آرشیو اسفند ماه 1400

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

رکود در بازار ساخت و ساز، تورم در بازار مسکن!

۳۳ بازديد

رکود در بازار ساخت و ساز، تورم در بازار مسکن! روند فعلی وضعیت مسکن خبر از رکود شدید در بخش خرید و فروش ملک و همچنین تولید مسکن می دهد. در واقع به دلیل رشد قیمت مصالح ساختمانی و نهاده های تولید، تورم در کمین بازار مسکن می باشد.

به گفته رئیس کمیسیون مشاوران املاک، کاهش ساخت و ساز مسکن منجر به تور در بازار مسکن شده است. این در حالی ست که ما سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم. با املاک داران همراه شوید تا درباره رکود در بازار ساخت و ساز بیشتر بدانید.

رکود بازار مسکن، سازندگان را به تغییر شغل مجبور کرد!

رکود بازار مسکن، سازندگان را به تغییر شغل مجبور کرد!

رسول جهانگیری اذعان داشت که میزان تقاضا با میزان ساخت و ساز مسکن هیچ تناسبی ندارد. این مسئله منجر به تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه ای شده و نیاز به پشتیبانی از صنتعت ساخت و ساز دارد. در غیر این صورت همچنان با رشد قیمت مسکن مواجه خواهیم بود و مردم قدرت خرید پیدا نخواهند کرد.

به گفته او، حتی با وجود کاهش قیمت طلا و ارز نیز نمیتوان به بهبود وضعیت مسکن امیدوار بود. چرا که این کاهش قیمت به دلیل کاهش تولید مسکن موقتی خواهد بود.

بنا به گفته های جهانگیری به دلیل عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار مسکن احتمال بهبود اوضاع دور از انتظار می باشد. چرا که به اندازه درخواست مردم برای مسکن؛ تولید صورت نمی گیرد و ملک ها با متراژ بالا خالی هستند.

از طرفی تعیین مالیات در طولانی مدت برای این خانه ها، صنعت مسکن را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا ساخت و ساز افزایش پیدا کند و با تقاضای مردم تناسب داشته باشد.

بر اساس اعداد و ارقام مربوط به جدید ترین گزارشات تحولات بازار ساخت و ساز، فعالیت های ساخت و ساز افت شدیدی پیدا کرده است.

این کاهش ساخت و ساز در بازار مسکن را هم در تهران و هم در سایر شهرها به طور همزمان شاهد بودیم. به گفته نایب رئیس انبوه سازان این کاهش ساخت و ساز میتواند تورم شدیدی در بازار مسکن به وجود آورد.

این رکود بازار مسکن برخی از سازندگان را مجبور به اقدام برای تغییر شغل کرده است. چرا که دیگر نمیتوانند مثل سابق از سودهای کلان بهره مند شوند. در حقیقت این سود ها امروزه بیشتر به سازمان های نظام مهندسی و شهرداری می رسد.

به گفته کارشناسان به دلیل افزایش تسهیلات مسکن، تورم پی در پی بوجود آمد. نرخ مصالح ساختمانی و سایر هزینه های ساخت و ساز روز به روز افزایش یافت و مشکلات زیادی برای سازندگان ایجاد کرد.

دلیل افزایش تسهیلات مسکن

با این وجود که صنعت مسکن میتواند محرکه اقتصادی موثری باشد، ولی به دلیل ادامه رکود بازار مسکن نمیتوان انتظار  وضعیت مناسبی در این بخش را داشت. در واقع با وجود شرایط فعلی میتوان گفت که رکود ساخت و ساز به سال هفتم وارد شده است.

از آنجایی که هزینه های ساخت و ساز مسکن از جمله قیمت مصالح و هزینه تولید افزایش قابل توجهی را در سال های اخیر تجربه کرده است، به نظر می رسد رکود بازار مسکن ادامه دار خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان، در صورتی که حضور متقاضیان در معاملات ملکی افزایش یاید، قیمت زمین توسط مسئولان کنترل شود و رشد قیمت مصالح متوقف شود، امکان بهبود شرایط وجود دارد.

در واقع میتوان امید داشت که سازندگان و سرمایه گذاران بار دیگر برای ساخت و ساز تشویق شوند. اما با توجه به شرایط موجود، احتمال چنین تغییرات مثبتی در سال جاری وجود ندارد.

به طور کلی بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره کل آمار ایران در رابطه با بازار مسکن، شاهد رکود در بازار ساخت و ساز هستیم. در واقع در فصل بهار سال 1400 نسبت به زمستان 1399 با کاهش 17.2 درصدی دریافت مجوز ساخت و ساز مواجه شدیم.

همچنین آمار مربوط به پایتخت نیز نشان می دهد که در فصل آغازین 1400، شمار ساخت و سازها نسبت به سال گذشته حدود 13.8 درصد کاهش داشته است.

دلایل رکود بازار مسکن

دلایل رکود بازار مسکن

یکی از مهم ترین دلایل رکود بازار مسکن افزایش نرخ مصالح ساختمانی می باشد که روز به روز با روند صعودی رشد قیمت آن روبرو هستیم. از طرف دیگر قیمت زمین نیز افزایش یافته و توان خرید متقاضیان را کاهش داده است.

همین مسائل باعث معیوب شدن چرخه اقتصاد و کاهش میزان ساخت و ساز شده اند. سازندگان ملک نیز از کاهش میزان سود خود با خبر شدند و همین مسئله مشکلات ساخت و ساز را دوچندان ساخت.

در واقع به دلیل کمیاب شدن و حتی نایاب شدن برخی مصالح ساختمانی و عدم توانایی برای تخمین زدن هزینه های احتمالی ساخت و ساز، پروژه های بسیاری لغو شد یا نیمه کاره ماند.

دلیل اصلی خروج سازنده های بزرگ از صنعت ساخت و ساز مسکن، کاهش 28 درصدی سود آنها نسبت به گذشته بود. نه تنها افراد تازه کار در این حرفه کنار کشیدند، بلکه بسیاری از سازندگان مشهور و درجه یک نیز مجبور به انصراف شدند.

این مشکلات منجر به آشفتگی بیش از پیش باعث رکود در ساخت و ساز و تورم در بازار مسکن شد.

همراه با فاکتورهایی مثل قیمت مصالح ساختمانی، هزینه زمین و قیمت فروش واحدهای ساخته شده، سیاست گذاری های غلط نیز به رکود بازار مسکن دامن زده است.

در حقیقت به دلیل عدم وضع مالیات سالانه بر املاک مسکونی، از میزان سرمایه گذاری در ساخت مسکن کاسته شده است. بنابراین بازار مسکن نیاز به اهرم مالیاتی مثل وضع مالیات سالانه بر املاک و بوجود آمدن هزینه برای سفته بازی و غیره دارد.

در این صورت بازار معاملات مسکن رونق می گیرد و تمامی سرمایه گذاری ها برای تولید مسکن استفاده خواهد شد.

رکود در بازار ساخت و ساز

جمع بندی

همانطور که گفتیم به دلیل روند کاهش ساخت و ساز، تورم در کمین بازار مسکن می باشد. چرا که هزینه های ساخت و ساز و مصالح ساختمانی سیر صعودی طی کرده و سازندگان را مجبور به تغییر شغل نموده است. در این مقاله به رکود بازار مسکن و شرایط آن اشاره کردیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند. این خدمات شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به بخش مجله املاک داران مراجعه نمایید.

وظایف مدیر ساختمان در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی شامل چه مواردی است؟

۲۹ بازديد

امروزه جوامع انسانی به دو چیز اصلی مانند قانون و مدیری نیاز دارند که بتوانند قوانین و شرایط ساختمان را به نحو صحیحی اجرا کنند. مجتمع های مسکونی می تواند از جمله جوامع انسانی باشد که هر مجتمع باید داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر مجتمع برای خود چند مدیر داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است که با اصطلاحاتی مثل مدیر ساختمان، تملک آپارتمان‌ ها و استملاک آپارتمان ها آشنا بود. پیشنهاد می کنیم برای اینکه بیشتر با مدیر یک ساختمان و وظایف آن آشنا شوید تا آخر مقاله همراه املاک داران باشید. در این نوشتار سعی کرده ایم تمام موارد مربوط به این موضوع را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پس این مطلب را از دست ندید.

مجمع عمومی چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مجمع عمومی چیست و چگونه می توان طبق مجمع عمومی برای یک ساختمان تصمیم گرفت؟ بهتر است بدانید که تمام صاحبان ساختمان درون هر واحد در این مجمع عضو هستند و می توانند رای صادر کنند.

البته این نکته فراموش نشود که مستأجران حق عضویت در مجمع عمومی را ندارند، زیرا عضو رسمی این مجمع نیستند ولی می توانند در جلسات حضور داشته باشند و پیشنهاد یا نظرات خود را مطرح کنند.

مجمع عمومی می تواند چندین مدیر را جهت هیئت مدیره ساختمان تشکیل دهد و وظایف این هیأت مدیره هیچ فرقی با مدیر یک ساختمان ندارد. ولی باید توجه کنید که اعضای هیئت مدیره باید فرد باشند تا در حین رأی‌ گیری دچار مشکل نشود.

مجمع عمومی

وظایف مجمع عمومی

اما شاید بپرسید مجمع عمومی چه وظیفه ای دارد؟ مجمع عمومی دارای وظایف و اختیاراتی هستند که در ادامه شرح خواهیم داد:

  • تعیین مدیر یا هیئت مدیره ساختمان و بررسی به کارکرد آنها
  • تایید و تغییر دادن قوانین ساختمان در طبق چهارچوب و کلیات قوانین کشور
  • تصمیم گرفتن درباره امورات ساختمان
  • تایید گزارش درآمد و همچنین هزینه های سالانه ساختمان
  • تصمیم گرفتن درباره پس انداز برای انجام امورات مرتبط به نگهداری و حفظ یا تعمیر ساختمان
  • واگذاری اختیارات به مدیر برای تشکیل قراردادهای ضروری
  • در نتیجه مجمع عمومی باید سالانه حداقل یکبار برگزار شود و این جلسات برعهده مدیر باشد. بنابراین در صورتیکه مدیر یک ساختمان یا صاحبان آنجا تقاضا داشته باشد می تواند جلسه فوق حرفه ای تشکیل دهند.

نکات مهم در جلسات مجمع عمومی

در این جلسات باید صاحبان یا نمایندگان حضور فیزیکی داشته باشند تا جلسه بتواند به صورت رسمی تر برگذار شود. در صورتی که تعداد افراد در جلسه به حد نصاب نرسند باید جلسه به ۱۵ روز بعد موکول شود.

اگر در جلسه دوم نیز این تعداد تکمیل نشود دوباره باید تا ۱۵ روز به تعویق بیندازند و در جلسه سوم اگر تعداد افراد به حد و اندازه تعیین شده رسید می توان آن را به رسمیت شناخت.

