آرشیو شهریور ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

آیا می‌شود ملک قولنامه‌ای را بابت مهریه توقیف نمود؟

۱۶ بازديد
 

در دین اسلام هنگام عقد زن و مرد مالی به عنوان مهریه از طرف مرد به زن داده‌می‌شود. این مال می تواند طلا، پول، ملک یا هر چیزی که ارزش مادی دارد باشد. اگر در هنگام عقد مهریه به صورت عندالمطالبه تعیین شود زن می تواند هر زمان که بخواهد آن را دریافت نماید و مرد موظف است، که آن را پرداخت کند. اما زمانی که هنگام عقد مهریه به صورت عندالاستطاعه باشد، مرد در صورتی که توانایی مالی داشته باشد می تواند مهریه زن را پرداخت نماید.

در صورتی که مهریه زن عندالمطالبه باشد، مرد موظف است تحت هر شرایطی مهریه زن را پرداخت نماید و در صورتی که مرد مهریه زن را پرداخت نکند زن می تواند از طریق قانون حق خود را بگیرد. لازم به ذکر است که در چند سال اخیر موضوعات مربوط به مهریه باعث سواستفاده های زیادی شده است. به همین دلیل نیز در قانون مربوط به گرفتنِ مهریه زن، یکسری تغییرات صورت گرفته‌است. در ادامه این مقاله با قانون گرفتن مهریه بیشتر آشنا خواهیم شد.

در چه شرایطی زن نمی تواند مهریه بگیرد؟

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم مهریه زن به دو صورت عندالمطالبه و عندالاستطاعه تعیین می شود. در هر دو صورت زن مستحق دریافت مهریه است. اما در مهریه ای که به صورت عندالاستطاعه ثبت شده است، زن تنها زمانی می تواند مهریه خود را دریافت کند که ثابت کند شوهرش توانایی مالی دارد. اما این به این معنی نیست که در مهریه عندالاستطاعه زن نمی تواند مهریه خود را دریافت نماید. زن تنها به چند شرط خاص حق گرفتن مهریه را ندارد.

شرط اول : بین زن و مرد هیچ گونه رابطه جنسی وجود نداشته باشد و عقد نکاح آن ها باطل شود. در اینصورت زن نمی تواند مهریه خود را دریافت نماید. اما اگر زن ثابت کند که شوهرش ناتوانی جنسی داشته است می تواند نصف مهریه خود را دریافت نماید.

شرط دوم: در صورتی که زن و مر به صورت توافقی از هم جدا شوند. در اینصورت زن می تواند در ازای حق طلاق همه یا قسمتی از مهریه خود را به مرد ببخشد.

زن چه زمانی می تواند مهریه خود را دریافت نماید؟

زمانی که زن به عقد مرد در می آید و عقد آن ها در دفاتر ثبت ازدواج ثبت می شود زن می تواند مهریه خود را دریافت نماید. اگر مهریه زن عندالمطالبه باشد، مرد در هر شرایطی که باشد باید مهریه زن را پرداخت نماید. برخی به اشتباه فکر می کنند تنها زمانی که زن و مرد از هم طلاق گرفتند زن باید مهریه خود را دریافت نماید. اما این اشتباه است و زن می تواند هر زمان که بخواهد مهریه خود را از شوهرش درخواست کند و در صورتی که شوهرش حاضر به پرداخت مهریه نشود زن می تواند از او شکایت کند. در این صورت زن مهریه خود را به اجرا می گذارد و مرد تحت اجبار قانون ملزم به پرداخت خواهد بود. دریافت مهریه به معنی این نیست که زن و مرد دیگر نمی توانند با هم زندگی کنند. بلکه بعد از گرفتنِ مهریه نیز می‌توانند به زندگی زناشویی خود ادامه دهند.

برای گرفتنِ مهریه به چند طریق می‌توان اقدام کرد؟

اگر زن بخواهد مهریه خود را به اجرا بگذارد می تواند به دادگاه یا اداره اجرای ثبت مراجعه نماید. البته لازم به ذکر است که زن برای دریافت مهریه خود ابتدا باید به اداره اجرای ثبت مراجعه کند. در صورتی که مرد ملک یا مالی بیشتر از حد نیاز خود نداشته‌باشد زن می‌تواند برای گرفتنِ مهریه خود به دادگاه مراجعه نماید. در غیر اینصورت باید از طریق اداره اجرای ثبت اقدام به دریافت مهریه خود کند. 

آیا می توان برای دریافت مهریه ضامن گرفت؟

از آن جایی که پرداخت مهریه یک امر واجب است و حتما باید انجام شود. زن می تواند در هنگام ثبت مهریه یک نفر را به عنوان ضامن معرفی کند. برای مثال پدر شوهر، زن می تواند به عنوان ضامن مهریه انتخاب شود. در صورتی که زن مهریه اش را درخواست کند و شوهر قادر به پرداخت مهریه نباشد، پدر شوهر زن موظف است که مهریه را پرداخت نماید. اگر هیچ کدام از آن ها حاضر به پرداخت مهریه نشدند زن می تواند از طریق دادگاه حق خود را دریافت کند. لازم به ذکر است که هر فردی می تواند ضامن مهریه شود و لزومی ندارد که ضامن حتما فامیل درجه یک مرد باشد.

آیا می توان ملک یا زمین یا هر چیز دیگری را به عنوان مهریه تعیین کرد؟

هر چیزی که ارزش مادی داشته باشد را می توان به عنوان مهریه تعیین کرد. فقط در نظر داشته‌باشید در صورتی که مهریه ملک، مغازه، زمین و غیره باشد باید هنگام نوشتنِ مهریه شماره پلاک دقیق یا شماره قطعه که در سند رسمی آن ثبت شده‌است را در سند ازدواج ثبت نمود. هرگز نباید مهریه را به اینصورت نوشت که زوج باید خانه ای به فلان متراژ یا فلان قیمت در فلان منطقه به نام زوجه انتقال دهد. بد نیست بدانید که انتقال سند به نام زن بعد از عقد و ثبت ازدواج صورت می گیرد. در صورتی که مرد از انتقال سند به نام زن امتناع کند زن می تواند با مراجعه به دادگاه حق خود را دریافت نماید.

اگر مهریه زن پول نقد باشد، زن چگونه می تواند مهریه خود را بگیرد؟

این سوال برای بیشتر افراد پیش می آید که اگر مهریه زن پول نقد باشد، مهریه زن چگونه پرداخت می شود؟ در صورتی که مهریه زن وجه نقد باشد هنگام پرداخت مهریه به صورت نرخ روز محاسبه می شود. برای مثال اگر مهریه زنی در سال 1370 یک میلیون تومان پول نقد تعیین شده‌باشد، در صورتی که زن در سال 1390 مهریه خود را به اجرا بگذارد تنها یک میلیون تومان دریافت نمی کند بلکه به صورت نرخ روز محاسبه شده و به طور مثال 100 میلیون تومن به او داده می شود. نکته ای که در این جا باید به آن توجه شود این است، که تنها تا زمانی که مرد زنده باشد مهریه به صورت نرخ روز حساب می شود. بعد از فوت همسر زن می تواند مهریه خود را به صورت نرخ روز تاریخ فوت همسرش دریافت کند.

آیا می‌شود ملک قولنامه ای را بابت مهریه توقیف نمود؟

یکی از سوالات متداول که افراد در خصوص دریافت مهریه می پرسند این است که آیا می توان اموالی که به صورت قولنامه ای به نام مرد هست را به جای مهریه توقیف کرد؟  همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم مهریه به دو صورت عندالامطالبه و عندالاستطاعه است. در مهریه عندالامطالبه مرد موظف هست در هر شرایطی مالی که باشد مهریه زن را پرداخت کند. اما در مهریه ای که به صورت عندالاستطاعه است، مرد زمانی که شرایط مالی داشته باشد می تواند مهریه زن را پرداخت نماید. در صورتی که خانه یا ملکی به صورت قولنامه ای به نام مرد باشد زن نمی تواند آن را به جای مهریه توقیف کند. زیرا در قانون اجرای احکام تنها در صورتی می توان اموال یک فرد را توقیف کرد که اموال آن به صورت رسمی در دفاتر رسمی به ثبت رسیده باشد.

آیا راهی برای توقیف اموال قولنامه به جایی مهریه وجود دارد؟

خوشبختانه یا بدبختانه راهی برای توقیف اموالی که به صورت قولنامه ای به نام مرد است وجود دارد. برای توقیف ملک قولنامه ای تنها در صورتی می‌توان آن را در قبال مهریه توقیف کرد که فردی که اموال به صورت ثبتی به نام او است، شهادت بدهد آن اموال را به صورت قولنامه به آن فرد فروخته و حالا او صاحب اصلی آن ملک یا اموال است. اما اگر صاحب اصلی اموال شهادت ندهد هیچ راه دیگری برای توقیف اموال قولنامه ای وجود ندارد و دادگاه تنها اموالی که به صورت رسمی به نام فرد ثبت شده اند را توقیف می کند.

چه چیزهایی در مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

درست است که برای تعیین مهریه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و فرد می تواند هر چیزی را به عنوان مهریه مشخص کند. اما لازم به ذکر است که در قانون و هنگام دریافت مهریه مستثنیاتی نیز وجود دارد. به همین دلیل زن در هر شرایطی نمی تواند تمام مهریه خود را تمام و کمال دریافت نماید. در موارد زیر مرد موظف به پرداخت کل مهریه نیست.

  • در صورتی که مرد با پرداخت تمام مهریه زن خود دچار کمبود می شود. برای مثال زمانی که مرد تنها یک خانه داشته باشد و در صورتی که آن را به ازای مهریه پرداخت کند خود بی منزل می ماند.
  • اثباب و اثاثیه ضروری و لازم برای زندگی مرد و افراد تحت تکلف او.
  • ابزار آلاتی که برای کار کردن مرد به آن ها نیاز دارد.
  • کتاب ها و تحقیقات علمی که ارزش مادی و معنوی دارند.
  • مبلغ پولی که به صورت رهن برای اجاره خانه به صاحب خانه پرداخت‌شده است. در صورتی که مرد با دریافت رهن دچار مشکل شود و صاحب خانه او را بیرون کند.

در صورتی که مرد توان مالی برای پرداخت مهریه نداشته باشد، زن چگونه می تواند مهریه خود را مطالبه کند؟

اگر مرد مهریه زن را پرداخت نکند زن می تواند از او شکایت کند. قانون اجرای احکام مرد را مجبور به پرداخت مهریه می کند. در صورتی که مالی به نام مرد به ثبت رسیده‌باشد، دادگاه آن را به اندازه مهریه توقیف می کند. اما در صورتی که مرد هیچ گونه اموالی نداشته باشد، دادگاه از او می خواهد که مهریه را به صورت قسطی پرداخت نماید. چنانچه مرد این کار را نیز انجام ندهد با درخواست زن دادگاه مرد را بازداشت می کند و تا زمانی که حاضر به پرداخت مهریه نباشد آزاد نخواهد شد.

نتیجه گیری

به طور کلی مهریه به دو صورت عندالمطالبه و عندالاستطاعه تعیین می شود. در هر صورت مرد باید مهریه زن را پرداخت نماید. به جز موارد خاصی که به آن اشاره شد زن می تواند مهریه خود را به طور تمام و کمال از مرد دریافت کند. همچنین زن برای دریافت مهریه خود می تواند به دادگاه یا اداره اجرای ثبت مراجعه نماید. در صورتی که مرد توانایی مالی برای پرداختِ مهریه را داشته‌‌باشد زن برای گرفتنِ مهریه باید به اداره اجرای ثبت و در غیر این صورت به دادگاه مراجعه کند.

سبک دکوراسیون صنعتی و ویژگی های آن!

۱۵ بازديد
 

طراحی دکوراسیون صنعتی شاید برای بعضی افراد سرد به نظر برسد. اما این سبک بسیاری از ویژگی های طراحی داخلی دنج و دلچسب را در خود جای داده است. سبک دکوراسیون صنعتی بدون شک این روزها یکی از محبوب ترین سبک ها به شمار می رود. به ویژه دکوراسیون صنعتی روستایی که طرفداران زیادی پیدا کرده است.
چیزی که این سبک را بسیار خاص جلوه می دهد، تلفیقی از شخصیت نامحدود و ویژگی های جذاب آن می باشد. و اما اجرای این سبک و ایجاد هارمونی شاید کمی دشوار باشد. بنابراین ما در اینجا یک سری نکات و ترفندها را برای طرفداران این سبک معرفی می کنیم. با املاک داران همراه شوید تا بدانید سبک دکوراسیون صنعتی چیست و ویژگی های آن کدامند؟

سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

طراحی داخلی صنعتی در اصل ویژگی های معماری انبارهای قدیمی را دارد. در این سبک قرار نیست تیرهای آهنی یا چوبی، دیوارهای آجری، کف های بتنی یا چوبی و پنجره های بزرگ پوشیده شود. بلکه بیشتر برجسته و در معرض دید قرار می گیرند. این نامنظمی ها یک سبک دکوراسیون صنعتی روستایی را به تصویر می کشند.
سبک صنعتی به دکوراسیون ساده و بدون هیاهویی گفته می شود که از کارخانجات، انبارها و دیگر سازه های صنعتی الهام گرفته است. این سبک شامل جزئیات معماری مثل آجر، چوب، فلز و متریال بازیافتی می شود. بهترین مزیت دکوراسیون سبک صنعتی این است که شما می توانید خانه ای منحصر به فرد داشته باشید. هنگام طراحی داخلی به سبک صنعتی سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که دارای الگوهای ساده، رنگ خنثی و بافت طبیعی باشند.

تاریخچه طراحی داخلی به سبک صنعتی

درحالی که اطلاعات کمی درباره سرمنشاء دکوراسیون به سبک صنعتی وجود دارد، اغلب گفته می شود که برای اولین بار در قرن بیستم توسعه یافت. در پایان انقلاب صنعتی دوم، روند جهانی شدن آن آشکار تر شد. تعداد زیادی از کارخانه ها تعطیل شدند و فعالیت خود را به مکان های دیگر منتقل کردند. در نتیجه ساختمان های صنعتی زیادی رها و دور افتاده‌شد. که به نوبه خود منبع بی پایانی از متریال با کیفیت را برای استفاده به جا گذاشت.
و از آن جایی که در اوایل دهه 90، بار دیگر جمعیت شهرها افزایش یافت، مردم با کمبود مکان های مسکونی مواجه شدند. و تبدیل مناطق صنعتی به مکان مسکونی یک راه حل منطقی برای این مشکل به شمار می رفت. معماران و صاحب خانه های باهوش به جای پنهان کردن زیبایی های بکر ساختمان های صنعتی، آن را به یک روش طراحی داخلی تبدیل ساختند.

مزایای سبک دکوراسیون صنعتی

• طراحی صنعتی خوشبختانه قابلیت انعطاف دارد. این سبک که از رنگ های خنثی و متریال با بافت یونیک تشکیل شده را می‌توان به سادگی با مبلمان، نورپردازی و دکور ایجاد کرد.

• سبک صنعتی علیرغم سادگی و طراحی مینیمال، می تواند جسورانه نیز باشد. ترکیب سبک سنتی و مدرن میتواند نتیجه برجسته و خلاقانه بوجود آورد.

• دکوراسیون به سبک صنعتی یک روش سازگار با محیط زیست است. چرا که شما را تشویق به استفاده از متریال بازیافتی می نماید.

• اگر بخواهید بر طراحی داخلی به سبک صنعتی تسط پیدا کنید، نیازی به یادگیری ترفندهای تزئینی نیست. زیرا این سبک بر سادگی، بافت های طبیعی و رنگ های خنثی تاکید دارد.

 

ویژگی های دکوراسیون به سبک صنعتی

چگونه خانه های خود را به سبک صنعتی طراحی می کنید؟ اگر می خواهید اتاق های خانه خود را به سبک صنعتی طراحی کنید، بایستی ویژگی های زیر را در نظر بگیرید تا به آن ظاهری خاص بدهید.

• متریال: از مبلمانی با پارچه های مخمل برای طراحی داخلی صنعتی استفاده نکنید. در عوض مواد بازیافتی و مقاوم تر بکار ببرید. مغازه های عتیقه فروشی را برای پیدا کردن اثاث و مبلمان از جنس چوب، آلومینیوم، قلع، سنگ و مس زیر و رو کنید. این ها موادی هستند که در طراحی صنعتی حرفی برای گفتن دارند. همچنین سعی کنید از عناصر فلزی و کفپوش های چوبی، میزهای سنگی و تیرهای فولادی بهره ببرید.

• رنگ ها: وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک صنعتی می رسد، باید از پالت رنگ های خنثی مثل سفید، سیاه و خاکستری استفاده کنید. و لایه هایی از رنگ های تیره تر نیز اضافه نمایید. از هنر بهره بگیرید تا تضادی با دکور سبک صنعتی مردانه ایجاد شود.

• خطوط شکسته: در طراحی داخلی صنعتی می توانید از خطوط شکسته و مربعی شکل استفاده کنید. این اشکال مربعی به اتاق ظاهری منسجم می بخشند. اما این بدان معنا نیست که نمی توان در دکوراسیون، منحنی و اشکال انتزاعی بکار برد. تنها کاری که باید بکنید به حداقل رساندن خطوط منحنی برای حفظ حال و هوای صنعتی می باشد.

• لوازم جانبی: برای دکوراسیون خانه به سبک صنعتی مینیمال باید استفاده از لوازم جانبی را به حداقل برسانید. در طراحی داخلی اتاق خواب سعی کنید سطوح ساده و به دور از اشفتگی باشند. به دنبال مبلمان و لوازم اتاق خواب بگردید که در عین حال صعنتی است، معاصر نیز باقی بماند. به طور کلی ظاهر نهایی اتاق خواب باید حس تازگی بدهد و منحصر به فرد باشد.

11 نکته برای خلق سبک دکوراسیون صنعتی روستایی

این سبک روستایی با پالت های رنگی خنثی و متریال بازیافتی به کار رفته در ساخت، فضایی آرامش بخش و دلپذیر ایجاد می کند. از آنجایی که در این سبک به کیفیت هم اهمیت داده می شود، میتوان به سادگی بعد از مدتی آن را بازسازی نمود. در ادامه به نکات مهم برا بازسازی دکوراسیون صنعتی روستایی می پردازیم:

1.پالت و بافت طبیعی

یکی از ملزومات طراحی داخلی صنعتی، ترکیبی از رنگ های خنثی مثل قهوه ای، خاکستری سفید و سیاه می باشد. البته میتوانید از سایر رنگ ها مثل آجری به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. خب بیایید به چگونگی بازسازی آن نگاهی بیاندازیم. برای شروع، سایه هایی از رنگ قهوه ای و برنز را با هم ترکیب کنید تا آرامش را به فضا القا نمایید. سپس کمی از عناصر سفید در اتاق بهره ببرید تا حس تمیزی بدهد. و در آخر از رنگ مشکی استفاده کنید تا تضاد ایجاد شود و به طراحی شخصیت بدهد.
علاوه بر رنگ ها، بافت نیز نقش مهمی در طراحی داخلی صنعتی ایفا می کند. به طور مثال میتوانید از صندلی های چرمی قهوه ای برای اضافه کردن بافت بهره ببرید. یک دیوار سفید ساده گزینه خوبی برای پس زمینه می باشد و دکوراسیون صنعتی شما را خاص تر می کند. و در آخر افزودنِ یک سری ویژگی های فلزی سیاه به صورت پراکنده به فضا بعد می دهد. به طور خلاصه با ترکیبی از رنگ های طبیعی میتوانید به این سبک آرامش القا کنید. در سبک صنعتی بایستی از مواد طبیعی و محکمی مثل چوب، آلمینیوم، فلز، آهن، قلع، سنگ، مس و چرم استفاده کنید. هرگز مواد غیر طبیعی را بکار نبرید. به طور مثال در این سبک پارچه های مخملی جایگاهی ندارند.

