آرشیو خرداد ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

عمارت میرزا حسن مستوفی‌ الممالک در شهر تهران

۲۳ بازديد

همیشه انسان های بزرگ و خیر اندیش در طول تاریخ حضور داشتند و به مردم خدمت کرده اند. میرزا حسن مستوفی نیز از جمله چنین انسان های شریف است که اکثرا آن را به خاطر عمارتش در شهر تهران می شناسند. میرزا حسن مستوفی الممالک نخست‌ وزیر مشهور پس از مشروطیت بوده که همواره به فکر مردم و برای برطرف کردن نیازهای آنان تلاش کرده است. اگر دوست دارید در مورد این شخصیت تاریخی و بزرگ بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تولد و خانواده

میرزا حسن مستوفی معروف به مستوفی الممالک فرزند شکر خانم و میرزا یوسف در ۱۳ مهر ۱۲۵۴ در آشتیان چشم به جهان گشود. آقا محسن آشتیانی جد بزرگ میرزا حسن مستوفی، در دوران زندیه کمک های زیادی به کریم خان زند می ‌کرد. همین کمک ها باعث شده بود که همیشه مورد توجه خاندان زندیه باشد. همچنین به همین خاطر آقا محسن توانست سه فرزند خود با نام ‌های کاظم، هاشم و آقاسی را وارد دستگاه دیوانی خود کند. میرزا حسن مستوفی قسمت بزرگی از اموال پدری اش را وقف باغاتی در ونک کرد که امروزه دانشگاه الزهرا (ع) در آن جا قرار دارد.

مستوفی الممالک 

میرزا کاظم که بود؟

او بعد از وارد شدن به دیوان لقب مستوفی الممالک را از آن خود کرد و بعد در دوران فتحعلی شاه قاجار اقوام و خویشان خود را به دستگاه حکومتی و مالی قاجار وارد کرد. پسر او میرزا حسن در جایگاه میرزا حسن مستوفی خدمات زیادی به محمد شاه و حکومت قاجار انجام داد و زمانی که میرزا حسن دار فانی را وداع گفت پسرش یعنی میرزا یوسف به جای او نشست.

در مورد میرزا یوسف چنین گفته می‌ شود که او چنان اعتباری پیش اعلیحضرت داشته که هر چه را می ‌نوشته فوراً اعلیحضرت سلطانی امضاء می ‌کرده و می‌ گفته هر چه آقا گفته و داده و کرده است، صـحیح و درست است. میرزا یوسف بسیار ثروتمند بود او در 76 سالگی دار فانی را وداع گفت و شاه قاجار تمام اموالی که از او به جا مانده بود را به پسرش بخشید.

تحصیلات مستوفی الممالک

مستوفی الممالک تحصیلات ابتدایی را زیر نظر یک معلم در خانه شروع کرد. علاوه بر درس های عامیانه و روزانه عربی، ادبیات و بخشی از شرعیات را با کمک محمود خان ملک ‌الشعراء یاد گرفت. او برای شاعرهای ملی و مذهبی احترام بسیار زیادی قائل بود.

ورود به دستگاه دیوانی و سفر به فرنگ

حسن مستوفی در سن ۷ سالگی پدر خود را از دست داد. در همین حین ناصر الدین شاه برای او نامه ای فرستاد که در آن نامه تمام مشاغل پدرش به او می ‌رسید. اما در زمان ناصرالدین شاه میرزا حسن مستوفی مورد کم لطفی شاه قرار گرفت. همین دلیل باعث شد که از کار کناره گیری کرده و به اروپا سفر کند.

ورود به ایران و وزارت جنگ

بعد از گذشت سال ها حسن مستوفی به میرزا حسن میرزا حسن مستوفی مشهور شد. وی در سال 1286 از اروپا به ایران برگشت زمانی که به ایران رسید به عنوان وزیر جنگ وارد کابینه امین السلطان شد. بعد از آن در کابینه های احمدخان مشیرالسلطنه و نـاصرالملک قراگزلو این سمت مهم را داشت.

مستوفی الممالک 

رئیس الوزرا و کابینه جوان

بعد از سقوط محمد علی شاه میرزا حسن مستوفی ریاست وزرای چند کابینه را بر عهده گرفت. در زمان سقوط کابینه، محمد ولی خان مستوفی 38 سال داشت که به عنوان مامور کابیه انتخاب شد. وی در سوم مرداد سال 1289 اولین کابینه اش را به مجلس معرفی کرد. این کابینه از افراد بسیار جوان‌ و مشتاقی همچون احمد قوام السلطنه و شهاب الدوله تشکیل شده بود.

میرزا حسن مستوفی تلاش بسیاری در راستای اصلاح ساختارهای از قبل تعیین شده انجام داد و برای ایجاد ساختاری جدید مستشار خارجی استخدام کرد. در آن برهه زمانی فضای سیاسی ایران بسیار آشفته بود و تمام نیروهای داخلی برای خنثی کردن فعالیت های دولت تلاش کردند. همین امر باعث سقوط دولت مستوفی در مدت یک سال شد.

اعلام بی طرفی در جنگ جهانی

همزمان با شروع پادشاهی احمد شاه و نخست وزیری مستوفی، جنگ جهانی شروع شد. در این جنگ مستوفی از طرف ایران اعلام بی طرفی کرد. اما در این حین دخالت نیروهای روس، انگلیسی و آلمانی در ایران شروع و باعث سقوط کابینه مستوفی شد.

کابینه‌ های مستعجل

بعد از این همه اتفاق در سال های ۱۲۹۳ و ۱۲۹۶ مستوفی دوباره مسئولیت نخست وزیری را به دست گرفت. اما در این دوران ها هم ایران وضع خوبی نداشت. به طوری که مستوفی از درآمد خودش حقوق وزرای کابینه را می‌ پرداخت.

بار دیگر در سال 1301 این فرد به قدرت رسید و کابینه خود را به مجلس معرفی کرد. مجلسیان سعی بر این داشتند که از وجه ملی مستوفی استفاده کنند و رضاخان را از قدرت پایین بکشند. این دلایل باعث استعفای مستوفی از قدرت شد.

