ های ایمنی و ریل‌ های پرده برقی

سامانه خانه های پیشرفته این امکان را فراهم کرده تا استفاده کارامد و مفید از پرده‌ های کرکره ای، کنترل از راه دور پنجره به راحتی صورت گیرد. این کار افزایش امنیت خانه را بالا می برد. کنترل مرکزی، کنترل از هر نقطه در خانه و ضبط اتوماتیک حوادث راحتی و امنیت زیاد را مهیا می‌ کند. بعد از آنکه مالک منزل خود را ترک می کند درجه حرارت کاهش پیدا کرده و با بسته شدن پرده‌ های خارجی، تهویه هوا به کمترین میزان ممکن می رسد. همچنین از راه یک اخطار به فرد اطلاع داده می‌ شود که پنجره یا پرده ضدسرقت و امنیتی همچنان باز است.

کنترل پرده، کرکره‌ های ایمنی و ریل‌ های پرده برقی

کنترل از راه دور خانه هوشمند

در بعضی سیستم‌ های هوشمندسازی خانه می توانید از راه دور آن را کنترل کنید یا اینکه با نزدیک شدن به خانه با استفاده از این سیستم تلویزیون، فر یا هر وسیله دیگر که می خواهید از آن استفاده کنید را روشن کنید و از راه دور بر آن نظارت داشته و کنترل کنید.

همین طور زمانی که یک وسیله به درب ورودی خانه نزدیک می‌ شود سیستم می‌ تواند به شما علامت دهد. این کار فقط زمانی ممکن‌است که از نوع بخصوصی از فناوری‌ های هوشمندسازی استفاده شده‌باشد. این نوع قابلیت با استفاده از هدست بلوتوث بسیار موثر کار می‌ کند. زیرا سیستم ورود و خروج مهمان یا یک فرد را به صاحب خانه اعلام می‌ کند. همین طور با سیستم بی‌ سیم مثل GSM، ارتباطات موبایلی خیلی بهتر کار می‌ کند. زیرا مالک می‌ تواند زمانی که دور از خانه هست و با وارد شدن کسی به خانه، پیام کوتاهی دریافت کند.

سیستم صوتی خانه برای سرگرمی‌ های روزانه

آن‌ چه می تواند حس و حال خانه را تغییر دهد یک سیستم صوتی هوشمند است. با وصل کردن این سیستم امکان پخش موسیقی در تمامی اتاق های خانه با صدایی واضح برقرار می شود. همچنین با تعریف انواع فیلم نامه می‌ توانید زمان پخش موسیقی مورد نظرتان را تعیین کنید.

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن‌مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده‌باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با امکانات خانه های هوشمند دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران ارائه کننده خدمات متعددی در زمینه املاک است که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان  و غیره می شوند.

اما شما از چه روش هایی برای هوشمندسازی خانه خود استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

با محبوب ترین گجت های هوشمند تصفیه هوا آشنا شوید

۳۰ بازديد

کیفیت هوا یکی از موضوعات مهم حساس در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران است. همه می‌ دانیم که آلودگی هوا یکی از دلایل بروز و یا تشدید بیماری‌ های مزمنی مانند سرطان، بیماری ‌های قلبی و تنفسی می‌ شود. بنابراین کنترل کیفیت هوا یکی از موضوعات مهم این روزها است. در روزهایی که آلودگی هوا به اوج می ‌رسد و گروه‌ های حساس جامعه مانند سالمندان، کودکان، بیماران باید در خانه بمانند تا از اثرات سو آلودگی هوا در امان بمانند.

 گجت های هوشمند تصفیه هوا

باز هم به‌طور کامل از آلودگی هوا در امان نیستند و لازم است هوای داخل خانه نیز پایش و تصفیه شود. در قدیم راهکارهای ساده و خانگی مانند جوشاندن سرکه در آب برای تصفیه هوا به کار می ‌بردند، اما این روزها میزان آلاینده ‌های هوا به سطحی رسیده که دیگر راه ‌حل‌ های خانگی پاسخگو نیست. این روزها با استفاده از اینترنت اشیا، گجت های هوشمند تصفیه هوا می توان هوا را کنترل کرد. در ادامه چندین نمونه از گجت های هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد:

پایش و تصفیه هوا با گجت  Clairy

از راهکارهای هوشمندانه ‌ای که برای برطرف کردن آلودگی ‌های داخل خانه از آن استفاده می ‌شود بهره گیری از گجت هوشمند Clairy است. این گجت هوای موجود در داخل خانه را تسویه می‌ کند. این دستگاه به صورت یک گلدان است که دوتایی طراحی شده و دارای یک فیلتر است. عملکرد این گلدان به‌ صورت اصل گیاه پالایی است.

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که گیاه پالایی چیست؟ گیاه ‌پالایی یک تکنیک پالایشی است که شامل جذب، تغییر شکل، تجمع یا تصعید آلاینده‌ ها با کمک گیاهان برای زدودن آلودگی ‌های آب، خاک و هوا است. از این روش برای از بین بردن  آلودگی ‌های نفتی هم  به کار برده می ‌شود. این گجت هوشمند با اتصال به وای فای و از طریق اپلیکیشن‌ های نصب ‌شده در تلفن همراه هوشمند باعث می شود که هوای داخل خانه آنالیز شود. گلدان هوشمند Clairy در دکوراسیون داخلی نیز جلوه زیبایی دارد.

 پایش و تصفیه هوا با گجت  Clairy

پایش و تصفیه هوا با گجت  Dyson Pure Cool Me

یکی دیگر از گجت ‌های هوشمند که  برای پالایش هوای داخل ساختمان‌ ها از آن استفاده می‌ کنند گجت هوشمند Dyson Pure Cool Me است. این دستگاه هوای سرد و تمیز را به جریان می ‌اندازد و عملکرد هوا را بسیار بالا می ‌برد. همین طور این گجت هوشمند با استفاده از  فیلتر هپا 99% از  آلاینده ‌ها و آلرژن ‌های 0.3 میکرونی را جذب می‌ کند.