2.ترکیب طراحی مدرن و سنتی

در هر سبک طراحی داخلی، ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی وجود دارد. و باید بدانید که هیچ قانون مطلقی برای نسبت عناصر در فضا وجود ندارد. بنابراین شما می توانید آزادانه سبکی را طراحی کنید که بیشتر به مدرن یا روستایی گرایش داشته باشد.
به طور مثال، اتاق نشیمن با سبک دکوراسیون صنعتی با مبل های چرمی مشکی براق و یا نوع مات آن، به یک اندازه خیره کننده است. همچینین میتوانید برای دیوارها رنگ سفید ساده در نظر بگیرید و یا از کاغذ دیواری های برجسته استفاده کنید. مسئله این است: باید ترکیبی از سبک مدرن و روستایی را بکار ببرید ولی این که هر یک چه مقدار استفاده شود به سلیقه شما بستگی دارد.

3.ایجاد فضایی باز

از آن جایی که کارخانجات و انبارهای قدیمی دارای فضایی باز و بدون دیوار بودند، در خلق دکوراسیون صنعتی نیز از همین روش استفاده می شود. با برداشتن دیوارها علاوه بر این که فضا بزرگ تر و دلباز تر به نظر می رسد، باعث ایجاد حس و حال صمیمی و دوستانه تری در فضا می شود. این ترفند اغلب در خانه هایی با متراژ پایین باعث بزرگ تر شدن فضا می شود.
در واقع سبک دکوراسیون صنعتی در یک اتاق نشیمن بدون یک جزیره آشپزخانه کامل نخواهد بود. علاوه بر این که فضا را به آشپزخانه متصل می کند، میز نهار خوری نیز در کنار آن قرار می گیرد. در نتیجه فضایی باز خلق می شود. اگر می خواهید از این هم فرا تر بروید، می توانید تختخواب را روی یک سطح بالاتر در اتاق نشیمن قرار دهید. و یا می توانید از یک پرده، پارتیشن های متحرک، قفسه کتاب که از دو سمت باز است و یا درب کشویی استفاده کنید تا حریم خصوصی اتاق خواب جدا حفظ شود.
این ترفند می تواند فضا را بزرگ تر از آن چه هست نشان دهد. و حتی فضای خانه شما را روشن تر می سازد، چرا که نور به راحتی میتواند به همه جا بتابد.

4.نورپردازی به سبک صنعتی

در هر سبک طراحی داخلی از یک روش نورپردازی استفاده می شود. سبک دکوراسیون صنتی هم از این قاعده مستثنی نیست و می توان آن را با یک سری ویژگی ها خاص نمود. از انجایی که این سبک به تازگی بسیار محبوب شده، میتوانید در بازار گزینه های متنوعی برای نورپردازی آن پیدا کنید. اندازه لامپ و یا نوع کابل آن می تواند به سلیقه شما باشد.
یک گزینه مناسب برای نورپردازی به سبک صنعتی، استفاده از لامپ هایی با جزئیات چوبی یا فلزی می باشد.

5. استفاده از پنجره تمام شیشه ای

اگر به دنبال ایده هایی برای دکوراسیون به سبک صنعتی باشید، قطعا در همه آن ها یک ویژگی مشترک خواهید یافت. و آن پنجره های شیشه ای می باشد. در واقع پنجره های بزرگ اجازه ورود نور طبیعی به اتاق ها را می دهد و ساختار فلزی آن جلوه ای تزئینی دارد. حتی اگر در بازسازی و خلق دکوراسیون به سبک صنعتی موفق به بزرگ تر ساختن پنجره ها نیستید، می توانید از قاب های مشکی برای پنجره ها استفاده کنید. در این صورت میتوان حال و هوای صنعتی به اتاق بخشید.
گاهی ممکن است ملک شما اجاره ای باشد و شما قادر به تغییر سبک پنجره ها نباشید. در چنین شرایطی شما میتوانید با کمک سایر نکات برای بازسازی طراحی به سبک صنعتی، فضایی روستایی و دلنشین ایجاد کنید.

6.استفاده از چوب

هنگام انتخاب چوب برای دکوراسیون به سبک صنعتی، بافت آن اهمیت ویژه ای دارد. بهترین گزینه چوبی است که دارای گره های قابل مشاهده و کمی زبر باشد. حتی رنگ قطعات چوبی نیازی نیست با هم مطابقت کند. حتی بهتر است رنگ چوب ها یکی نباشد. در واقع این ناهماهنگی ها به فضا احساس آرامش را منتقل می نماید.
هر چند مبلمان و میزهای چوبی متنوعی در بازار مناسب این سبک وجود دارد، اما شما می توانید خودتان آن را بسازید. یک تکه چوب ساده را به سادگی میتوان به میز جلوی مبل تبدیل کرد. و یا میتوان با چوب قفسه های جذاب ساخت. میتوان مبلمان چوبی با بافت قدیمی را از عتیقه فروشی ها پیدا کرد و آن را با عناصر مدرن جفت نمود. قبل از خرید عکسی از مبلمان و سایر عناصر مورد نظر بگیرید و آن ها را در کنار هم قرار دهید. این کار میتواند به شما در طراحی دکوراسیون کمک کند.

7.ترکیب چوب و فلز

برای این که بتوانید ظاهری صنعتی به اتاق ببخشید، میتوانید سبک مدرن و سنتی را تلفیق کنید. با ترکیب چوب و فلز میتوانید به این تضاد در طراحی داخلی برسید. به طور مثال، میتوانید یک روشویی چوبی قدیمی را در حمام نصب نمایید و اینه ای با قاب فولادی در بالای آن در نظر بگیرید.

8.استفاده از عناصر فلزی

در طراحی داخلی صنعتی معمولا از قطعات فلزی برای بکار بردنِ رنگ مشکی استفاده می شود. بنابراین مشکی بهترین انتخاب برای رنگ فلزات است. اگر از فلز براق و صیقلی استفاده کنید، میتواند حال و هوای مدرنیته به فضا بدهد. ولی قطعات فلزی زنگ زده و قدیمی تر باعث ایجاد فضایی روستایی و خودمانی تر می شود.
بهتر است این عناصر در برخی بخش های اتاق تکرار شوند تا نشان دهد که استفاده از آن اتفاقی نبوده است. یادتان باشد قطعات فلزی در دکوراسیون روستایی فقط به شیرآلات و کابینت ختم نمی شود. در واقع شما می توانید در قفسه کتاب، پایه های میز و صندلی ها و یا لوازم تزئینی از فلزات استفاده کنید.

9.لوله های در معرض دید

یکی از مهم ترین ویژگی های سبک صنعتی، وجود عناصری است که مردم در سایر سبک ها سعی بر پنهان کردن آن دارند. به طور مثال، لوله ها و کانال ها معمولا در طراحی داخلی به سبک های مدرن حذف می شوند.

10.استفاده از لوازم جانبی صنعتی

مهم ترین نکته برای ایجاد یک اتاق با ظاهر صنعتی این است که حس و حال یک کارخانه باشکوه را ایجاد کنید. لوازم جانبی شما را در این هدف یاری خواهند کرد. بنابراین می توانید از قطعات و ماشین آلات کارخانه های قدیمی، عکس های قدیمی، چرم کهنه و .. به این منظور استفاده کنید.

11. و اما دکوراسیون به سبک صنعتی

لوازم جانبی می تواند به فضا شخصیت بدهد و دکوراسیون صنعتی و روستایی هم از این قاعده مستثنی نیست. بالش ها، آثار هنریف چراغ های رومیزی و سایر لوازم تزئینی را می‌توان در این طراحی داخلی استفاده کرد. شما به کمک این لوازم می‌توانید حال و هوای روستایی و یا مدرن را به فضا غالب کنید.
از لوازم چوبی، فلزی، یا هر چیزی که بتوان به فضا بعد صنعتی بخشید، بهره مند شوید. از آنچه بدست می آید، شگفت زده خواهید شد. به طور مثال، برای اتاق استراحت از یک سری قاب عکس با تم مشابه روی دیوار استفاده کنید. یا یک لامپ آویز با قرقره قدیمی روی سقف نصب نمایید. خلاقیت خود را به کار بگیرید و در نهایت با خانه ای روبرو خواهید شد که جای جای آن بر اساس سلیقه و شخصیت شما طراحی شده است.

جمع بندی

در چند فصل اخیر طراحی داخلی صنعتی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که این سبک جذابیت دنیای قدیم را با طراحی لوکس مدرن ترکیب می کند و بازی بی نقصی از تضادها را بوجود می آورد. اما واقعا طراحی داخلی صنعتی به چه معناست؟ هرگاه اسم دکوراسیون صنعتی به گوش می رسد، ناخودآگاه اتاق های زیر شیروانی با پنجره های بزگ مشکی و سازه های چوبی به ذهن می آید.
طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی یک روش فوق العاده منحصر به فرد و خاص می باشد که مشابه آن را در هیچ سبک دیگری نخواهید دید. در این سبک طراحی مدرن و سنتی با هم تلفیق و از کارخانه های قدیمی و متروکه الهام می گیرد. سبک صنعتی دارای مزایای متعددی نسب به سایر سبک ها است و این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار گشته‌است. در این مقاله به توضیح مزایا، ویژگی ها و نکات مهم برای خلق دکوراسیون صنعتی اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک داران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

اسرار موفقیت خانم ها در شغل مشاور املاک!

۱۹ بازديد
 

امروزه تمامی افراد بدون در نظر گرفتنِ جنسیت خود به دنبال کسب روزی حلال هستند تا بتوانند خرج و مخارج زندگی خود را به دست آورند. تا به امروز شاهد حضور بیش از پیش خانم ها در فعالیت های مختلف جامعه هستیم. حتی می توان به خانم هایی اشاره کرد که در حوزه مشاوره املاک مشغول به فعالیت هستند. مشاورین املاک خانم به دلیل دارا بودن ویژگی هایی اعم از اجتماعی بودن، نظم کاری، قدرت بیان بالا و... نسبت به آقایان در این شغل موفق تر خود را جلوه داده‌اند. به این نکته توجه داشته باشید که صدور مجوز مشاور املاک برای خانم ها در شرایط خاص امکان پذیر است.

شغل هایی مانند مشاورین املاک در بین مردم بسیار جذاب است. اخیرا خانم های زیادی به سراغ این شغل جذاب روی آورده‌اند. شاید تا چندین سال پیش وجود خانم ها در بنگاه های مشاور املاک زیاد جلوه خوبی را نشان نمی داد. اما امروزه خانم ها علاوه بر آن که در بنگاه ها فعالیت دارند بلکه توانایی این را دارند که مجوز مشاور املاک را نیز کسب کنند. در ادامه شما را با شرایط صدور مجوز مشاور املاک برای خانم ها را به شما آموزش خواهیم داد. 

مشاور املاک خانم

در سال های اخیر فعالیت بسیاری از خانم ها در حرفه مشاورین املاک افزایش پیدا کرده است. همان طور که در بالاتر نیز برای شما بیان کردیم تا چندین سال گذشته وجود خانم ها در بنگاه های معاملاتی ملک کمی غیر معقول به نظر می رسید. اما امروزه خانم های زیادی با کسب مجوزهای لازمه و بدون در نظر گرفتنِ جنسیت می‌توانند به راحتی در املاک، به عنوان مشاور املاک مشغول به کار شوند.

حتی گاهی خانم ها دارای عملکرد بهتری نسبت به آقایان نیز هستند. از اصلی ترین خصوصیات خانم ها می توان به مواردی همچون برخورد صمیمانه و مهربان، قدرت مدیریتی بالا، نظم کاری و مسئولیت پذیری، صبر و حوصله در ارائه اطلاعات، ارائه اطلاعات در سطح قابل فهم برای قشرهای مختلف جامعه و قدرت بیان بالا اشاره کرد. این خصوصیات باعث‌شده که خانم ها در این حوزه موفقیت بیشتری نسبت به آقایان کسب کنند. اگر خانم ها با ایمان به خود وارد این حوزه شوند و تلاش خود را انجام دهند می توانند در کمترین زمان به موفقیت های بالایی برسند.

دلایل موفقیت خانم ها در شغل مشاور املاک

شاید در نگاه اول به این فکر کنید که خانم ها نتوانند در این شغل همانند آقایان به موفقیت برسند. ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که طبق تحقیق های انجام شده خانم ها عملکرد بسیار بهتری در این شغل نسبت به تمامی آقایان داشته اند. خانم ها به دلیل داشتنِ یک سری خصوصیت های بهتر و بیشتر نسبت به آقایان توانسته‌اند عملکرد بهتری در شغل مشاور املاک داشته‌باشند. دلایلی که باعث موفقیت خانم ها در این شغل شده‌است عبارت اند از:

قابل اعتماد بودن

یکی از ویژگی هایی که باعث شده‌است خانم ها در شغل مشاوره املاک موفق شوند قابل اعتماد بودن آن ها در بین مردم است. در سال های اخیر به دلیل آمارهای به دست‌آمده از اختلاس، دزدی، تقلب و غیره که به دست مردم رسیده‌است از سوی آقایان بوده به همین دلیل مردم به خانم ها اعتماد بیشتری نسبت به آقایان دارند. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که مردم به راحتی سرمایه و پس اندازهای خود را دست هر کسی نمی دهند. در نتیجه حساسیت در زمینه خرید و فروش املاک بسیار بالاتر است.

قدرت بیان بالا

تحقیق های انجام شده این را نشان می دهند که خانم ها دارای قدرت بالایی در بیان هستند. بنابرابن به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار آن ها قرار دهند. هنگامی که شما به بیان خانم ها دقت داشته باشید به این نکته پی می برید که خانم ها چگونه همه مطالب را طبق یک برنامه ذهنی ارائه می دهند. این ویژگی باعث شده است که خانم ها در شغل مشاوره املاک بتوانند تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتری را به شیوه ای دقیق و برنامه ریزی شده در اختیار آن ها قرار دهند.

ارائه اطلاعات با صبر و حوصله

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید در شغل مشاوره املاک داشته باشید توانایی ارائه تمام و کمال اطلاعات به مشتری ها است. خانم ها از آن جایی که تحمل بالایی نسبت به آقایان دارند در این زمینه بهتر عمل خواهند کرد. آقایان در اکثر مواقع اطلاعاتی که در دست دارند را در سطح های بالاتری ارائه می دهند. در واقع سعی می کنند جلسات را در مدت زمان کوتاه تری برگزار کنند. این در حالی است که خانم ها تمامی اطلاعات را با صبر و حوصله بیشتری و در سطح قابل فهم تری برای افراد توضیح می دهند.

نظم کاری

از دیگر ملزوماتی که هر شغلی به خصوص مشاور املاک نیازمند آن خواهد بود نظم کاری و مسئولیت پذیری است. خانم ها دارای نظم کاری بالایی هستند و مسئولیت پذیری بالایی نیز دارند. به همین دلیل عملکرد بهتری را در این زمینه از خود نشان داده‌اند. مشاورین املاک خانم تمامی کارهای و مسئولیت هایی که دارند را به صورت منظم و دقیق انجام خواهند داد و روز خود را با برنامه ریزی سپری می کنند.

اجتماعی بودن

از دیگر خصوصیتی که خانم ها دارند اجتماعی بودن آن ها است که باعث شده در این شغل بسیار موفق باشند. مشاورین املاک خانم با خوش برخوردی، رفتار مهربان و با اعتماد به نفس بالایی که دارند مشتری را پایبند می کنند. اگر شما با یک خانم که در مشاوره املاک برخورد داشته باشید به این موضوع پی می برید که رفتار آن ها اجتماعی و صمیمانه است و حس خوشایندی را به تمامی افراد القا می کنند.

قدرت مدیریتی بالا

خانم ها در مقایسه با آقایان دارای قدرت مدیریتی بالاتری هستند. مشاورین املاک به صورت روزانه با تعداد بالایی از مشتری ها و پیشنهادهای مختلف سروکله می زنند که این امر نیازمند به برنامه ریزی دقیق و قدرت مدیریتی بالایی است. امروزه حضور خانم ها در بنگاه های معاملاتی املاک شرایط بسیار بهتری را برای تمامی افراد به وجود آورده‌اند.

داشتن بیان صادق

یکی از تصوراتی که در میان مردم بسیار به وجود آمده این است که مشاورین املاک به فکر منافع خود هستند. بنابراین مردم به این فکر می کنند که این مشاورین تنها به سود و زیان خودشان توجه می کنند. اما این امر در خانم های مشاور کاملا غلط است. خانم های مشاورین املاک دارای لحن و بیانی صادق هستند.

تفاوت شرایط صدور مجوز برای مشاور املاک خانم

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کرد، خانم ها نیز همانند آقایان می توانند مجوز مشاور املاک را دریافت کنند. البته به این نکته توجه کنید که شرایط صدور این مجوز برای خانم ها و آقایان متفاوت است. خانم ها برای آن که بتوانند مجوز خود را دریافت کنند نیاز دارند که یک آقا را به عنوان مباشر املاک معرفی کنند. در حقیقت در صورتی که خانم ها تمامی شرایط را برای دریافت مجوز داشته باشند باید یک مباشر مرد را به اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر خود معرفی کنند. به این توجه داشت باشید که دریافت مجوز املاک شرایط دیگری نیز دارد. خانم ها باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشند و تأهل نیز از این شرایط است.

تمامی افرادی که قصد دریافت مجوز مشاور املاک را دارند باید در تمامی دوره های آموزشی و کارآموزی آن ها شرکت داشته باشند. این دوره های آموزشی به مدت 6 ماه و دوره های کارآموزی آن به مدت 45 ساعت است. بعد از گذراندن این دوره ها پروانه تخصصی آژانس املاک به افراد تعلق می گیرد. در نهایت در صورتی که خانم ها تمامی این مراحل را سپری کرده باشند باید به عنوان یک متقاضی درخواست خود را به صورت کتبی به اتحادیه املاک ارائه دهند.

خانم ها و آقایانی که قصد دریافت مجوز برای تأسیس مشاور املاک را دارا هستند شرایط و مدارک یکسانی دارند، البته برای خانم ها در یک مورد متفاوت است. آقایان و خانم ها برای دریافتِ مجوز باید در تمامی دوره های آموزشی و کارآموزی در مدت تعیین‌شده شرکت داشته‌باشند. بعد از آن تقاضای صدور مجوز را به اتحادیه صنف املاک ارائه دهند.

بعد از ارائه با بازدید و تأیید کارشناس از محل مورد نظر شما متقاضی مدارک خود را که شامل کپی مدرک تحصیلی، مبایعه نامه، اصل و کپی تمام صفحه های شناسنامه و... است را ارائه دهند تا مجوز آن ها صادر شود. در این میان فقط خانم ها باید یک مباشر مرد را نیز به اتحادیه صنف مشاورین املاک شهر خود معرفی کنند. تنها تفاوت آن ها تنها در همین موضوع است، در غیر این صورت مجوز مشاور املاک برای خانم ها صادر نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز مشاور املاک

خانم ها بعد از ارائه درخواست خود برای آن که بتوانند مجوز مشاور املاک را دریافت کنند باید تمامی مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهند. همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم شرایط یکسانی برای خانم ها و آقایان برای دریافت مجوز وجود دارد تنها تفاوت آن است که خانم ها باید یک مباشر مرد را نیز به اتحادیه صنف مشاوران املاک معرفی کنند.