آخرین کابینه و خروج از صحنه سیاسی

در بهمن ماه سال 1305 میرزا حسن مستوفی آخرین کابینه خود را اداره کرد. از اقداماتی که در این کابینه انجام می ‌شد می‌ توانیم به همدردی با مسلمانان جهان در اعتراض به اقدامات وهابیان در عربستان، ایجاد کتابخانه وزارت معارف، القای کاپیتولاسیون و ارائه طرح راه آهن سراسری اشاره کنیم. ایرادهای پی در پی مستوفی باعث سقوط  دولت وی شد. اگر بخواهیم تعدادی از این ایرادات را بگوییم می‌ توانیم افزایش اختیارات رضاخان در امور وزارت جنگ، ابلاغ نامه دولت به کمپانی نفت جنوب که به پرسش فراکسیون‌ های اتحاد و آزاد منجر شد و... را نام ببریم.

مستوفی و مدرس

با کمک سوسیالیست ها مستوفی نخست وزیر شد. ولی افراد زیادی قوام‌ السلطنه را از میرزا حسن مستوفی مناسب تر می‌ دانستند. در سال 1302 مدرس دولت را به دست گرفت. مدرس می‌ گفت همانند شمشیر مرصع است و باید در عیدها و خوشی ها از آن استفاده شود. مستوفی پاسخ مدرس را به این صورت داد: آگاه هستم که امروزه وضعیت به گونه ای است که افرادی همانند من دخالتشان در امور مملکت پیشرفت چندانی به وجود نمی‌ آورد و متاسفانه افرادی در این مملکت می ‌خواهند دولت را به دست بگیرند که برعکس من هم آجیل هایی می‌ گیرند و هم آجیل هایی می‌ دهند، من اسراری برای ماندن در این دولت ندارم؛ میرزا حسن مستوفی بعد از این سخن رانی از مجلس خارج شد.

مستوفی الممالک 

نتیجه گیری

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

۲۴ بازديد

در طرح مسکن ملی که به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و همچنین متوسط جامعه ارائه شد، به زنان سرپرست نیز توجه شده‌است. در واقع بر اساس این طرح، زنان سرپرست خانوار بالای 35 سال نیز می توانند در طرح مسکن ملی شرکت کنند. با املاک داران همراه شوید تا درباره ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی بیشتر بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرح مسکن ملی

اولین بار در سال 1397 طرح مسکن ملی به منظور تامین مسکن اقشار ضعیف و متوسط ارائه شد. در ابتدا قرار بود ساخت خانه برای شهرهای مختلف کرمان انجام گردد. سپس در ابان ماه سال 1398 نیز در ده استان دیگر، این طرح ادامه پیدا کرد. مراحل اولیه نام نویسی که در قم، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد. اما مراحل بعدی ثبت نام در چهار محال و بختیاری، یزد، و همدان ادامه یافت. البته تعدادی از ثبت نام شده‌ها از تهرانی ها هم بودند که در نهایت افراد واجد شرایط می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی 

در سال 1398 به منظور رفع مشکل مسکن کارگران و برخی دیگر از اقشار کم درآمد جامعه، توافق نامه ای امضا شد. این توافق نامه در واقع بین وزارت تعاون و وزارت شهرسازی صورت گرفت و تصمیم بر این بود که اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار را مورد حمایت قرار دهند. در این طرح اولویت با دهک های یکم تا ششم در نظر گرفته‌شد. از این رو، پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد برای دهک های یکم تا سوم و نرخ سود 9 درصد برای دهک های چهارم تا ششم برنامه ریزی شد.

طبق اطلاعیه وزارت راه و شهر سازی زنان خود سرپرست خانوار، زنان مجرد و زنان متاهل می توانند در این طرح مسکن ثبت نام نمایند. زنان خود سرپرست شامل زنانی می شود که به دلایل مختلف اعم از فوت همسر، طلاق، اعتیار همسر، زندانی شدن همسر، بیکار بودن همسر، مهاجرت کردن همسر و یا حتی همسران مشغول به خدمت سربازی، خودشان امرار معاش می کنند.

همچنین زنان مجرد خود سرپرستی که سن آن ها بالای 35 سال باشد، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. فرقی نمی کند این زنان قبلا ازدواج کرده باشند یا خیر! و اما زنان متاهل با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر و با تکمیل اطلاعات فرم ج و البته احراز تمامی شرایط قانونی درج‌شده در شیوه نامه می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

دولت تدبیر و امید و زنان سرپرست خانوار

باید بدانید که دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کارآمدن تا کنون طرح های مختلفی در زمینه تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه ارائه کرده‌است. اما متاسفانه این طرح ها چندان موثر واقع نشدند و قیمت مسکن در بازار را کنترل ننمودند. از جمله طرح های ناموفق در زمینه مسکن توسط دولت تدبیر و امید می توان به طرح فروش اقساطی مسکن، بازار رهن ثانویه مسکن، مسکن حمایتی و صندوق پس انداز مسکن اشاره کرد.

و اما آخرین طرحی که در زمینه تامین مسکن برای قشر کم درآمد جامعه ارائه شد، طرح مسکن ملی است. البته که این طرح با طرح مسکن مهر که در دوره های قبل ارائه شد، تفاوت هایی دارد. همان طور که می‌دانید مسکن مهر بدون خدمات زیر بنایی و در مناطق بیرون شهری ساخته‌می‌شد. از طرف دیگر، مسکن مهر آپارتمان هایی تا 15 طبقه را شامل می شد. اما این بار در طرح مسکن ملی نهایتا تا 7 طبقه امکان ساخت وجود دارد. در واقع در طرح مسکن ملی مطابق با نیاز متقاضیان برای ساخت مسکن اقدام می شود و همچنین خدمات رو بنایی و زیر بنایی صورت می گیرد.

ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

بنا به گفته مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به طور کلی حدود 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده است. بنابراین امکان ثبت نام در طرح مسکن ملی برای همه زنان سرپرست فاقد مسکن وجود دارد. اطلاعات آن ها در وزارت راه و شهر سازی ثبت می شود و افراد واجد شرایط می توانند برای تامین مسکن اقدام نمایند.