گجت خوشمند دی سون، یک فن تصفیه هوا با مکانیزم منحصر به ‌فرد دارد که شکل ظاهری این فن گنبدی شکل بوده و جریان هوا را با دقت بالایی کنترل می‌ کند. این مکانیزم خاص به شما امکان می‌ دهد که جریان هوای تمیز را به هر قسمتی از خانه که بخواهید منتقل کنید. فن تصفیه کننده Dyson Pure Cool Me  به دور تا دور می‌ چرخد و جریان هوای تمیزی را  ایجاد می ‌کند که می تواند توان چرخش تا ۷۰ درجه را داشته باشد.

پایش و تصفیه هوا با گجت  IQAir Atem Desk

تصفیه کننده هوای IQAir Atem Desk  بسیار پیشرفته ساخته شده است و با ظاهر منحصر به ‌فردی که دارد، یک تحول در ساخت گجت‌ های هوشمند به وجود آورده است. شما با گجت هوشمند IQAir Atem Desk  قادر هستید هوای  منزل تان را کنترل کنید. همچنین این دستگاه دارای سنسورهای لمسی است و با آن یک لمس کنترل دستگاه IQAir Atem Desk در دست شما قرار دارد. این گجت تصفیه کننده هوا، از فناوری HyperHEPA  برای فیلترهایش استفاده کرده است که قادر است ذرات تا 0.003 میکرونی را جذب کرده و از اکثر آلاینده‌ ها اندازه ‌ای بزرگ ‌تری داشته باشد.

تصفیه‌کننده هوا و رطوبت ساز اولتراسونیک  PUREFY PurefyAir

این دستگاه یک گجت هوشمند با دو کاربرد است، هم هوای اطراف شما را تمیز نگه می‌ دارد و هم رطوبت مناسبی به محیط اطراف شما می ‌دهد. این تصفیه‌کننده هوا و رطوبت‌ساز مانند یک گلدان طراحی شده‌است و ظاهری زیبا و اندازه بسیار مناسبی دارد. همین طور در هر جای منزل یا محیط کارتان مانند روی میز، زمین و غیره به‌ راحتی قرار می ‌گیرد. تصفیه‌ کننده هوا PUREFY  PurefyAir دارای یک مخزن دو لیتری است که از آن برای نگهداری آب و رطوبت سازی استفاده می‌ کنند. این گجت هوشمند می‌ تواند هوای محیطی با مساحت 55 متر مربع تصفیه کند و مرطوب نگه دارد.

تصفیه هوا با استفاده از  EVASMART

گجت هوشمند تصفیه هوای EVASMART نیز قادر است که هوای منزل شما را تصفیه یا مرطوب نگه دارد و هوای تمیز و پاکی را برای تنفس شما به وجود می ‌آورد. این گجت هوشمند از طریق USB شارژ می ‌شود و به دلیل کوچک بودن اندازه دستگاه، می توان در هر مکانی از آن استفاده کرد. گجت هوشمند EVASMART ذرات مضر گرد و غبار را به خود جذب می‌ کند و هوای مطبوعی برای تنفس به منزل شما می‌ بخشد.

تصفیه هوا با  Levoit Compact HEPA

گجت هوشمند تصفیه هوا Levoit Compact HEPA تا 99.97% ذرات موجود در هوا و آلاینده ‌های اطراف را جذب می‌ کند. این دستگاه تصفیه‌ کننده هوای اطراف شما را در سه مرحله بسیار تمیز و دل چسپ می‌ کند. یک راه‌ حل مناسب برای جلوگیری از آلودگی در محیط‌ هایی با فضای بسته مثل خانه و محل کار است.

 تصفیه هوا با  Levoit Compact HEPA

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم چندتا از گجت های هوشمند تصفیه هوای منزل مورد استفاده قرار می‌ گیرند، به شما معرفی کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده‌باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با گجت های هوشمند دارید، در بخش نظرات بنویسید و با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن اطلاعات مربوط به آپارتمان، نیز استفاده نمایید.

مجموعه املاک داران خدمات کتعددی ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

محله بزرگمهر اصفهان را بهتر بشناسید!

۲۹ بازديد

اصفهان که از آن به نصف جهان تعبیر می‌شود، میراث تاریخی جذابی را در خود جای داده‌است. پل ها، کاخ ها، گنبدها، کلیساهای اصفهان، توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند. محله بزرگمهر اصفهان یکی از محله های شمالی می باشد که می توانید در آن جا ملک با انواع قیمت بیابید.

در شهر اصفهان محله های زیادی وجود دارند که هر یک به نوبه خود جذاب و منحصر به فرد هستند. اگر تصمیم خرید ملک در شهر اصفهان را دارید، باید محله ای متناسب با کسب و کار خود بیابید. همچنین باید جنبه فرهنگی، آب و هوا غیره را بسنجید. از آن جایی که اصفهان به پایتخت فرهنگی ایران تبدیل‌شده، مهاجران زیادی را از گوشه و کنار کشور به خود می کشاند.

 محله بزرگمهر اصفهان

هر چند متراژ ملک و دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی  فاکتورهای تعیین کننده قیمت نهایی یک خانه هستند. با املاک داران همراه شوید تا با محله بزرگمهر اصفهان بیشتر آشنا شوید.