تمام تصمیمات در مجمع عمومی توسط مدیر یا هیئت مدیره ساختمان نگهداری می شود و این مصوبه فقط زمانی اعتبار دارد که دو سوم افراد در جلسه به آن رای دهند.

مدیر ساختمان کیست؟

تا اینجای مطلب شما را با مجمع عمومی آشنا کردیم و فهمیدید که مجمع عمومی یکی از عوامل مهم در هر ساختمان است. اما مدیر یک ساختمان چه کسی است؟ در واقع مدیر مسئول است که در مقابل اداره ساختمان و تصمیماتی که مجمع عمومی می گیرند مراقبت کند.

بهتر است بدانید که مدیر یک ساختمان سالانه با رای صاحبان ساختمان تعیین می شود. برای انتخاب یک نفر به عنوان مدیر باید صاحبان ساختمان یک نفر را انتخاب کنند. این انتخاب باید بین مالکان ساختمان به صورت چرخشی دست به دست شود تا در نهایت یک نفر منصوب شود.

فردی که برای مدیر یک ساختمان انتخاب می شود می تواند یک شخص حقیقی یا خارج از ساختمان باشد. در صورتی که بعد از انتخاب مدیر فرد انتخاب شده مریض شده یا فوت کند، باید یک جلسه فوری توسط مجمع عمومی تشکیل شود و مدیر جدیدی تعیین شود.

مدیر ساختمان

وظایف مدیر ساختمان چیست؟

مدیر یک ساختمان نیز مانند مجمع عمومی دارای یک سری وظایف و اختیارات است که در ادامه به صورت مفصل آنها را توضیح می دهیم.

حفاظت از اداره و همچنین اجرای تصمیمات مجمع عمومی

این گزینه می‌تواند یکی از اصلی ترین و جامع ترین وظیفه مدیر یک ساختمان باشد.در این حین مدیر یا هیئت مدیره وظیفه دارد که ساختمان را از هرگونه آسیب و خرابی یا مشکل محافظت کند و تمام امور جاری در آن را انجام دهد.

همانگونه که قبلاً نیز گفتیم مجمع عمومی ساختمان یکی از اصلی ترین نهاد قانونی درون ساختمان است که مدیر هیئت مدیره باید حتماً از آن پیروی کنند، البته این مورد زمانی صدق می کند که قانون تعیین شده توسط مجمع عمومی با دیگر قوانین کشور یکی باشد. در غیر این صورت هیئت مدیره و مدیران نباید از آن پیروی کنند.

وظایف مدیر ساختمان چیست؟

عدم واگذاری مدیریت به افراد دیگر

از دیگر وظایف مدیران این است که نمی‌ توانند مدیریت را به شخص دیگری واگذار کند‌ زیرا وقتی یک شخص برای مدیریت انتخاب می شود همان ابتدا در صورتی که نتواند این مسئولیت را به درستی انجام دهد باید استعفا دهد تا فرد دیگری جایگزین آن شود.

البته به صورت استثنا می توان این کار را به دیگری واگذار کرد و نباید برای مدت طولانی این کار را انجام دهد. به عنوان مثال گاهی اوقات مدیر نمی تواند چند روزی وظایف خود را در ساختمان انجام دهد و آن را در اختیار یکی از ساکنین قرار می‌ دهد که این امر به صورت کوتاه مدت اصلاً مشکلی ندارد.

انتخاب شارژ هر واحد

مدیران ساختمان وظیفه دارند که شارژ را انتخاب کنند و از صاحبان آپارتمان دریافت کنند. این شارژ شامل شارژ ثابت، شارژ طبق نفرات و متراژ، شارژ ثابت و متراژ، شارژ ثابت و نفرات است. البته فراموش نشود مدیران مشخص می‌کنند که کدام یک از آنها محاسبه شود.

بررسی اعتراضات ساکنین در ساختمان

هر یک از ساکنان می توانند هرگونه اعتراضی که داشته باشد با مدیر آن ساختمان در میان بگذارند و مدیر وظیفه دارد که آن شکایت را بررسی کند.

به عنوان مثال اگر طبق قانون افراد از یک یا چند واحد استفاده کنند و چه نکنند، باید حتماً شارژ بپردازند. شاید ساکنین آن واحد اعتراض کنند که چرا وقتی از آب و برق و گاز استفاده نمی کنند باید شهریه بپردازند، به همین خاطر مدیر باید طبق قانون این مشکل را بررسی کند و در صورت نیاز تنها شارژ خدمات عمومی ساختمان را از وی اخذ کند.

بیمه کردن ساختمان در مقابل آتش سوزی

یکی از موارد مهم در یک ساختمان که مدیر باید به آن توجه کند و آن را جزء وظایف اصلی خود قرار دارد بیمه کردن ساختمان در مقابل آتش سوزی است. زیرا ممکن است هر لحظه آتش سوزی رخ دهد و در صورتی که ساختمان بیمه نباشد باید خسارات جبران‌ ناپذیری را پرداخت کند. بنابراین جبران خسارات بر عهده مدیر یا هیئت مدیره است.

بررسی و بازرسی وکالت نامه نماینده مالکین

مدیران موظف هستند که قبل از شروع جلسه در مورد مجمع عمومی وکالت نامه معتبر تحقیق کرده و معتبر بودن آن را تصویب کنند.

مراقبت و نگهداری از صورت جلسات مجمع عمومی

همانگونه که از قبل نیز گفتیم تمام این تصمیمات باید صورت جلسه شود و توسط مدیر یا هیئت مدیره نگهداری شود و در نتیجه به امضای تمام ساکنین و حاضرین در ساختمان برسد. فراموش نکنید که این صورت جلسات اسناد مهمی هستند که مدیران باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنند.

مدیر آپارتمان چه وظایفی دارد؟

اطلاع رسانی تصمیمات مجمع عمومی

به طور یقین یک هفته از قبل برای ساکنین ساختمان دعوت نامه ارسال می شود که در این جلسه حضور پیدا کنند. در صورتی که نتوانند به این جلسه بروند مدیر یا هیأت مدیره وظیفه دارند که تمام موارد مربوطه را به اطلاع ساکنین برسانند. بنابراین مدیر وظیفه دارد تمام موارد گفته شده در جلسه را حداکثر تا ۱۰ روز به اطلاع ساکنین ساختمان برساند.

انتقال اظهارنامه به مالکین بدهکار

در صورتی که مالکین یک ساختمان حق شارژ خود را پرداخت نکنند مدیر وظیفه دارد که به وسیله اظهارنامه به اطلاع آنها برساند که اقدام به پرداخت بدهی کند. همچنین مالکین باید تذکرات مدیر ساختمان را جدی بگیرند و از توهین به مدیر ساختمان جلوگیری کنند.

البته این نکته را فراموش نکنید که نمی‌توان این اطلاع رسانی را به صورت آگهی و تابلوی اعلانات اعلام کرد، زیرا پیگرد قانونی دارد و ممکن است مدیریت آن ساختمان جریمه شود.

بنابراین بهتر است که اظهارنامه روی فرم های مخصوصی که از طریق قوه قضاییه دریافت شده در سه نسخه تنظیم و امضا کنند و سپس مبلغ بدهکاری را توسط مامور به اطلاع مالک برسانند.

انتقال اظهارنامه به مالکین

دادن گواهی تسویه حساب هزینه های ساختمان

برای این کار بهتر است که دفتر اسناد رسمی هنگام تنظیم انواع سند مانند سند انتقال، اجاره، رهن، صلح، هبه و غیره هزینه های ساختمان را پرداخت کنند. این گواهی باید حتماً توسط مدیر یا مدیران به مرحله تصویب و امضا رسید باشد.

خدمات ندادن به مالکین بدهکار

در صورتی که یک فرد از ساختمان بدهکار شود زمان دارد تا ۱۰ روز سهم بدهی خود را پرداخت کنند. در صورتی که بدهی خود را پرداخت نکند مدیر وظیفه دارد تمام خدمات آن واحد را قطع کند، به عنوان مثال شوفاژ، برق، آب، گاز و غیره را قطع کرده تا ساکنین آپارتمان مجبور شوند بدهی خود را پرداخت کنند.

البته این نکته را نیز توجه داشته باشید که مدیر یک ساختمان نمی تواند قبل از ابلاغیه خدمات آن واحد را قطع کند، در صورتی که این کار را انجام دهد مالک ساختمان می تواند به این قضیه اعتراض کند.

مهمترین وظایف مدیر ساختمان

تقاضای اجرائیه برای دریافت خواسته ها

در صورتی که مدیر یک ساختمان به فرد بدهکار هشدار دهد که بدهی خود را پرداخت کند ولی فردی بدهکار این کار را انجام ندهد مدیر می تواند یک صدور اجرائیه درخواست دهد. بدین وسیله دفتر اسناد رسمی اجرایی را صادر کرده و با توجه به بدهی وی اموالش را از او می گیرد.

طرح دعوی برای دریافت مطالبات

مدیر علاوه بر تقاضای اجراییه به وسیله طرح دعوی نیز می تواند با توجه به دریافت مطالبات ساختمان از مالکین بدهکار در دادگاه اقدام کند.

طرح دعوی برای دریافت

ساخت مجموعه بعد از تایید مجمع عمومی

در صورتی که مجمع عمومی ساختمان بازسازی شود، مدیر یا هیئت مدیره وظیفه دارند که فرایند بازسازی را انجام دهند.

تقاضای تخلیه واحدهایی که در بازسازی اقدام به همکاری نمی کنند

هرچند که پروسه بازسازی بعد از تاییدیه مجمع عمومی آغاز می شود ولی بازم امکان دارد که بسیاری از مالکین به این کار رضایت نداشته باشد. بنابراین امکان دارد که بازسازی ملک با توجه به عدم تخلیه مالک این صورت نگیرد، در این صورت مدیر موظف است که یک دستور تخلیه ساختمان از دادگاه درخواست کند. البته این نکته را فراموش نکنید که دیگر مالکین باید قبل از تخلیه مسکن مناسب را تامین کرده باشد.

تقاضا از طریق وزارت مسکن جهت تعیین کارشناس

امکان دارد که بسیاری از افراد ساکن در ساختمان اعتراض کنند که عمر مفید ساختمان به اتمام رسیده و به دلیل فرسودگی احتمال خطر برای مال و جان افراد وجود دارد و به همین دلیل درخواست تقاضای تجدید بنا داشته باشند.

ولی با این حساب ممکن است بعضی از افراد نیز مخالف باشند. به همین خاطر مدیر یک ساختمان موظف است که از طریق اداره مسکن و شهرسازی درخواست کارشناس رسمی کند که این مورد را بررسی نمایند.

تقاضا از طریق وزارت مسکن

کلام پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همانگونه که در این مطلب نیز اشاره کردید مدیر یک ساختمان دارای وظایفی است که باید این مسئولیت را تمام و کمال در ساختمان انجام دهد. خوشحال میشم این مقاله را به دوستان خود اشتراک گذاشته و نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، تهاتر، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، سرمایه گذاری، معامله پایا پای و غیره می شوند.