تا کنون چیزی حدود 62 هزار زن سرپرست در این طرح ثبت نام کرده اند. بنابراین 62 هزار زن سرپرست خانوار از بسته حمایتی مصوبه ستاد ملی زن و خانواده بهره خواهندبرد. البته بعد از آن جناب حامدی اذعان داشت که حدود 47 هزار و 693 نفر در دهک 1 تا 6 از این تعداد ثبت نام‌شده طرح اقدام مسکن ملی، مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گفته مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در طرح ملی مسکن سعی بر این یوده که سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار کاهش داده شود. در واقع آن ها با سهم‌آورده 30 میلیون تومانی، امکان دریافتِ تسهیلات و عدم پرداختِ عوارض صدور پروانه ساختمانی می‌توانند به سادگی و با کمترین هزینه صاحب مسکن شوند.

بنا به صحبت های جناب حامدی، قیمت هر واحد مسکونی 80 متری برای زنان سرپرست خانوار حدود 397 میلیون تومان می باشد. همچنین اذعان داشت که این پروژه طرح اقدام ملی مسکن در جای جای کشور توسط وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است.

شرایط ثبت نام مسکن ملی برای زنان سرپرست خانوار

همان طور که می‌دانید، در طرح ملی مسکن اولیه برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده‌بود. قرار بر آن بود که حدود 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و 300 هزار واحد مسکونی در سایر مناطق برای تامین مسکن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه ساخته‌شود. اما در مراحل بعدی پای وزارت دفاع و پشتیبانی مسلح، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش نیز به میان آمد. بنابراین علاوه بر 400 هزار واحد مسکونی، حدود 370 واحد مسکونی دیگر نیز بر این تعداد افزوده شد.

و اما یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام مسکن ملی برای زنان سرپرست خانوار چیست؟ در واقع متقاضیان طرح مسکن ملی بایستی از سال 57 تا امروز از هیچ کدام از تسهیلات دولت در زمینه خرید ملک و زمین استفاده نکرده باشند. و اما شرایط دیگر برای ثبت نام مسکن ملی برای زنان سرپرست خانوار کدامند؟

یکی از این شروط این است که فرم ج این افراد نباید قرمز شده‌باشد. بدین معنا که از سال 84 به بعد نباید هیچ گونه نقل و انتقال مالکیتی در زمینه مسکن دولتی داشته باشند. و البته نباید هیچ مالکیتی از سال 84 به بعد به نام آن ها ثبت شده‌باشد. و اما شرط دیگر، سابقه سکونت بیش از 5 سال در شهر مورد تقاضا می باشد.

ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی 

به منظور اثبات ادعای متقاضیان از سازمان ثبت و اسناد استعلام می گیرند. چنانچه فرد متقاضی از هیچ کدام از خدمات و تسهیلات حمایتی دولت در زمینه مسکن در سال های اخیر استفاده نکرده باشد، امکان دریافت خدمات طرح مسکن ملی را خواهد داشت. همچنین برای سنجش اعتبار متقاضیان در طرح مسکن ملی، از بانک ها نیز استعلام گرفته‌می‌شود. از آن جایی که بخشی از هزینه مسکن ملی را بایستی از طریق وام تامین نمود، فرد متقاضی باید اعتبار کافی داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، دولت تدبیر و امید به منظور رفع نیاز اقشار کم در آمد و متوسط جامعه در زمینه مسکن، طرحی ارائه نمود. این طرح که تفاوت های اساسی با طرح های پیشین در زمینه مسکن داشت، زنان سرپرست خانوار بالای 35 سال را نیز شامل می شد. در این مقاله به جزئیات ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی و شرایط لازم برای افراد واجد شرایط اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

دیدنی های شهر تاریخی اسلامشهر

۲۳ بازديد

اسلام شهر یکی از شهرهای پر جمعیت تهران به شمار می رود که قدمت آن به 5000 سال پیش از میلاد می رسد. این شهر به مرور زمان و با کشف آثار تاریخی متعدد در این شهر، به یکی از جاذبه های تاریخی ایران تبدیل شد. اسلامشهر شرایط جغرافیایی مناسبی و زمین های کشاورزی حاصلخیز و همچنین رودخانه های پر آبی دارد. با املاک داران همراه شوید تا با دیدنی های شهر تاریخی اسلامشهر اشنا شوید.

جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

از طرفی به تهران نیز نزدیک است و این مسئله منجر به بالا رفتن اهمیت هر چه بیشتر این شهر تاریخی شده‌است. تا جایی که در دوران قاجار به اردوگاه تفریحی شاه بدل شده‌بود. جاذبه های تاریخی اسلامشهر زبانزد خاص و عام است و گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می کند.

معروف ترین دیدنی های اسلامشهر

اسلامشهر یکی از شهرهای تاریخی ایران است که در مجاورت تهران قرار دارد. در گذشته، اسلام آباد را با نام روستای قاسم آباد شاهی می شناختند که یکی از روستاهای شهر ری به شمار می رفت. به مرور زمان با پیدا شدنِ آثار باستانی مدفون‌شده در تپه های تاریخی این منطقه، به اهمیت تاریخی آن پی بردند

حدود 12 آثار باستانی اسلامشهر در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است. تپه های تاریخی، یخچال های باستانی، امامزاده ها و گورستان ارامنه از جمله جاذبه های تاریخی این شهر هستند. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین دیدنی های اسلامشهر، این شهر تاریخی و جذاب می پردازیم:

امامزاده های اسلامشهر

برخی از امامزاده های اسلامشهر در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند. در اینجا به معرفی این امامزاده های مهم می پردازیم:

دیدنی های اسلامشهر 

امامزاده سید رضا

امامزاده سید رضا یک گنبد هشت ضلعی است که در طول زمان تغییرات زیادی را متحمل شده‌است. ضریح پیشین این گنبد از جنس چوب ساخته شده بود که به مرور زمان مرمت شد و به صورت فلزی و سبز رنگ در آمد. این امامزاده در شرق اسلامشهر قرار دارد و حدود 15000 متر مربع وسعت آن است. برخی از بومیان و قدیمی ها بر این باور بودند که در صورت بلند کردن سنگ مرمر داخل امامزاده، حاجت ها بر آورده می شدند. امروزه این مکان تاریخی جزو آثار میراث فرهنگی به شمار می رود.