محله بزرگمهر اصفهان

محله بزرگمهر اصفهان که در منطقه 4 این شهر واقع‌شده، موقعیتی استراتژیک دارد. این خیابان محله ها و خیابان های مهمی از اصفهان را به هم متصل کرده است. به طور مثال خیابان های هشت بهشت ، 22 بهمن ، نورباران ، شریف واقفی و غیره.

دسترسی به مکان های مهم شهر

این محله دسترسی بسیار خوبی به نقاط مختلف شهر دارد. اما در خود این خیابان نیز کلیه امکانات وجود دارد از جمله :

  • بیمارستان شهید صدوقی
  • انجمن داروسازان اصفهان
  • شرکت تعاونی آب و فاضلاب اصفهان
  • سازمان میراث فرهنگی
  • دبستان و پیش دبستانی امروز ما
  • دبستان و پیش دبستانی رئوف
  • بیمارستان نواب صفوی
  • کانون زبان ایران
  • موسسه آموزش زبان گویش
  • کلانتری 14 اصفهان
  • مجتمع پزشکی سروش
  • اداره کل آتش نشانی
  • آموزش و پرورش ناحیه 2
  • دفاتر پیشخوان
  • کلیه بانک ها
  • رستوران و فست فود
  • داروخانه
  • مراکز خرید

یکی از اصلی ترین وسایل حمل و نقل عمومی در این خیابان وجود خط BRT است که می توان گفت شمال و جنوب اصفهان را به هم وصل می کند. بنابراین از این خیابان و از طریق خطوط اتوبوس BRT می توان به نقاط مختلف شهر به آسانی سفر کرد.

 دسترسی به مکان های مهم شهر

پل بزرگمهر

پل بزرگمهر یکی از پل هایی است که قدمت چندان نسبت به پل های تاریخی اصفهان ندارد. اما این پل نش مهمی در عبور و مرور خودرو ها و عابران دارد. پل بزرگمهر راه ارتباطی شمال و جنوب شهر اصفهان است و مابین پل های خواجو و غدیر قرار دارد. در جنوب این پل خیابان سجاد و در شمال ، خیابان بزرگمهر واقع شده‌است.

قیمت ملک در محله بزرگمهر

همانطور که می دانید در شهر اصفهان بر خلاف تهران هر چه به سمت جنوب می رویم، قیمت املاک بیشتر می باشد. چرا که محله های جنوبی به مراکز تاریخی و گردشگری نزدیک تر هستند. بنابراین تعجبی ندارد که گران قیمت تر هم باشند، چرا که این مسئله باعث افزایش ارزش مالی ملک خواهد شد.

اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، سر و صدای منطقه می باشد. اگر شما به دنبال ملکی در منطقه ای به دور از هیاهو هستید، بهتر است املاک در محله های شمالی را انتخاب کنید.

محله بزرگمهر در منطقه شمالی شهر اصفهان واقع‌شده و انتظار می‌رود قیمت ملک در این منطقه پایین باشد. اما نباید موقعیت استراتژیک آن را نیز نادیده گرفت. به همین دلیل رنج قیمت ملک در بزرگمهر اصفهان چندان هم پایین نیست. شما می توانید آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی مختلفی را در این منطقه جست و جو کنید و ملکی با قیمت و شرایط مد نظر خود را بیابید.

 قیمت ملک در محله

جمع بندی

طبیعتا ارزش ملک در هر یک از بخش های مختلف خیابان بزرگمهر متفاوت می باشد. کافیست تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی و غیره را در نظر بگیرید و ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. یافتن ملکی سازگار با معیارهای شما در بزرگمهر اصفهان غیر ممکن نیست. چرا که این منطقه علاوه بر قیمت مناسب، موقعیت استراتژیک دارد و در بین شهروندان اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

چنانچه به دنبال خرید خانه در اصفهان هستید و می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به سایت املاک داران مراجعه نمایید. مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کندکه شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و غیره می شوند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.

بهترین نرم افزارهای ساختمان ‌سازی کدام‌ها هستند؟

۳۵ بازديد

امروزه ما در دنیای مدرنی زندگی می‌ کنیم که طراحی و ساخت نمای بیرونی ساختمان ‌ها برای افراد اهمیت زیادی دارد. برای انجام این کار گاهی اوقات از یک طراح حرفه ‌ای کمک می ‌گیرند یا از نرم افزارهای سه بعدی عمران و معماری و نرم افزارهای ساختمان ‌سازی استفاده می ‌کنند. در صورت استفاده از این امکانات در هزینه ‌های ساختمان هم صرفه‌ جویی بیشتری می ‌شود.

در گذشته که نرم افزارها و رایانه‌ ها در مراحل اولیه ‌ی ساخت بودند، سرعت طراحی و ساخت یک ساختمان بسیار کند بود. اما امروزه با وجود این همه فناوری و تکنولوژی نه تنها ساختمان ‌های با کیفیت و با تکنولوژی بالایی خواهید داشت. بلکه با دقت بسیار بیشتری به طراحی و تحلیل ساختمان می ‌پردازید و سرعت کاراتان بسیار بیشتر خواهد بود. ما در این مقاله سعی داریم با برخی از پرکاربردترین نرم افزار عمران شما معرفی شویم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نرم افزارهای ساختمان سازی

ساختمان سازی و صنعت ساختمان از سخت‌ ترین و پیچیده ‌ترین خدمت ‌هایی است که امروزه ارائه می ‌شود. با وجود توسعه ای که امروزه در بحث تکنولوژی قابل رویت است نرم افزارهای عمران زیادی به وجود آمده ‌اند که کار را برای طراحان زیادی راحت کرده ‌اند.