آشنایی با معروفترین غذاهای سنتی اصفهان

۲۹ بازديد

غذاهای سنتی اصفهان کدامند؟ ایران یکی از کامل ترین منو غذایی در دنیا است. هر شهر در ایران، آشپزی مختص به خود را دارد. این غذاها منشا جغرافیایی، محلی و سنتی دارند. بنابراین هر منطقه و شهر ایران با غذاهای محلی خود معروف است.

اصفهان یکی از جذاب ترین شهرهای ایران است که به آن نصف جهان می گویند. در واقع اصفهان نه تنها دارای جاذبه های تاریخی می باشد، بلکه منبع غذاهای سنتی پر طرفدار برای شهروندان و مسافران است. با املاک داران همراه شوید تا غذاهای سنتی اصفهان را بشناسید.

غذاهای سنتی اصفهان

غذای های اصفهانی ها بسیار لذیذ و دلجسب می باشد. تا جایی که توریست های داخلی و خارجی را مجذوب خود نموده است. اگر به تازگی برای سکونت به اصفهان آمده اید، بد نیست در رابطه با غذاهای محلی آن نیز اطلاعات خود را افزایش دهید. در اینجا به معرفی لذیذ غذاهای سنتی اصفهان می پردازیم.

1.بریانی

بریانی یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی است که متعلق به شهر اصفهان می باشد.. غیر ممکن است عطر و بوی بریونی اصفهان به مشام شما برسد ولی آن را امتحان نکنید! این غذا از سفیدی جگر و گوشت گوسفند، ادویه، زعفران، پیاز، دارچین و فلفل تهیه می شود.

در واقع برای طبخ بریانی از ماهیتابه ای با سایز و شکل خاص استفاده می شود ولی هر کسی میتواند با یک ماهیتابه معمولی نیز آن را آماده سازد.

برای تزیین بریانی معمولا از مغزیجات، دارچین و کنجد استفاده می کنند. بریانی معمولا با نان سنگک تازه و سبزیجات معطر سرو می شود. البته همراه با آن یک ظرف آب گوشت و تکه های نان نیز آماده می شود. رستوران های متعددی در اصفهان این غذای لذیذ را سرو می کنند که از معروف ترین آن ها میتوان به بریانی شاد و بریانی اعظم اشاره کرد.

غذاهای سنتی اصفهان

2.خورشت ماست

برخی این غذا را با دسرهای دیگر مثل شله زرد اشتباه می گیرند. ولی اینطور نیست! خورشت ماست یک غذای سنتی ایرانی است که اصالتا به اصفهان تعلق دارد.

با اینکه این غذا با نام خورشت ماست شناخته می شود، ولی معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذا از ترکیب شکر، گلاب، ماست، پیاز، زرده تخم مرغ، زردچوبه و گوشت گردن گوسفند له شده تهیه می شود.

ابتدا گوشت پخته و میکس می شود و سپس به آن ماست، شکر و زعفران اضافه می گردد. در واقع این ترکیب را قبل از افزودن گردو، خلال پسته یا بادام کاملا می پزند.

پس از آماده شدن، غذا را سرد می کنند و با زرشک سرو می نمایند. در گذشته، خورشت ماست به عنوان غذای اصلی در جشن های بزرگی که توسط پادشاهان برگزار می شد، سرو می شد.

خورشت ماست از غذاهای سنتی اصفهان

2.کله جوش

کله جوش یک غذای ساده و مغزی در اصفهان است. برای تهیه این غذا از کشک، نعنا خشک، پیاز، گردو، نمک و فلفل و سایر ادویه جات استفاده می شود.

کله جوش اصفهانی

3.قیمه ریزه نخودچی

یکی دیگر از غذاهای لذیذ سنتی اصفهان، قیمه ریزه می باشد. رنگ و لعاب این خورش محلی اشتهای شما را باز می کند. این غذا که با نام قرمزه نخودچی نیز شناخته می شود، طعم فوق العاده دلچسبی دارد. برای طبخ قیمه ریزه از گوشت، آرد نخودچی، پیاز سرخ شده، نعنا خشک و ادویه جات استفاده می شود.

سپس آنها را میکس می کنند و به شکل توپ های کوچک در می آورند. سپس آن را داخل آب گوجه در حال پخت قرار می دهند. این غذا را میتوان با نان یا برنج سرو کرد.

قیمه ریزه نخودچی اصفهانی

4.حلیم بادمجان

حلیم بادمجان یک غذای محلی خوشمزه در اصفهان است که معمولا در هتل ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. هر چند در سایر شهرهای ایران نیز طبخ می گردد ولی این غذا متعلق به شهر اصفهان است.

در واقع اصفهانی با روش خاص خود آن را به گونه ای فوق العاده لذیذ می پزند.  حلیم بادمجون اصفهان از گوشت، نعنا خشک، بادمجان، لوبیا سفید، کشک یا آب پنیر و ادویه مخصوص درست می شود.

حلیم بادمجان، غذای ناب اصفهانی

5. اشکنه

اشکنه یکی از مغذی ترین غذاهای سنتی اصفهان می باشد که روش پخت آن بسیار ساده است. این غذا بیشتر در آب و هوای سرد طبخ و سرو می گردد. به این ترتیب که ابتدا پیاز و نمک وادویه را با رب گوجه تفت می دهید.

سپس سیب زمینی خرد شده و آب را به آن اضافه می کنید. در نهایت چند تخم مرغ به آن اضافه می کنید. اشکنه معمولا با نان تازه و سبزیجات سرو می شود.

اشکنه اصفهانی

5.تاس کباب

تاس کباب یک غذاهای سنتی اصفهان می باشد که برای افراد گیاه خوار نیز گزینه مناسبی است. این غذا در دیگر شهرهای ایران نیز طبخ می شود. از ترکیبات آن میتوان به گوشت گوسفند، هویج، به، سیب زمینی و ادویه جات اشاره کرد.

کباب با این محتویات پخته می شود و رب گوجه به مواد اضافه می شود. این غذا نیز هم با برنج و هم با نان سرو می شود.

طرز تهیه تاس کباب

6.شوربا

شوروا یا شوربا یک سوپ ایرانی است که با انواع سبزیجات و برنج پخته می شود. این غذای کاملا طبیعی در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان طبخ می شود.

7.نخود آب

نخود آب یکی دیگر از غذاهای محلی اصفهان است که اصالت این شهر تاریخی را به رخ می کشد. اصفهانی ها معمولا اجازه می دهند نخود یک شبانه روز خیس بخورد و سپس آن را طبخ می کنند. نخود را با پیاز و رب تفت می دهند و به آن آب اضافه می کنند تا جا بیفتد. برخی به آن سیب زمینی نیز اضافه می کنند.

طرز تهیه غذاهای محلی اصفهان

8.یخنی لوبیا

این غذای اصفهانی که شباهت زیادی به دیزی دارد، از گوشت گوسفندی، لوبیا، پیاز، برنج و ادویه جات تهیه می شود. زمانی که این مواد کاملا پخته شده آن را می کوبند و سرو می کنند. معمولا در کنار این غذا ترشی لیته و سبزیجات میل می شود.

9.کوکو قندی

کوکو قندی قدمت بسیار طولانی در شهر اصفهان دارد. در گذشته این غذا معمولا از غذاهای اصلی مردم بود و زیاد استفاده می شد. البته همچنان برخی از اصفهانی های اصیل این غذا را طبخ و میل می کنند.

از ترکیبات آن میتوان به سیب زمینی، تخم مرغ، زعفران، شکر، گلاب و .. اشاره کرد. همانطور که از نامش پیداست، طعم شرینی دارد. پس اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، حتما این غذا را امتحان کنید.

10.کاچی هفت دخترون

کاچی نیز از غذاهای سنتی اصفهان به شمار می رود که بسیار لذیذ است. این غذا که از ارد گندم و گلاب تهیه می شود، روش طبخ بسیار ساده ای دارد. در رابطه با این غذای کامل و پر طرفدار در اصفهان یک افسانه وجود دارد.

در واقع مردم اصفهان در گذشته این کاچی را به عنوان نذری و برای رفع حاجت طبخ می کردند. همانطور که بر اساس افسانه ها، دخترک فقیر برای موافقت نامادری اش در ازدواج با پسر شاه این کاچی را پخت و به ارزویش رسید!

کاچی هفت دخترون اصفهان

11.اوماج

اوماج یکی دیگر از غذاهای محلی اصفهان است که بیشتر جنبه درمانی دارد. در واقع میتواند با تقویت سیستم ایمنی به شما کمک کند سلامتی خود را باز یابید. این غذا از آب، چغندر، سرکه، نمک و ارد تهیه می شود. البته در اوماج کدو به جای چغندر از کدو سفید در آن استفاده می کنند.

طرز تهیه اوماج چغندر اصفهان

12.به پلو

به پلو نیز یکی از مقوی ترین غذاهای محلی اصفهان به شمار می رود که در تمامی رستوران های این شهر میتوانید آن را سفارش دهید. این غذای مقوی از به، گوشت، آلو، زعفران و ادویه جات تهیه می شود.

برای طبخ این غذا، ابتدا به را ورقه ورقه نموده و تفت می دهند. سپس گوشت و پیاز و آلوی پخته شده را به آن اضافه می کنند. در آخر مواد را به صورت لایه لایه داخل برنج قرار می دهند.

به پلو اصفهانی

13.شله بریون زیره

شله بریون یکی دیگر از لذیذترین غذاهای اصفهان است. در طبخ این غذا از گوشت گوسفند، برنج و زیره استفاده می شود. ابتدا گوشت را با ادویه و پیاز و برنج مخلوط می کنند. سپس آن را با زیر می پزند و در آخر میکس می کنند. هنگامی که به شکل حلیم در بیاید، اماده سرو است.

طرز تهیه شله بریون زیره

14.آش سماق

انواع آش در شهر اصفهان طبخ می شود که یکی از معروف ترین آنها آش سماق است. این آش ترکیبی از سماق، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و برنج می باشد که در اکثر رستورانهای اصفهان می توانید آن را سفارش دهید.

انواع آش محلی اصفهان

15.یخمه ترش

یخمه ترش نیز از جذاب ترین غذاهای محلی اصفهان به شمار می رود. اگر از بومی های اصفهان سراغ یک غذای سنتی درجه یک را بگیرید، قطعا یخمه ترش را به شما معرفی خواهند کرد.

از آنجایی که داخل این غذا میوه های خوشمزه ای مثل آلو و زردآلو استفاده می شود، بسیار خوشمزه و دلچسب است. در حقیقت ترکیبات یخمه ترش عبارتند از آلو، زردآلو، گوشت، برنج، شکر! این غذا با نان سنگک تازه سرو می شود و توصیه می شود آن را تست کنید.

یخمه ترش اصفهانی

جمع بندی

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی ایران می باشد که بر علاوه بر جاذبه های باستانی، غذاهای محلی بی نظیری نیز دارد. از آنجایی که دام و طیور در این شهر زیاد است، اکثر غذاها با گوشت طبخ می شود. اما غذاهای گیاهی زیادی مثل آش های متنوع نیز در اصفهان تهیه می شود.