موقعیت: اسلامشهر، بزرگراه آزادگان، خروجی روستای علی آباد قجر

امامزاده عقیل

امامزاده عقیل که در گورستان اسلامشهر واقع شده است، یکی از اثار تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث فرهنگی استان تهران به شمار می رود. این بنا قدمتی طولانی دارد و چیزی که امروز پا برجاست، حاصل مرمت های پی در پی است. بقعه امامزاده عقیل با وسعت 30000 متر مربعی در دوره صفویه بنا شد. البته در دوره قاجار و دوره های معاصر به مرمت و ترمیم این بقعه تاریخی پرداختند.

موقعیت: اسلامشهر، داخل گورستان، گلزار شهدای اسلامشهر

امامزاده عیسی

امامزاده عیسی نیز که از اثار باستانی اسلامشهر به شمار می رود، در جنوب غربی این شهر واقع شده است. این بقعه تاریخی از دو شبستان شمالی و جنوبی، یک ایوان ورودی و دو اتاق مرتبط به ایوان و یک گنبدخانه تشکیل شده‌است. این امامزاده همچنین به یک آشپزخانه و سرویس بهداشتی مجهز است.

موقعیت: اسلامشهر، میدان الغدیر، بلوار ولی عصر، شهرک امامزاده عیسی

امامزاده جعفر ابوطالب

امامزاده جعفر ابوطالب در مجاورت گورستان هزار متر مربعی واقع شده که قدمت آن بیش از صد سال پیش می رسد. این بنای تاریخی در شمال شهر اسلامشهر قرار دارد و اطراف آن را درختان بزرگی احاطه کرده اند. در واقع امامزاده ابوطالب در منطقه ای سرسبز قرار دارد

موقعیت: اسلامشهر، چهاردانگه، روستای فیروز بهرام، خیابان میرزا قوام، کوچه بوستان شهدا

امامزاده غیبی

امامزاده غیبی نیز در جنوب غربی شهر تاریخی اسلامشهر قرار دارد. این بنا تنها یک گنبد کاه و گلی دارد و برای آن ضریح و سنگ قبری قرار داده‌نشده است.

موقعیت: اسلامشهر، بخش مرکزی، شهرک امام حسین

امامزاده محمد

از دیگر جاذبه های تاریخی اسلامشهر می‌توان به امامزاده محمد اشاره کرد. قدمت این بنا به دوران قاجار باز می گردد. گنبد این بقعه از جنس خشت و کاهگل و به صورت مدور بنا شده‌است.

موقعیت: اسلامشهر، بخش مرکزی، ایرین

گورستان ارامنه اسلامشهر

گورستان ارامنه در کمربندی اسلامشهر قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی اسلامشهر به شمار می رود! این منطقه نشان از زندگی چند قومیتی در آن دوران باستان را دارد و قدمت آن به ده ها سال پیش باز می گردد.

دیدنی های اسلامشهر 

یخچال های باستانی اسلامشهر

یکی از جذاب ترین دیدنی های تاریخی اسلامشهر، یخچال های باستانی آن می باشد. همانطور که می دانید در گذشته آب شرب از طریق این یخچال ها تامین می شد. امروزه این مکان های باستانی به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین یخچال های اسلامشهر می پردازیم:

یخچال باستانی ترشنبه

یخچال باستانی ترشنبه که قدمت آن به دوران صفویان می رسد، یکی از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار اسلامشهر است. این بنای تاریخی که در منطقه ای کویری با شرایط جغرافیایی خاص واقع شده، در گذشته به دلیل اب و هوای گرم و کمبود آب، تا حد زیادی مورد استفاده قرار گرفت.

موقعیت: اسلامشهر، بخش چهاردانگه، روستای ترشنبه

یخچال تاریخی علی آباد

نام یخچال باستانی علی آباد نیز در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این یخچال قدیمی یک آب انبار دارد که آب داخل آن انبار می‌شود و پس از یخ زدن به درون یخچال منتقل می گردد.

موقعیت: اسلامشهر، ورامین، روستای علی آباد

یخچال باستانی جعفر آباد

و اما یخچال تاریخی جعفر اباد که حدودا در یک کیلومتری جنوب غرب روستای جعفر آباد واقع شده، نیز از میراث باستانی این منطقه به شمار می رود. این یخچال از آسیاب، منبع آب و بخش اصلی یعنی همان یخچال تشکیل شده‌است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این بنا به جعفر آبد می روند.

موقعیت: اسلامشهر، در نزدیکی روستای جعفر اباد

دیدنی های اسلامشهر 

تپه های تاریخی اسلامشهر

تپه های تاریخی که در گوشه و کنار شهر تاریخی اسلامشهر واقع شده‌اند، معمولا هم نام روستایی هستند که در آن قرار دارند. تمامی این تپه ها قدمتی طولانی داشته و جزو آثار ملی باستانی به ثبت رسیده‌اند. از جمله تپه های باستانی در اسلامشهر که به ثبت ملی رسیده‌اند، میتوان به تپه سفید گلدسته، تپه ده عباس و تپه نظام آباد اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین آن ها می پردازیم:

تپه واوان

تپه واوان درست در بخش مرکزی اسلامشهر قرار دارد. این تپه نام خود را از روستایی که در آن واقع شده، گرفته است. تپه ملی واوان که قدمتی طولانی دارد، متعلق به دوره اشکانیان است.

موقعیت: اسلامشهر، اتوبان تهران قم، نزدیکی شهرک واوان

تپه سفید گلدسته

تپه سفید گلدسته یکی از اثار ملی اسلامشهر است که قدمتی طولانی دارد. این تپه باستانی که قدمت آن به دوران تاریخی و اسلامی باز می گردد، در جنوب غربی روستای هم نام خود، یعنی گلدسته قرار دارد.