همین طور نرم افزارهای ساختمان ‌سازی زیادی در عرصه های تجزیه و تحلیل، نقشه و ایجاد ساختمان، طرح های بزرگ و کوچک وجود دارد که در بین آن ها، بازار کار نرم افزارهای عمران که تحلیل ‌های سه بعدی را انجام می‌ دهند طرفداران بسیار زیادتری دارند.

این نرم افزارها به شما کمک می‌ کنند که میزان بهره ‌وری در ساختمان سازی شما بسیار بالا برود. همچنین نمی ‌گذارد مدت زمان و انرژی زیادی هنگام تجزیه و تحلیل قسمت ‌های پروژه به هدر برود. برنامه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

نرم افزار AutoCad Civil 3D

یکی از نرم افزارهای عمران اتوکد است. این نرم افزار استفاده های زیادی در پروژه ‌های ریز و درشت دارد و اکثرا از یک ساختمان گرفته تا طرح ‌های بزرگی مانند ساختن یک فرودگاه را انجام می دهد.

از این نرم افزار برای نقشه برداری و مدل سازی اطلاعات ساختمان استفاده می‌ کنند و همچنین به ساختمان سازی کمک می‌ کند تا کار مهندسین با سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام شود. در کلیه ی کشورهای توسعه یافته از این برنامه سه بعدی، برای تالیف طرح های عمرانی و نمونه سازی آن ها استفاده می‌ شود و تقریباً در تمام کارهای طراحی سازه می ‌توان از این نرم افزار استفاده کرد.

ایتبس

این نرم افزار یکی از برنامه‌ های عمرانی برای آنالیز کردن ساختمان و ایجاد آن است. همین طور حاصل ۴۰ سال تحقیق و توسعه پی در پی است و قدرت تجزیه خطی بسیار بالایی دارد. ایتبس می ‌تواند از یک طراحی کامل و پیشرفته ای برای انواع متریال ‌های متفاوت و گسترده استفاده کند. این برنامه تمام این کارها را با نمایش گرافیکی انجام می دهد.

در این نرم افزار، نقشه‌ های شماتیک وجود دارد و به کاربران این اجازه را می ‌دهد که با سرعت زیاد و به آسانی المان‌ های ساختمانی را رمزگشایی کنند و بتوانند نتیجه ‌های تجزیه و تحلیل‌ را درک کنند. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم ایتبس یکی از برنامه ‌های عمران است و اکثر سبک‌ ها، تکنیک ‌های طراحی، سازه‌ های بتنی، سازه ‌های فولادی، طراحی لرزه‌ ای، نیروی باد و موارد دیگر را پشتیبانی می‌ کند.

نرم افزاهای ساختمان سازی

نرم‌افزار SketchUp Pro

یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای ساختمان ‌سازی نرم افزار اسکچاپ است. این نرم افزار برای سه بعدی سازی در طراحی ساختمان به کار می رود و از قابلیت ‌های زیادی برای طراحی ساختمان استفاده می کند. همچنین این برنامه، قابلیت مدل سازی سه بعدی پیشرفته و بازار آنلاین دارد که یک سری نکات را در رابطه با طراحی خانه به شما آموزش می ‌دهد.

نرم ‌افزار سازه

نرم افزار سازه 90 به شما کمک می‌ کند که نقشه سازه‌ های بتنی را به طور اتومات رسم کنید. این نرم افزار از خروجی برنامه ‌های ساختمان سازی مانند ETABS, SAP, SAFE استفاده می ‌کند. و تمام جزئیات طرح سازه ‌های بتنی را با دقت هرچه تمام ‌تر ترسیم می‌ کند. جزییات ساختمان ‌ها شامل رسم کردن پروژه تیرها، ستون ‌ها، دیوارهای بتنی و غیره است.

نرم افزار  Graphisoft Archicad

این نرم افزار برنامه ‌ای بسیار دقیق در میان تمام نرم افزارهای مربوط به معماری است که برای طراحی پلان ساختمان‌ ها یا سازه ‌های دیگر به وسیله طراحان استفاده می ‌شود. یک نکته جالب در مورد این نرم افزار وجود دارد که Graphisoft Archicad اولین برنامه‌ در زمینه های ساخت و ارائه نقشه‌ های معماری و عمران است.

همچنین در مدل ‌های دو بعدی و سه بعدی به بازار عرضه شده و توسط مهندسان و معماران به کار گرفته می ‌شود. لذا این برنامه یکی از بهترین نرم افزارها در طراحی پلان بوده که امکانات زیادی دارد و تکنولوژی پیشرفته ‌ای مثل برنامه اتوکد می باشد.

سخن نهایی

امیدواریم با خواندن‌مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده‌باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با انواع نرم افزارهای دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید. اما شما از چه نرم افزارهایی برای ساختمان سازی استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
برای هرگونه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

 

 

وبینار مشاوران املاک موفق : دکوراسیون دفتر املاک (جلسه سوم)

۳۵ بازديد

یکی از مواردی که بیشتر مشاورین املاک متاسفانه به آن توجهی نمی کنند، مسئله دکوراسیون دفتر املاک است. هنگامی که یک شرکت محصولی را با کیفیت مناسب تولید می کند، به سراغ بسته بندی و شکل ظاهری ارائه محصول خود می رود.

در کسب و کار مشاوره املاک نیز همین مسئله مطرح است، هنگامی که شما شکل ظاهری مناسبی را برای دفتر کار خود ایجاد می کنید بهتر هم دیده خواهید شد. دیده شدن، مهمترین مسئله در حرفه مشاوره املاک است و یکی از مهمترین راه های آن توجه مشاوران املاک به دکوراسیون و فضای دفتر املاک خودشان است.

در این وبینار از املاک داران، با تدریس مهندس علی حیدری به این موضوع مهم پرداخته ایم. اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که چگونه می توانید یک فضا و دکوراسیون املاک حرفه ای داشته باشید، حتما در این وبینار شرکت کرده و یا آن را تماشا کنید.