در این مقاله به معرفی 15 تا از معروف ترین غذاهای سنتی اصفهان پرداختیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

آنچه درباره مالیات بر اجاره خانه باید بدانید!

۳۴ بازديد

آنچه درباره مالیات بر اجاره خانه باید بدانید! مالیات بر درآمد یکی از روش هایی ست که خزانه دولت را از آن طریق تامین می کنند. در واقع در بخش های مختلف از مردم مالیات گرفته می شود و به عنوان منبع درآمد دولت مورد استفاده قرار می گیرد.

این درآمد ها برای ارائه خدمات عمومی استفاده می شود. مالیات بر اجاره املاک یکی از انواع مالیات به شمار می رود که برای املاک مسکونی، تجاری و اداری در نظر گرفته می شود.

مدیریت املاک می تواند برای صاحبان املاک بسیار پر سود باشد. در این صنعت با چالش هایی مثل مصاحبه با مستاجران بالقوه، مدیریت مستاجران فعلی و حفظ کیفیت ملک روبرو هستید.

آیا نحوه محاسبه مالیات بر اجاره ملک را می دانید؟ اگر شما صاحبخانه ای هستید که از این طریق درآمد اجاره ای دارید، باید درباره مالیات بر اجاره خانه بیشتر بدانید. تنها در این صورت میتوانید از بروز ضرر و زیان جلوگیری کنید. پس با املاک داران همراه باشید.

آیا نحوه محاسبه مالیات بر اجاره ملک را می دانید؟

مالیات بر اجاره خانه

به طور کلی دو نوع مالیات مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. مالیات بر اجاره خانه نیز یکی از انواع مالیات های مستقیم به شمار می رود. در صنعت املاک معمولا مالیات های مختلفی برای امور مختلف در نظر گرفته می شود.

از مالیات بر فروش ملک گرفته تا، مالیات بر مستغلات خالی از سکنه، مالیات بر ساخت و ساز یا نقل و انتقال ملک!

افراد باید مالیات درآمد خود حاصل از اجاره ملک را بپردازند. در غیر این صورت ممکن است جریمه شوند. این نوع مالیات بر عهده فرد اجاره دهنده ملک یا همان موجر است. نکته دیگری که درباره مالیات بر اجاره املاک باید بدانید، این است که هیچ تفاوتی بین نوع کاربری ملک وجود ندارد.

در واقع هر املاک و مستغلاتی اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره باید مالیات بر درآمد حاصل از اجاره را بپردازند. تنها تفاوت در پرداخت مالیات را مبلغ نهایی اجاره آن ملک تعیین می کند.

مالیات اجاره چگونه محاسبه می شود؟

مالیات بر اجاره مغازه

پرداخت مالیات بر در آمد برای املاک تجاری و مغازه ها بر عهده موجر یا مالک می باشد. در واقع شخصی که مغازه را اجاره کرده، وظیفه پرداخت هیچ گونه مالیات بر اجاره ملک را ندارد.

مستاجر فقط باید مالیات مرتبط با حرفه خود را پرداخت کند. میزان مالیات بر اجاره مغازه را نیز مبلغ نهایی اجاره تعیین می کند. هر چه اجاره بها بیشتر باشد، درصد بیشتری برای مالیات در نظر گرفته می شود.

نرخ مالیات بر اجاره املاک و مستغلات

موجر به عنوان فردی که درآمد حاصل از اجاره ملک را کسب می کند، موظف به پرداخت مالیات بر در آمد نیز می باشد. همانطور که می دانید مالیات بر در امد برای هر نوع درآمدی تعیین می شود. از آنجایی که اجاره دادن خانه نیز یک نوع روش کسب درآمد محسوب می شود، میتوان برای آن مالیاتی در نظر گرفت.

نرخ مالیات بر اجاره ملک بر اساس قانون مالیات های مستقیم تعیین شده و افراد موظف هستند طبق آن مالیات بپردازند. اگر مبلغ اجاره تا 50 میلیون تومان باشد، 15 درصد از آن را باید مالیات بدهند.

در صورتی که این مبلغ بین 50 تا 100 میلیون باشد، 20 درصد و برای اجاره های بیش تر از 100 میلیون، 25 درصد از مبلغ را باید به عنوان مالیات در خزانه دولت واریز می شود.

شرایط معافیت از مالیات بر درآمد اجاره ملک

نحوه محاسبه مالیات بر اجاره ملک

مالیات بر اجاره ملک دو نوع دارد: اجاره دست اول و اجاره دست دوم. یکی مالیاتی که اجاره دهنده همان مالک است و دیگری مالیاتی که برای اجاره دهنده به عنوان مستاجر در نظر گرفته می شود.

در نوع اول حدود 25 درصد از مبلغ را به جز هزینه ها و استهلاک ها به عنوان مالیات دریافت می شود. اما در نوع دوم تنها تفاوت بین اجاره بهای دریافتی و پرداختی دریافت می گردد.

از آنجایی که اجاره دادن ملک میتواند یک راه درآمد به شمار رود، در قانون برای آن مالیاتی در نظر گرفته شده است. همانطور که گفتیم این یکی از روش های مالیات مستقیم است و بر اساس قانون، در آمد حاصل از کل اجاره مال، چه نقدی و چه غیر نقدی را پس از کسر 25% از هزینه های مالک نسبت به مورد اجاره، شامل مالیات می شود.

بنابراین موجر موظف است برای 75 درصد از درآمد ناشی از اجاره خانه، مالیات پرداخت کند. در مواردی که موجر، مالک نباشد، مالیات برای تفاوت بین مبلغ پرداختی و دریافتی وی محاسبه می شود.

چگونه مالیات بر اجاره ملک در سال 1400 محاسبه می شود؟ در ادامه به طور مختصر به توضیح نحوه محاسبه مالیات اجاره می پردازیم:

  1. ابتدا اجاره بهای سالیانه محاسبه می شود. در واقع مبلغ اجاره ماهیانه در عدد 12 (12 ماه) ضرب می شود. اگر مستاجر مبلغی را به عنوان رهن یا پول پیش رداخت کرده باشد، 18 درصد از آن با اجاره بها جمع می شود.
  2. همانطور که می دانید به 75 درصد از درآمد حاصل از اجاره ملک، مالیات تعلق می گیرد. پس عدد بدست آمده را در 75 ضرب می کنیم. عدد بدست آمده را درآمد سالیانه مشمول مالیات می گویند.
محاسبه مالیات بر اجاره

چه کسانی از پرداخت مالیات بر اجاره ملک معاف هستند؟

باید بدانید که به طور کلی برخی از املاک با ویژگی های خاص از پرداخت مالیات معاف هستند. به طور مثال املاکی که محل سکونت افراد تحت تکفل و یا بستگان مالک باشند.

البته در صورتی که مالک از بستگان خود اجاره دریافت کند، برای او مالیات در نظر گرفته می شود. همچنین خانه های سازمانی که تحت مالکیت اشخاص حقوقی هستن، شامل معافیت مالیات می شوند.

در حوزه مالیات بر اجاره املاک یک سری تبصره ها وجود دارد و کسانی که از معافیت مالیاتی برخوردارند مشخص می شوند.

معافیت معمولا بر اساس متراژ و درآمد افراد در نظر گرفته و نهایی می گردد. در اینجا این روش های معافیت از مالیات بر اجاره خانه را شرح می دهیم:

مالیات بر اساس متراژ ملک

طبق قانون مالیات های مستقیم، اگر مجتمع مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری باشد و با رعایت الگوی مصرف مسکن ساخته شده باشد، مالک به طور 100% از مالیات بر اجاره خانه معاف می شود.

چنانچه این مورد رعایت نشود باید مالیات پرداخت شود. ولی همچنان راه های فرار از مالیات برای افرادی که متراژ ملک آنها کمتر از حد تعیین شده باشد، وجود دارد. در صورتی که واحد مسکونی در تهران زیر 150 متر مربع زیربنای مفید و در شهرهای دیگر زیر 200 متر مربع زیربنای مفید داشته باشد، از مالیات بر اجاره ملک معاف خواهند بود.

مالیات بر اساس درآمد

یکی دیگر از راه های معافیت از مالیات اجاره خانه، درآمد است. در واقع اگر تنها منبع درآمد فرد، اجاره ملک خود باشد، از پرداخت مالیات معاف می شود. اما چنانچه میزان اجاره بها بیش از حد متعارف باشد، مالک موظف است مالیات مربوط به مازاد اجاره بها را پرداخت نماید.

چه کسانی از پرداخت مالیات بر اجاره ملک معاف هستند؟

جمع بندی

همانطور که گفتیم از آنجایی که اجاره ملک یک روش کسب درآمد برای بسیاری از افراد جامعه می باشد، باید مالیات مربوط به این درآمد پرداخت شود. مالیات برای اجاره تمامی املاک از جمله تجاری، مسکونی، اداری و غیره وجود دارد و مالک موظف به پرداخت آن است.

همچنین یک سری معافیت هایی برای مالیات بر اجاره خانه وجود دارد که در این مقاله به طور کامل برای شما شرح دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟

۲۷ بازديد

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟ کسب و کار مشاور املاک یک شغل پر درآمد و پولساز می باشد که امروزه افراد زیادی را به سمت خود جذب نموده است. برخی از مشاوران املاک نیز با افزایش تجربه خود در آژانس های بزرگ، تصمیم به توسعه کسب و کار خود می گیرند.

در چنین شرایطی شما به عنوان یک مشاور املاک باید بدانید که تاسیس آژانس تنها به اجاره یک ملک تجاری ختم نمی شود. در واقع شما باید تمامی مراحل قانونی را طی کنید تا بتوانید آینده کاری خود را تضمین نمایید.

در ادامه با املاک داران همراه شوید تا بدانید چگونه می توانید کسب و کار خود را به عنوان مشاور املاک توسعه ببخشید.

چگونه آژانس املاک راه اندازی کنیم؟

راه اندازی آژانس املاک

در صورتی که تصمیم به راه اندازی آژانس املاک در شهر خود دارید، باید تمامی جوانب را بسنجید. مطمئن شوید که کسب و کار مشاوران املاک در شهر شما با رونق خوبی روبرو باشد. در برخی شهرهای کوچک، خبری از خرید و فروش مسکن نیست و امکان موفقیت شما در این صنعت چندان بالا نیست.

اما به طور مثال در شهرهای شمالی کشور، خرید و فروش ملک سیر صعودی دارد و فرصت خوبی برای راه اندازی بنگاه معاملات ملکی به شمار می رود. در ادامه به مراحل راه اندازی آژانس املاک اشاره می کنیم:

1.انتخاب مکان برای تاسیس آژانس املاک

همانطور که می دانید متراژ ملک انتخابی شما برای راه اندازی بنگاه املاک بسیار اهمیت دارد. چرا که کارشناسان اتحادیه به املاک کمتر از 12 متر مربع، مجوز کسب ارائه نمی کنند. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که دسترسی عموم به آن آسان باشد و به خیابان های اصلی شهر منتهی شود.