خانم ها و آقایان بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کارآموزی باید یک درخواست کتبی را بر مبنای تقاضای دریافت مجوز به اتحادیه کل ارائه دهند. بعد از ارائه این درخواست با بازدید کارشناس از محل تعیین شده توسط متقاضی و تأیید شدن محل متقاضی می توانید با دارا بودن دیگر مدارک اقدام به دریافت مجوز کند. مدارک لازم برای دریافت مجوز مشاور املاک شامل موارد ذیل می باشد:

  • مبایعه نامه
  • سند مالکیت محل تعیین‌شده برای بنگاه معاملات املاک
  • اصل و کپی تمامی صفحه های شناسنامه
  • اجاره نامه در صورتی که ملک اجاره ای باشد
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل تصویر گذرنامه و پروانه کار
  • کپی مدرک تحصیلی
  • 12 قطعه عکس پرسنلی
  • تأییدیه کد پستی

آیا ورود خانم‎ ها به حرفه مشاور املاک مناسب است؟

خانم ها با دارا بودن خصوصیت هایی که دارند می توانند به صورت بسیار موفق در شغل مشاور املاک حضور داشته باشند. قبل از ورود به این حرفه شغلی باید خودتان، خودتان را باور داشته باشید و مهارت های فردی خود را به خوبی شناسایی کرده باشید.

اگر شما در خود این ویژگی ها را دیده باشید و تصور کنید که می توانید به خوبی از عهده این شغل برآیید تردید نکنید و برای ورود به این شغل اقدام کنید. اگر خصوصیات شما با این شغل تطابق داشته باشد می توانید در این مسیر موفقیت های بزرگی کسب کنید. به این توجه داشته باشید که تا به امروز تنها در شهر تهران در میان 1200 مشاور املاک که پروانه کسب کرده اند 800 پروانه متعلق به خانم ها است. همین موضوع باعث شده است که انگیزه بیشتری برای بانوان در این راه به وجود آید.

تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان

۱۶ بازديد

محبوبیت دیوارهای سبز در تمام نقاط جهان در حال افزایش است. زیرا این گیاهان تزئینی علاوه بر زیبا سازی محل زندگی، مزایای متعددی دارند. دیوار سبز، باغ های عمودی، نمای سبز و غیره به دیوار پوشیده شده از گیاهان زنده اطلاق می شود. این دیوارها را می‌توان هم در فضای داخلی و هم نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. این ابزار شگفت انگیز که سرسبزی را به ساختمان شما می آورد، در اواخر قرن بیستم رایج شد.

نمای سبز ساختمان ها می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود زندگی روزمره ما داشته باشد. به کمک گیاهان تزئینی در نمای بیرونی ساختمان می‌توان تا حد زیادی هزینه های انرژی ساختمان را کاهش داد. چرا که این گیاهان خودرو بر روی دیوارهای سازه، به جذب گرما و آب کمک شایانی می کند. با املاک داران همراه باشید تا درباره تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان بیشتر بدانید:

تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان

یک ایده جذاب و پر طرفدار برای تزئین نمای بیرون ساختمان ها، استفاده از گیاهان می باشد. معمولا در این روش از گیاهان خودرو و چسبنده ای استفاده می شود که بدون نیاز به شرایط خاصی روی دیوار رشد می کند و بالا می رود. البته هر چند این گیاهان بالا رونده و خودرو زیبایی نمای بیرونی ساختمان را دوچندان می کند، ولی باید دیوارها از شرایط لازم برای رشد این گیاهان برخوردار باشند.

در واقع دیوار باید به گونه ای طراحی و ساخته شده باشد که رطوبت در آن نفوذ نکند. از طرف دیگر باید بتوان به سادگی به بخش های مختلف دیوار دسترسی پیدا کرد و در صورت نیاز به گیاهان رسیدگی نمود.

هر گیاهی را نمی توان برای تزئین دیوارهای ساختمان ها استفاده کرد. یک سری گل و گیاه مخصوص برای این منظور وجود دارد که نمای زیبایی به ساختمان خواهد بخشید. به طور مثال نسترن، کلماتیس، مو رونده، پیچک، پیچ اناری و غیره را میتوان در تزئین نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد.

 اما مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، شرایط آب و هوایی محل زندگی شما می باشد. هر یک از این گیاهان رونده برای شرایط آب و هوایی مناطق مختلفی مناسب  هستند. بنابراین قبل از اقدام برای استفاده از گیاهان در تزئین نمای بیرونی، در مورد آب و هوای منطقه خود تحقیق کنید.

از آن جایی که این روزها شرایط آب و هوایی روز به روز وخیم تر می شود، شما با انجام چنین کاری می‌توانید هوای تازه به شهر خود تزریق کنید. هر چند کاشت چنین گیاهان تزئینی فقط برای نمای بیرون ساختمان نیست و می توان از آن در نمای داخلی نیزه بهره برد.

4 نکته کلیدی برای تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان

شما می‌توانید با گلدان های ساده یا گیاهان رونده و غیره برای زیبا سازی محل زندگی خود اقدام کنید. این کار می تواند تاثیر زیادی در حفظ محیط زیست داشته باشد و حس و حال خوبی برای شما به ارمغان بیاورد. این روزها زندگی ماشینی شرایطی فراهم کرده که کمتر کسی فرصت گشت و گذار در طبیعت را دارد. پس چرا طبیعت را به خانه خود نیاوریم؟ دیوارهای سبز و پشت بام های سبز یکی از نیازهای اصلی در زندگی روزمره در شهرهای شلوغ و پر ترافیک به شمار می رود. در اینجا به نکات مهمی که هنگام ایجاد نمای سبز ساختمان باید به آن توجه داشته باشید را شرح می دهیم:

1.دیوارهای سبز انواع مختلفی دارند.

شیوه های مختلفی برای تزئین ساختمان با گیاهان وجود دارد. به طور مثال میتوان یک سری پانل که از قبل روی آن گیاهان رونده و خودرو رشد کرده اند را روی دیوارهای ساختمان نصب کرد. این گونه نمای بیرونی ساختمان سرسبز و جذاب خواهد شد. یا می‌توانید از یک سری گیاه بالا رونده روی یک توری مشبک بر دیوار سازه استفاده کنید.

معمولا در ساختمان های چند طبقه از فولاد ضد زنگ به عنوان پشتیبان این گیاهان استفاده می شود. چرا که طول عمر و دوام آن در ساختمان های بلند اهمیت بیشتری دارد. البته باید بدانید که این دیوارها و نمای سبز فقط برای نمای بیرونی ساختمان بکار نمی روند. می توان از آن در طراحی داخلی سازه نیز استفاده کرد تا هوایی تمیز تر و خنک تر برای ساکنین به وجود آورد.

2.دیوارهای سبز مزایای زیادی دارند.

دیوار سبز میتواند حتی ارزش ملک را بالا ببرد. به ویژه اگر ساختمان از نظر عملکرد بهبود بیابد و گواهی سبز دریافت کند. تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان و ایجاد نمای سبز می تواند به طرق مختلف مفید باشد.

  • همانطور که می دانید بر اثر تغییرات آب و هوایی دیوار دچار انبساط و انقباض می شود که در نهایت منجر به ترک خوردگی و خرابی می گردد. گیاهان و نمای سبز میتواند از سازه در برابر باد و باران و نوسان دما محافظت کند. مطالعات نشان می دهد که دمای دیوار با نمای سبز حدود 15 درجه از دیوار معمولی کمتر است.
  • با کاهش گرمایش شهری و از طریق سایه انداختن روی ساختمان میتواند تا حدود زیادی هزینه های مصرف انرژی را کاهش دهد.
  • گیاهان روی دیوار با جذب آلاینده ها به بهبود سلامت ساکنان ساختمان کمک می کند.

3.طراحی و ساخت خوب ضروری است.

برای این که یک دیوار یا نمای سبز باعث بهبود عملکرد ساختمان شود، مهم است که به طور حرفه ای طراحی، مهندسی، نصب و نگهداری گردد. باید اطمینان حاصل کنید که گیاه انتخابی شما با آب و هوای منطقه سازگاری دارد و تا مدت های طولانی دوام می آورد.

عواملی که در ارزیابی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از آب و هوای منطقه، سطح نور خورشید و باد، گونه های گیاهی، تاثیر بار بر ساختمان و نحوه حفظ زیر ساخت سبز..

4.نمای سبز جایگزینی برای باغ می باشد.

استفاده از گیاهان در فضای بیرونی ساختمان ها در فضای شهری میتواند کمبود فضای سبز و باغات را جبران کند. این کار نه تنها به زیبایی شهر کمک می کند، بلکه منجر به جذب آب باران می شود. از دیگر مزایای دیوار سبز در هر سازه ایجاد سایه بان برای ساکنان آن به شمار می رود. در نتیجه هزینه های سرمایش و گرمایش ساختمان کاهش می یابد. این گیاهان هوا را فیلتر می کنند و آلودگی را از بین می برند. از طرف دیگر سطح صدا و قدرت باد در ارتفاع بالا را کاهش می دهند.

مزایای نمای سبز ساختمان

برای ایجاد نمای سبز ساختمان ها میتوان از روش های متعددی بهره مند شد. نصب دیوارهای آماده و یا استفاده از گیاهان رونده یا بکار بردن گیاهان مختلف در تراس هر طبقه از ساختمان از جمله روش هایی است که ما به شما پیشنهاد می کنیم. این گیاهان علاوه بر ظاهر زیبایی که به خانه، محله و شهر شما می بخشد، مزایای متعدد دیگری هم دارد. در اینجا به مزایای مختلف نمای سرسبز در فضای بیرونی ساختمان اشاره می کنیم:

مزایای اقتصادی

از آن جایی که گیاهان عایق حرارتی برای ساختمان به شمار می روند، استفاده از سیستم تهویه مطبوع و اتلاف انرژی را کاهش می دهد. در هر دو فصل تابستان و زمستان با وجود این گیاهان تزئینی، صرفه جویی زیادی در گرمایش و سرمایش ساختمان می شود. در نتیجه ساختمان و حتی محله را از نظر اقتصادی به وضعیت پایداری می رساند.

کاهش گرمای شهری

نمای سبز ساختمان هم در سطح خرد و هم در سطح شهری، می‌تواند دمای هوا را کاهش دهد و بر آب و هوای آن منطقه تاثیر بگذارد. همچنین این گیاهان تزئینی در نمای بیرونی ساختمان مثل یک عایق برای پوسته و فضای داخلی عمل می کنند و انرژی خورشیدی را تضعیف می نمایند. بنابراین ساختمان در برابر افزایش دما مقاوم تر است و در مقیاس شهری گرمای کم تری ساطع می شود.

جذب آب

دیوارهای سبز ساختمان ها آب باران را جذب می کند و گیاهان را تغذیه می نماید. به طور کلی، مناطق سرسبز اگر به درستی زهکشی شوند، آب باران را جذب می کنند و خطر سیل را کاهش می دهند. به این تاثیر گذاری وضعیت اسفنجی گفته می شود.

بهبود سلامتی

ثابت شده که وقتی ما و به ویژه کودکان در معرض فضای سبز قرار می گیریم، احتمال ابتلا به بیماری های روانی کاهش پیدا می کند. تزئین نمای بیرونی ساختمان ها با گیاهان تاثیر بسزایی بر هوای شهری خواهد داشت و در نتیجه جذب CO2 را افزایش می دهد.

تصفیه هوا

احتمالا شنیده اید که از جنگل آمازون به عنوان ریه های زمین یاد می شود! زیرا درختان سر سبز و پوشش گیاهی جنگل آمازون دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند. از این رو ما میتوانیم در محیط زندگی خود از این درختان استفاده کنیم و با ایجاد نمای سبز در ساختمان ها اکسیژن را به خانه بیاوریم. یکی از مهم ترین مزایای نمای سبز ساختمان، همین بهبود کیفیت هوا در سطح شهری می باشد.

تقریبا 25 درصد از کربن ناشی از فعالیت های انسانی توسط گیاهان جذب می شود و گیاهان تزئینی و دیوار سبز به این جذب کمک می کنند. در واقع این گیاهان سموم موجود در هوا را فیلتر کرده و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می نماید.

کاهش سر و صدا

آیا تابحال به این مسئله توجه کرده اید که اتاق فرش شده با اتاقی با کفپوش چوبی یا کاشی آرام تر است؟ به این دلیل که صدا از سطوح صاف و غیر متخلخل منعکس می شود. چیزهایی مثل پرده و فرش میتواند اتاق را ساکت تر و بی سر و صدا تر کند. دیوارهای گیاهی در داخل یا بیرون ساختمان همین تاثیر را دارند. به ویژه در ساختمان های چند طبقه، وجود دیوار گیاهی میتواند ارتعاشات صدای وزش باد، طوفان و باران را به حداقل برساند.

همچنین این دیوارهای سبز در فضای بیرونی ساختمان می تواند صدای ترافیک، هواپیما، فعالیت های ساختمانی و هر صدایی که در مرکز شهر تجربه کرده اید را کاهش دهد. به طور کلی، این دیوارهای سبز چه در بیرون و چه داخل ساختمان مثل یک عایق صوتی مقرون به صرفه و هنری عمل می کند.

افزایش ارزش ملک

برای این که ارزش ملک خود را افزایش دهید، روش های مختلفی وجود دارد. این تغییرات اغلب هزینه بالایی دارند. ممکن است لازم باشد هزینه زیادی خرج کنید تا بازدهی داشته باشد. زمانی که شما برای تزئین نمای بیرونی ساختمان از گیاهان رونده استفاده می کنید، ملک شما خود به خود ارزش بیشتری پیدا می کند.

خریداران به ظاهر طبیعی بسیار علاقه دارند. علاوه بر این، اگر استفاده از گیاهان در طراحی نمای بیرونی ساختمان به طور حرفه ای باشد، در مصرف انرژی نیز موثر است. همین مسئله باعث افزایش ارزش ملک شما خواهد شد.

ایجاد حس خوب

دیوارهای سر سبز توجه مردم را به خود جلب می کند و به آن ها روحیه می دهد. این مسئله به طور ناخوداگاه باعث همبستگی اجتماعی بیشتر و حس و حال خوب در بین مردم می گردد. اگر می خواهید به محیط زیست کمک کنید و برای هم نوع خود حس خوبی بیافرینید، ایجاد نمای سبز بهترین گزینه پیش روی شماست.

افزایش عمر دیوار

دیوارهای ساختمان در معرض نور خورشید، باران و تغییرات دمایی هستند. این عناصر با گذشت زمان دیوار خانه شما را خراب خواهند کرد. اما نصب یک دیوار سبز روی دیوار ساختمان میتواند آن را از آسیب مستقیم حفظ کند. در این شرایط عمر دیوار شما نیز طولانی تر خواهد شد.

مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، گیاهان دارای میزان قابل توجهی رطوبت هستند. این مسئله ساختمان را به طور طبیعی در برابر آتش سوزی مقاوم می کند. زمانی که آتش سوزی های جنگلی را در نظر می گیرید، احتمالا این مسئله باری شما غیر منطقی به نظر می رسد. اما باید بدانید آن آتش سوزی ها بعد از دوره های خشک طولانی رخ می دهند. دیوارهای گیاهی همیشه سرسبز باقی می مانند.

افزایش بهره وری

ترفند استفاده از گیاهان برای تزئین نمای بیرونی ساختمان ها را میتوان در محیط ها و ساختمان های اداری نیز پیاده سازی کرد. با این روش کارمندان از روحیه بهتری برخوردار می شوند و عملکرد آن ها بهبود می یابد. از این دیوارهای سبز میتوان در محیط داخلی نیز استفاده کرد. چرا که کارمندان زمان زیادی از روز را در محیط کار خود می گذارنند. بر اساس آمار کارمندان در چنین محیط هایی عملکرد بهتری دارند.

چگونه ساختمان خود را سبز کنیم؟

ساختمان های سبز برای محیط زیست ضروری هستند. ما باید به گونه ای از دست دادن منابع طبیعی را جبران کنیم و تزئین نمای بیرونی ساختمان ها با اتخاذ طراحی مناسب، بهره وری انرژی، مواد تجدید پذیر و فناوری های سبز می تواند تا حدودی این کار را انجام دهد.

برنامه ریزی و انتخاب پوشش گیاهی مناسب و همچنین تغذیه و آبیاری آن با فناوری های کاربردی میتواند نتیجه ای شگفت انگیز برای شما پدید آورد.

مردم با زندگی در طبیعت احساس آرامش می کنند و با ایجاد یک باغ عمودی روی ساختمان های بلند این آرامش را میتوان به وجود آورد. هر چند تزئین ساختمان با گیاهان مزایای متعددی به همراه دارد، اما مسئولیت شما نیز بیشتر خواهد شد. در واقع ساختمان از نظر موقعیت، منابع طبیعی، آب و هوا و افرادی که در آن محل زندگی می کنند، باید مناسب باشد.

انتخاب گیاهان در فضای بیرونی ساختمان به عواملی نظیر آب و هوای منطقه و میزان تابش نور خورشید بستگی دارد. علاوه بر این روش نگهداری از گیاه باید به گونه ای باشد که گیاه آسیب نبیند و از ساختمان هم محافظت کند. معمولا از گیاهان چسبنده مثل پیچک انگلیسی برای تزئین دیوارها استفاده می شود. این گیاهان علاوه بر مزایای متعدد، با خود مشکلات و مسئولیت هایی نیز به همراه دارد. بنابراین باید قبل از هر چیز در رابطه با آب و هوای منطقه و گیاه مناسب برای استفاده در نمای ساختمان تحقیق کنیم.

همانطور که پیش تر گفتیم، دیوارهای سبز میتواند از محیط زیست محافظت کند. شاید تصور کنید یک یا دو دیوار نتواند تغییر چندانی در دنیا ایجاد کند. ولی اگر هر یک از ما خود را موظف به شرکت در انقلاب سبزی که اخیرا شکل گرفته بدانیم، شاهد تغییرات زیادی در دنیا خواهیم بود. حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم خلق فضای سر سبز در محیط های شهری می باشد.

جمع بندی

دیوارها و نمای سبز یکی از جدید ترین ترندها برای طراحی نمای بیرونی ساختمان و حتی فضای داخلی می باشد. این ترفند شاید هزینه نگهداری بالایی داشته باشد، ولی مزایای آن بسیار بیشتر است. این روزها تزئین فضای بیرونی سازه ها با گیاهان محبوبیت زیادی دارد.

در سرتاسر دنیا معماران در حال طراحی ساختمان های سبز هستند، چه به صورت سازگار با محیط زیست و چه به برای ایجاد ظاهری سرسبز.. این روش می تواند طبیعت را به محل زندگی شما نزدیک کند و منجر به برخی طرح های خلاقانه و نوآورانه شود. البته این پوشاندن دیوارها و تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان، هر چند مزایای متعددی دارد ولی با مسئولیت زیادی همراه است. در این مقاله به توضیح نکات مهم در رابطه با تزئین نمای بیرونی ساختمان ها با گیاهان و مزایا و مسئولیت های آن پرداختیم.

هتل های نزدیک به استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

۱۳ بازديد
 

در حالی که شمارش معکوس برای بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان آغاز شده، اغلب مردم به دنبال نزدیک ترین هتل های قطر به استادیوم ها هستند. پنج شهر قطر میزبان بازی ها در استادیوم های مختلف خواهند بود. در واقع محل برگزاری جام جهانی فوتبال قطر 2022 به هشت استادیوم در پنج شهر تقسیم شده است. طبیعتا هواداران ترجیح می دهند در هتل های نزدیک به استادیوم های قطر اقامت داشته باشند و از بازی ها لذت ببرند.