در این وبینار به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده خواهد شد، اینکه چگونه می توان با ایجاد فضای مناسب در دفتر املاک خود مشتریان را جذب کرد؟ مشتریان در چه فضایی بیشتر احساس آرامش می کنند؟ ورودی و محل برگزاری جلسه باید به چه صورت باشد؟

در این جا به صورت خلاصه به این موارد خواهیم پرداخت، اما اگر به اطلاعات جزئی تر و بیشتری نیاز داشتید حتما به وبینار دکوراسیون دفتر املاک مراجعه کنید. این وبینار در تاریخ 24/01/1401 برگزار خواهد شد. همچنین در مقاله هر آنچه باید در مورد دکوراسیون آژانس املاک بدانید نیز به این مسئله پرداخته ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

مطمئن باشید شکل ظاهری هر چیزی، (از همه مهمتر در کسب و کارها) در معرفی آن نقش بسزایی دارد. اما شکل ظاهری و دکوراسیون دفتر املاک چه مولفه هایی دارد؟

در این وبینار این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است، اما در اینجا به این مولفه ها اشاره می کنیم.

موارد مهم در دکوراسیون دفتر املاک شامل:

  • رنگ مناسب
  • المان های جذاب
  • طراحی اصولی فضا

توجه به دکوراسیون دفتر املاک می تواند محل کار شما را به مکانی تاثیرگذار و مناسب برای انجام معامله ها و جلسات تبدیل کند.

شما برای ارائه خدمات خود، نیاز دارید آن را به شکل مناسبی ظاهر کنید. اگر قصد کرده اید که مشاور املاک حرفه ای و موفقی باشید باید به تمامی جوانب این کسب و کار توجه کنید.

فعالیت های شما به وسیله شکل ظاهری که برای دفتر کار خود ایجاد می کنید معرفی می شوند. مشتریان در هنگام نیاز به مشاوره املاک، در سطح شهر به دفاتر و آژانس های املاک بسیاری برخورد می کنند و تقریبا به بیشتر آنها نیز سر می زنند تا بتوانند نتیجه خوبی بگیرند. در این بین شما تنها یکی از این دفاتر و آژانس های املاک هستید و مشتریان از خدماتی که شما ارائه می دهید خبر ندارند، پس باید برای جذب مشتریان و پیشی گرفتن از باقی مشاوران املاک چه کرد؟ 

برای اینکه بتوانید تمایز خود با دیگر دفاتر املاک را نشان داده و مشتریانی که نزد مشاوران املاک مختلفی می روند را جذب کنید، می بایست آن چیزی که همه افراد در نخستین برخورد با محل کار و دفتر املاک شما می بینند را آنگونه که مناسب است در معرض دید همگان قرار دهید، و آن دکوراسیون دفتر املاک شماست.

رعایت نکات اساسی در فضای کسب و کار مشاوره املاک، می تواند به شما در انجام معاملات بیشتر کمک نماید، اما چگونه؟ برای اینکه به این موضوع پی ببرید حتما در وبینار دکوراسیون دفتر املاک شرکت نمایید.

در دیگر وبینارهای املاک داران می توانید موضوعات مهم دیگری که در کنار توجه به دکوراسیون دفتر املاک می توانند باعث رشد و موفقیت کسب و کار شما شوند را دنبال کنید.

از مهم ترین مواردی که در ایجاد یک فضای مناسب برای دکوراسیون دفتر املاک اهمیت دارند را در ادامه شرح می دهیم.

ایجاد یک ورودی جذاب: نخستین نکته ای که برای طراحی دکوراسیون دفتر املاک باید مورد توجه قرار دهید، ورودی آژانس یا دفتر املاک شماست. ورودی دفتر املاک نخستین جایی است که مشتری با آن برخورد می کند، و اگر شما ورودی جذاب و خوبی داشته باشید، می توانید تاثیر مناسبی بر روی مشتریان خود بگذارید. 

استفاده از رنگ های مناسب: هر کسی که کمترین آشنایی با روانشناسی و هنر داشته باشد، این را می داند که رنگ ها تا چه حد بر افراد تاثیر می گذارند. هر رنگی اثر گذاری خاص خود را دارد و شما با توجه به کاربری فضای دفتر یا آژانس املاک خود و اینکه با چه افراد در آنها سر و کار دارید می بایست رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

به وجود آوردن فضایی امن: مراجعه کنندگان و مشتریان باید خود را در فضایی امن و صمیمی ببینند تا بتوانند شما را قابل اعتماد بیابند. از آنجایی که افراد در دفاتر املاک به انجام معاملات و تصمیم گیری های مهمی می پردازند، باید در فضایی قرار بگیرند که احساس صمیمیت و اعتماد به خوبی به آنها القا شود.

مجموعه املاک داران علاوه بر مباحث آموزشی مشاوره املاک، در زمینه های دیگری نیز فعالیت کرده و خدماتی ارائه می کند. این خدمات شامل تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

۳۰ بازديد

در اینجا می‌‌خواهیم به شما در زمینه پاکسازی خانه از وسایل اضافی و از آنچه امکان‌دارد بعداً مورد استفاده قرار بگیرد، کمک کنیم.اگر با دیدن وسایل اضافی خانه خود و حجم زیادی از وسایل به ‌درد نخور و کهنه ‌ای که در خانه شما وجود دارد عذاب می ‌کشید زمان آن رسیده که از دست این وسایل اضافی خلاص شوید.