مطمئن شوید که محل مورد نظر شما اشباع نشده باشد و آژانس های املاک معدودی در آن مشغول به کار باشند. همچنین باید به طور کامل نسبت به محل انتخابی برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک شناخت داشته باشید.

برای راه اندازی دفتر مشاوره املاک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

2.هویت بصری آژانس املاک

لازم است بدانید که دیگر روش های قدیمی برای طراحی دکور بنگاه معاملات ملکی جوابگو نیست. نباید تصور کنید با چند میز و صندلی و یک دفترچه تقویم میتوان آژانس املاک راه اندازی کرد. در واقع شما باید به دکوراسیون آژانس، رنگ های مورد استفاده در کارت ویزیت، طرح لوگوی برند خود توجه کنید.

اگر برای برند سازی هزینه کنید، میتوانید روی آینده کاری خود حساب باز کنید. سعی کنید لوگویی طراحی کنید که دارای مفهوم باشد و ذهن مخاطب را درگیر کند. حتی باید رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون و یا لباس فرم کارمندان را با هدف و برند خود تطبیق دهید.

این یکی از راه های متمایز ساختن خود از سایر رقبا می باشد.

مراحل راه اندازی کسب و کار مشاوران املاک

3.اخذ پروانه تخصصی آژانس املاک

شما برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک، باید قبل از هر کاری به دنبال دریافت پروانه تخصصی آژانس املاک خود باشید. در واقع برای اخذ پروانه تخصصی باید به اتحادیه مشاوران املاک شهر خود مراجعه نموده و مدارک لازم را تهیه کنید.

باید نسخه اصل و همچنین کپی مدارک اعم از سند مالکیت و بنچاق تاریخ دار از دفترخانه برای مالک، اجاره نامه برای صاحبان سر قفلی، مبایعه نامه و کد رهگیری و هولوگرام 5 ساله با تاییدیه کد پستی، مدارک شناسایی شخصی، رضایت نامه شرکا با مدارک شناسایی آنها، رضایت نامه محضری موجر، استعلام از نیروی انتظامی جهت اثبات عدم سوء پیشینه، استعلام شهرداری و مدارک مباشرت را ارائه نمایید.

4.اخذ پروانه کسب

شما برای آغاز به کار به عنوان مشاور املاک نیاز دارید که تمامی مراحل قانونی را پشت سر بگذارید. به همین دلیل در همان ابتدای کار به دنبال دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنفی باشید. با داشتن مجوز کسب به شما اجازه فعالیت در زمینه کاری خود داده می شود.

تنها در این صورت میتوانید از مزایای اتحادیه بهره مند شوید و اختلافات احتمالی در آینده را حل و فصل نمایید. بنابراین با در دست داشتن مدارکی اعم از سند، بنچاق، مبایعه نامه و اجاره نامه صاحب پرونده، مدارک شناسایی متقاضی، مدارک شناسایی شرکا، مدارک تحصیلی صاحب پرونده، کارت پایان خدمت یا معافیت صاحب پرونده به سامانه اتحادیه برای ثبت نام پروانه کسب مراجعه کنید.

اخذ پروانه کسب

5.بازاریابی

در حرفه مشاور املاک لازم است که تبلیغات صورت گیرد تا مردم با برند شما آشنا شوند. سعی کنید حتی برای انتخاب نام و تابلو سر در مغازه خود زمان کافی بگذارید و نامی مفهومی انتخاب کنید.

رنگ های استفاده شده در تابلو مغازه میتواند شما را در ذهن مخاطب ماندگار سازد. کارت ویزیت و طراحی لوگو را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

لوگو باید به گونه ای معنی دار طراحی شود که مخاطب هر بار با دیدن آن به یاد شما و حرفه مشاور املاک بیفتد. حتی انتخاب شماره موبایلی که در کارت ویزیت استفاده می کنید، میتواند در برندسازی شما موثر باشد.  بازاریابی به روش های سنتی به تنهایی پاسخگو نخواهد بود و لازم است که روش های مدرن تبلیغاتی را نیز به کار ببندید.

در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و با مخاطبان در ارتباط باشید. همچنین لازم است سایت مشاور املاک راه اندازی کنید و برند سازی خود را در دنیای مجازی نیز توسعه بدهید.

راه اندازی کسب و کار مشاوران املاک

جمع بندی

همانطور که گفتیم شما برای راه اندازی کسب و کار مشاور املاک نمیتوانید به چند میز و صندلی اکتفا کنید. در حقیقت لازم است که در کنار توجه به هویت بصری از جمله طراحی کارت ویزیت، لوگوی هدفمند، دکوراسیون آژانس به مراحل قانونی اهمیت دهید. در واقع با داشتن پروانه کسب میتوانید به اعتبار خود نزد مشتری بیافزایید.

اما اینجا تازه شروع کار شماست و لازم است صبور باشید و تجربه کسب کنید. هیچ مشاور املاک موفقی در طی مدت کوتاهی به اعتبار نرسیده است. در این مقاله به مراحل راه اندازی آژانس املاک و چگونگی توسعه کسب و کار مشاوران املاک اشاره کردیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

۳۲ بازديد

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟ بازاریابی رابطه ای یک استراتژی است که توسط صاحبان کسب و کار برای تقویت رابطه بین کسب و کار و مشتریان به کار می رود. در واقع شما با این ترفند بین کسب و کار خود و مشتریان به جلب اعتماد، رضایت و وفاداری می پردازید و سپس نیازهای آنها را بررسی و رفع می کنید.

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک نیز بخش مهمی از کسب و کار به شمار می رود و باعث افزایش فروش و گسترش فرصت های تجاری خواهد شد. با املاک داران همراه باشید تا به جواب سوالات خود درباره بازاریابی رابطه ای و کاربرد آن در مشاور املاک برسید!

بازاریابی رابطه مند چیست؟

بازاریابی رابطه ای چیست و چه کاربردی در مشاور املاک دارد؟

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک به معنای حفظ مشتری در ارتباط با شما است. در واقع شما باید به گونه ای با مشتری برخورد کنید و به او خدمات برسانید که تمامی فعالیت های ملکی خود در آینده را به شما واگذار نماید. بنابراین به مجموعه فعالیت هایی که برای تشویق مشتری به ایجاد رابطه بلند مدت با بنگاه معاملات ملکی شما انجام می شود، بازاریابی رابطه ای می گویند.

درک واقعی مشتریان و استفاده از آن به نفع خود، ابزار مفیدی در رشد کسب و کار مشاور املاک می باشد. در ادامه به کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک اشاره می کنیم:

1.به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسید.

شما به عنوان یک مشاور املاک برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان را بشناسید و درک کنید. باید بدانید چه چیزی برای آنها اهمیت دارد و برای حرفه آنها مفید است. علایق و نیازهای آنها را بدانید و سپس اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهید که این نیازها را براورده سازد. برای این که به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، باید خدمات خود را با نیازهای تک تک آنها هماهنگ سازید.

اگر از یک رویکرد تعمیم یافته برای دسترسی به مخاطبان استفاده کنید، ممکن است هیچ گاه به هدف نهایی خود نرسید. به طور مثال اگر لزام است که به یک سری از مشتریان جوان خود پیام ارسال کنید، بهتر است به جای متن ساده قدیمی از ترکیب تصاویر گرافیکی استفاده کنید.

در این صورت میتوانید توجه تعداد زیادی از آنها را به خود جلب کنید. ولی استفاده از یک متن ساده با فونت معمولی معمولا نادیده گرفته خواهید شد. هنگامی که مشتریان بفهمند که نیازهای آنها درک شده و مورد توجه قرار گرفته شده، به احتمال زیاد به مشتری وفادار شما تبدیل خواهند شد.

اهمیت بازاریابی رابطه مند چیست؟

2.می توانید خود را با انتظارات مشتریان تطبیق دهید.

یکی از اهداف بازاریابی رابطه ای این است که بدانید چگونه می توانید مشتریان خود را بسیار راضی نگه دارید. هرگز اجازه ندهید مشتری ناراضی از معامله با شما باشد.

بسیاری از مشتریان در صورتی که از شما نا امید شوند، به آژانس های املاک دیگر پناه خواهند برد. همیشه به گونه ای به آنها خدمات بدهید که بخواهند بار دیگر نزد شما باز گردند. پس از تکمیل معامله با مشتری، کار انجام شده را ارزیابی کنید:

  • آیا آنها از خدمات آژانس شما راضی بودند؟
  • آیا شکایت هایی از مشاوران املاک مجموعه شما داشتند؟
  • اگر به جای مشتری بودید، دوباره این مجموعه را انتخاب می کردید؟
بازاریابی رابطه ای در مشاوره املاک چیست؟

3. به شما کمک می کند با مشتری در ارتباط باشید.

نباید تصور کنید که مشتری بنگاه معاملات ملکی شما، حتی زمانی که با او در تماس نیستید به یاد شماست! با وجود هزاران دغدغه ذهنی دیگر، شاید شما آخرین چیزی باشید که به ذهن او خطور می کند. مگر این که به طور دائم با او در تماس باشید.

شما با بهبود رابطه خود با مشتری، میتوانید فرصت های شغلی بیشتری برای خود ایجاد کنید. چگونه؟ همیشه وجود خود را به آنها یاداوری کنید:

  • برای مشتری ایمیل بفرستید.
  • از خبرنامه استفاده کنید.
  • بخواهید شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند.
  • دلیل انتخاب دوباره خود را به آنها گوشزد نمایید. چرا باید شما را دوباره انتخاب کنند؟
تاثیرات بازاریابی در کسب و کار مشاوره املاک

4.به شما کمک می کند تا برندسازی کنید.

در ارتباط با مشتری املاک باید برندی ایجاد کنید که به راحتی آنها را به یاد شما بیاندازد! ویژگی هایی که برند شما باید بداشته باشد را از یک متخصص در این زمینه پرس و جو کنید. سعی کنید درطراحی لوگو، رنگ های برند و دکوراسیون محل کار خود اهمیت دهید. رنگ های کاربردی میتواند مشتری را به جای جذب کردن از شما دور کند.

بنابراین روانشناسی رنگ ها را دست کم نگیرید. جملاتی که در کارت ویزیت و تراکت های تبلیغاتی آژانس املاک خود استفاده می کنید نیز میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

باید سعی کنید از عبارت مختصری استفاده کنید که منحصر به فرد بودن شما را نشان دهد. با این ویژگی های میتوانید خود را از رقبا متمایز سازید. در طراحی برند خود به این موارد توجه کنید:

  • آژانس شما چه تفاوتی با سایر بنگاه های معاملات ملکی دارد؟
  • میزان اعتبار شما در بین مشتریان چقدر است؟
  • آیا مشتری از عقد قرارداد در بنگاه شما راضی و مفتخر است؟
  • چرا مشتری باید دوباره به بنگاه ملکی شما باز گردد؟
بازاریابی رابطه ای و بازاریابی کلاسیک

جمع بندی

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک میتواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. سعی کنید از روش های سنتی فاصله بگیرید و خود را به تکنیک های مدرن مجهز سازید. در واقع امروزه با افزایش تعداد مشاوران املاک دیگر نمیتواند به روش های قدیمی بسنده کرد.