موقعیت: اسلامشهر، بخش چهاردانگه، روستای گلدسته

تپه نظام آباد

از جمله آثار تاریخی اسلامشهر، میتوان به تپه تاریخی نظام آباد اشاره کرد که درست در جنوب شرق روستای نظام اباد واقع شده‌است. این تپه تاریخی بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و یکی از ویژگی های تمدن قبل از اسلام محسوب می شود.

موقعیت: اسلامشهر، روستای نظام آباد

تپه مافین آباد

تپه مافین آباد یکی از قدیمی ترین تپه های باستانی منطقه اسلامشهر به شمار می رود. چرا که قدمت آن به پنج هزار قبل از میلاد می رسد. به همین دلیل یکی از مهم ترین تپه های باستانی ایران است. متاسفانه منطقه مافین آباد، طی حفریات غیر قانونی در سال های اخیر، بسیار لطمه دیده‌است.

موقعیت: اسلامشهر، جنوب شهرک قائمیه

تپه چیچکلو

تپه چیچکلو نیز واقع در روستای هم نام خود، یعنی روستای چیچکلو می باشد. این تپه متعلق به دوران باستانی اسلامی است و جزو آثار ملی به ثبت‌رسیده ایران به شمار می رود.

موقعیت: اسلامشهر، بخش مرکزی، دهستان ده عباس، دو کیلومتری روستای چیچکلو

دیدنی های اسلامشهر 

جمع بندی

همانطور که گفتیم، اسلامشهر یکی از شهرهای تاریخی در مجاورت تهران است که قدمت بسیار طولانی دارد. در این شهر آثار تاریخی و جاذبه های باستانی متعددی کشف‌شده که حدود 12 مورد از آن ها به ثبت ملی در میراث فرهنگی تهران رسیده‌اند. در این مقاله به معرفی یخچال های باستانی، تپه های تاریخی و امام زاده های اسلام شهر پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

خطوط اسرارآمیز نازکا چطور ترسیم شدند؟

۲۲ بازديد

صحرای نازکا مجموعه بزرگ و شگفت انگیزی از خطوط است. این خطوط منحصر به فرد در ۴۰۰ کیلومتری جنوب شرقی لیما در مکانی بین پالیا و نازکا قرار دارد. گفته‌شده که در زمان های گذشته بومیانی در این مکان زندگی می ‌کردند که این خطوط نازکا را به وجود آورده‌اند.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

این خطوط بسیار بزرگ و وسیع هستند به طوری که اگر از روی زمین به آن‌ ها نگاه کنید متوجه شکل ظاهری آن‌ ها نخواهید شد. برای مشاهده این خطوط حتما باید از جایی مرتفع یا از هلیکوپتر به آن ‌ها نگاه کنید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد این اشکال سحرآمیز داشته باشید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تعداد خطوط در صحرای نازکا

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم هنگامی که با هلیکوپتر یا هواپیما از صحرای نازکا گذر کنید تعداد زیادی از این اشکال خارق العاده را می‌ بینید. اگر بخواهیم تعدادی از شکل ها را برای شما نام ببریم می توانیم به سوسمار، ماهی، ستاره، مثلث، عنکبوت و... اشاره کنیم. در صحرای نازکا 70 تصویر، 800 خط مستقیم و 300 شکل هندسی رسم شده‌است. نکته جالبی که در این مکان وجود دارد بزرگ بودن طول بعضی از این نقوش است که به 15 متر نیز می ‌رسد. به دلیل اینکه در این صحرا باد زیادی نمی‌ وزد شکل این نقوش همانند روز اول حفظ شده‌است.

بومیان آن منطقه می گویند در گذشته مردم این نقوش را روی یک نمودار رسم کرده و بعد آن ‌ها را در مقیاس های بسیار بزرگ طراحی می‌ کردند. هنوز دلیل کشیده‌شدن این نقاشی ها مشخص نیست. بعضی ها بر این باورند که این نقش و نگاره ها جایگاه هایی برای فرود سفینه موجودات فضایی بوده است.

خطوط نازکا

چرا این اشکال کشیده شده است؟

نظریه های متفاوتی در این مورد وجود دارد که از معروف ترین آن ‌ها می توان به نظریه اریک فون دنیکن اشاره کرد. به‌گفته وی، این خطوط جایگاهی برای فرود سفینه های فضایی بوده‌اند. اما برخی دیگر بر این باورند که انگیزه ‌ای مذهبی پشت کار مردمان آن زمان وجود داشته‌است. مردمان آن زمان باور داشتند باید اشکالی به وجود بیاورند که تنها خدا توانایی دیدن آن‌ ها را داشته باشد. پژوهش‌ های جدید نشان‌داده که طراحی این خطوط به آب ارتباط داشته‌اند و در ناحیه هایی مثل دشت ساحلی پرو بسیار ارزشمند است.

ساخت نگاره ‌های نازکا از هوا

نویسنده‌ ای به اسم جیم وودمن می ‌گوید ممکن نیست بدون اینکه فردی در هوا بوده و به صورت مستقیم روی خطوط نظارت داشته، نگاره ‌های نازکا ساخته‌شده باشند. زمانی که شما روی زمین هستید، هیچکدام از بخش های نگاره‌ نازکا و عظمت آن‌ ها را نمی ‌بینید. مگر این که از بالا به آن‌ ها نگاه کنید. هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید آن را قانع کنید که این خطوط و نگاره ‌های شگفت انگیز بدون آن که سازنده یک بار آن ها را از بالا دیده باشد، ساخته شده است.

فرضیه وودمن در مورد نگاره‌ های نازکا

فرضیه وودمن در مورد خطوط نازکا به این صورت است که از یک بالن هوای گرم برای دیدن و ساختنِ این خطوط استفاده شده‌است. او برای اثبات نظریه خود یک بالن با مواد و تجهیزات دوران باستانی نازکا ایجاد کرد و توانست پرواز موفقی در حد 2 دقیقه تجربه کند. باید بگوییم که شواهد کمی از وجود بالن در آن زمان به دست‌‌آمده و تعداد زیادی از محققان نظریه وودمن را غیر قابل باور می ‌دانند.