تصمیم‌گیری برای پاکسازی خانه از وسایل اضافی که دیگر قابل ‌استفاده‌نیستند همیشه کار بسیار سختی است. گاهی اوقات فکر می‌ کنیم یک وسیله بدرد نخور و اضافی است در صورتی‌که در آینده‌ ای نزدیک به آن احتیاج پیدا می‌ کنیم. یک ‌زمان نیز یک وسیله را در انباری یا کمد نگهداری می ‌کنیم و جای زیادی را آشغال می ‌کند اما هرگز به کارمان نمی ‌آید.

این کار کمک می کند که از دست وسایل اضافی خانه راحت شوید یا آن ‌ها را بازیافت کرده و حتی تبدیل به پول ‌کنید. پس تا انتهای مقاله همراه املاک داران باشید.

با وسایل اضافی جمع‌شده در منزل باید چه کرد؟

بیشتر وسایل اضافی خانه بجای اینکه به کارمان بیایید یا کاربردی داشته باشند، خاطره‌ های زیادی در خود نگه‌ داشته‌ اند. لباس‌ های مورد علاقه، اولین کفش که با آن راه رفتیم، عروسک ‌هایی که از کودکی تا نوجوانی با آن بازی کردیم. همه این‌ ها خاطره‌ ها زیادی را با خود دارند و دوست ‌داشتنی هستند. اما سؤال اینجاست نیاز است همه آن‌ ها را نگه‌ داریم؟ هر سالی که می‌‌گذرد چند بار وسایل را بیرون‌آورده و تجدید خاطره می‌ کنیم؟ تمام وسایلی که برای یک نفر خاطره ‌انگیز است چقدر از فضای خانه را می‌ گیرد؟

برای شروع این کار به انبار بروید و لیستی از وسایلی که در آنجا وجود دارد را تهیه کنید. سپس هرکدام از آن ‌ها که در لیست خاطرات قرار دارند را یک علامت بزنید. بعد در برگه ‌ای دیگر همه ‌ی آن وسایلی که علامت زده‌اید را بنویسید و آن‌ ها را به مهم،‌ معمولی و کم ‌اهمیت دسته ‌بندی کنید.

تعداد هر مورد نیز برای دور ریختن خیلی مهم است. حال بهترین گزینه این است که از روی همین لیست که تهیه‌کرده‌ ایم مواردی که دارای اهمیت کمتری هستند را به‌راحتی از کمد یا انبار حذف کرد. اگر جنبه خاطره ‌انگیز بودن وسایل را در نظر بگیریم یک عدد از هر مورد کافی است.

پاکسازی خانه از وسایل اضافی

تکلیف وسایل عتیقه چیست؟

حال باید جنبه مادی وسایل را نیز در نظر گرفت. مثلاً بین یک وسیله با ارزش و یک وسیله بی ارزش قطعاً نمی ‌توان آن که ارزش بیشتری دارد را به همین راحتی دور ریخت. باید دقت کرد بعضی از وسایل درصورتی‌ که درست نگه ‌داری شوند تبدیل به عتیقه می‌ شوند.

همین روش ساده باعث جدا سازی وسایل از هم و در نهایت پاکسازی خانه از وسایل اضافی می شود. با این کار می‌ توان در قسمت ‌های مختلف خانه نیز استفاده کرده و وسایلی که اضافی هستند را از موارد به یاد ماندنی جدا کرد.

همه‌ ی وسایلی که در خانه استفاده ‌می‌شو ند نیز تاریخ انقضا دارند. گاهی ممکن‌است وسیله‌ ای را از قبل خریده‌باشید و در طول این مدت وقتی برای استفاده از آن نداشته‌باشید. بنابراین اگر شما وقت نکردید از آن وسیله استفاده کنید یا مبلغ زیادی بابتش خرج کرده ‌اید و در یک سال یا حتی ۶  ماه قبل به این وسیله احتیاج پیدا نکرده ‌اید، این وسیله دیگر در خانه شما جایی ندارد. زیرا تاریخ‌ مصرف آن رو به اتمام است.

داروها در خانه

داروهایی که دیگر استفاده نمی‌ کنید یا تاریخ آن‌ ها گذشته است را باید بعد از مرتب کردن داروخانه شخصی، در دسته‌ی وسیله‌ های دور ریختنی خانه قرار دهیم. باید این مورد را نیز در نظر گرفت که هر دارویی را نمی ‌توان به‌ راحتی در سطل زباله انداخت. نگه ‌داشتن داروهای که تاریخ‌ مصرف آن ‌ها گذشته است، علاوه بر نامرتب بودن فضا و فضایی که اشغال می ‌کنند، می ‌توانند بسیار خطرناک باشند.

دور ریختن راه‌ حل ایده آلی‌نیست چون ممکن است کودکان اشتباهاً داروها را مصرف‌کرده و دچار مسمومیت شوند. اگر به فکر از بین‌بردن داروها از طریق سیستم فاضلاب هستید، این مورد نیز گزینه مناسبی نیست. زیرا خطراتی را می ‌تواند برای اکو سیستم در بر داشته باشد.

ممکن است داروهایی با مسکن قوی و مخدر را، در منزل داشته باشید که این داروها را مصرف نمی‌ کنید. لذا دیگر به آن ‌ها نیازی ندارید و هنوز تاریخ ‌مصرف دارند؛ شما می ‌توانید به‌ راحتی آن ‌ها را به خانه سالمندان، بهزیستی، مراکز درمانی یا بعضی داروخانه‌ ها اهدا کنید.

پاکسازی خانه از وسایل اضافی

محلول ضد عفونی

اگر از محلول ‌های ضدعفونی یا بتا دین زمان زیادی است که استفاده نکرده‌ اید و تاریخ آن‌ ها گذشته است، باید به فکر تعویض آن ‌ها باشید؛ زیرا دیگر خاصیت خود را از دست ‌داده‌ اند. نکته مهم در مورد داروها این است که حتماً موارد تاریخ گذشته و غیر قابل استفاده را از محیط منزل خارج کرده و دور بریزید.