برای متمایز ساختن خود از سایر مشاوران املاک باید چهره ای متفاوت و متخصص در زمینه کاری خود  نشان دهید. در این مقاله به توضیح بازاریابی رابطه ای پرداختیم و کاربرد آن در حرفه املاک را شرح دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک

۳۰ بازديد

شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک چیست؟ فروش املاک و مستغلات به دلیل انعطاف پذیری، استقلال و البته درآمد شغل بسیار جذابی است. در واقع هیچ محدودیتی برای درآمدی که یک مشاور املاک می تواند بدست آورد، وجود ندارد.

بنابراین ممکن است شما هم در فکر دایر ساختن یک مرکز مشاور املاک در شهر خود باشید. همانطور که می دانید در ایران برای جواز کسب مشاغل مختلف باید هفت خان رستم را طی کنید.

ولی تعداد آژانس های املاک در اطراف ما هر روز در حال افزایش است! آیا راه اندازی یک بنگاه معاملات ملکی کار ساده ای است؟ مراحل اخذ جواز کسب مشاور املاک در ایران به چه صورتی می باشد؟ اولین قدم برای راه اندازی آژانس ملکی چیست؟ با املاک داران همراه باشید تا به تمامی سوالات شما درباره جواز کسب مشاور املاک پاسخ دهیم.

اهمیت جواز کسب مشاور املاک

آیا می دانید چرا باید برای اخذ جواز کسب مشاور املاک اقدام کنید؟ البته که نداشتن جواز کسب غیر قانونی می باشد ولی بسیاری از مشاغل بدون داشتن مجوز شروع به کار می کنند. در واقع افراد تنها زمانی به دنبال جواز کسب می روند که قانون آنها را مجبور کند. حرفه مشاور املاک نیز از این قائده مستثنی نیست.

چرا که درآمد بنگاه های ملکی توسط اتحادیه صنف مشاوران املاک تخمین زده و تعیین می شود. بنابراین در صورتی که زیر مجموعه صنف مشاوران املاک نباشید، نمیتوانید درآمدی مطابق با تعرفه ها داشته باشید. از آنجایی که مشاور املاک یک شغل پر درآمد محسوب می شود، منطقی ترین کار این است که طبق قانون عمل کنید.

بنابراین یکی از اولین اقدامات شما برای تاسیس یک آژانس املاک، باید اخذ مجوز کسب باشد. این جواز باید روی دیوار آژانس شما نصب گردد تا بتوانید اعتبار خود به مشتری ثابت کنید و اعتماد مشتری را جلب نمایید. شما با داشتن چنین مجوزی، به عنوان زیر مجموعه اتحادیه صنف معاملات املاک، میتوانید به راحتی اختلافات احتمالی را حل و فصل نمایید.

جواز کسب مشاور املاک و مستغلات

مراحل دریافت مجوز کسب مشاور املاک

در صورتی که می خواهید کسب و کار جدیدی راه بیاندازید، باید مراحل قانونی آن را طی کنید. در این صورت نه تنها در طور کار خود با مشکلی مواجه نخواهید شد، بلکه میتوانید از مزایای داشتن مجوز نیز استفاده کنید.

در حرفه مشاور املاک نیز به همین ترتیب است و باید جواز کسب را دریافت کنید و روی دیوار محل کار خود نصب نمایید. ابتدا باید درخواست خود را ارائه کنید. سپس مدارک لازم را آماده کرده و مرحله بازرسی را پشت سر بگذارید.

در نهایت باید منتظر صدور جواز باشید. در اینجا مراحل دریافت مجوز کسب مشاور املاک را برای شما شرح خواهیم داد:

  1. در اولین مرحله باید به صورت حضوری و یا آنلاین به اتحادیه مشاور املاک مراجعه نمایید. کافیست به سامانه ایران اصناف بروید و درخواست کسب پروانه را ثبت کنید.
  2. ده روز پس از ثبت درخواست، کارشناسان به بررسی صلاحیت شما می پردازند و درخواست شما را رد یا تایید می کنند. در صورتی که درخواست شما تایید شود، اجازه ارسال مدارک به شما داده می شود.
  3. مدارک لازم برای اخذ جواز کسب مشاور املاک که باید آماده کنید، شامل کپی مدرک تحصیلی، شناسنامه، کپی کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، کپی کارت ملی، کپی سند مالکیت صنفی، فیش حق عضویت در اتحادیه املاک، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد، گواهی صلاحیت فنی، کارت سلامت از وزارت بهداشت، گواهی گذراندن جلسات آموزشی می شود.
  4. در صورتی که مدارک شما توسط کارشناسان اتحادیه تایید شود، به محل کار شما بازرسانی فرستاده می شود. در نهایت هیئت مدیره اتحادیه تصمیم به صدور یا عدم صدور مجوز کسب می گیرند. در صورتی که مجوز صادر شود، باید سالانه آن را تمدید کنید.
جواز کسب مشاور املاک و مستغلات

برای اخذ جواز کسب مشاور املاک به کجا مراجعه کنیم؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت، نهادی است که جواز کسب برای مشاغل مختلف صادر می کند. در واقع اتحادیه اصناف زیر نظر این وزارت به ارائه مجوز کسب در زمینه های مختلف می پردازند.

بنابراین در صورتی که می خواهید یک دفتر مشاور املاک راه اندازی کنید، ابتدا باید به اتحادیه املاک در شهر خود مراجعه نمایید. در واقع می توانید به وبسایت اتحادیه مشاور املاک شهر خود بروید و برای راه اندازی کسب و کار و دریافت مجوز ثبت نام کنید.

چگونه نظر بازرسان اتحادیه را جلب کنیم؟

شما باید قبل از حضور یافتن بازرسان در محل کار خود، مطمئن شوید که صلاحیت شما را تایید خواهند کرد. چگونه می توان نظر بازرسانی که اتحادیه می فرستد را جلب نمود؟؟ کافیست از قبل در رابطه با معیارهای انتخاب اتحادیه برای صدور جواز کسب تحقیق کنید و از ویژگی های یک مشاور املاک خوب مطلع باشید. در اینجا به ویژگی های مشاور املاک مورد تایید بازرسان اشاره می کنیم:

  1. اگر می خواهید در نظر بازرس یک واحد صنفی معتبر به حساب بیایید، باید مساحت ملک تجاری شما حداقل 50 متر باشد.
  2. بهتر است دوره های مدیریت املاک و دوره های آموزشی مورد نیاز برای مشاوران املاک را گذرانده باشید. همچنین تجربه و سابقه کاری میتواند در تایید شدن شما توسط کارشناسان تاثیر گذار است.
  3. بازاریابی مدرن را همراه با روش های سنتی به کار ببندید. همچنین از تجهیزات کامپیوتری مناسب در محل کار خود استفاده کنید و به روز باشید.
  4. برای دریافت گواهی سلامت اقدام کنید و تمامی استانداردهای بهداشتی را مد نظر قرار دهید.
  5. دکوراسیون محیط کار خود را به گونه ای طراحی و تنظیم کنید که با عرف همخوانی داشته باشد.
شرایط اخذ جواز کسب مشاور املاک

جمع بندی

همانطور که گفتیم اتحادیه املاک برای درآمد و کسب و کار شما قوانین وضع می کند. از طرف دیگر یک مرجع رسیدگی به شکایات مشتریان می باشد. بنابراین اخذ جواز کسب مشاور املاک برای آینده کاری شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

در واقع شما با چنین مجوزی میتوانید اعتبار خود را افزایش دهید و اعتماد مشتریان را نیز جلب کنید. در این مقاله به سوالات شما در رابطه با جواز کسب مشاور املاک پاسخ دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه املاک و مستغلات ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند. با مراجعه به صفحه اصلی سایت می توانید اقدام به استفاده از این خدمات نمایید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

۳۲ بازديد

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟ به عنوان یک مشاور املاک، ممکن است مشتریانی که با آنها کار می کنید درگیر مشاجره می شوند. هرچند به دلایل متعدد مثل نوسان قیمت ملک در بازار چنین اختلافاتی طبیعی است.

گاهی مشاور املاک با میانجیگری میتواند به اختلاف بین مشتریان پایان دهد. اما در برخی موارد اختلافات شدیدی بین دو طرف قرارداد و یا بین مشاور املاک و یکی از مشتریان رخ می دهد.

در چنین شرایطی بهترین راهکار مراجعه به شورای حل اختلاف اتحادیه املاک است. با املاک داران همراه شوید تا بدانید چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونه به عنوان مشاور املاک اختلاف بین مشتریان را حل کنیم؟

چگونگی حل اختلاف بین مشتریان

هیجان در هنگام عقد قرارداد های ملکی می تواند بالا باشد و چگونگی حل اختلاف مشتریان نیاز به تبحر خاصی دارد. آیا برخی مشتریان با بحث و جدال شما را نگران می کنند؟ آیا خود را در بین مشتریان آزار دهنده، منفی و یا متکبر می بینید که از کار کردن با آنها نا امید هستید؟

گاهی ممکن است مالک از کاهش قیمت ملک عصبی باشد. یا در برخی موارد خریدار از روند مذاکره ناراضی هستند. برخی دیگر به دلیل ناتوانی مالی خود شما را سرزنش می کنند! در بازار ملک، خریداران و فروشندگان زیادی احتمالا از معامله ناراضی هستند و شما را داور قرار می دهند.

در صورتی که مهارت کافی برای خاتمه دادن به بحث و جدال ها داشته باشید، کار به شورای حل اختلاف ملک نخواهد رسید. در این مقاله به ترفندهایی برای حل اختلاف مشتری می پردازیم:

1.گوش دهید و همدردی کنید.

گوش دادن به نگرانی های طرفین قرارداد، یک مهارت بسیار مهم در حل اختلاف مشتری به شمار می رود. از آنجایی که بحث و جدل بخشی از شغل مشاور املاک است، از قطع کردن سخن طرف ناراضی و دفاع کردن از خود امتناع کنید.

چگونه اختلافات بین مشتریان را حل کنیم؟

در عوض، بهتر است مسائلی که برای مشتری مهم است را مطرح کنید و با او همدردی نمایید. بعد از شنیدن صحبت های مشتری، هر آنچه گفته را تکرار کنید تا مطمئن شود که مشکل او را درک نموده اید.

سپس به بیان دیدگاه خود بپردازد و جنبه دیگر مسئله را برای او روشن سازید. به طور مثال زمانی که مستاجر از چکه کردن شیر آب گله مند است، شما به عنوان مشاور املاک در صورت عدم درک مشکل باعث بالا گرفتن بحث خواهید شد.