قطعا همه به دنبال هتل های ارزان قطر برای جام جهانی 2022 هستند. اما باید بدانید که در چنین شرایطی نرخ هتل ها به طور قطع افزایش می یابد و انتخاب بهترین هتل دشوار می باشد. از این رو ما در اینجا لیستی از مقرون به صرفه ترین هتل های قطر نزدیک به استادیوم ها در جام جهانی را برای شما فراهم کردیم. با املاک داران همراه باشید تا هتل های ارزان و نزدیک به استادیوم های قطر را بشناسید.

استادیوم 974، دوحه

هتل ساریا کورنیچ دوحه (Saraya Corniche Hotel)

از این هتل با سرویس شاتل امکان دسترسی به جاذبه های گردشگری دوحه و همچنین استادیوم 974 دوحه را فراهم می کند. هتل ساریا کورنیچ امکاناتی نظیر اینترنت رایگان وایرلس و مراقبت از کودکان نیز ارائه می کند. ورزشگاه تا این هتل 3.6 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین به 11 دقیقه رانندگی برای رسیدن به آن جا نیاز است.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 3.6 کیلومتر / 11 دقیقه با ماشین

 

هتل هوریزن مانور (Horizon Manor Hotel)

هتل هوریزون مانور واقع در نزدیکی موزه هنرهای اسلامی در مرکز شهر دوحه قرار دارد. این هتل که در چهار کیلومتری استادیوم 974 واقع شده، به جاذبه هایی نظیر سوق واقف و فرودگاه بین المللی حمد نیز نزدیک است.

از جمله امکانات این هتل چهار ستاره می توان به روم سرویس 24 ساعته، چای ساز، قهوه ساز، تلویزیون، استخر روی بام و سالن بدنسازی اشاره کرد. شما در اتاق های این هتل میتوانید ویو دریا و نمای شهر را انتخاب کنید. در رستوران های هتل هوریزون انواع رستوران های هندی، اروپایی و شرقی سرو می شود و سفری بی نظیر برای شما رقم خواهد زد.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 4 کیلومتر / 12 دقیقه با ماشین

 

هتل ساورین (Sovereign Hotel)

هتل ساورین یا به قول عرب ها فندق سوفرین، یکی از ارزان ترین هتل های دوحه می باشد که تنها 3 کیلومتر با استادیوم 974 فاصله دارد. این هتل علاوه بر نزدیکی به استادیوم برای شما امکان بازدید از جاذبه های گردشگری شهر را نیز فراهم می کند. از اینجا تا فرودگاه حمد حدود 15 دقیقه با ماشین راه باید طی شود.

هرچند در این هتل رستوران و کافه ای وجود ندارد، اما در نزدیکی آن رستوران ها و سوپر مارکت های خوبی فعالیت می کنند. 35 اتاق هتل نیز به امکاناتی نظیر اینترنت وای فای، تلویزیون، یخچال و .. مجهز هستند.

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 3.2 کیلومتر / 10 دقیقه با ماشین

 

هتل گوکولام پارک (Gokulam Park Doha)

هتل گوکولام پاک در قطر یکی از ارزان ترین هتل های نزدیک به استادیوم 974 دوحه می باشد. این هتل چهار ستاره تنها 10 دقیقه با ساحل و 10 دقیقه تا استادیوم فاصله دارد. حتی با اقامت در این هتل میتوانید از مکان های دیدنی دوحه مثل موزه هنرهای اسلامی، کورنیش و سوق واقف نیز بازدید کنید.

شما می توانید در رستوران های هتل از غذاهای بی نظیر بین المللی لذت ببرید. اتاق های هتل گوکولام پارک دارای دکوراسیون بی نظیر و طراحی داخلی زیبا می باشد و از امکاناتی نظیر یخچال، چای ساز، قهوه ساز، سیستم تهویه برخوردار هستند.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 3.5 کیلومتر / 11 دقیقه با ماشین

 

هتل پلازا این (Plaza Inn Hotel)

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 3.8 کیلومتر / 11 دقیقه با ماشین

 

استادیوم الثمامه، دوحه

هتل سوئیت المنصور دوحه ( Al Mansour Suites Hotel)

هواداران به راحتی می توانند به استادیوم الثمامه رفت و آمد کنند. چرا که تنها 10 کیلومتر تا هتل سوئیت المنصور فاصله دارد. اتاق ها به تلویزیون ال ای دی و تختخواب های راحت با ملحفه های پنبه ای مصری مجهز هستند. همچنین می توانید از اینترنت وایرلس رایگان استفاده کنید و تلویزون ماهواره ای تماشا نمایید. در این هتل با ماشین تنها 14 دقیقه تا استادیوم فاصله دارید.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 10.4 کیلومتر / 14 دقیقه با ماشین

 

مسافرخانه المنصور دوحه (Al Mansour Park-Inn)

این هتل آپارتمان نه تنها به استادیوم الجنوب دوحه نزدیک است، بلکه موقعیت عالی نیز دارد. همه جاذبه های دیدنی شهر دوحه قطر درست پشت درب این هتل واقع شده اند. در ضمن این هتل برای میهمانان امکانات متنوعی را در نظر گرفته است. در هر اتاق اینترنت وای فای رایگان، امنیت شبانه روزی، خدمات خانه داری روزانه، تاکسی سرویس و غیره ارائه می شود. زمان رانندگی تا استادیوم از این هتل المنصور حدود 26 دقیقه است.

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 8.6 کیلومتر / 18 دقیقه با ماشین

 

هتل روضه (Rawda Hotel)

این هتل که به زبان عربی فندق روضه نامیده می شود، یکی از نزدیک ترین هتل های نزدیک به استادیوم الثمامه قطر به شمار می رود. این هتل سه ستاره با قیمت مقرون به صرفه گزینه خوبی برای اقامت در طول مسابقات جام جهانی 2022 قطر می باشد. سوق واقف و فرودگاه بین المللی الحمد نیز در نزدیکی این هتل قرار دارند.

این هتل حدودا دارای 25 اتاق است که تمامی آن ها دارای امکاناتی نظیر آشپزخانه مجهز، تلویزیون فلت هستند. هتل تنها 8 کیلومتر تا استادیوم الثمامه فاصله دارد و می توانید به راحتی از محل اقامت برای تماشای مسابقات بروید.

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 11.1 کیلومتر / 17 دقیقه با ماشین

 

هتل چیرمن (Chairmen Hotel)

این هتل نیز یکی از نزدیک ترین هتل ها به استادیوم الثمامه قطر است که قیمت آن مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید با اقامت در این هتل سه ستاره در کمترین زمان ممکن خود را به مسابقات جام جهانی برسانید. این هتل هم استادیوم الثمامه نزدیک است و هم به استادیوم 974!

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 8.3 کیلومتر / 19 دقیقه با ماشین

 

هتل سوئیت المدینه (Al Madina Suites Doha)

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 12 کیلومتر / 22 دقیقه با ماشین

 

استادیوم البیت ، الخور

هتل مرکور گرند سیتی سنتر دوحه (Mercure Grand Hotel Doha City Center)

به طور کلی استادیوم البیت در منطقه ای دور افتاده قرار دارد و نزدیک ترین هتل با آن فاصله زیادی دارد. هتل مرکور گرند یکی از نزدیک ترین هتل های قطر به استادیوم البیت است .البته فاصله هتل تا استادیوم چندان کم نیست ولی جزو هتل های ارزان قطر به شمار می رود. این هتل در منطقه تجاری شلوغ دوحه و در نزدیکی ایستگاه مترو مشایرب و سوق واقف، بازار عرب ها واقع شده است.

همچنین به مرکز شهر مشایرب دوحه نیز نزدیک است. می توانید از غذاهای لذیذ در بارها و رستوران های این شهر لذت ببرید. از آنجایی که هتل مرکور در 49 کیلومتری استادیوم می باشد، حدود 47 دقیقه با ماشین تا آنجا راه است.  در این هتل تورهای گردشگری نیز ترتیب داده می شود.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 49 کیلومتر / 47 دقیقه با ماشین

 

هتل رتاج الریان (Retaj Al Rayyan Hotel)

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 43 کیلومتر / 37 دقیقه با ماشین

 

هتل ساحلی السلطان (Al Sultan Beach Resort)

فندق السلطان یک هتل 5 ستاره در قطر می باشد که تنها 5 دقیقه تا ساحل فاصله دارد. همچنین به راحتی میتوانید در این هتل به جاذبه های گردشگری الخور مال، جزیره الخور و جزیره بنفش دسترسی پیدا کنید. این هتل که در نزدیکی استادیوم البیت واقع شده، مثل یک قلعه قدیمی است. از جمله امکانات آن میتوان به 181 اتاق و ویلا، استخر روباز، سالن بدنسازی، سالن اسپا و رستوران های بی نظیر اشاره کرد.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 کیلومتر

 

هتل خور بی رزیدنسی ( Kor Bay Residency)

خور بی رزیدنسی یکی از هتل های لاکچری در منطقه الخور می باشد که فاصله کمی با استادیوم البیت دارد.از آنجایی که فرودگاه بین المللی الحمد فاصله تقریبا زیادی با این هتل دارد، برای میهمانان سرویس فرودگاهی در نظر گرفته شده است.

از جمله امکانات هتل می توان به اجاره خودرو، رستوران های بی نظیر، ترنسفر فرودگاهی، بوفه صبحانه رایگان و غیره اشاره کرد. تمامی اتاق های هتل دارای یخچال، فر، مایکروویو و تلویزیون فلت می باشند. رستوران هتل علاوه بر غذاهای لذیذ، چشم اندازه بی نظیری به شما ارائه می کند.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 کیلومتر

 

استادیوم الخلیفه

هتل رادیسون بلو دوحه (Radisson Blu Hotel)

این هتل تا استادیوم بین المللی خلیفه فقط 8 کیلومتر فاصله دارد و از طریق سرویس شاتل هتل به راحتی میتوانید به استادیوم بروید. دو استخر روباز، یک کلوب شبانه و یک زمین تنیس در فضای باز از جمله امکانات هتل رادیسون بلو قطر به شمار می رود. در این هتل همچنین خدماتی مثل اینترنت وایرلس رایگان و سرویس مراقبت از کودک ارائه می شود. ناگفته نماند فاصله این هتل با ماشین تا استادیوم تنها 13 دقیقه است.

  • امتیاز: هتل
  • فاصله تا استادیوم: 8 کیلومتر

 

هتل تورچ ( The Torch)

فندق الشعله یا همان هتل تورچ یکی از هتل های قطر در نزدیکی استادیوم الخلیفه می باشد که به شکل مشعل طراحی شده است. در واقع تنها 200 متر با استادیوم فاصله دارد. از جمله امکانات این هتل لاکچری و نزدیک به استادیوم میتوان به رستوران گردان، استخر، سالن بدنسازی و سالن بدنسازی اشاره کرد.

غذا خوردن در رستوران گردان هتل تورچ می تواند تجربه ای بی نظیر از سفر به قطر را برای شما رقم بزند. چرا که ویو 360 درجه از شهر را خواهید دید و انواع غذاهای عربی و بین المللی را سرو می کند. این هتل دارای 163 اتاق لوکس است که به حمام، تلویزون فلت، گاو صندوق و غیره مجهز هستند. اینترنت، روزنامه و آب معدنی به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 200 متر

 

هتل دابل تری بای هیلتون (Double Tree By Hilton)

هتل دابل تری که در مرکز دوحه واقع شده، تنها 7 کیلومتر با استادیوم الخلیفه فاصله دارد. یکی از ویژگی های مثبت این هتل نزدیکی آن به جاذبه های گردشگری مثل بندر دوحه، کورنیش، موزه هنرهای اسلامی و فرودگاه بین المللی حمد است.

اگر اهل ورزش کردن هستید، می توانید اوقات خود را در سالن بدنسازی، استخر، سونا و یا سالن ماساژ این هتل لاکچری در دوحه سپری کنید. در ضمن این هتل 187 اتاق کاملا مجهز دارد و دسترسی به اینترنت رایگان را نیز برای شما ممکن می سازد.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 کیلومتر

 

هتل هالیدی ویلا و رزدینس سیتی سنتر ( Holiday Villa Hotel And Residence City Centre)

هتل هالیدی ویلا یکی از لوکس ترین هتل های چهار ستاره دوحه به شمار می رود. این هتل علاوه بر استادیوم به بسیاری از جاذبه ها مثل سوق واقف و نمایشگاه های بین المللی قطر نیز نزدیک است. از امکانات رفاهی این هتل می توان به سیستم تهویه، اینترنت رایگان، استخر بزرگسال و کودک، سالن بدنسازی، سالن اسپا، سونا، آرایشگاه، ترنسفر فرودگاهی رایگان اشاره کرد. رستوران های چینی، ژاپنی و بین المللی این هتل لوکس در دوحه، طیف گسترده ای از غذاها را سرو می کنند.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 کیلومتر

 

استادیوم احمد بن علی الریان

هتل الریان ( Al Rayyan Hotel )

هتل الریان که هم نام استادیوم احمد بن علی الریان است، در سه کیلومتری آن قرار دارد. همچنین مال آو قطر، مال گالف و فرودگاه بین المللی الحمد نیز به این هتل نزدیک هستند. اتاق های هتل به  تمامی امکانات رفاهی مجهز هستند و اقامتی مقرون به صرفه و به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد. از جمله امکانات الریان میتوان به استخرها، سونا، سالن های بدنسازی و اتاق کنفرانس اشاره کرد.

هتل گلف پرلز دوحه (Gulf Pearls Hotel)

سوئیت ها و اتاق های مدرن با تلویزیون فلت، اشپزخانه کوچک، چای ساز و قهوه ساز، ویژگی های کنترل دما از جمله امکانات هتل گلف پرلز قطر به شمار می روند. همچنین امکان دسترسی به اینترنت وایرلس نیز برای شما در اینجا وجود دارد. مدت زمان رانندگی از هتل گلف پرلز تا استادیوم احمد بن علی، الرایان تنها 25 دقیقه است. در واقع هتل در 20 کیلومتری استادیوم قرار دارد.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 20 کیلومتر

 

هتل بوتیک العزیزیه (Al Aziziyah Boutique Hotel)

این هتل که در نزدیکی مرکز شهر دوحه قرار دارد، فاصله نسبتا کمی با استادیوم الیان دارد. هتل العزیزیه که از جمله هتل های 5 ستاره دوحه به شمار می رود، دارای 140 اتاق لوکس و مجهز به تمامی امکانات رفاهی است. امکانات این هتل عبارتند از: استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، سالن اسپا، محوطه بازی کودکان، چایخانه و رستوران های بی نظیر.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 20 کیلومتر

 

استادیوم شهر آموزش

هتل پریمیر این دوحه (Premier Inn Doha Education City Hotel)

این هتل سه ستاره هر امکاناتی که فکرش را بکنید دارد: تختخواب های راحت، غذاهای لذیذ و غیره. علاوه بر این، هتل پریمیر این دوحه امکانات مناسب برای خانواده ها مثل استخر، سالن های ورزشی، و رستوران های فوق العاده ارائه می دهد.

بزرگ ترین مزیت این هتل نزدیکی آن به استادیوم    Education City  می باشد. در واقع این استادیوم در همسایگی هتل پریمیر قرار دارد و پس از 7 دقیقه رانندگی به آن جا خواهید رسید.

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 دقیقه با ماشین

 

هتل ساحلی المسیله (Al Messila Resort)

این هتل که به زبان عربی منتجع المسیله نامیده می شود، یکی از هتل های لوکس در نزدیکی استادیوم شهر آموزش می باشد. مراکز خریدی مثل ویلاجیو، موزه ملی قطر، فرودگاه الحمد در فاصله حدود 10 تا11 کیلومتری این هتل واقع شده اند. از امکانات سوئیت های این هتل میتوان به تلویزیون فلت، میز کار، اینترنتی رایگان ، استخر خصوصی، بالکن با چشم انداز عالی اشاره کرد.

سایر امکانات هتل عبارتند از استخر روباز، سالن بدنسازی، جکوزی، سالن اسپا، رستوران.. شما میتوانید در سالن اسپای این هتل از خدمات بی نظیری مثل انواع ماساژ، حمام ترکی و اتاق های درمانی بهره مند شوید. 

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 10 دقیقه با ماشین

 

هتل لو پارک (Le Park Hotel)

هتل لو پارک دوحه نیز یکی دیگر از هتل های ارزان و نزدیک به استادیوم شهر آموزش قطر به شمار می رود. شما میتوانید با کمترین هزینه در این هتل اقامت داشته باشید و به راحتی به مسابقات جام جهانی 2022 قطر دسترسی پیدا کنید. اتاق های هتل به امکاناتی مثل آشپزخانه، سالن نشیمن و اتاق خواب جداگانه مجهز هستند.

اگر اهل ورزش کردن هستید و یا می خواهید خستگی تماشای مسابقه نفس گیر جام جهانی را از تن بیرون کنید، میتوانید به سالن ماساژ، اسپا، استخر یا سالن بدنسازی هتل بروید. از دیگر امکانات هتل لی بارک قطر میتوان به رستوران ها، کافه ها و اینترنت رایگان اشاره کرد.

  • امتیاز: هتل سه ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 12 کیلومتری

 

هتل ازدان پالاس (Ezdan Palace)

این هتل چهار ستاره با امکانات متنوعی نظیر استخر روباز، استخر کودکان، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن اسپا و رستوران های متعدد شما را شگفت زده می کند. اتاق های هتل نیز با مبلمان لوکس، حمام شیک با وان و تختخواب پر زرق و برق میتواند گزینه مناسبی برای استراحت بعد از یک روز طولانی در استادیوم باشد. اتاق ها به امکانات دیگری نیز مثل یخچال، قهوه ساز، تلویزیون 49 اینچ، اینترنت رایگان و گاوصندوق مجهز هستند.

در رستوران های هتل انواع غذاهای عربی، بین المللی، تایلندی و .. سرو می شود. می توانید در فضای باز به غذا خوردن مشغول شوید و از اقامت خود در این هتل لوکس لذت ببرید. این هتل به مراکز خرید دوحه مثل لند مارک، الحزم، فستیوال سیتی نزدیک است. از آنجایی که تنها 7 کیلومتر تا استادیوم شهر آموزش فاصله دارد، در کمترین زمان میتوانید به تماشای مسابقات بروید.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 7 کیلومتری

 

استادیوم لوسیل

هتل سیلو لوسیل دوحه (Cielo Hotel Lusail)

این هتل علاوه بر نزدیکی به استادیوم دوسیل دوحه، امکان دسترسی به بسیاری از مکان های دیدنی این شهر را برای شما فراهم می سازد. در واقع دهکده فرهنگی کاتارا، مرکز خرید لاگونا، و با شگاه گلف دوحه در فاصله کمتر از 10 کیلومتری این هتل قرار دارند. از آنجایی که هتل سیلو لوسیل قطر تنها 6 کیلومتر با استادیوم فاصله دارد، می توانید با ماشین در 14 دقیقه به آنجا برسید.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 10 کیلومتر /14 دقیقه با ماشین

 

هتل سوئیت استی بریج (Staybridge Suites)

هتل استی بریج یکی از هتل های نزدیک به استادیوم لوسیل در قطر به شمار می رود که از امکانات و موقعیت مناسبی برخوردار است. این هتل تنها 10 دقیقه تا مرکز شهر دوحه فاصله دارد. لاگونا مال و باشگاه گلف دوحه نیز با این هتل چندان فاصله ندارند.