با این کار خود و خانواده را از خطرهای احتمالی این داروها، در امان نگه‌ دارید. گاهی اوقات در منزل قاشق و چنگال‌ های باکیفیت‌ تر و محکم ‌تری نسبت به ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف دارید و زیاد به مسافرت یا پیک ‌نیک نمی ‌روید. می ‌توانید آن ‌ها را بازیافت یا دور بریزید. همچنین دفعه بعد که برای سفارش غذا تماس گرفتید، می ‌توانید از آن ‌ها خواهش کنید که قاشق و چنگال یک‌ بارمصرف را برای سفارش شما ارسال نکنند.

ظروف

بسته‌بندی مختلف ادویه با شکل‌ ها و رنگ ‌های گوناگون گاهی اوقات ظاهر بدی به آشپزخانه می ‌دهند. برای زیباتر شدن آشپزخانه می ‌توان برای هر ادویه، یک ظرف مخصوص تهیه کرد و تمام آن جعبه ‌های قدیمی و متفاوت را دور ریخت و آشپزخانه را مرتب کرد.

گاهی اوقات ممکن‌است از ظرفی خوشتان آمده و آن‌ را خریده‌اید یا کادو گرفته‌باشید. اما پس از مدتی می‌بینید که مورد استفاده شما نیست یا دیگر علاقه‌ ای به آن‌ندارید. در این صورت باید آن را از خانه بیرون ببرید. همچنین می توانید آن را دور نندازید و به عنوان هدیه به کسی بدهید.

پاکسازی خانه از وسایل اضافی

سخن نهایی

امیدوار هستیم تا مقاله "پاکسازی خانه از وسایل اضافی" برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با این موضوع دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان، استفاده نمایید. خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

برای هرگونه رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و رهن و اجاره آپارتمان دراصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید. 

 

راه ‌اندازی شعبه آژانس املاک چه پیش نیازهایی دارد؟

۳۳ بازديد

حرفه املاک و مستغلات برای افراد ضعیف مناسب نیست. در حقیقت این شغل برای کسانی مفید است که عاشق صحبت کردن و ایجاد ارتباط با دیگران هستند. راه ‌اندازی شعبه آژانس املاک یک سرمایه گذاری سودآور است که باید برای متمایز شدن از رقبا به دانش خود بیافزایید.

به همین منظور در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم تا بتوانید از اشتباهات جلوگیری کرده و از رشد سریع کسب و کار خود اطمینان حاصل نمایید. بنابراین پیش از راه ‌اندازی شعبه املاک این موارد را بررسی کنید! با املاک داران همراه باشید.

راه ‌اندازی آژانس املاک

اهمیت راه ‌اندازی شعبه آژانس املاک

شما به عنوان یک مدیر املاک می توانید با ایجاد شعب جدید به گسترش فیزیکی کسب و کار خود بپردازید. این کار را با خرید یا اجاره یک دفتر در محله یا شهری دیگر شروع کنید. البته همیشه تاسیس شعبه جدید نمی تواند کارساز باشد و گاهی اعتبار شما را خدشه دار می کند.

تنها زمانی میتواند منجر به توسعه کسب و کار شما در زمینه املاک و مستغلات شود، که با تمامی پیچ و خم های حرفه خود آشنا باشید. شعبه جدید باید به خوبی شعه اصلی مدیریت شود، در غیر این صورت میتواند تمامی سرمایه شما را به باد دهد. بنابراین باید یک سری نکات در رابطه با تاسیس شعب جدید مشاور املاک را بدانید.

 راه ‌اندازی شعبه آژانس املاک

6 نکته مهم درباره راه ‌اندازی آژانس املاک

همانطور که می دانید شما باید برای تاسیس شعبه جدید آژانس املاک خود، از چم و خم کار آگاه باشید. مسائلی نظیر هزینه راه اندازی مشاور املاک، میزان سوددهی در شعبه جدید و کنونی و انجام تبلیغات برای شعبه جدید را نباید نادیده بگیرید. تنها در این صورت میتوانید کسب و کار موفقی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید. در ادامه به نکات مهم برای راه اندازی شعبه آژانس املاک اشاره می کنیم:

1.از قبل برنامه ریزی کنید.

برای تاسیس شعبه آژانس املاک مانند هر کسب و کار دیگری، باید از قبل برای برنامه ریزی اهداف شخصی و تجاری اقدام کنید. زمانی که هدف خود را مشخص کردید، باید یک برنامه متناسب با بازار املاک فراهم نمایید. به طور خلاصه هرگز برنامه ریزی کردن را متوقف نکنید!

قبل از تعیین هر هدف مالی یا برنامه ریزی برای تحقیقات بازار، باید برنامه شخصی خود را تعریف کنید. شما باید در مورد آنچه می خواهید به آن دست یابید و چگونگی رسیدن به آن، فکر کنید. با فکر کردن به تعداد املاکی که می خواهید در طول یک هفته به جمع آوری اطلاعات درباره آن بپردازید، شروع کنید. با برنامه ریزی می توانید مطمئن شوید که چگونه از سایر رقبا پیشی بگیرید.

درحالی که ممکن است برنامه ریزی به نظر زمان بر و بی فایده برسد، ولی میتواند راه را برای رسیدن به هدف هموار سازد. همچنین به شما کمک می کند تا بدانید چقدر درباره اصول کسب و کار املاک و مستغلات می دانید و برای شروع نیاز به کمک دارید یا خیر! به طور مثال ممکن است برای تنظیم قراردادهای اجاره به یک شخص ثالث و یا یک مدیر املاک نیاز داشته باشید.