بنابراین هر زمان که مشکلی بین مشتریان بوجود آمد، از قبل زمانی برای حل اختلاف تعیین کنید. با هر یک از طرفین به طور جداگانه صحبت کنید و به نتیجه برسید. سپس آنها رو در روی هم قرار دهید و مسئله را حل کنید. مطمئن شوید که به خوبی از عهده مدیریت چنین جلسه ای بر خواهید آمد.

حل اختلاف بین مشتریان

2.میانجیگری کنید، حقایق را ثبت کنید و در میان بگذارید.

بسیاری از اختلافات ملکی از آنجا شروع می شود که یکی از طرفین تصور می کند طرف دیگر به او بدهکار است. شما به عنوان شخص ثالث، موظف هستید به حل اختلاف بین آنها بپردازید.

سعی کنید حقایق را ثبت کنید و برای هر یک از طرفین شرح دهید. نقش شما به عنوان یک میانجی این است که به مشتریان کمک کنید تا آرامش خود را حفظ کنند. سپس برای دستیابی به راه حلی دوستانه سازش نمایند.

یکی از مسائلی که ممکن است کار به شورای حل اختلاف ملک بکشد، ادعای دریافت وثیقه است. مشاور املاک باید اسناد مرتبط با وضعیت ملک را به خوبی نگهداری کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

همچنین مهم است که گزارش کاملی از وضعیت ملک به هنگام ورود مستاجر فراهم سازید. در واقع تنظیم صحیح قرارداد توسط مشاوران املاک میتواند مانع ایجاد چنین اختلافی در آینده شد. باید قبل از بستن قرارداد مسائلی نظیر هویت طرفین، وضعیت ملک، شرح مسائل حقوقی را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای مشاوران املاک جهت حل اختلاف بین مشتری ها

3.به مشکل حمله کنید، نه به شخص!

طبیعتا یک سری مشکلات ممکن است عصبانیت مستاجر، مالک و یا هر دو را برافروزد. شما به عنوان یک مشاور املاک گاها با این افراد ناراضی مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی باید محترمانه و با مهارت کامل به برطرف کردن مشکل طرف ناراضی بپردازید.

باید بدانید در صورت عدم رعایت حقوق هر یک از طرفین قرارداد، ممکن است از شما در شورای حل اختلاف املاک شکایت شود. کافیست حقوق مالک و مستاجر را در نظر بگیرید و بی طرف باشید.  اگر قصد مدیریت صحیح و حل اختلاف مشتری را دارید، باید هدف شما مشکل باشد نه شخص!

گاهی در یک مشاجره سنگین، حالت تدافعی گرفتن و رساندن منظور به کمک توهین و اتهام کار راحتی است.

اما چنین کاری فقط باعث تشدید مشکلات می شود. از حمله یا اظهار نظر شخصی خودداری کنید و به جای آن به گوش دادن و همدردی با طرف ناراضی بپردازید. سپس نوبت شما خواهد رسید تا صحبت کنید و فرصتی برای حل سریع تر مشکل پیدا کنید.

4.ارتباط به موقع و موثر ایجاد کنید.

اگر مسائل برای مدتی حل نشده باقی بماند و یا طرفین تصور کنند که با آنها ارتباط موثری برقرار نشده، ممکن است مشکل به راحتی تشدید شود. مطمئن شوید مستاجر و مالک چه روش ارتباطی را ترجیح می دهند. برخی افراد با تماس تلفونی و برخی ارتباط از طریق ایمیل راحت تر هستند. گاهی مسائل جدی و فوری هستند و باید روش حضوری را انتخاب کنید.

نحوه حل اختلاف مشتری چگونه است و نقش شورای حل اختلاف اتحادیه املاک چیست؟

5.خصومت ها را فراموش کنید.

هر شغلی مشکلات خودش را دارد. ارتباط با افراد یک مهارت مهم است، چرا که همیشه آرام ماندن در شرایط خاص ساده نیست. فراموش کردن خشم و عصبانیت مشتری و سر و سامان دادن به اوضاع کار دشواری است.

شما باید مشکل از چالش های دیگری که با آن در همان زمان روبرو هستید، تفکیک کنید. آن را حل کنید و سپس ادامه دهید. اجازه ندهید موارد منفی در رابطه با آن مشکل، پس از حل ذهن شما را آزرده کند. آن مشکل و خصومتی که ایجاد شد را در یک جعبه بگذارید و همان جا رها کنید.

سخن نهایی

اینها چندین مهارت ساده می باشند که شما را در مسیر حل اختلاف مشتری یاری می کنند. شما به عنوان یک مشاور املاک باید فنون مذاکره و چگونگی حل اختلاف بین مالک و مستاجر را بدانید.

یادتان باشد که مراجعه به شورای حل اختلاف املاک باید آخرین تیر شما باشد. سعی کنید با مشاوره حقوقی صحیح و منصفانه، رضایت طرفین قرارداد را جلب کنید و جلسه را تحت کنترل خود در آورید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه خرید و فروش املاک به شما عزیزان ارائه می کند که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان غیره می شوند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۳۰ بازديد

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ مشاور املاک از جمله شغل های پر درآمد است ولی به علت رقابت در آن لازم است از تبلیغات مفید و جذاب استفاده کنید. بخش موثر تبلیغات در اجرا کردن آن است.

اگر از مطالب مفید برای تبلیغات خود بکار ببرید، مشتریان نیز از شما برای مشاوره خود کمک می گیرند.

کار مشاور املاکی این روزها توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده و در کوچه و خیابان ها می توان دفاتری با نام مشاوره املاک مشاهده کرد. ولی در این میان کدام مشاوره برنده است؟ کدام مشتری های بیشتری جذب خواهد کرد؟

معمولا فردی که بتواند به درستی کار تبلیغات خود را پیش ببرد در آخر مشتری های زیادی را به خود جذب می کند. ما در ادامه این مطالب درباره متن آگهی مشاور املاک توضیح داده ایم که شما بتوانید تبلیغاتی مفید ارائه دهید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نمونه متن تبلیغات مشاوره املاک

اصلی ترین علت ها را در همان ابتدای مقاله توضیح دادیم، علت اول به دلیل همگانی بودن شغل مشاوره املاک است و با رقابت در بازار پر رقیب معمولا لازم است برای جذب مشتری، فروشنده یا خریدار تلاش زیادی کرد که اصلی ترین کار تبلیغات صحیح و تضمینی است.

ولی علت دیگری که ما را به طرف تبلیغات در مشاوره املاک می کشاند این است که احتمال دارد خدماتی اضافه صورت گیرد یا کاری اجرا کنیم که دیگر مشاوران املاک از انجام دادن آن مخالفت می کنند یا اینکه کلا انجام نمی دهند.

ما به وسیله تبلیغات صحیح می توانیم فعالیت های خود را به اطلاع عموم برسانیم و به اینگونه آن ها را تشویق کنیم که برای خرید یا فروش املاک خود به ما سر بزنند.

متن تبلیغات مشاوره املاک

چگونه آگهی املاک بنویسیم؟

حال بهتر است در رابطه با ویژگی های تبلیغات صحبت کنیم. متن تبلیغات مشاوره ها باید چگونه باشد تا مشتری را به خود جذب کند؟ یک تبلیغ مناسب لازم است چه خصوصیاتی داشته باشد؟ در تبلیغات املاک از چه کلمات و جملاتی بکار ببریم؟ در اینجا ما به کلیه این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

انتخاب صحیح عنوان

بطور کلی برای مشاوره های املاک از شیوه های تبلیغاتی مثل کارت ویزیت، اعلامیه تبلیغاتی، روزنامه ها، مجلات استفاده می شود. باید عنوانی درست انتخاب کرده و آن را به صورت بزرگ روی کارت ویزیت یا غیره چاپ کنید تا مشتری همین که آن را ببیند بفهمد توضیحات درباره چه خدماتی است.

طولانی نبودن متن تبلیغ

به یاد داشته باشید که مشتری شما به جز تبلیغ شما روزانه شاید صدها تبلیغ دیگر را هم ببیند، همین طور او نمی تواند برای همه تبلیغات وقت زیادی بگذارد و تمام تبلیغات طولانی را بخواند. در این میان تبلیغی برنده است که در جملاتی کوتاه و به صورت مختصر و مفید همه خصوصیات را بدون اینکه مشتری خسته شود توضیح داده باشد.

اگر مطلبی برای تبلیغ دفتر مشاوره خود در نظر دارید که بیشتر از سه یا چهار خط است توصیه ما به شما این است که آن را خلاصه کنید و شانس بیشتری برای خوانده شدن توسط مشتری ها داشته باشید.

ولی در تبلیغات ملک و املاک لازم به توضیحات زیادی ندارید، زیرا بیشتر مشتریان به کار شما شناخت کافی را دارند. تنها لازم است به صورت تیتروار و با کلمات تحریک کننده فعالیت تان را منتشر کنید که مشتری بیشتری را جلب کنید.

هرآنچه باید درباره آگهی املاک بدانید

علت انتخاب

به چه علت باید شما انتخاب مشتری باشید؟ علت اطمینان مشتری نسبت به شما چیست؟ اینها از جمله پرسش هایی است که در تعیین متن خود لازم است به آنها توجه کنید. پیش از انتخاب متن خود برای تبلیغ به کلیه این پرسش ها پاسخ عاقلانه و صحیح دهید. معمولا چنانچه شما با این جواب ها قانع شده باشید، مشتری شما نیز قانع خواهد شد.

در مجموع هدف این است که به مشتری دلیل قانع کننده ای دهید و برای استفاده از خدمات از شما مشاوره بگیرد. او را مطمئن کنید که خرید یا فروشی آرام و مطمئن خواهد داشت و در معاملات خود توسط شما پشیمان نخواهد شد.

انتخاب متن های تحریک کننده

برای نوشتن توضیحات می توانید آنها را در همان متن های کوتاه به کار ببرید یعنی باید آن متن های کوتاه که تحریک کننده مشتری هستند را با تمرکز بسیار طراحی کنید و همین طور از کلمات تاثیر گذار استفاده کنید.

قطعا با تجربه ای که در کار مشاوره املاک دارید می دانید کدام کلمات و جملات روی مشتری های شما تاثیرات بیشتری دارد و او بیشتر تشویق می شود تا برای خرید یا فروش ملک پیش شما بیاید. بنابراین از همین ها در تبلیغات خود استفاده کنید تا مشتری به شما اعتماد کند.

اگر متن بیش از حد منحصر به فرد و انگیزشی باشد، مشتری به راحتی متوجه خواهد شد و ممکن است با خود فکر کند که قصد گول زدن او را دارید. پس به این مسئله هم دقت نموده و متنی را انتخاب کنید که اعتماد مشتری را دو چندان کند نه همان اعتماد اولیه ای را هم که نسبت به شما داشت از دست بدهد.

نام بردن راه های ارتباطی

این راه ها برای مشاوران املاک بطور کلی تعیین آدرس دفتر و همین طور شماره های تماس است که به شما توصیه می کنیم حتما یک شماره ثابت از دفتر املاکی خود در تبلیغات بنویسید که مشتری بتواند از بابت شما مطمئن باشد. همین طور نوشتن شماره همراه برای اینکه همه زمان بتوانید به مشتری های خود پاسخ بدهید کار آمد است.

