آرشیو آذر ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

خاک برداری ساختمان چیست؟ 

۶ بازديد
خاک برداری بخش مهمی از ساخت و ساز به شمار می رود و نقشی مهم در این صنعت ایفا می کند. در واقع حفاری تنها کندن یک چاله نیست و نیاز به برنامه ریزی و رعایت نکات ایمنی دارد. از این رو شرکت های حفاری نقش مهمی در موفقیت پروژه های ساختمانی دارند. فرایند خاک برداری شامل جابجایی و حذف سنگ و خاک از محل ساخت و ساز می شود. اجرای چنین پروژه هایی نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین مثل بیل مکانیکی، لودر، ماشین باری حمل خاک و سنگ و... دارد. جهت آشنایی بیشتر به amlakdaran mag در amlak daran مراجعه نمایید.

آیا اقاله قرارداد همان فسخ قرارداد است؟ 

۵ بازديد
اقاله قرارداد یکی از موضوعات مهمی است که داشتن دانش و آگاهی از چگونگی اجرای آن و نحوه فسخ، به گونه ای که با رضایت طرفین همراه باشد، اهمیت زیادی دارد. در صورت عدم رضایت یا هر گونه تخطی، فرآیند و مراحل پیچیده ای را باید سپری کرد که انجام آن به کمک مشاور حقوقی آسان خواهد بود. اقاله در لغت به معنای نادیده گرفتنِ امر یا موضوعی است. در اصطلاح به قراردادی می‌گویند که موضوع آن از بین رفتنِ قسمت یا تمامی عقد نخست با رضایت و توافق طرفین است. جهت آشنایی بیشتر به amlakdaran mag در amlak daran مراجعه نمایید.

چگونه می توانیم سن ساختمان را تعیین کنیم؟ 

۵ بازديد
در مواردی همچون خرید یا تعیین قیمت یک سازه، سن بنا یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار است. سن بنا بیان کننده اطلاعات مهمی در ارتباط با زمان ساخت و دوام آن به ما می دهد‌. در کل سن ساختمان به هنگام خرید سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که اگر قبل از خرید بنایی از سن آن اطلاع نداشته باشید، خسارت های زیادی را متحمل می شوید. در نتیجه دانستن سن سازه در معاملات ملکی تاثیر زیادی می گذارد. پس آگاهی از روش های تعیین سن ساختمان برای خریداران اهمیت بالایی دارد. جهت آشنایی با روش های تعیین سن بنا به amlakdaran mag در سایت املاک داران مراجعه نمایید.

آشنایی با قانون تملک آپارتمان ها 

۵ بازديد
قانون تملک آپارتمان ها یکی از قوانین مهم است که در راستای رعایت نظم در مجتمع های آپارتمانی و اداره ساختمان وجود دارد. این روزها آپارتمان نشینی به خاطر کمبود فضا در شهرها مورد توجه قرار گرفته است. همین امر باعث به وجود آمدن بایدها و نبایدهای مختلف شده که برخی از آن ها ریشه در عرف جامعه داشته یا به صورت قانون های مدون به کار گرفته شده است. قوانین و مقرارت حاکم بر آپارتمان ها از سال ۱۳۴۳ تصویب گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

معرفی محله خانه اصفهان

۲ بازديد

اگر می خواهید در اصفهان ساکن شوید، باید با محله های آن ها به خوبی آشنا شوید. پس از کسب اطلاعات در این زمینه، میتوانید محله ای متناسب با روحیات و کسب و کار خود برگزینید. همان طور که می دانید در اصفهان محله های پر طرفدار زیادی وجود دارد که خانه اصفهان یکی از آن هاست. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود ، ملکی مناسب در این منطقه اجاره کنید. با املاک داران همراه شوید تا با محله خانه اصفهان بیشتر آشنا شوید.

 

مفهوم آورده، سهم الشرکه و تقسیم در مشارکت در ساخت 

۴ بازديد
قرارداد مشارکت در ساخت، یکی از قراردادهای مهم در ساخت سازه است که در آن دو یا چند نفر با هم آورده و سهم الشرکه خود را مشخص می کنند. به موجب این قرارداد آن ها در ساخت این سازه با هم همکاری می کنند. در این قرارداد نحوه تقسیم آورده و سهم الشرکه مشخص می شود. این قراردادها برای خود مفاهیم کلیدی دارند که به موجب آن می توان متن قرارداد را به کلی تغییر داد. لذا شما باید در مورد آن ها به اطلاعات دقیقی برسید تا قرارداد مشارکت در ساخت خود را امضا کنید. برای آشنایی با جزئیات بیشتر به amakdaran mag در سایت amlakdaran.com مراجعه نمایید.

اختلاف قراردادهای مشارکت در ساخت 

۲ بازديد
مشارکت در ساخت و اختلافاتی که در این باره وجود دارد، جزو یکی از بحث برانگیزترین قراردادهای ملکی است. زیرا در ابتدا زمان عقد قرارداد تا وقتی که ملک ساخته می شود هر کدام از افراد باید تعهدات بسیاری را انجام دهند. در ضمن همگی این تعهدها باید به همراه ضمانت های اجرایی متناسب باشد که در قرارداد ذکر شده است. جهت آشنایی با اختلافات احتمالی در قرارداد مشارکت در ساخت به amlakdaran mag در سایت املاک داران مراجعه نمایید.

طریقه پاک کردن سیمان از روی شیشه!

۳ بازديد
درست است که هنگام انجام کار ساختمانی، به قدری خاک و کثیفی ایجاد می شود که همگان عمل نظافت آن را به پایان کار موکول می کنند. اما برخی از تمیزکاری ها اگر همان موقع به دادش برسیم، راحت تر انجام می پذیرد. یکی از این کارها نظافت شیشه است. در مرحله سیمان کاری ممکن است مقداری سیمان روی شیشه های خانه بریزد. آن وقت چه باید بکنیم؟ همان موقع سیمان را پاک کنیم بهتر است یا وقتی خشک شد باید به سراغش برویم؟ در مجله املاک داران همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات و راهکارهای تمیز کردن سیمان از روی شیشه را به شما آموزش دهیم.

آشنایی با ضمانت اجرایی قرارداد مشارکت در ساخت 

۲ بازديد
در هر گونه قراردادی که افراد قصد مشارکت در آن را دارند، ضمانت نامه ای بین طرفین اجرایی عقد می شود. این تضمین ممکن است انواع مختلفی مانند وجه نقد، ضمانت نامه بانکی، اوراق تجاری و غیره داشته باشد. در این تضمین طرفینی که در ساخت، مشارکت دارند موظف هستند به تمامی شرایط و قوانینی که در قرارداد ثبت شده است، پایبند باشند. در صورت هر گونه تخلف یا کوتاهی در اجرا موظف به جبران خسارت می شوند. در سایت املاک داران بخش mag همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه از رکود در بازار مسکن بگذریم؟

۵ بازديد

خدمات ساخت و ساز در کشور ما یکی از کلیدی ترین بخش های اقتصاد را تشکیل می دهند. بر اساس آمار، ساختمان سازی در ایران ۶.۱ درصد از کل تولید ناخالصی را تشکیل می دهد. همچنین چیزی در حدود ۷.۳ درصد از کل سهم اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است. در نتیجه می توان ساختمان سازی را به عنوان اولین گزینه تاثیرگذار در سیاست بازار در بخش خدمات الویت دار معرفی کرد.