2.امور مالی را توسعه ببخشید.

با وجود این که تاسیس شعه آژانس املاک به مردمی بودن شما بستگی دارد، ولی اگر برنامه ریزی مالی شما ضعیف باشد قادر به پیشرفت نخواهید بود. داشتن سرمایه و ابزار مستمر برای کنترل امور مالی، یکی از ارکان اصلی در زمینه املاک و مستغلات می باشد. گزینه های متعددی از وام دهندگان خصوصی گرفته تا بیمه املاک برای تامین مالی آژانس شما وجود دارد.

3.در بازار املاک به تحقیق بپردازید.

کلید موفقیت در هر کسب و کاری، داشتن یک ایده تجاری عالی و فکر شده می باشد. در کسب و کار املاک و مستغلات، شروع زودهنگام در تحقیقات بازار املاک میتواند روش عالی برای ارزیابی مهارت های شما باشد. باید با اطمینان و اعتماد به نفس کامل برای شروع کسب و کار خود گام بردارید.

شما با تحقیقات بیشتر میتوانید مطمئن شوید که کسب و کار شما سود آور خواهد بود. بازارهای پر رونق برای بازده مالی عالی را شناسایی کنید. بنابراین پیش از راه اندازی شعبه آژانس املاک، استراتژی تحقیقاتی خود را بهبود بخشید. شما با کار کردن برای یک وکیل املاک و مستغلات یا شرکت کردن در دوره های مدیریت املاک، میتوانید تجربه و مهارت های خود را گسترش دهید. در نتیجه میتوانید موفقیت خود را در بازار املاک تضمین نمایید.

 تاسیس آژانس املاک

4.به مسائل حقوقی توجه کنید. 

شما به عنوان یک مدیر املاک برای راه اندازی شعبه جدید باید با مسائل حقوقی آن آشنا باشید. بهتر است بدانید که همه مراحل ثبت شعبه اصلی برای تاسیس شعب دیگر باید تکرار شود. چنانچه به طور همزمان تصمیم به ایجاد دو شعبه را بگیرید، روند ثبت آن در سامانه املاک ساده تر می باشد.

اما اگر بخواهید پس از گذشت زمانی برای تاسیس یک شعبه جدید اقدام کنید، باید مراحل ثبت را به اطلاع اتحادیه مشاور املاک برسانید.

5.مدیریت زمان را نادیده نگیرید.

مدیریت زمان برای هر شغلی یک ضرورت می باشد. زمان بسیار با ارزش است. به ویژه هنگامی که شما در حال راه اندازی شعبه آژانس املاک هستید. در واقع باید موقع برنامه ریزی و تعیین اهداف برای مدیریت زمان به طور بلند مدت و کوتاه مدت، استراتژی بچینید. نقاط عطف باید قابل دستیابی و قطعی باشند. تعیین اهداف مبهم باعث شکست شما در مسیر خواهد شد.

بعد از تعیین اهداف باید مشخص کنید که چه مواردی اولویت دارند. این موارد میتواند پاسخ دادن به ایمیل ها و تماس ها، تحقیق درباره بازار املاک و یا تماس با خریداران احتمالی باشد. هرچند برخی ممکن است آن را روشی منسوخ شده بدانند، ولی تهیه یک لیست میتواند شما را به هدف نزدیک تر کند.

اگر کار با ابزار دیجیتالی را ترجیح می دهید، میتوانید از اپلیکیشن های موجود برای برنامه ریزی و زمان بندی استفاده کنید. در غیر این صورت یک قلم و کاغذ کافیست تا از رقبای خود پیشی بگیرید!

6.مکان مناسب را انتخاب کنید.

شما پس از در نظر گرفتن تمامی نکات بالا، سپس باید مکانی مناسب برای راه اندازی شعبه آژانس املاک خود در نظر بگیرید. ابتدا باید مشخص کنید که تصمیم به تاسیس شعب دیگر در چه مناطق و یا شهرهایی دارید. پس از آن مطمئن شوید که شرایط مسکن در آن منطقه و یا شهر جدید پر رونق باشد.

سعی کنید اطلاعات کامل در ارتباط با آن منطقه را کسب نمایید تا غافلگیر نشوید. بهتر است محلی در مرکز شهر را در نظر بگیرید که رفت و آمد زیادی باشد. در ضمن باید بدانید که آن منطقه از آژانس های املاک اشباع نشده باشد.

 تاسیس آژانس املاک

چه زمانی شعبه جدید راه اندازی کنیم؟

تنها زمانی میتوانید شعبه جدید آژانس املاک خود را با اطمینان خاطر تاسیس کنید، که با تمامی اصول مدیریتی آشنا باشید. شما باید توانایی مدیریت نیروهای جدید را نیز داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه به فکر ایجاد شعبه جدید باشید، سعی کنید تمامی دوره های مدیریتی املاک را پشت سر  بگذارید.

همچنین تجربه کافی در این زمینه کسب کنید و کارمندانی موثر استخدام کنید. یک مدیر املاک موفق، حتی زمانی که در مجموعه حضور نداشته باشد، کار به درستی پیش می رود. این نشانگر مهارت مدیریتی شما و سازماندهی مجموعه ای کار آمد می باشد.

جمع بندی

همیشه راه ‌اندازی آژانس املاک جدید بهترین انتخاب نیست. چرا که اگر یک قدم اشتباه بردارید، میتواند تمام اعتبار و زحمات شما را به باد دهد. پس تنها زمانی به فکر تاسیس شعبه جدید برای کسب و کار خود باشید که از موفقیت خود اطمینان دارید. بدین منظور در این مقاله به نکات مهم که پیش از تاسیس شعبه جدید آژانس املاک باید بدانید، اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

برای هرگونه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.