شما می توانید اتاق ها و سوئیت های رو به دریا هتل ار انتخاب کنید و در طول اقامت خود از چشم انداز بی نظیر آن لذت ببرید. سوئیت های هتل به بالکن، وای فای رایگان، روم سرویس و خدماتی از این قبیل مجهز هستند. از دیگر امکانات آن میتوان به سالن بدنسازی، استخر و رستوران های آن اشاره کرد.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 8.5 کیلومتر

 

هتل موندریان دوحه (Mondrian Doha)

هتل موندریان یکی دیگر از هتل های نزدیک به استادیوم لوسیل قطر به شمار می رود. این هتل از امکانات متنوعی از جمله استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، سالن اسپا، حمام ترکی، چهار رستوران، 211 اتاق برخوردار است. در رستوران های هتل میتوانید از انواع غذاهای قطری گرفته تا بین المللی را سفارش دهید. اتاق های هتل به سرویس مبلمان، وسایل تزئینی لوکس، آثار هنری و غیره مجهز هستند.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 10 کیلومتر

 

هتل مارسا مالاز کمپینسکی (Marsa Malaz Kempinski)

فندق مرسی ملاذ از جمله هتل های نزدیک به استادیوم لوسیل قطر می باشد. فرودگاه الحمد و باشگاه گلف قطر نیز فاصله چندانی تا این هتل ندارند. از امکانات بی نظیر این هتل 5 ستاره میتوان به سالن بدنسازی، زمین تنیس، استخر روباز، ساحل خصوصی، 11 رستوران، تفریحات آبی و غیره اشاره کرد. در رستوران های هتل مالاز هر نوع غذایی که بخواهید را میتوانید سفارش دهید.

اتاق های هتل دارای معماری تلفیقی از سبک اروپایی و عربی می باشند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. شما میتوانید اتاق هایی مشرف به خلیج فارس، منطقه مروارید یا هر چشم اندازی که ترجیح می دهید را انتخاب کنید.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 12 کیلومتر

 

هتل پارک حیات دوحه (Park Hyatt Doha)

این هتل 5 ستاره علاوه بر استادیوم لوسیل به جاذبه های دیدنی قطر نیز دسترسی فراهم می کند. شما با اقامت در این هتل می توانید از سوق واقف، مراکز خرید قطر و موزه ملی قطر نیز بازدید کنید. از امکانات هتل پارک حیات می توان به روم سرویس، پذیرش 24 ساعته، پارکینگ خصوصی رایگان، استخر روباز، سالن بدنسازی، رستوران و سالن اسپا اشاره کرد.

اتاق های هتل نیز به امکاناتی نظیر وای فای رایگان، قهوه ساز، چای ساز، تهویه مطبوع، تلویزیون فلت، روزنامه و بطری رایگان مجهز هستند. در سالن اسپا انواع خدمات ماساژ با سنگ داغ، ماساژ سوئدی و .. ارائه می شود.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 20 کیلومتر

 

هتل سنت رجیس دوحه (The St. Regis Doha)

هتل 5 ستاره سانت ریجیس الدوحه در نزدیکی جاذبه هایی نظیر گلف مال، جزیره مصنوعی مروارید، مرکز خرید سیتی سنتر و دهکده فرهنگی کاتارا قرار دارد. اتاق های هتل نیز دارای امکانات کاملی مثل وای فای رایگان، ملحفه های پنبه ای مصری، تلویزیون 42 اینچ ، قهوه ساز، چای ساز و .. می باشند. همچنین در این هتل می توان به یکی از هفت رستوران برای غذا خوردن بروید و طیف گسترده ای از غذاهای دریایی، اروپایی، شرقی و غیره را سفارش دهید.

  • امتیاز: هتل پنج ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 12 کیلومتر

 

استادیوم الجنوب

هتل تایم راکو (Time Rako Hotel)

هتل تایم راکو یکی از هتل های قطر در نزدیکی استادیوم الجنوب به شمار می رود. در واقع این هتل تنها 5 کیلومتر تا استادیوم فاصله دارد. یکی از بهترین ویژگی های این هتل چهار ستاره نزدیکی به ساحل و دریا است. شما میتواند با دو دقیقه پیاده روی به ساحل برسید.

10 اتاق هتل به تمامی امکانات رفاهی مجهز هستند و می توانید اتاق رو به شهر یا رو به دریا را برای اقامت برگزینید. از امکانات اتاق ها میتوان از سیستم تهویه، تلویزیون، مبلمان لوکس، تختخواب شیک و غیره نام برد. این هتل همچنین به استخر، سالن بدنسازی، سالن اسپا مجهز است.

  • امتیاز: هتل چهار ستاره
  • فاصله تا استادیوم: 5 کیلومتر

 

جمع بندی

اقامت در هتل های مقرون به صرفه نزدیک به استادیوم های قطر می تواند برای شما یک امتیاز مثبت باشد. شما با این کار می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید و علاوه بر لذت بردن از جاذبه های گردشگری به تماشای مسابقات بروید. در این مقاله به معرفی هتل های نزدیک به هر یک از استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 پرداختیم. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از این هتل ها را برای اقامت خود در طول سفر به قطر انتخاب کنید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

نور سرد چیست؟❄️

۱۵ بازديد

هم در معماری و هم در طراحی داخلی یک سری فاکتورهایی خاص مثل استفاده از نور گرم، نور خنثی یا نور سرد وجود دارد. که به طور کامل هر فضایی را متحول می کند. بدون شک استفاده از دمای نور یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محیط های کاملا متفاوت در یک مکان و در نتیجه سازگار کردن فضاها با روحیات افراد و نیازهای آن ها در هر زمان از روز می باشد. از این لحاظ، نور سرد یکی از پر کاربردترین نورها در فضاهای خاص به شمار می رود.

به منظور تعیین نور مناسب برای هر فضا، بایستی کاربرد آن تعیین شود. معمولا برای خلق فضای دنج و صمیمی از نور گرم استفاده می شود. اما اگر بخواهیم حس و انرژی بالا در مکانی ایجاد کنیم، استفاده از رنگ سرد بهترین انتخاب است. البته می توانید نور پردازی منزل را با دکوراسیون تطبیق دهید. به این صورت که اگر وسایلی با رنگ سرد دارید، نور سفید مایل به آبی را انتخاب کنید. با املاک داران همراه باشید تا بدانید نور سرد چیست؟

نور سرد

نور سرد چیست؟

نور سفید به سه سایه نور گرم، نور خنثی و نور سرد تقسیم می شود که با درجه کلوین اندازه گیری می گردد. در حالی که نور گرم زیر 3300K و نور خنثی حدود 4000K می باشد، نور سرد از حدود 5000K به بالا است.

نور سرد با چشم انسان به رنگ مایل به آبی تشخیص داده می شود که از نور گرم با تن سبز یا نارنجی تحریک کننده تر است. و دقیقا به همین دلیل است که در مناطقی که به وضوح دید و تمرکز بیشتری نیاز است، استفاده از رنگ سرد توصیه می شود. بنابراین نور سرد در مکان هایی مثل بیمارستان ها، کتابخانه ها، ادارات و سایر موارد گزینه بهتری خواهد بود.

دمای نور چیست؟

جالب است بدانید که نور با دو ویژگی دمای نور و نمایش نور تعریف می شود. نمایش نور نشان می دهد که چگونه می توان به کمک نور خاصی به مشاهده رنگ ها پرداخت و مقیاس آن از 1 تا 100 رندر می باشد. به طور مثال میزان رندر در روز 100Ra و در فروشگاه ها 90Ra است. و اما دمای نور که با کلوین اندازه گیری می شود. هر چقدر میزان دمای نور بیشتر باشد، آن نور سردتر است. طیف رنگی نور سرد بین سفید تا آبی می باشد و طیف نور گرم بین زرد و قرمز است.

چگونه نور سرد را به نور گرم تبدیل کنیم؟

علاوه بر ترفندهای آسان و ارزانی که میتوان برای تبدیل لامپ نور گرم به نور سرد در خانه انجام داد، یک سری  LED هوشمند وجود دارد که می توان دمای رنگ را مطابق با نیاز خود در هر لحظه از روز تغییر داد.

سیستم های کنترل و تنظیم چراغ ها نه تنها امکان تغییر دستی نور گرم به سرد را فراهم می کند، بلکه امکان تنظیم دمای نور برای هر نوع فعالیت و یا هر ساعت از روز را میسر می سازد.

نور سرد

چگونه از نور سرد استفاده کنیم؟

هر چند تا چند سال پیش، نور سرد تقریبا برای هر فضایی استفاده می شد، امروزه برای مکان ها و فضاهای خاصی از جمله ادارات، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها در نظر گرفته می شود. اما وجه مشترک این مکان ها نیاز به نور و دید کافی است که باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکرد می گردد. از طرفی مانع خستگی بصری نیز خواهد شد.

اگرچه همچنان در مکان های دیگری نیز تمایل به استفاده از نور سرد وجود دارد، ولی برای خانه ها توصیه نمی شود. چرا که می تواند فضایی نامناسب برای زندگی به وجود بیاورد. بنابراین استفاده از نور سرد قوانین منحصر به خود را دارد.

تفاوت بین نور گرم و نور سرد چیست؟

همان طور که پیش تر گفتیم، نور سرد محرک است. در حالی که نور گرم احساس متفاوتی در افراد ایجاد می کند. در واقع نور گرم حس آرامش را به محیط القا می کند و آنجا را به مکانی دنج تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل است که در مکان هایی مثل ادارات از نور گرم استفاده نمی شود. چرا که چنین فضاهایی نیاز به انرژی بالا و تحرک دارند. از این رو باید رنگ های سرد استفاده شد تا میزان تمرکز بالا برود و چشم را خسته نکند.

پس زمینه کاربرد نور سرد و گرم با یکدیگر متفاوت می باشد و نور گرم بیشتر برای مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها، اتاق انتظار، سالن و غیره در نظر گرفته می شود.

نور سرد کجا استفاده می شود؟

از آن جایی که نور سرد منبع انرژی و شادابی است، معمولا در مکان هایی استفاده می شود که افراد نیاز به روحیه و سرزندگی دارند. به همین منظور در مکان هایی مثل ادارات و یا بیمارستان ها از نور سفید و آبی استفاده می شود. این نورپردازی میتواند باعث سرحالی و انرژی افراد شود و همچنین به حفظ روحیه آن ها کمک می کند. البته در فضاهای هنری مثل گالری ها، نمایشگاه ها و موزه ها نیز از رنگ نور سرد استفاده می شود. چرا که نور سفید و ابی گزینه بهتری برای نمایش آثار هنری است.

حتی در برخی از بخش های خانه مثل حمام، گاراژ، آشپزخانه به منظور ارائه دید بهتر از نور سرد استفاده می گردد. می توان در یک سری از اتاق ها از ترکیب نور سرد و گرم استفاده کرد. به طور مثال برای اتاق خواب با کمک نور سقفی گرم فضایی ریلکس و مناسب ایجاد کنید. ولی به کمک یک چراغ رو میزی با نور سرد فضای مطالعه را نیز فراهم سازید.

منابع انتشار نور سرد کدامند؟

منابع متعددی برای انتشار نور سرد در فضای اطراف وجود دارند که در این بخش به توضیح آن می پردازیم:

نور سرد

گیاهان

یک سری از گیاهان که البته توسط دانشمندان رشد و نمو پیدا کرده اند، امکان انتشار نور سرد را دارند. این نوع گیاهان بیو لومینسانس را معمولا در فضاهایی مثل بیمارستان ها و محل کار به منظور انتشار نور سرد استفاده می کنند.

کرم ها

آناتومی کرم شب تاب به گونه ای است که می تواند از خود نور به محیط اطراف منتشر نماید. در واقع این موجود با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی نور، لومینسانس شیمیایی ایجاد می کند. از آنجایی که این کرم هنگام انتشار نور از خود هیچ گونه افزایش دمایی ندارد، به آن نور سرد گفته می شود.

کرم درخشان نیز میتواند به محیط نور سرد انتشار دهد. این کرم ها پوست نازکی دارند و نور را از آن به راحتی پخش می کنند. از آنجایی که هنگام تولدی نور هیچ گرمایی تولید نمی شود به آن نور سرد می گویند.

قارچ

یک سری از قارچ ها بدون این که دما را افزایش بدهند، از خود نور ساطع می کنند. از این رو می توان گفت این نوع قارچ نیز نور سرد تولید می نماید.

ماهی ها

برخی از انواع ماهی نیز قابلیت انتشار نور سرد را دارند. به طور مثال ماهی وایپر برای به دام انداختن طعمه خود از روش بیو لومینسانس استفاده می کند. همچنین ماهی اژدهای سیاه نیز می تواند از خود نور سرد منتشر کند. ماهی انگلر نیز به روش همزیستی باکتریایی نور تولید می کند. در حقیقت با استفاده از یک امتداد لوله ای روی پیشانی خود این نور را به محیط اطراف می فرستد.

چتر دریایی نیز یکی از موجودات دریایی است که نور سرد تولید می نماید. در واقع این موجود بای مقابله با سایر موجودات شکارچی و مزاحم از این قابلیت به عنوان مکانیزم دفاعی استفاده می کند. فرایند بیو لومینسانس در چتر دریایی بدون افزایش دما رخ می دهد و از این رو به آن نور سرد می گویند.

لامپ

همانطور که می دانید لامپ های ال ای دی یکی از کم مصرف ترین لامپ های موجود در بازار است که همواره در حال پیشرفت می باشد. در حالی که مصرف انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای دارد، ولی بیشتر عمر می کند. لامپ های LED به دلیل کیفیت بالاتر در بازار از قیمت بیشتری نیز برخوردارند و یکی از نورهای مصنوعی محبوب و پر طرفدار به شمار می روند. لامپ های ال ای دی نور سرد منتشر می کنند در حالی که لامپ های رشته ای و هالوژن نور گرم دارند.

نور سرد

نحوه تنظیم دمای نور برای اتاق های مختلف

دمای نور یک ویژگی فیزیکی است که سایه درخشش یک منبع نور خاص را تعیین می کند. این ویژگی که با کلوین اندازه گیری می شود به سه دسته تقسیم می گردد:

نور گرم: دارای رنگ مایل به زرد است و حس راحتی ایجاد می کند. این نور بیشتر مناسب نور پردازی خانه ها می باشد.

نور خنثی: نوری که تا حد امکان به نور طبیعی خورشید نزدیک است و توسط چشم انسان به عنوان نور سفید درک می شود.

نور سرد: نوری با رنگ مایل به آبی که شبکیه چشم را تحریک می کند.

با استفاده از دمای نور می توان نورپردازی مناسب با فضای مورد نظر را انجام داد. در نتیجه حس و حالی متناسب با محیط بوجود خواهد آمد. نور گرم که به آن سفید گرم نیز گفته می شود، شامل طیف رنگی قرمز، نارنجی و زرد است. نور گرم به دمای نور زیر 3 هزار کلوین اطلاق می شود. از 3 هزار کلوین تا 4500 کلوین را نور سرد یا سفید سرد می نامند. طیف رنگی نور سرد نیز آبی و سفید است. و اما به 4500 کلوین به بالا را دمای نور روز می گویند که رنگ آبی متمایل به سفید دارد. از نور گرم و نور سرد در مکان های مختلفی استفاده می شود که در اینجا مکان های مناسب برای هر یک را شرح دادیم:

سالن نشیمن

اتاق اصلی خانه معمولا چندین عملکرد همزمان دارد: در واقع نشیمن گاهی محل استراحت، پذیرایی میهمانان، انجام کارهای سرگرمی، و حتی محل کار به شمار می رود. بنابراین نور باید برای همه صرف نظر از نیاز آن ها، کافی باشد. نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که تا حد امکان به نور طبیعی خورشید نزدیک باشد.

نور باید یک فضای آرام و ریلکس در اتاق ایجاد کند و در عین حال به شما این امکان را بدهد بدون فشار به چشم کار کنید، سوزن دوزی کنید و یا کارهای از این قبیل را به راحتی انجام دهید. نور محیطی برای مراکز تفریحی بهتر است با نور گرم انجام شود و برای محل کار نور خنثی بهترین گزینه است. یک منبع نور جایگزین برای اتاق نشیمن، نورپردازی ملایم با نوارهای LED می باشد.

اتاق خواب

نور سرد در اتاق خواب نباید استفاده شود. چرا که برای ریلکس کردن مناسب نیست و در دراز مدت مشکلات بی خوابی را تشدید می کند. نورپردازی اتاق خواب باید فضایی آرامش بخش ایجاد کند، در غیر این صورت ممکن است باعث بی خوابی و ناراحتی افراد شود. در واقع نور اتاق خواب باید بر اساس قوانین زیر تنظیم شود:

لوستر اصلی با نور گرم انتخاب شود. در صورت تمایل می توان آن را با لامپ های توکار جایگزین کرد. همچنین می توان با استفاده از دستگاه هایی نور آن ها را تا حد ممکن کاهش داد.

علاوه بر این، میتوان در دو سمت تختخواب از لامپ های دیوارکوب یا کف استفاده کرد. این نوع لامپ ها برای گفتگوهای قبل از خواب یا مطالعه مناسب هستند. این لامپ ها باید دارای پخش کننده نور باشند تا چشم اذیت نشود.

آینه و میز آرایش باید با نور طبیعی روشن شوند. اگر اتاق خواب دارای میز کار باشد، نیاز به نورپردازی جداگانه مثل چراغ رومیزی یا چراغ دیواری دارد.

آشپزخانه

نور دماهای مختلف نه تنها به ایجاد فضایی دنج در آشپزخانه کمک می کند، بلکه بخشی از معایب چیدمان را نیز از نظر بصری رفع می نماید. در ادامه به قوانین مربوط به نورپردازی آشپزخانه می پردازیم:

اتاق های کوچک بهتر است با نور خنثی یا گرم روشن شوند. معمولا یک چراغ در وسط برای روشن کردن کل اتاق کافی است.

اگر نور کافی در محل آشپزی وجود ندارد، باید به آن اضافه شود. استفاده از لامپ های با نور خنثی به شما کمک می کند جهت شار نور را تنظیم کنید.

بهتر است از نور گرم برای روشنایی فضای غذاخوری استفاده شود. این نورپردازی باعث می شود فضایی دنج و ارام به وجود بیاید و اشتهای شما را افزایش می دهد. سایه باید نزدیک به سفید انتخاب شود. زیرا نور بیش از حد زرد می تواند شما را خواب آلود کند.

اتاق بچه ها

نور سرد در اتاق بچه ها نباید استفاده شود. چرا که باعث تحریک پذیری و خستگی آن ها خواهد شد. سلامت و بینایی خوب بچه ها تا حد زیادی به کیفیت نورپردازی بستگی دارد. بنابراین انتخاب وسایل روشنایی باید با مسئولیت کامل انجام شود. هر منطقه از اتاق بچه ها یا مهد آن ها نیاز به نورپردازی خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

بهتر است نور اصلی اتاق را خنثی یا گرم، نزدیک به خنثی انتخاب کنید. با این نوع نورپردازی فضای اتاق آرام و دنج خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های آن، اجرای صحیح رنگ ها است.

لوستر ها و وسایل روشنایی مهدکودک و اتاق بچه ها باید دارای سایه های بسته و پراکنده باشد. بنابراین نور مستقیم به چشم اصابت نمی کند و بینایی کودک را خراب نمی کند.

به عنوان جایگزینی برای چراغ خواب های کلاسیک، می توانید از نور پردازی تزئینی سقف استفاده کنید. هم مقرون به صرفه است و هم از نظر رنگ و روشنایی قابل تنظیم است.