بزرگ‌ترین کتاب ستاره‌ شناسی دنیا

دانشمندی به نام پل کُسُک در این مورد می ‌گوید: خطوط نازکا بسیار پر معنا و مفهوم است و در گذشته از این مکان به عنوان یک رصد خانه بسیار بزرگ استفاده می ‌کردند. به همین خاطر این دانشمند نام این مکان را بزرگ ‌ترین کتاب ستاره‌ شناسی دنیا معرفی کرد. در سال 1968 یک ستاره شناس آمریکایی به نام جرالد هاوکینز این نظریه را آزمایش کرد. جرالد سعی کرد با یک آزمایش موقعیت مکانی یکی از خطوط را به کامپیوتر وارد کند. بعدا با محاسبه  اتفاق های ستاره‌ شناسی این خطوط، نظریه را بسیار پایین اعلام کرد.

خطوط نازکا

نتیجه گیری

با خواندنِ این مقاله می‌توانید اطلاعات جالبی درباره این مکان شگفت انگیز به دست بیاورید و از شگفتی هایی که در این دنیا وجود دارد با خبر شده و از آن ها لذت ببرید. در صورت پیش آمدن هرگونه سوالی می‌ توانید با ما در تماس باشید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

کاخ میر بلاروس؛ الماسی در میان اروپای شرقی

۲۲ بازديد

بلاروس کشوری با جاذبه های گردشگری فراوان است که این منظره های طبیعی و ساخته‌های منحصر به فرد انسانی در بلاروس چشم همگان را به خود خیره می کند. کاخ میر بلاروس از جمله جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود که به دلیل معماری بی نظیر و خاص خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر علاقه مندید به این کاخ زیبا سفر کنیم و می خواهید سفری هیجان انگیز داشته باشید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تاریخچه کاخ میر در بلاروس

کاخ های باستانی در بلاروس به دوران شوالیه ها و به سال 1522 میلادی بر می‌ گردد و قدمت بسیار بالایی دارد. با وجود اینکه سال های زیادی از قدمت آن گذشته ولی همچنان همانند روز اول در بین کاخ های دیگر می ‌درخشد. در زمان های قدیم کشور بلاروس آرامش زیادی داشت. به طوری که به ساخت مکان نظامی نیازی نبود. اما با توجه به سنت های قدیمی کاخ میر برای تقویت قوای نظامی ساخته‌شد.

خاندان های بزرگ و معروفی مانند رادزیویلس، ایلینیکس و ویتجناشتاین در زمان های متفاوت در کاخ میر زندگی کرده اند. تعداد زیادی از این خاندان در آن مشغول به کار بوده اند و خاندان سویاتاپولک جزء آخرین خاندانی هستند که در این کاخ زیبا زندگی می‌ کردند؛ ولی بعد از آن دولت اختیار کامل این بنای تاریخی را به دست گرفت.

کاخ میر بلاروس

معماری کاخ میر در بلاروس

دیواره های این کاخ زیبا 3 متر ضخامت دارند و جنس آن ‌ها از سنگ و آجر است. برج های بلندی که طول آن ‌ها به 25 متر می ‌رسد و گالری های نظامی که در این کاخ وجود دارند همه برای تقویت هرچه بیشتر قوای نظامی ساخته شده اند.

تمام ویژگی هایی که در بالا برای شما آوردیم در زمان های مختلف به افراد زیادی کمک کردند. اگر بخواهیم یک نمونه از آن را برای شما بگوییم باید به جنگ لهستان و روسیه اشاره کنیم. در آن زمان کاخ میر مورد حمله دشمنان قرار گرفت؛ اما این بنا به قدری مستحکم بود که ساکنان آن جان سالم به در بردند.

سرگذشت کاخ میر

دو جنگ بزرگ یعنی جنگ های جهانی در قرن بیستم هجری اتفاق افتاد و در همین هیاهو کاخ میر به ثبت ملی رسید. در جنگ جهانی دوم کاخ میر به عنوان کمپی برای زندانی ها مورد استفاده قرار گرفت و بعد از اتمام جنگ این بنا به یک پناهگاه برای بی سرپناهان تبدیل شد.

همچنین از سال 1989 این کاخ زیبا به عنوان یکی از شعبه های موزه کلی کشور بلاروس شناخته و در سال 2000 به لیست مناطق یونسکو اضافه شد.

کاخ میر بلاروس

بناهای اطراف کاخ میر بلاروس

یک هتل زیبا در نزدیکی این بنای تاریخی قرار دارد و رستوران زیبایی با سبک و سیاق اروپای میانی در آن ساخته شده است. در اطراف این کاخ پارک بزرگی قرار گرفته که بقایای یک خندق قدیمی در آن دیده می ‌شود. این منطقه در فصل پاییز هوایی بسیار پاک و مطبوع دارد و هر روز صبح مه خیره کننده ای کل فضا را می‌ پوشاند. به طوری چشم که اکثر گردشگران را به خود خیره می‌ کند.

شما این امکان را دارید با دوستان و خانواده در اطراف کاخ میر پیاده روی داشته باشد و از لحظات زیبا و دل‌ چسبی که برایتان به وجود می آید لذت ببرید. همچنین می‌توانید از ساختمان های بی نظیر و منحصر به فرد میر بازدید کنید. در آخر با خوردنِ یکی از غذاهای سنتی مخصوص بلاروس روز خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید.

افسانه هایی در مورد کاخ میر

افسانه های زیادی در مورد بناهایی با قدمت بالا وجود دارد که از گذشته تا به امروز سینه به سینه نقل شده‌اند. بانوی سفید، یک افسانه در مورد سوفیا سویاتاپولک میرسکی به شمار می رود. بر طبق این داستان زیبا او هم اکنون در یکی از دخمه های این کاخ حضور دارد. مردم محلی بر این باورند که گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند بانو را در دخمه کاخ ببینند. همچنین می‌گویند که او در بعضی از مواقع به دیدار دوست خود یعنی بانوی سیاه نسویژ می ‌رود.