این روزها با توسعه فضای مجازی و اینترنت خیلی از مشاوران در شبکه های اجتماعی مشغول بکار هستند. چنانچه شبکه اجتماعی خاصی در زمینه دفتر مشاوره خود دارید، می توانید آن را در تبلیغات خود بنویسید که اگر مشتری تحریک شد بتواند از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعات بیشتری از شما کسب کند.

نام بردن راه های ارتباطی

نمونه متن تبلیغات برای مشاوران املاک

حالا شما با علت های تبلیغات و همچنین روش تبلیغات تا حدودی آشنا شدید حال خوب است چند مدل متن تبلیغات را به شما بگوییم که توسط آن ها بتوانید متن خود را با استفاده از ایده هایتان بنویسید یا اینکه از این مطالب برای نوشتن تبلیغات خود کمک بگیرید. در ادامه با چندین روش نوشتن آگهی آشنا می شوید پس تا پایان ما را همراهی کنید.

املاک خود را در سریع ترین زمان ممکن و با مشاوره املاک ما بخرید یا به فروش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس موجود در این اعلامیه تماس بگیرید.

انجام فعالیت های ملکی در خوب ترین روش ممکن را از این مشاورین املاک بخواهید. با اطمینان از ما منزل یا زمینی با پایین ترین قیمت برای خود بخرید یا به بیشترین قیمت منازل یا زمین خود را بفروشید. امیدواریم ما را برای مشاوره و راهنمایی خود انتخاب کنید که کلیه این خدمات را به شما ارائه دهند. حال می توانید با شماره آگهی تماس گرفته و از این خدمات برخوردار شوید.

متن های طلایی و اعجاب انگیز آگهی فروش خانه

برای فروش خانه نیاز به نمونه متن آگهی فروش آپارتمان دارید که بتوانید هر چه سریع تر برای فروش آن اقدام کنید. در ادامه به دو روش بسیار کاربردی اشاره خواهیم کرد:

شروع مقدمه آگهی با متنی قوی

مقدمه آگهی شما یک امر بسیار مهم است. به این دلیل که مشخص می کند که آیا مشتریان برای خواندن تبلیغ شما وقت می گذارند یا نه. در این صورت لازم است شما یک مطلب قانع کننده برای مشتریان پیدا کنید.

قابلیت مهم فروش منزل خود را تعیین کنید و در تیتر آگهی خود قرار دهید. دقت کنید که چطور داده های مورد نیاز را به مشتریان اعلام کنید مثلا اگر درباره حیاط بزرگ صحبت کرده اید این کار می تواند خریدارانی که به دنبال منزلی با حیاطی بزرگ هستند را تحریک کند تا روی تبلیغ شما کلیک کنند. اطمینان پیدا کنید که همه موارد درباره لیست آنلاین به شما کمک شایانی در معروف شدن می کند.

دقیق و روشن باشید

خرید منزل هیجان آور است ولی از سوی دیگر زمان بر و باعث اضطراب می شود. چنانچه در تبلیغات ملک شما داده‌ هایی نامربوط باشد یک اثر منفی بر تبلیغ شما می گذارد. از موارد زیر استفاده کنید. به طور مثال تصاویری از سرویس و اتاق خواب ها همچنین اطلاعات دقیق مکان از جمله داده هایی است که می توانید در آگهی خود ذکر کنید.

دقیق و روشن باشید

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با متن آگهی مشاور املاک دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید. همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید.

خدمات مجموعه املاک داران شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند. برای بهره مندی از این خدمات به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

برنامه سفر سه روزه به اصفهان!

۳۰ بازديد

برنامه سفر سه روزه به اصفهان! اگر بخواهید یک سفر کوتاه مدت به اصفهان داشته باشید، کجا می روید؟ کدام هتل، رستوران و جاذبه ها را برای لذت بردن از تعطیلات خود انتخاب می کنید؟

در این مقاله سعی می کنیم برای شما برنامه یک سفر سه روزه به اصفهان را ترتیب دهید تا بتوانید با زمان بندی دقیق از تمامی جاذبه های تاریخی معروف این شهر بازدید نمایید. پس با املاک داران همراه باشید و راهنمای سفر سه روزه به اصفهان را بخوانید.

سفر سه روزه به اصفهان

روز اول

باید بدانید که بازارهای اصفهان به قدری جذاب و فریبنده می باشند که اگر وارد آن شوید تا آخر شب مشغول خواهید بود. بنابراین توصیه می کنیم بازدید از بازارهای اصفهان را به روز آخر موکول کنید و روز اول را با بازدید از جاذبه های معروفی مثل میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، بازار کاخ و پل خواجو آغاز نمایید.

میدان نقش جهان که در مرکز شهر اصفهان است، نیازی به پرداخت ورودی ندارد. او از همه سوار کالسکه شوید و دور تا دور میدان را در عرض چند دقیقه طی کنید. این مکان با شکوه دارای جاذبه های تاریخی و البته بازار جذابی می باشد که بهتر است بازدید از آن را به روز اخر موکول کنید.

البته این بازار فقط برای خرید کردن مناسب نیست و شما میتوانید ساعت ها بدون خرید کردن در آن به گشت و گذار بپردازید. پیشنهاد ما این است که حدود 2 تا 8 ساعت از زمان خود را با توجه به سلایق خود به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

پل خواجو که نیازی به معرفی ندارد و در هر جای ایران که باشید، نام این بنای تاریخی جذاب را قطعا شنیده اید. از هر کسی که آدرس این پل را بپرسید شما را راهنمایی خواهد کرد. در صورتی که اهل پیاده روی هستید میتوانید پیاده مسیر را طی کنید.

این مکان تاریخی نیز نیازی به پرداخت ورودی ندارد و میتوانید ساعت ها در آنجا وقت بگذرانید. دست فروش ها در این مسیر گاها خوراکی های فصلی مثلا بلال تازه و .. می فروشند.

و اما کاخ چهلستون که در میدان امام حسین، خیابان استانداری واقع شده، از دیگر جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود. برای بازدید از این مکان باید ورودی پرداخت کنید که البته چندان زیاد نیست.

این مکان از ساعت 9:30 تا 6:30 بعداز ظهر به روی عموم باز است. در صورت تمایل میتوانید 30 دقیقته تا دو ساعت برای لذت بردن از این مکان اختصاص دهید.

برنامه سفر سه روزه به اصفهان

روز دوم

قطعا می دانید که اصفهان معروف به نصف جهان، دارای جاذبه های تفریحی بسیاری می باشد. نمیتوان در فرصت سه روزه به بازدید از تمامی جاذبه های تاریخی و لذت بردن از تفریحات اصفهان پرداخت. اما میتوان با چیدن برنامه ای منظم، سفری به یاد ماندنی و جذاب رقم زد.

از این رو ما پارک جنگلی ناژوان را برای روز دوم به شما توصیه می کنیم که در خود جاذبه های زیادی جای داده است. شما میتوانید در اینجا از باغ موزه پروانه ها، موزه صدف ها، پارک قایقرانی، کالسکه خانواده، شهربازی و غیره لذت ببرید.

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان، خیابان الفت واقع شده که یکی از پر طرفدارترین جذابیت های این شهر به شمار می رود. ورودی را پرداخت کنید و به داخل تونل آکواریوم بروید و 2 تا 3 ساعتی را در آنجا از تماشای جانوران دریایی لذت ببرید. یا در صورت تمایل میتوانید به باغ خزندگان واقع در همان خیابان الفت، میدان سهروردی بروید.

در این مکان نیز با پرداخت هزینه ای به عنوان ورودی، میتوانید از 2 تا 3 ساعت به تماشای خزندگان بپردازید. و اما باغ زیبای پرندگان اصفهان که یکی از اولین باغ هایی بود که برای پرندگان تاسیس شد. این باغ نیز در همان خیابان واقع شده و حدود 1 تا 2 ساعت نیاز به زمان برای بازدید دارد.

اگر می خواهید بدون پرداخت ورودی، ساعات بیشتری را در تنهایی خود سپری کنید، پارک جنگلی ناژوان را انتخاب کنید. این پارک واقع در خیابان الفت، میدان سهروردی، اتوبان شهید حبیب الهی واقع شده است.  در اینجا نیازی به پرداخت ورودی نیست و میتوانید از 3 تا 8 ساعت را به بازدید از آن اختصاص دهید.

کسی نیست که نام بنای زیبای سی و سه پل را نشنیده باشد. قطعا نمی خواهید سفر سه روزه به اصفهان را بدون بازدید از این بنای معروف به پایان برسانید. پس ساعاتی را نیز در این مکان بگذرانید.

مطمئنا از شکوه و معماری آن شگفت زده خواهید شد. برای بازدید از 33 پل که در میدان انقلاب، خیابان چهار باغ عباسی واقع شده است، نیازی به پرداخت ورودی نیست.

سفر به اصفهان

روز سوم

قرار بود در روز سوم به گردش در بازارهای اصفهان اختصاص داده شود. پس راه بیفتید و چانه زدن هنگام خرید را فراموش نکنید! اما اگر علاقه ای به خرید کردن ندارید، نگران نباشید.

میتوانید در این روز از جاذبه ها تاریخی مثل کلیسای وانک، موزه موسیقی و قهوه خانه های جذاب در این مسیر لذت ببرید. بعد از آن گشتی در محله ارمنی ها بزنید و یک گاتای ارمنی تست کنید. قطعا عاشقش خواهید شد.

موزه کلیسای وانک که در محله جلفا واقع شده، یکی از بنام ترین موزه های اصفهان به شمار می رود. شما برای ورود به این مکان باید هزینه پرداخت کنید. نهایتا یک یا 2 ساعت از وقت خود را به این موزه اختصاص دهید. چرا که جاذبه های دیگری در بیرون از درب های کلیسا انتظار شما را می کشد! موزه موسیقی اصفهان در این منطقه را از دست ندهید.

در این مکان موسیقی زنده سنتی برگزار می شود و میتواند خاطه ای به یاد ماندنی برای شما به جای بگذارد.  این موزه در خیابان توحید میانی، شهید قندی، پلاک 74 واقع شده و ورودی دریافت می  کنند. و در آخر میتوانید به بازار میدان امام اصفهان بروید و سوغات بخرید. این بازار برای هر سلیقه ای و سنی جذاب خواهد بود.

بازار میدان امام

جمع بندی

همانطور که می دانید اصفهان به قدری بزرگ و جذاب است که نمیتوان به یک سفر سه روزه بسنده کرد. و به همان اندازه جذاب و فریبنده است که میتوان سفر سه روزه به یاد ماندنی را رقم زد. در این مقاله برای یک سفر کوتاه مدت به اصفهان برنامه ریزی کردیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از معروف ترین جاذبه های آن دیدن کنید.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در حوزه مشاوره املاک و موضوعات مرتبط گسترش دهید، به مجله املاک داران مراجعه نمایید.