حمام

نور مناسب در حمام برای بهداشت راحت روزانه مثل اصلاح، آرایش، مراقبت پوستی بسیار اهمیت دارد. در اینجا چندین قانون وجود دارد:

بهتر است نور گرم یا خنثی را انتخاب کنید. در این صورت رنگ پوست بهتر به نظر می رسد و به طور کلی سایه اشیا اطراف توسط چشم انسان به درستی درک می شوند.

منبع نور در ناحیه آینه باید به گونه ای قرار گیرد که نور آن ها از جلو و به طور یکنواخت روی افراد بیفتد. در غیر این صورت سایه های زشتی ایجاد می شود که در ارزیابی بازتاب شما در آینه اختلال ایجاد می کنند.

در صورت امکان بهتر است نور گرم و خنثی را در حمام با هم ترکیب کنید. نور گرم برای ایجاد حس آرامش و نور خنثی برای بقیه اتاق کاربرد دارد. اگر امکان ترکیب نورها را ندارید، بهتر است نور سفید گرم استفاده کنید که برای هر فعالیتی مناسب است.

جمع بندی

آشنایی با دمای نور نه تنها در ایجاد حس و حال متفاوت در فضاهای مختلف به شما کمک می کند، بلکه در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل نیز میتواند راهنمای شما باشد. استفاده از نور سرد در مکان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت استفاده اشتباه ممکن است انرژی خود را در طول روز هدر دهید. در این مقاله به مفاهیم مرتبط با نور سرد پرداختیم تا بدانید نور سرد در چه فضاهایی کاربرد دارد و چگونه از آن استفاده می شود.

برای استفاده از خدمات سایت املاک داران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا در یک نگاه!

۱۵ بازديد

به جرات می توان گفت که صنعت معماری و ساختمان سازی در ایران چه در چندین سال گذشته و چه در زمان حال از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اما سوالی که برای اغلب افراد پیش می آید این است که صنعت ساختمان سازی ایران با آمریکا و حتی دیگر کشورهای اروپایی چه تفاوت هایی دارد؟

یا اینکه کدام صنعت ساختمان سازی بهتر است؟ صنعت ساختمان سازی ایران از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ این ها تنها چند نمونه از پرسش هایی است که برای بیشتر افراد به وجود می آید که پاسخ آن ها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه املاک داران باشید.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

معرفی صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

این دو کشور بیش از سه دهه در حوزه صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند. به دلیل وجود تشابه ها و تفاوت های فنی و اقتصادی که بین صنعت ساختمان سازی این دو کشور مشاهده می شود، خیلی از افراد به دنبال این هستند که در ارتباط با فرآیند ساختمان سازی این دو کشور یعنی شباهت و تفاوت هایی که دارند؛ اطلاعاتی را جمع آوری کنند.

ما هم با در نظر گرفتن این موضوع، این مقاله را به طور کامل اختصاص داده ایم به تفاوت صنعت ساختمان در ایران و آمریکا، پس برای کسب اطلاعات بیشتر ما را تا ادامه همراهی کنید؛ چرا که در ادامه به طور اختصاصی تمام این تفاوت ها را بررسی می کنیم.

صدور اشتغال گواهینامه اشتغال برای کار و بخش مهندسی

اولین تفاوتی که در ارتباط با تفاوت صنعت ساختمان در ایران و آمریکا مشاهده می شود، صدور گواهینامه اشتغال به کار است. مثلا فرآیند دریافت گواهینامه اشتغال به کار در آمریکا برای هر پروژه ای اختصاصی است؛ یعنی فرآیند صدور گواهینامه اشتغال به کار برای معماری، مهندسی وغیره با توجه به پروژه ساخت و ساز کاملا جدا است.

در این سیستم هر فرد بعد از فارغ التحصیلی فرآیندی شبیه به نظام مهندسی ایران را طی می کند. یعنی افراد ابتدا ثبت نام می کنند و بعد از قبولی در امتحانات از گواهینامه ای برخوردار خواهند شد که این گواهینامه یک امتیاز و همچنین مهر و امضای ویژه دارد. البته در این حالت هم هر گرایشی از انجمن اختصاصی خود برخوردار است.

گواهینامه ای که صادر می شود با در نظر گرفتن چند موضوع صادر می گردد. اولین پارامتر در نظر گرفتن قبولی در آزمون است که این آزمون ها می توانند در هر منطقه ای متفاوت باشد.

دومین موضوع در نظر گرفتن شرایط مخصوص آن منطقه، یعنی شرایط اقلیمی است. مثلا در کالیفرنیای آمریکا، مشکلاتی چون لرزه خیز بودن و رانش خاک وجود دارد. پس سخت گیری هم بیشتر خواهد بود و افراد آزمونی متفاوت با دیگر ایالت ها خواهند داشت.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

نوع طراحی ساختمان و نظارت بر روی ساخت و ساز آن

می توان گفت که فرآیند ساخت و ساز در آمریکا و ایران تقریبا مثل هم است، مثلا در ایران حتی برای ساخت خانه ای کوچک هم افرادی چون مهندس برق، معمار، مهندس ساخت و ساز وغیره وجود دارد که همه آن ها از گواهینامه اختصاصی خود برخوردار هستند.

جالب است بدانید که هیچ محدودیتی برای انجام کار در حجم های مختلف وجود ندارد. یعنی هیچ گونه تفاوت میان تیتراژ کار و یا نظارت کار وجود ندارد و مالک آن پروژه با توجه به اختیاراتی که دارد آزاد است تا مهندس و ناشر خود را داشته باشد.

نهادهایی که نقشه های اجرایی را تایید می کنند

با این حال که در کشور آمریکا خیلی از مهندسان ساخت و ساز و معماران معتقد هستند که مراحل تایید نقشه های اجرایی در این کشور سرسام آور هستند؛ اما تنها یک مرحله برای دریافت طراحی و تایید نقشه ها باید طی کنند که آن هم حضور در نهاد تایید کننده نقشه های شهرداری است.

شهرداری در هر ایالتی به حوزه های گوناگون چون شهرسازی، راه سازی، معماری، عمران، مکانیک، محوطه سازی، فضای سبز وغیره مربوط می شود. حتی می توان گفت که شهرداری نوعی کمیت فنی بوده و جزء مهندسان متخصصی است که در حوزه های متفاوت کار بلد هستند.

اما در حالت کلی، شهرداری نقشه هایی که کارفرما ارائه می دهد را بررسی کرده و در صورت استاندارد بودن آن را تایید می کند. اما نمی توان گفت که تایید نقشه اجرایی در ایران با این یک مرحله به اتمام می رسد. چون فرآیند گرفتن تایید نقشه در ایران کمی زمان بر است.

مراحل اجرای ساختمان

یکی دیگر از تفاوت های صنعت ساختمان در ایران و آمریکا، اجرای ساختمان است. در حالت کلی وقتی بحث اجرای ساختمان به میان می آید، کارفرما و یا مالک باید به یکسری قوانین توجه داشته باشند و آن ها را رعایت کنند.

به عنوان مثال اجرای پروژه مورد نظر تنها زمانی در دست اجرا قرار می گیرد که مالک و یا کارفرما گواهینامه اشتغال به کار داشته باشد. برای دریافت آن هم کافی است که کارفرما یا مالک آزمون پیمانکاری بدهد. در این مرحله شرکت های ساختمانی این وظیفه را بر عهده دارند که تمام نکات و اصول مربوط به ساختمان را با در نظر گرفتن دانش و مدیریت پروژه انجام دهند.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

مرحله آخر و اتمام پروژه و تحویل آن

هنگام شروع پروژه، پیمانکار کل ساختمان باید از پیمانکارهای جزء ساختمان بخواهد که نقشه جزئیات اجرایی را تهیه کنند تا پیمانکار کل آن را برای دریافت تایید مهندسان مشاور تحویل دهد. در نهایت این کار منجر به هماهنگی و کنترل پیمانکار اصلی می شود.

البته در این حالت هم پیمانکار جزء باید در ارتباط آن با بخش اجرایی و کمیت فنی اطلاع رسانی کند تا از طریق آن کنترل های فنی انجام شود. در این صورت اجرای ساختمان مطابق با نقشه و استاندارهای ساختمان پیش خواهد رفت. البته پیمانکار جزء باید نقشه های مربوط به ساخت را تهیه کرده و در نهایت آن ها را به پیمانکار کل تحویل دهد تا پیمانکار کل هم آن ها را به مشاوران و شهرداران ارائه دهد.

شرایط صنعت ساختمان سازی آمریکا

با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت های مسکن در آمریکا طی چند سال اخیر افزایش داشته، طراحی و ساخت نسل جدید ساخت و ساز در آمریکا دچار تغییراتی شده است. این تغییرات برای جبران زیر خاکسترها و یا همان افزایش قیمت ها است.

اما شرایط معماری در آمریکا به این صورت است که ابتدا باید دعوتنامه کاری از کارفرمای معتبر اخذ شود و یا اینکه پیشنهاد کاری را دریافت کنند. اما در هر صورت کارفرمای خارجی تنها زمانی می تواند پیشنهاد کاری برای نیروهای خارجی ارسال کند که نتواند نیروی آمریکایی تهیه کنند.‌

فرآیند دریافت مجوز کار به این صورت است که علاوه بر نیازمند به دریافت مجوز کار باید تعیین صلاحیت آن هم انجام شود. برای دریافت این مجوز باید به شورای ملی تاییدیه معماری در این کشور مراجعه کرد. البته اگر شما جزو فارغ التحصیل های کشور دیگری هستید که قصد کار در آمریکا را دارید باید مدرک خود را مطابق با استانداردهای این کشور معادل سازی کنید. برای این کار باید دوره های آموزشی را قبل از آغاز کار بگذرانید.

شرایط کاری در آمریکا

چه در ایران و آمریکا و چه در کل جهان، معماران باید مطابق با روش های مهندسی و طراحی ساخت و ساز استاندارد پیش بروند. معماران با در نظر گرفتنِ تخصص و توانایی هایی که دارند در شرکت های پیمانکاری مختلف شرکت می‌کنند تا کارهایی را با توجه به حوزه تخصصی که دارند، انجام دهند.

مهندسان و معمارانی که در آمریکا فعالیت می کنند در حوزه های مختلف، مثل فضای سبز و طراحی داخلی وغیره تخصص دارند. می توان گفت در آمریکا و ایران در فرآیند ساخت و ساز در کنار تفاوت هایی که دارند از شباهت هایی هم بهره مند هستند. مثلا معماران و مهندسان می توانند با ثبت شرکت خود به انجام پروژه های معماری و مهندسی مشغول شوند.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

درآمد و بازار کار در آمریکا

معماری و مهندسی جزو مشاغل پرطرفدار در این کشور محسوب می شود. به طوری که در بازار کار آن ها بیش از ۱۰۰ هزار شغل مربوط به این حوزه ها وجود دارد و افراد در آن ها فعالیت می کنند. از نظر بازار کاری هم مثل سایر شغل ها تحت تاثیر تکنولوژی های علوم رایانه است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در آمریکا کار کردن و معماری به شکلی است که فرد حتما باید بتواند با رایانه فعالیت کند.

به عبارت دیگر حتما باید علم کار کردن با رایانه ها و ابزارهایی چون CADD و BIM را داشته باشد. درآمد و بازار کار در آمریکا برای مهندسان و معماران حدود ۷۲۵۰۰ دلار در طول سال بوده است. البته گاها این حقوق برای متخصصان بیش از ۱۱۹۵۰۰ دلار در طول سال است. در کل این مبلغ با توجه به پشتکاری که خود فرد هم دارد می تواند بیش تر یا کمتر شود.

وظایف معماران و مهندسین در آمریکا

وظیفه ی معماران و مهندسان با توجه به حوزه تخصص آن ها متفاوت است. ولی برای همه آن ها وظایفی در نظر گرفته‌می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  1. برقراری ارتباط و مشاوره با مشتریان برای اطلاع از طرح های مورد نظر افراد ( وظیفه ی معماران)
  2. طراحی و تعیین جزئیات مربوط به نقشه ها
  3. تعیین کردن هزینه هایی، همچون هزینه های تجهیزات ساختمان وغیره
  4. هدایت پروژه ها و رهبری تیم پروژه ساخت و ساز
  5. عقد قرارداد با پیمانکاران مربوط به آن
  6. نظارت بر مراحل ساخت و ساز

یکی از مهم ترین وظایفی که بر عهده معماران و مهندسان خارجی بوده این است که حتما باید به طور قانونی در موسسه شورای ملی ثبت نام کنند.

صنعت ساختمان سازی ایران و آمریکا

معماری و صنعت ساختمان سازی در ایران

امروزه معماری و صنعت ساختمان سازی در ایران رو به پیشرفت است. به طوری که تخمین زده می‌شود در ایران سالانه میلیون ها ساختمان ساخته‌شده که هر کدام هدف های متفاوتی دارند.

اما در حالت کلی می توان گفت که صنعت ساختمان سازی در ایران و حتی در کل جهان یک صنعت بسیار است که بسیاری از مردم در آن فعالیت می کنند. در ایران برای طی کردن فرآیند ساختمان سازی باید چند مرحله را انجام داد که این مراحل شامل موارد زیر هستند :

  • شروع کار و تهیه یک نقشه
  • طراحی نظارت و اجرای ساختمان
  • فرآیند گود برداری
  • بتن ریزی و آرماتور بندی
  • بتن ریزی
  • اجرای اسکلت اصلی ساختمان
  • تعیین هزینه مصالح

سخن پایانی

ما در این مقاله در ارتباط با تفاوت صنعت ساختمان در ایران و آمریکا صحبت کردیم. تلاشمان را بر مبنای آن نهاده که شما را با چند مورد از تفاوت های میان این دو کشور در صنعت ساختمان سازی آشنا کنیم و به مواردی همچون نحوه دریافت گواهینامه اشتغال به کار، دریافت تاییدیه نقشه ها، مراحل اجرای ساختمان وغیره اشاره کنیم. اما جالب است بدانید که این دو کشور از نظر میزان سخت گیری در برگذاری آزمون ها هم از تفاوت هایی برخوردار هستند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با ۱۶ رنگ آرامش بخش!

۱۶ بازديد

همه افراد حدود یک سوم از زمان روزانه خود را در اتاق خواب سپری می کنند. برخی از افراد حتی فعالیت های کاری یا درسی خود را نیز در اتاق خواب خود انجام می دهند. از این رو مهم است که طراحی دکوراسیون اتاق خواب به گونه ای باشد که بهره وری ما را افزایش دهد. و اما زمانی که بحث طراحی اتاق خواب کودکان به میان می آید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که کودکان زمان زیادی در اتاق خواب خود هستند. بنابراین برای پرورش کودکانی خلاق و با روحیه لازم است که به رنگ های اتاق آن ها توجه کنیم.

انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب مهم است و هیچ فضایی مهم تر از اتاق خواب شما نیست. اتاق خواب محل استراحت شما به شمار می رود و باید به گونه ای طراحی شود که صبح شاداب و سرحال از خواب بیدار شوید. رنگ ها نقش مهمی در طراحی اتاق خواب دارند. با املاک داران همراه شوید تا درباره طراحی دکوراسیون اتاق خواب با ۱۶ رنگ آرامش بخش! بیشتر بدانید.

تاثیر رنگ بر رفتار ما

حتما می دانید که تمامی رنگ های استفاده شده در فضای اطراف ما به گونه ای روی رفتار و احساسات ما تاثیر مثبت یا منفی می گذارند. هر شخص دارای سلایق متفاوتی است و رنگ ها تاثیرات متفاوتی بر خلق و خوی او خواهد داشت. در واقع رنگ ها می تواند به ما حس آرامش، رفاه، سرما و گرما و غیره القا کنند. پس برای طراحی دکوراسیون اتاق ها باید با توجه کاربری آن رنگ مناسبی را انتخاب کنیم.

از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت بعد از یک روز کاری طولانی به شمار می رود، بایستی از رنگ های ارامش بخش در آن استفاده شود. با این کار میتوان از میزان استرس و نگرانی ها کاست و خوابی راحت را رقم زد. البته نباید تاثیر نورپردازی مناسب در اتاق خواب را نیز نادیده گرفت. بنابراین باید نور متناسب با اتاق خواب با رنگ گرم را انتخاب شود.

۱۶ رنگ آرامش بخش برای طراحی اتاق خواب

همانطور که گفتیم، رنگ ها یکی از تاثیرگذارترین عناصر در طراحی دکوراسیون به شمار می روند. در اتاق خواب باید از رنگ های آرام و لایت استفاده شود تا بتواند حس آرامش را به فرد منتقل نماید. در اینجا به معرفی این رنگ های آرامش بخش برای اتاق خواب و تاثیر آن ها بر خواب شما می پردازیم:

ارغوانی

گل اسطخدوس سایه ای از رنگ بنفش با تناژ آبی روشن دارد. رنگی کاملا سلطنتی و آرامش بخش که چشم را خسته نمی کند. می توانید برای اتاق خواب از رنگ ارغوانی یا کاغذ دیواری با طرح گل اسطخدوس استفاده کنید. در واقع ارغوانی یک رنگ آرامش بخش برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما به شمار می رود. این رنگ رویایی می تواند تاثیر خوبی بر روحیه شما بگذارد.

دکوراسیون اتاق خواب

سفید

برای داشتن یک اتاق خواب پر از آرامش، قدرت رنگ سفید را نادیده نگیرید. دیوارهای سفید باعث می شود فضای اتاق خواب بزرگ جلوه کند و فضایی ایده آل برای ذهن های شلوغ و آشفته ایجاد می نماید. با اینحال رنگ سفید می تواند خسته کننده باشد. پس بهتر است با یک سری بالش، فرش یا آثار هنری رنگی به آن روح ببخشید. در این صورت می توانید با رنگ آرامش بخش سفید به دکوراسیون اتاق خواب خود جلوه کلاسیک بدهید.

دکوراسیون اتاق خواب

آبی مایل به خاکستری

آیا به دنبال طراحی دکوراسیون اتاق خواب با بیس رنگ آبی هستید؟ ترکیب رنگ ابی-خاکستری به اتاق شما نظم و آرامش می بخشد و مناسب افرادی است که به دنبال فضایی تمیز و منظم هستند. توجه داشته باشید، همانطور که رنگ آبی تیره می تواند فضایی غافلگیر کننده ایجاد کند، رنگ آبی مایل به خاکستری فضای آرامش بخشی پدید می آورد.

دکوراسیون اتاق خواب

آبی دریا

با انتخاب این رنگ، هر بار که پا در اتاق خواب خود می گذارید، خود را در اقیانوس تصور کنید. آبی دریا صلح و آرامش را تداعی می کند و آن را به انتخابی عالی برای اتاق خواب تبدیل می نماید. با اینحال باید بدانید که سبک های آرامش بخش نیاز به کمی ظرافت دارند. می توانید از کاغذ دیواری برجسته استفاده کنید و یا قاب عکسی کمی تیره تر را روی دیوار نصب نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب

بنفش پاستلی

درحالی که بنفش تیره غم و اندوه را تداعی می کند، اما بنفش روشن می تواند صلح و آرامش را به اتاق خواب شما بیاورد. بنفش پاستلی گزینه مناسبی برای انتخاب کاغذ دیواری و یا یک تابلوی نقاشی بر روی هر رنگ خنثی می باشد. اما نباید زیاده روی کنید. می توانید این رنگ را برای قالیچه، ملحفه یا قاب های رومیزی استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب

صورتی کثیف

درحالی که رنگ صورتی ویژگی زنانه تری دارد، اما صورتی کثیف یک رنگ آرامش بخش برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما به شمار می رود. اگر شما فردی هستید که ترس از ناشناخته ها دارید، صورتی کثیف می تواند باعث ایجاد حس امنیت شود. همچنین گزینه خوبی برای روح بخشیدن به رنگ های خنثی و استفاده در کاغذهای دیواری برجسته به شمار می رود. یا می توانید یک لامپ گل رز به اتاق خواب خود اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

بژ خنثی

آرامش بخش ترین طیف رنگ ها در دسته خنثی قرار دارند، ماننده قهوه ای مایل به زرد یا بژ. اگر ذهن پر مشغله یا برنامه پر از استرسی دارید، انتخاب رنگ خنثی می تواند خواب خوبی برای شما رقم بزند. از آنجایی که رنگ های خنثی گاهی می توانند بیش از حد بی صدا باشند، آن را با رنگ های مکملی مثل سبز دریایی، خاکستری یا نعنایی ملایم ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

سبز

سبز نماد طبیعت، جوان سازی و آرامش است. در بسیاری از فرهنگ ها رنگ سبز را نشان خوش شانسی و تجدید حیات می دانند. می توانید از گلدان های گیاه های سبز نیز برای آرامش بخشیدن به اتاق خواب خود استفاده کنید. این رنگ انتخاب خوبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما به شمار می رود.