علاوه بر این داستان ها، شایعه های زیادی در مورد وجود تونلی با طول ۳ کیلومتر در بین مردم وجود دارد. می‌گویند این تونل میر و نسویژ را به هم متصل می ‌کند و گنج ارزنده‌ رادزیویلس در آن مخفی شده است.

کاخ میر بلاروس

نتیجه گیری

کاخ میر یکی از جذاب ترین و بهترین مکان های دیدنی در بلاروس به شمار می ‌رود. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت سفر به بلاروس حتما از این کاخ زیبا دیدن کنید. در صورتی به وجود آمدنِ هرگونه سوال یا ابهام در مورد این بنای تاریخی می‌توانید با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه مشارکت در ساخت  و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، سرمایه گذاری، ، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، معامله پایاپای، تهاتر ملک و غیره می شوند.

 

 

بهبهان شهر نرگس زارهای طبیعی

۲۲ بازديد

در استان خوزستان و در 205 کیلومتری جنوب شرقی اهواز، شهر زیبای بهبهان واقع‌شده که پیشینه تاریخی ۱۰ هزار ساله دارد. یک موضوع جالب در مورد این شهر، وجود قدیمی ‌ترین نرگس زارها به خصوص رنگ طلایی گل نرگس است که چشم بیننده را نوازش می ‌کند. به گونه ای که هر رهگذری از فاصله دور هم بوی آن را استشمام خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

این شهر به اولین‌ ها نیز معروف است. چرا که اولین چاه نفت ایران، اولین باشگاه گلف، اولین تصفیه خانه آب کشور, اولین باشگاه اسکواش، اولین زمین فوتبال رسمی ایران و اولین کارخانه گچ کشور در این شهر قرار دارند. همچنین به دلیل مکان های دیدنی بسیار متنوع، نظر گردشگران زیادی را به‌ خود جلب کرده است. اگر به این شهر زیبا علاقه دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات بیشتری درمورد آن کسب کنید.

نرگس زار

نرگس زارهای ایران به دلیل پیشینه تاریخی، قدمت آن به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. قدیمی‌ ترین نرگس زارهای طبیعی ایران را بهبهان دارد. مساحت آن 500 تا 700 هکتار و از میدان بید بلند کنونی تا تکاب و کردستان کشیده‌می‌‌شود.

بهبهان

تنگ تکاب

تنگ تکاب، یکی از مکان ‌های دیدنی و تاریخی شهر بهبهون محسوب می‌ شود. این مکان، گذرگاه کوهستانی جاده قدیمی بین ‌النهرین و جاده خوزستان به استان فارس است. همچنین طولی حدود ۵ کیلومتر داشته و رودخانه مارون در میان آن جریان دارد.

بهبهان

پلاژ مارون

مجموعه‌ ای چشم نواز و دلنشین در فضایی سبز و زیبا، مکانی معروف را در این شهر به نام پلاژ مارون تشکیل داده که دارای گونه ‌های گیاهی و چشم ‌اندازهای بی ‌نظیری در جنب دریاچه سد مارون است. پلاژ امکاناتی همچون پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، آلاچیق، زمین فوتبال، فضای سبز جهت پیاده ‌روی، زمین اسکیت، والیبال، قایق ‌سواری و دوچرخه‌ سواری دارد.

بهبهان

محوطه باستانی ارجان

در جنب رودخانه مارون در 12 کیلومتری شمال شرقی این شهر، محوطه زیبا و باستانی ارجان واقع‌شده که مربوط به دوره ساسانیان و دارای 500 هکتار وسعت است. جام طلایی ارجان از جمله مکان های تاریخی خوزستان به حساب می ‌آید که به شکل یک نیلوفر آبی و حامل پیام ‌های اساطیری بسیاری است. طبق گفته افراد قدمت این حلقه به قرن هشتم قبل از میلاد می‌ رسد.

بهبهان

امامزاده اباذر

با ورود به خوزستان در 40 کیلومتری جنوب این شهر، امامزاده اباذر واقع شده‌است. این بنای بی نظیر نقاشی‌ ها، مشبک ‌کاری‌ ها و گچ ‌بری ‌هایی شبیه به کار استادان فاخر شیرازی در روزگار زندیه و اوایل قاجاریه دارد.

بهبهان

قلعه گلاب

در روستای چم ‌بوستان در جوار ساحل جنوبی رودخانه زهره، یکی از بناهای تاریخی استان خوزستان، به نام قلعه گلاب قرار دارد که به دوره ساسانیان مربوط می شود.

بهبهان

دریاچه چاه ماری

سد دریاچه چاه ماری با عظمتی حدود ۱۰ متر ارتفاع، از قابلیت ذخیره بیش از 700 هزار مترمکعب آب برخوردار است. این سد برای اهدافی به ‌منظور جلوگیری از بروز سیل، فرسایش، رسوب و ذخیره آب جهت مصارف کشاورزی احداث شد. در اطراف این مکان می ‌توانید گونه‌ های گیاهی گوناگون از جمله اکالیپتوس، کنار و کهور را مشاهده کنید.

بهبهان

پل بکان

پل بکان از دوران حکومت ساسانیان به جا مانده که روی رودخانه مارون قرار دارد. متاسفانه این آثار تاریخی در حال حاضر رو به تخریب است.

حمام تاریخی بکان

حمام تاریخی بکان یک بنای جای مانده از دوران حکومت ساسانیان به شمار می رود. این مکان تاریخی در کنار رودخانه مارون و در نزدیکی روستای امام رضا قرار گرفته‌است. حمام بکان معماری چهار ایوانی دارد و متاسفانه امروزه به دلیل اینکه کف آن تا ارتفاع زیادی بر اثر ریزش سقف ‌ها و سنگ ‌های کناره دره پر شده، به ‌خوبی قابل مشاهده نیست.

بهبهان

پارک بوعلی سینا

پارک بوعلی سینا یکی از پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین بوستان‌ های این شهر محسوب می شود. متأسفانه در حال حاضر به ‌دلیل عدم رسیدگی به آن، این بوستان زیبا با مشکلات و کمبودهای بسیاری مواجه شده‌است.