دکوراسیون اتاق خواب

زرد کم رنگ

زرد یکی از روشن ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب است که به شما کمک می کند سرحال و سرزنده باشید. سعی کنید از رنگ های مکمل هم استفاده کنید تا به رنگ زرد تعادل ببخشید. زرد تیره تر می تواند در انتخاب قاب ها، مبلمان یا جزئیات به جذاب تر شدن اتاق خواب کمک کند.

دکوراسیون اتاق خواب

نارنجی کم رنگ

رنگ نارنجی با انرژی فیزیکی و قدرت عاطفی مرتبط است. برای اتاق خواب های اصلی بهتر است نارنجی کم رنگ مثل هلویی را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای ایجاد احساس بهتر در اتاق خواب از شاخه گل های نارنجی یا گلدان های نارنجی رنگ استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب

خاکستری

ترکیب رنگ خاکستری تاثیر زیادی در آرامش بخشیدن به اتاق خواب های اصلی دارد. خاکستری رنگی بی احساس است که باعث ایجاد تعادل در اتاق خواب می شود. دکوراسیون اتاق خواب با رنگ خاکستری خاموش می تواند احساس راحتی و آرامش را به شما منتقل نماید. با کمک قاب عکس های سفید، گیاهان سبز و بالش های پاستلی می توانید تعادل در احساسات ایجاد کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

قرمز روستایی

انتخاب رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب می تواند تفاوت زیادی در طراحی ایجاد کند. یک گلدان سفالی به رنگ قرمز خاکی به افکار شما ثبات می بخشد و ذهن را آرام می نماید. قرمز ملایم میتواند گرمای ملایم و آرامش بخشی به اتاق خواب شما بدهد و فضای خانه های روستایی را تداعی کند. می توانید از آثار چوبی، پتوهای پشمی و مبلمان بزرگ به عنوان مکمل این رنگ بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب

طلایی

طلایی نماد ثروت، موفقیت و فراوانی  می باشد. البته رنگ طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید کم استفاده شود. استفاده زیاد از این رنگ در محل استراحت شما می تواند تعادل را بر هم بزند. اما مقدار کمی از این رنگ باعث ایجاد افکار مثبت و حس رفاه می گردد. می توانید از تابلوهایی با قاب طلایی رنگ یا چراغ طلایی این حس را به وجود بیاورید.

دکوراسیون اتاق خواب

خاکستری مایل به قهوه ای

آیا این رنگ مات در طراحی اتاق خواب جالب می شود؟ در واقع رنگ خاکستری مایل به قرمز می تواند احساس آرامش و کنترل را در محل خواب شما ایجاد نماید. از این رنگ برای دیوارها استفاده کنید و آن را با گلدان های سفالی و یا آثار هنری رنگارنگ ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

فیروزه ای

اگر به دنبال ترکیب رنگ ها برای ایجاد حس خلاقیت همزمان با آرامش و نظم هستید، فیروزه ای بهترین انتخاب است. قالیچه های طرح دار، قاب های چوبی و یا استفاده از رنگ صورتی ملایم می تواند مکمل خوبی برای این رنگ باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

نقره ای

رنگ نقره ای می تواند به ایجاد فضایی شیک و با شکوه کمک کند و اتاق خواب شما را به محل مناسبی برای استراحت تبدیل نماید. البته این رنگ بیشتر مناسب افرادی با سلیقه خاص و علاقمند به طراحی مینیمالیسم است. نقره ای نه تنها خواب راحتی برای شما فراهم می کند، بلکه انرژی مضاعفی برای کار در روز بعدی به شما خواهد بخشید.

دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب قرمز و نارنجی

با ترکیب برخی رنگ ها مثل قرمز و نارنجی می توانید فضایی رمانتیک و عاشقانه ایجاد کنید. همانطور که می دانید رنگ قرمز باعث ایجاد انرژی و حال و هوای عاشقانه خواهد شد. اما بهتر است از این رنگ زیاد استفاده نشود و در کنار  آن رنگ نارنجی روشن بیشتر بکار رود. این رنگ ها میتواند علاوه بر احساس رمانتیک، شور و اشتیاق را به اتاق خواب شما بیاورد.

دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب سبز و زرد و ابی

رنگ ابی یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به شمار می رود. این رنگ می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کنترل کند. زمانی که این رنگ با سبز و زرد ترکیب شود، حس آرامش در اتاق خواب شما دو چندان خواهد بود. پس اگر می خواهید زمان خواب خود را در حد استاندارد نگه دارید، از قدرت این ترکیب معجزه گر غافل نشوید.

دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب ارغوانی و بنفش

رنگ بنفش و ارغوانی هر دو در دسته رنگ های انرژی بخش و تحریک کننده قرار می گیرند. اگر می خواهید در تختخواب بیدار بمانید و ساعت ها از قوه تخیل خود بهره مند شوید، می توانید این گزینه را انتخاب کنید. البته این رنگ می تواند باعث شود صبح ها چندان سرحال از خواب بیدار نشوید. بنابراین بهتر است با رنگ های نود یا لایت نیز ترکیب شود. مثلا قالیچه ای با رنگ صورتی ملایم یا گلدان هایی با رنگ خنثی مکمل خوبی خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب خاکستری و قهوه ای

سعی کنید این دو رنگ را به صورت ترکیبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده نکنید. چرا که می تواند آرامش شما را بگیرد و فضایی ملال آور ایجاد کند. اما اگر ترجیح می دهید شب را بیدار بمانید و به فعالیت های کاری بپردازید، این رنگ ها می تواند شما را بیدار نگه دارد. با استفاده از رنگ قهوه ای شاید بتوانید ساعت خواب بیشتری داشته باشید، اما به احتمال زیاد کسل و خسته از خواب بیدار خواهید شد.

دکوراسیون اتاق خواب

جمع بندی

اتاق خواب معمولا محل استراحت و دوری از مشغله های روز است. شما لازم دارید که در این اتاق به آرامش برسید و برای روز بعد آماده شوید. باید طراحی این اتاق به گونه ای باشد که حس و حال خوب را در شما تقویت کند. سعی کنید با توجه به سلایق و البته شخصیت خود، رنگی مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید.

در حالی که انتخاب رنگ برای اتاق خواب یک انتخاب کاملا شخصی است، ولی بهتر است یک سری ایده از رنگ های آرامش بخش برای اتاق خواب را در نظر بگیرید تا فضایی مناسب برای خواب آرام و راحت ایجاد کنید. در این مقاله به معرفی ۱۵ رنگ آرامش بخش برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پرداختیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

12 روش نورپردازی سقف

۱۴ بازديد

نورپردازی سقف در صورتی می تواند یک پروژه موفق را در پی داشته باشد که از روش مناسب و به جا استفاده شود. بنابراین برای نورپردازی سقف هر پروژه بایستی ایده های هوشمندانه و خلاقانه بکار ببرید. ترکیبی از ایده های نورپردازی سقف از spotlight گرفته تا downlight و چراغ های آویز و لوستر ها، به منظور روشنایی خانه ضروری است.

نورپردازی در هر خانه یکی از مهم ترین بخش های طراحی به شمار می رود. می توان از طریق نور، فضایی کسل کننده را به اتاقی جذاب و دلپذیر تبدیل نمود. اما نورپردازی زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که ملک دارای سقف های طاقدار یا بلند باشد. با املاک داران همراه باشید تا روش های نورپردازی سقف برای ایجاد فضایی دلچسب را برای شما شرح دهیم:

از کجا شروع کنیم؟

در واقع کاربرد هر اتاق به شما نشان می دهد که باید چه روشی برای نورپردازی آن بکار ببرید. به طور مثال آشپزخانه معمولا بیش از هر جای دیگری نیاز به نور دارد. در حالی که اتاق نشمین به نور محیطی عادی نیاز دارد تا حس راحتی بدهد. در انواع سقف، روش های نور پردازی مختلفی لازم است. به طور مثال در سقف پایین یک کلبه یا ارتفاع کم، باید نورپردازی توکار استفاده شود. در حالی که در سالن بزرگ با ارتفاع سقف دو برابر میتوان چراغ آویز بزرگ نصب کرد.

عملکرد و هدف استفاده از اتاق بر انتخاب نوع نورپردازی سقف تاثیر می گذارد. امروزه صاحبان خانه با مشاغل مختلف تمایل دارند جزئیات فضای مسکونی خود را مطابق با سلیقه و شخصیت منحصر به فرد خود انتخاب کنند.

نورپردازی سقف

لوستر

اگر ارتفاع سقف خانه شما زیاد است، لوستر گزینه مناسبی برای نورپردازی سقفی به شمار می رود. احتمالا با خواندن کلمه لوستر ذهن شما به سریعا به سمت لوسترهای تزئینی و فانتزی رفت. چراغ آوزی شیک با طراحی ظریف و لامپ های متعدد می تواند نمای پیچیده ای به اتاق شما ببخشد. در بازار انواع لوستر و چراغ های آویز وجود دارد.

اگر به دنبال نورپردازی سقف بدون سقف کاذب برای اتاق نشیمن هستید، می توانید چیزی سنتی و تزئینی یا شیک و امروزی با توجه به اولویت های خود انتخاب نمایید. مصرف بر هر لوستر با توجه به تعداد لامپ های آن متفاوت می باشد.

نکته: برای نصب لوستر مطمئن شوید که سقف خانه شما بیش از ۱۰ فوت باشد. در غیر این صورت می تواند باعث اختلال دید گردد.

چراغ توکار سقفی

این نوع چراغ ها را میتواند در هر قسمتی از خانه نصب کرد. چراغ های سقفی توکار به آن دسته از چراغ هایی گفته می شود که نزدیک به سقف آویزان می شود. روشن کردن یک منطقه بزرگ از چراغ توکار، کمترین توجه را به خود جلب می کند. این روش نورپردازی سقف برای خانه هایی با ارتفاع سقف کم توصیه می شود. همچنین اگر بچه ها یا حیوانات خانگی شما به چراغ های آویز بزرگ در خانه جذب می شوند، چراغ توکار میتواند گزینه مناسبی باشد. البته این نوع نورپردازی را می توان برای هر اتاقی با هر ارتفاعی استفاده کرد.

حتی میتوان چراغ توکار سقفی را با لامپ های LED، CFl و حتی چراغ هالوژنی نصب نمود. سعی کنید گزینه ای را مد نظر قرار دهید که کمترین مصرف برق را داشته باشد.

نکته: ما این سبک نورپردازی همه کاره را برای روشن کردن کمد ها، اتاق خواب ها، راهروها، ورودی ها، حمام ها و یا اتاق هایی که ارتفاع آن ها زیر ۸ فوت است توصیه می کنیم.

نورپردازی سقف

چراغ سقفی نیمه توکار

چراغ های سقفی نیمه توکار برای اتاق هایی با سقف بسیار بلند برای طراحی نور سقف بدون سقف کاذب مناسب هستند. این چراغ ها ترکیبی از لوستر و چراغ توکار می باشند که تقریبا در فاصله ۴ تا ۸ اینچی سقف آویزان می شوند. این چراغ های سقفی بدون سقف کاذب زمانی ایده آل هستند که نیازی به لوستر نداشته باشید. اما می خواهید نورپردازی منحصر به فرد با چراغ های برجسته ایجاد کنید. این روش نورپردازی سقف برای سالن های بزرگ یا اتاق های مشترک می تواند گزینه خوبی باشد.

مانند چراغ سقفی توکار بسیار مقرون به صرفه است و با هر لامپی میتوان آن را نصب نمود. با اینحال، با توجه به نور مورد نیاز می توانید لامپ ۱۵ تا ۱۰۰ واتی را انتخاب کنید.

نکته: این روش نورپردازی سقفی برای ارتفاع سقف ۹ تا ۱۰ فوت مناسب می باشد. می توانید آشپزخانه یا اتاق غذا خوری را با این روش نورپردازی کنید.

چراغ های آویز

هر چند چراغ های آویز چندین دهه پیش ابداع شدند، ولی همچنان یکی از ارکان اصلی جذابیت طراحی داخلی خانه ها به شمار می رود. در صورتی که سایز بزرگ آن را برای نشیمن، آشپزخانه یا سالن های بزرگ انتخاب کنید، میتواند جسور بودن شما را نشان دهد. این نوع چراغ بدون اشغال فضای زیادی میتواند حس هنری ایجاد کند.

چراغ های آویز این قابلیت را دارند که تاریک ترین گوشه های خانه را روشن کنند. چراغ آویز مثل یک لوستر به عنوان منبع روشنایی بدون سقف کاذب در اتاق شما آویزان می شود. شما می توانید طرح های مینیمال یا بزرگ انتخاب کنید و میزان نور فضا را تعیین نمایید. اگر حس می کنید در اتاق مورد نظر به نور بیشتری نیاز دارید، مجموعه ای از نورها را انتخاب کنید و به جذابیت اتاق خود بیافزایید.

نکته: بهترین گزینه برای اتاق هایی که ارتفاع سقف آن بیش از ۱۰ فوت است.

نورپردازی سقف

چراغ های آویز معکوس

چراغ های آویز معکوس یکی دیگر از روش های نورپردازی سقف است که برای روشنایی عمومی عالی می باشد. این چراغ ها تا حدودی مشابه چراغ سقفی نیمه توکار است با این تفاوت که مستقیما روی سقف نصب می گردد. این چراغ ها در ورودی، معابر یا اتاق نشیمن نصب می شود و در برخی موارد نیز گزینه مناسبی برای بالای جزیره در آشپزخانه به شمار می رود.

نکته: چراغ های آویز معکوس نور را یکنواخت و نرم ساطع می کند. اگر به دنبال پذیرایی از میهمانان یا ایجاد فضایی برای گفتگو هستید، میتواند ایده خوبی برای نورپردازی باشد.

چراغ های ردیفی

به منظور تمرکز نور روی قسمت خاصی از دیوار، از چراغ های ردیفی استفاده کنید. این روش نورپردازی زمانی کاربرد دارد که شما می خواهید یک نقاشی یا آویز دیواری را به رخ بکشید. این چراغ ها فضایی تزئینی به بخش خاصی از خانه شما می بخشند. می توانید این چراغ ها را در اتاق نشیمن یا راهروهای نمایشگاه نصب کنید. اگر می خواهید دیوار یا بخش خاصی از خانه را برجسته سازید، چراغ ردیفی بهترین گزینه است. همچنین یکی از روش های استفاده از چراغ های LED بدون استفاده از سقف کاذب می باشد.

از آن جایی که این نوع چراغ ها معمولا با لامپ ها ۳ تا ۹ وات عرضه می شوند، فقط به عنوان چراغ های برجسته قابل اجرا هستند. با اینحال می توانید چراغ های جهت دار، تابش نقطه و یا چراغ های ریلی را برای ظرافت محیط اضافه کنید.

نکته: چراغ ردیفی باید به موازات دیوار نصب شود. اگر ارتفاع سقف ۹ فوت یا کمتر است، چراغ های ردیفی را در فاصله ۲ تا ۳ فوتی دیوار قرار دهید. اما در صورتی که ارتفاع سقف بین ۹ تا ۱۱ فوت است، چراغ های ردیفی را با فاصله ۳ تا ۴ فوتی دیوار نصب نمایید.

چراغ سقفی فرو رفته

هنگام نورپردازی سقف با ارتفاع کم بهتر است از چراغ های بزرگ استفاده نکنید. چرا که باعث می شود اتاق کوچکتر به نظر برسد و اغلب نقاط تاریکی ایجاد می کند. بنابراین برای ارتفاع کم بهتر است از چراغ های فلاش، تابش نقطه ای و یا چراغ سقفی فرو رفته استفاده کنید.

این نوع نورپردازی سقف برای روشنایی محیطی استفاده می شود. چراغ های فرو رفته سقفی معمولا در یک حفره ای در سقف نصب می گردند. به طوری که هنگام روشن شدن در یک نقطه متمرکز یا بیشتر پخش می شود. از آنجایی که منبع نور قابل مشاهده نیست، باعث نورپردازی ملایم تری د خانه شما خواهد شد. این ها انواع چراغ های سقف کاذب برای ایجاد حال و هوای مناسب هستند.

نکته: به جای تکیه بر نور فرو رفته به عنوان گزینه نورپردازی خود، به نورپردازی لایه ای روی بیاورید. ترکیب درست نورها می تواند درخشش زیبایی به اتاق شما ببخشد.

نورپردازی سقف

نورپردازی غیر مستقیم

همان طور که انواع چراغ های سقف های کاذب وجود دارد، نورپردازی غیر مستقیم نیز روشی عالی برای برجسته ساختن سقف کاذب می باشد. نورپردازی غیر مستقیم در داخل فرو رفتگی های سقف تعبیه می شود تا هم دیوار های مجاور و هم سقف را روشن کند. این نوع از چراغ های سقفی معمولا نور ملایم و پراکنده ای را ارائه می دهند. اگرچه همیشه اینطور نیست! چه بخواهید درخشش ملایمی ایجاد کنید، چه خواهان تابش خیره کننده باشید، این روش نورپردازی سقف گزینه مناسبی برای هر قسمتی از خانه شما است.

نکته: اگر روی یک سقف کاذب فانتزی سرمایه گذاری کرده اید، از این روش نورپردازی سقف کمک بگیرید.

نکات مهم برای نورپردازی سقف

همانطور که می دانید، نورپردازی اصولی باعث می شود تا محیط کاربردی تر، راحت تر و جذاب تر ایجاد شود. نورپردازی داخلی یکی از مهم ترین جنبه های دکوراسیون داخلی به شمار می رود. اگر این نورپردازی مناسب باشد، حس آرامش به افراد القا می کند. اگر می خواهید نور پردازی سقفی مناسب داشته باشید، باید عملکرد ابزار روشنایی را بدانید. از این رو در بالا به طور کامل برای شما کاربرد هر یک را شرح دادیم. در ادامه به نکات مهم برای نورپردازی سقف اشاره می کنیم:

ترکیب spotlight و downlight

دو روش محبوب برای نورپردازی سقف استفاده از تابش نقطه ای و نور رو به پایین است. نورپردازی اسپات لایت قابل تنظیم می باشد و پرتویی از نور را به سمت یک نقطه خاص ارائه می دهد. در حالی داون لایت معمولا نورپردازی توکار است که نور محیطی را فراهم می کند. تابش نقطه ای در سالن و راهرو و آشپزخانه معجزه می کند. اما برای اتاق خواب و اتاق نشیمن کمی خشن به نظر می رسد.

تصور نکنید که بایستی در یک محیط فقط از یک نوع نورپردازی استفاده کنید. گاهی می توان با ترکیب دو سبک، یک طرح نورپردازی متعادل در سقف ایجاد کرد.

در نظر گرفتن دما و رنگ

برای انتخاب روش نورپردازی سقف صحیح، عملکرد هر اتاق را در نظر بگیرید و از نور طبیعی روز پیروی کنید. به طور مثال نور زرد گرم برای استراحت بهتر است چرا که شبیه نور افتاب هنگام غروب می باشد. نور سفید سرد اثر محرک بیشتری دارد و باید در اتاق های کار از آن استفاده شود. نور سفید میتواند رنگ پوست شما را خاکستری تر نشان دهد. بنابراین برای اتاق نشیمن و خواب به دنبال رنگ های گرم تر باشید.

نورپردازی سقف

استفاده از متریال طبیعی

استفاده از مواد طبیعی مثل سنگ و چوب در خانه یکی از ترندهای روز است. شما میتوانید برای نورپردازی این عناصر را نیز در طراحی ترکیب کنید.

نورپردازی اتاق خواب

برای آماده شدن، آرایش کردن و یا دیدن داخل کمد لباس شما نیاز به نور محیطی خوب دارید. در حالی که برای رفتن به رختخواب نیاز به نور ملایم تری وجود دارد. باید از لامپ های LED استفاده کنید تا نور به طور یکنواخت در اتاق پخش شود. نورپردازی اتاق خواب باید به گونه ای باشد که بتوانید در ساعات مختلف روز آن را تنظیم کنید.

جمع بندی

نورپردازی درست میتواند ظاهر خوبی به خانه شما ببخشد. در واقع در صورت نورپردازی اشتباه، فضای داخلی آنگونه که باید مورد توجه قرار نخواهد گرفت. چه خانه شما جمع و جور باشد چه بزرگ، انواع چراغ های سقفی می توانند فضای جذابی ایجاد کنند. هرچند چراغ های لوله ای و انواع رایج ن میتواند خانه شما را در نور غرق کند، ولی خانه شما سزاوار یک نوپردازی منحصر به فرد است.

به طور مثال می توانید برای اتاق خواب از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید تا حس آرامش را القا نمایید. از طرف دیگر اگر به دنبال فضایی دلنشین برای گفت و گو های صمیمی هستید، یک جفت چراغ آویز زیبا می تواند معجزه کند. با طیف گسترده ای از گزینه های موجود در بازار، اگر گیج نشوید تعجب می کنیم! در این مقاله به معرفی انواع روش های نورپردازی سقف پرداختیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

چگونه نور بیشتری به خانه خود اضافه کنیم؟

۱۶ بازديد

هنگامی که نورپردازی به درستی انجام شود، می‌تواند فضا را به طرز شگفت انگیزی متحول کند. حال و هوای اتاق ها را عوض کند و به خانه هویت ببخشد. اما اگر اشتباه انجام شود، دیگر چیزی وجود ندارد که چشم ما بتواند روی آن تمرکز کند. هیچ چیزی در طراحی داخلی به اندازه نورپردازی نمی تواند بر زیبایی محیط تاثیر بگذارد. نورپردازی شاید ساده به نظر برسد ولی اینطور نیست.

نحوه دسترسی نور به اتاق ها در طراحی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش های رایج دسترسی نور به اتاق، نورهای مخفی می باشند. برای نورپردازی داخلی ساختمان بایستی به تمامی بخش های خانه به طور یکسان اهمیت داده شود. استانداردهای روشنایی برای آشپزخانه، سالن نشیمن، اتاق خواب و .. با یکدیگر متفاوت است. در واقع نورپردازی داخلی نه تنها بر روشنایی اتاق ها تاثیر می گذارد، بلکه می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد. با املاک داران همراه باشید تا روش های دسترسی نور به اتاق های ساختمان خود را بدانید.

 نورپردازی در طراحی داخلی

انواع روش های نورپردازی در طراحی داخلی

به طور کلی سه روش نورپردازی اصلی عمومی، کاری و محیطی وجود دارد. هر یک از روش های نورپردازی برای قسمت های مختلف خانه شما کاربرد دارد و حتی گاهی میتوان دو مدل را با هم ترکیب کرد. یک چراغ آویز با توجه به کاربرد مورد نظر را میتوان هم به عنوان نورپردازی کاری و هم نورپردازی عمومی در نظر گرفت. برای نورپردازی مناسب بهتر است از هر سه روش در فضای داخلی استفاده شود. در اینجا نگاهی دقیق تر به انواع روش های نورپردازی در اتاق ها می پردازیم:

نورپردازی عمومی

نورپردازی عمومی که به آن نورپردای محیطی نیز گفته می شود، یکی از منابع اصلی روشنایی اتاق است. هدف این نوع نورپردازی، تامین نور وسیع برای کل فضا می باشد. اما همچنان بر محیط و حس و حال آن تاثیر می گذارد و به همین دلیل از آن به عنوان روشنایی محیطی یاد می شود. اگر اتاقی دارای نور طبیعی فراوان باشد، اغلب می تواند منبع نورپردازی عمومی در طول روز به شمار رود. می توان از چراغ های توکار فرو رفته و لوسترهای زیبا برای این نوع نورپردازی بهره مند شد.

نور طبیعی و محیطی در روشن ساختن فضای داخلی ساختمان بسیار تاثیر گذار است. در صورتی که ساختمان دارای نورگیر شمالی باشد، نور ثابتی را در اتاق ها دریافت خواهید کرد. اما برای روشن ساختن خانه در صبح به نورگیر شرقی نیاز دارید. البته لازم است که موقعیت ملک و موانع اطراف آن را برای نورپردازی در نظر داشته باشید.

نورپردازی کاری

نورپردازی همانطور که از نامش پیداست، وظیفه تامین نور را بر عهده دارد. در واقع برای انجام کاری خاص، نور مناسب آن را تامین می کند. نورپردازی کاری نسبت به سایر روش های نور پردازی بیشتر روی یک محل خاص تمرکز دارد و می تواند از منابع مختلفی تامین شود. عملکرد نورپردازی کاری به این صورت است که یک منطقه خاص کاری را روشن می کند و به منظور افزایش بهره وری شما به اندازه کافی نور تولید می نماید.

با افزایش سن بینایی ما کمتر می شود. به همین دلیل نورپردازی در کاهش تابش نور و جلوگیری از خستگی چشم بسیار موثر است. برای کار هایی از جمله آشپزی، مطالعه، کار دستی، خیاطی، طراحی، نوشتن و سایر کارهای از این قبیل، نورپردازی کاری انجام می شود. این نوع نورپردازی که به نورپردازی وظیفه ای نیز معروف است، به بخش خاصی هدایت می گردد. در نتیجه باعث نمایان شدن بسیاری جزئیات برای عملکرد بهتر می شود.

در این روش نیز مانند نورپردازی عمومی، منبع نور می تواند چراغ های توکار فرو رفته یا چراغ های ردیفی باشد. اما بر خلاف نورپردازی محیطی، لامپ های کوچک تر با توجه به موقعیت شان، مقدار مناسبی از نور کار را فراهم می کنند. چراغ های رو میزی، چراغ مطالعه، چراغ زیر کانتر نمونه هایی از این نوع نورپردازی هستند. در واقع این نوع نورپردازی اشکال کم عمق تری از نور هستند که به افزایش بهره وری کار کمک می کند.

نورپردازی متمرکز

این سبک نورپردازی نسبت به دو روش دیگر بیشتر روی جنبه تزئینی و دکوراتیو تمرکز دارد. اما این بدان معنا نیست که در فضاهای کاری و عمومی به جنبه تزئینی نورپردازی اهمیت داده نمی شود. عملکرد اصلی نورپردازیمتمرکز بر خلاف نورپردازی عمومی، ایجاد یک نقطه کانونی برای اتاق است. در واقع به محیط بعد می بخشد و می تواند در کنار نورپردازی عمومی به کار آید. نورپردازی متمرکز برای جلب نمودن توجه به معماری منحصر به فرد، نمایش زیبایی آثار هنری، بهبود بافت یا رنگ دیوارها یا نشان دادن خود چراغ استفاده می شود.

نورپردازی متمرکز به فضا حس و حال درام می بخشد. هدف از این روش نورپردازی، جلب چشمان شما به سمت یک نقطه کانونی خاص است. اگر این نوع نورپردازی به خوبی انجام شود، توجه شما را به آن چیزی که مد نظر است جلب می کند. برای بدست آوردنِ ظاهری دلخواه و بهترین زاویه نور، شاید بهتر باشد چندین بار آزمون و خطا انجام شود. پس اگر می خواهید جذابیت بصری بخشی از خانه را افزایش دهید، این نوع نور پردازی باری شما بهترین انتخاب است.

نحوه دسترسی نور به اتاق ها

نورپردازی سالن پذیرایی و آشپزخانه

 سالن پذیریایی و آشپزخانه یکی از بخش هایی است که نیاز به نورپردازی کاری دارد. البته معمولا می توان با ترکیب متدهای مختلف به دید بهتری در این قسمت ها دست یافت. در ابتدا به چگونگی دسترسی نور به اتاق پذیرایی می پردازیم.

لوستر

لوسترها یک نمونه عالی از نورپردازی عمومی یا محیطی به شمار می روند. این نوع چراغ ها مثل چراغ های آویز از سقف آویزان می شوند. اما بر خلاف چراغ های آویز، نوری که از آن ساطع می شود رو به بالا است و از سمت سقف به پایین منعکس می گردد. چراغ های آویز و لوسترها از نظر عملکرد تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

اما به طور کلی لوسترها جنبه تزئینی بیشتری دارند و انواع لوستر برای طراحی داخلی اتاق وجود دارد. به طور مثال لوسترهای کریستالی که درخشش خود را از صدهای قطعه کریستالی برش خورده می گیرد. این نوع لوستر تنها یکی از انواع لوستر می باشد که در سایزها و طرح های متنوعی ارائه می شود. برا انتخاب لوستر با سایز مناسب باید تمامی ابعاد اتاق ها را در نظر بگیرید.

این نوع وسایل نورپردازی حتی قبل از اختراع لامپ و برق نیز وجود داشته و منبع نور آن ها شمع بوده است. لوسترها را می‌توان در هر اتاقی از سالن نشیمن گرفته تا غذاخوری و حمام استفاده کرد.

 نورپردازی در طراحی داخلی

چراغ های آویز

چراغ های آویز معمولا بهترین گزینه برای اتاق غذاخوری و آشپزخانه به شمار می روند. این وسایل نورپردازی میتوانند زیبایی اتاق ها را به طور شگفت انگیزی افزایش دهند. چراغ های آویز از سقف آویزان می شوند و نور رو به پایین ارائه می کنند. می توانید انواع مختلف چراغ های آویز در طرح و سایز متنوع را در بازار بیابید.

در واقع استفاده از چراغ آویز به قبل از استفاده از لوسترها باز می گردد. حدود ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد، یونانیان با گلدان های گلی پر از چربی حیوانی را آویزان می کردند و از روشنایی آن بهره مند می شدند. ولی با اینحال امروزه جایگزین خوبی برای لوسترهای سنتی به شمار می رود. امروزه می توانید با کمک این نوع چراغ ها از جمله چراغ های آویز سبک تیفانی، آویزهای درام سایه دار و .. به منازل خود سبک هنری ببخشید. این نوع چراغ را معمولا روی جزیره آشپزخانه، بالای میز غذاخوری، سالن نشیمن، ورودی اتاق، سالن های بزرگ، اتاق خواب و غیره نصب می کنند.

چراغ های زیر کابینت ها

نورپردازی زیر کابینت ها بسیار ساده است. این چراغ ها درست زیر کابینت ها نصب می شود. در واقع یک روش رایج برای نورپردازی آشپزخانه به شمار می رود، چرا که داخل کابینت ها بسیار تاریک هستند. آشپزخانه یک محیط کاری است که شما نیاز به دید کامل دارید. بنابراین در دسته نورپردازی کاری قرار می گیرد.

نورپردازی اتاق خواب

و اما در اتاق خواب چگونه باید نورپردازی شود؟ در اینجا به نحوه دسترسی نور در اتاق خواب می پردازیم:

چراغ های ردیفی

چراغ های ردیفی نیز معمولا از سقف آویزان می‌شوند که از چندین سر تشکیل شده‌است. استفاده اصلی از چراغ های ردیفی در نورپردازی متمرکز و نورپردازی کاری می باشد. اما با توجه به قدرت لامپ ها می توان از آن در نورپردازی عمومی نیز بهره مند شد.

 نورپردازی در طراحی داخلی

گاهی به منظور برجسته ساختن یک تابلوی نقاشی یا یک عکس از این نوع نورپردازی استفاده می شود. این نوع چراغ ها که معمولا جنبه تزئینی دارند را میتوان در فضاهای مختلف مثل سالن نشیمن، گالری نقاشی و یا راهرو ها نصب نمود. برای نشان دادن بخشی از دیوار یا برجسته ساختن یک اثر هنری بر روی دیوار، چراغ ردیفی را بکار ببرید.

نور مخفی

نورپردازی مخفی یا هوشمند یک نوع نورپردازی است که برای دسترسی نور به اتاق ها بسیار کاربرد دارد. شما می توانید با نورپردازی مخفی دالخ دیوارها یا داخل سقف اتاق، جلوه ای جذاب به فضا ببخشید. نرو مخفی از آنجایی که نور ملایمی دارد و فضای کمی اشغال می کند، گزینه مناسبی برای اتاق خواب به شمار می رود.

چراغ آباژور

چراغ های رو میزی و آباژورها را کافیست به پریز برق متصل کنید. در حقیقت این نوع چراغ نیازی به نصب ندارد و به سادگی قابل استفاده است. طرح ها و اندازه های متنوعی دارد و بهترین ویژگی آن، قابل حمل بودنش می باشد. اگر جایی که قرار دارد را مناسب نمی دانید، میتوان به سادگی آن را جابجا نمود. همین دسترسی و سازگاری این نوع چراغ های رومیزی، آن را به گزینه ای فوق العاده برای نور پردازی تبدیل می کند.

می توان با کمک آباژورها به خانه جلوه ای جذاب و نوستالژیک بخشید. مهم ترین بخشی که می توان از این نوع چراغ ها استفاده کرد، اتاق مطالعه و همچنین اتاق خواب است. اما از آنجایی که نور آباژورها ملایم است، گزینه مناسب تری برای اتاق خواب به شمار می رود.

چراغ دیواری

چراغ های دیواری که به آن دیوارکوب هم می‌گویند، نور رو به بالا و یا رو به پایین از خود ساطع می کنند. روشنایی این نوع چراغ ها نسبت انواع سقفی متمرکز تر است و در مقیاس کوچک تری ارائه می شود. بنابراین گزینه مناسبی برای نورپردازی کاری و همچنین نورپردازی متمرکز شناخته شده است. اما با توجه به قدرت نور میتوان از آن برای روشنایی محیطی هم استفاده کرد و فضایی آرامش بخش تر ایجاد نمود.

در واقع این نوع چراغ ها یکی از ارزان ترین و مدرن ترین روش های نورپردازی اتاق ها به شمار می رود. چراغ های دیواری در سبک ها و طرح های بسیار متنوعی در بازار موجود است و می توان بر اساس نیاز و عملکرد اتاق مورد نظر یکی از آن ها را سفارش داد و نصب کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های چاغ های دیواری این است که فضای زیادی را اشغال نمی کند و جلوه چذابی به اتاق می بخشد. از این رو می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب به شمار رود.

برای جلوگیری از تابش خیره کننده نور در این چراغ ها از لامپ هایی با وات پایین استفاده می شود. هر چند چراغ های دیواری مناسب دیوار طراحی شده‌اند ولی کارشناس نور پردازی منزل شما می‌تواند آن را جهت نصب روی سقف نیز استفاده نماید.

 نورپردازی در طراحی داخلی

چراغ ریسه ای

نورپردازی با چراغ های ریسه ای یکی از ارزان ترین و ساده ترین روش های نورپردازی به شمار می رود. شما می توانید با نصب نوارهای ریسه ای در سرتاسر اتاق جلوه ای رنگارنگ و جذاب به آن ببخشید. معمولا این نوع چاغ ها را در اتاق عروس  و برای تزئین استفاده می کنند و می تواند گزینه مناسبی برای افزودن جلوه ای جذاب به اتاق خواب باشد. امکان نصب این چراغ ها در هر جای اتاق وجود دارد.

نورپردازی سالن نشیمن

سالن نشیمن یکی از مکان های خانه است که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. از این رو باید نورپردازی آن مناسب با فعالیت های مختلف برای افراد خانواده باشد. در اینجا به نحوه دسترسی نور به سالن نشیمن می پردازیم:

نور طبیعی

یکی از بهترین روش های نورپردازی اتاق نشیمن استفاده از نور طبیعی است. در واقع طراحی خانه باید به گونه ای باشد که دارای نورگیر باشد و به میزان کافی نور خورشید به فضای داخل نشیمن بتابد. البته شب هنگام و در هوای ابری این اتاق دیگر از نور طبیعی برخوردار نیست و بهتر است که از روش های دیگر برای دسترسی به نور استفاده شود.

چراغ آویز یا لوسترها

لوسترهای کریستالی، شیشه ای و غیره در طرح ها و سایزهای مختلف در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با در نظر گرفتنِ شرایط خود یکی را تهیه و نصب نمایید. این نوع چراغ ها پر هزینه هستند و در صورت آسیب دیدن می تواند به شما خسارت بزند. انتخاب با شماست. میتوانید در صورت تمایل به ایجاد فضای لاکچری برای نشیمن از آن استفاده نمایید.

همانطور که پیش تر گفتیم چراغ های آویز معمولا گزینه مناسبی برای نورپردازی اتاق نشیمن، آشپزخانه و سالن های بزرگ هستند. اما از آنجایی که در سالن نشیمن کودکان ممکن است فعالیت داشته باشند، احتمال آسیب به آن زیاد است. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط می توانید یکی از گزینه های پیش رو را برای نورپردازی این بخش از خانه انتخاب کنید.

 نورپردازی در طراحی داخلی

چراغ دیوارکوب

چراغ دیوار کوب همانطور که از نامش پیداست روی دیوار نصب می شود. این نوع چراغ ها معمولا به منظور برجسته سازی بخشی از خانه استفاده می شود. بنابراین اگر قصد برجسته ساختن اثر هنری بر روی دیوار را دارید، از آن استفاده کنید. اما اگر برای اتاق نشیمن از این نوع لامپ استفاده کنید، باید با سایر چراغ ها و نورپردازی ها آن را ترکیب نمایید. تنها در این صورت فضایی جذاب و مناسب برای فعالیت های افراد خانواده خواهید داشت.

چراغ های معماری

این نوع لامپ ها معمولا در ساختار ساختمان ادغام می شوند. نور مخفی یا نور زیر سقف از جمله لامپ های معماری هستند که معمولا نور آن ها رو به سقف و یا قسمت های بالایی دیوار می باشد. این نوع چراغ ها میتواند ساختاری چوبی، شیشه ای یا فلزی داشته باشد و بالای پنجره یا دیوار نصب شود. چراغی که زیر طاق نصب می شود، نور محیطی رو به پایین فراهم می کند. این نوع نور پردازی معمولا به صورت غیر مستقیم است تا سایه ها را به حداقل برساند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم نورپردازی داخلی ساختمان می تواند میزان بهره وری را افزایش دهد. بنابراین آگاهی از چگونگی دسترسی به نور در اتاق های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در این مقاله به توضیح راه های دسترسی نور به اتاق ها پرداختیم تا بدانید برای هر یک از بخش های خانه چه نوع نورپردازی لازم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.