منطقه شکار ممنوع کوه بدیل

منطقه کوه بدیل از جمله مناطق گسترده شکار ممنوع در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان است. این رشته‌ کوه از ارتفاعات مشرف به سد مارون و روستای پشگر شروع شده و تا ارتفاعات پیر آباد تشان و در نهایت به حیات آباد خلیفه و مجید ختم می ‌شود. این ناحیه به ‌عنوان یکی از نقاط شکار ممنوع کشور شناخته‌شده که از پوشش گیاهی و جانوری گوناگونی برخوردار است.

بهبهان

قدمگاه امام رضا

قدمگاه امام رضا، در جوار رودخانه مارون و در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بهبهان قرار دارد. مردم محلی بر این باورند که این مکان، محل استراحت امام رضا در زمان عزیمت به خراسان بوده است. قدمت این بنای تاریخی به دوران دیالمه می ‌رسد.

بهبهان

غار خفاش

در تنگ تکاب، غاری به نام غار خفاش قرار دارد. طبق گفته اهالی منطقه و ساکنان اطراف این غار، داستان ‌ها و افسانه ‌های بسیاری از این غار رمزآلود نقل شده‌است. کتیبه ‌ای تاریخی در سمت راست ورودی این غار، وجود دارد. بر اساس گفته ها، عمق غار خفاش  به حدود 20 متر می ‌رسد.

بهبهان

موزه بهبهان

شروع کار این شهر از آذر ماه سال 1382 با جمع‌ آوری اشیا برای قسمت مردم‌ شناسی، آغاز شد. تنها پس از گذشت ۵ ماه از افتتاح این موزه، اشیای گوناگونی همچون وسایل زینتی، پوشاک سنتی، ابزار کشاورزی و ظروف با کمک مردم این شهر و روستاهای اطراف گردآوری شد. این موزه به‌ طور رسمی در دو بخش مردم شناسی و باستان ‌شناسی در سال 1384 افتتاح گردید.

بهبهان

کلام پایانی

شهر بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان و دارای مناطق دیدنی بسیاری است که هریک از این مناطق دارای ویژگی های متنوع و مخصوص به خود هستند. آیا تاکنون این شهر زیبا را از نزدیک دیده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما درمیان بگذارید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

10 دلیل برای سفر به کی اف، پایتخت اوکراین!

۲۷ بازديد

کی اف پایتخت اوکراین، شهری پر جنب و جوش است. این شهر همچنین پایتخت علمی و فرهنگی شرق اروپا به شمار می رود. با رشد صنعت گردشگری، این شهر با فرهنگ و تاریخ غنی، معماری با شکوه و فضای سر سبز، گردشگران زیادی را به خود جذب نمود. از آن جایی که این شهر جذابیت های زیادی دارد، در اینجا به دلایل سفر به کیف اشاره می کنیم. پس با املاک داران همراه باشید تا در رابطه با کی اف، پایتخت اوکراین بیشتر بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

دلایل بازدید از کی اف، پایتخت اوکراین

اوکراین کشوری است که به خاطر چشم اندازهای زیبا و متنوع، فرهنگ و سنت غنی و فاجعه هسته ای شناخته شده است. بعد از کشور روسیه، اوکراین بزرگ ترین کشور اروپا به شمار می رود.

کیف یا کی‌ اف هم برای علاقمندان به طبیعت و هم مشتاقان به تاریخ جذاب خواهد بود. این شهر تفریحات و جاذبه های گردشگری متنوعی از کایاک سوای در رودخانه شهر گرفته تا بازدید از گنبد طلایی کلیساهای شهر را در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه به جذاب ترین تفریحات و دیدنی های کی اف اشاره می کنیم:

کی اف 

1.تور چرنوبیل در کی اف

قطعا مستندها و فیلم های زیادی در رابطه با واقعه چرنوبیل دیده اید. اما با سفر به کی اف اوکراین، این مقصد گردشگری بد نام را از نزدیک ببینید. در واقع شانس بزرگی است که بتوانید از شهر ارواح در زندگی واقعی دیدن کنید. از آن جایی که کیف به عنوان هفتمین شهر پر جمعیت اروپا شناخته می شود. اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که این شهر تنها دو ساعت با ماشین تا محل فاجعه هسته ای چرنوبیل فاصله دارد!

این حادثه سال 1986 به دلیل فوران مواد رادیو اکتیو در هوا رخ داد و به عنوان بدترین حادثه در نوع خود شناخته شد. خوشبختانه تورهای بازدید از منطقه چرنوبیل وجود دارند که شما را از کی اف به آن جا می برند. البته نگران نباشید. این مناطق برای گردشگران کاملا امن و بدون خطر تشعشع هستند.

در تور چرنوبیل می توانید از نیروگاه هسته ای سابق بازدید کنید. همچنین می توانید در شهر متروکه پریپیات به گشت و گذار بپردازید. البته انتظار مواجه شدن با تصاویر مشابه فیلم های اکشن چرنوبیل را نداشته باشید!

2.عمیق ترین ایستگاه متروی جهان در کی اف

سفر به کی اف از آن چیزی که فکرش را می کنید، مهیج تر است. سرویس حمل و نقل عمومی، چیزی است که مردم هر روزه با آن سر و کار دارند. بنابراین هرچه این وسایل حمل و نقل خاص و منحصر به فرد باشد، جذابیت آن هم بیشتر می شود. متروی پایتخت اوکراین نیز جذابیت ویژه برای گردشگران دارد. چرا که تونل این مترو در عمق 106 متری زمین احداث شده‌است.

سوار مترو شدن در عمق بسیار زیاد و رفتن به این اعماق برای گردشگران هیجان انگیز است. شما بایستی به وسیله دو پله برقی طولانی پایین بروید. این پله ها را در عرض 5 دقیقه شما را به عمیق ترین نقطه می رسانند. عمق زیاد این بخش از تونل مترو به دلیل وجود رودخانه دنیپر در نزدیکی آن است.

کی اف 

3.کیف، یکی از سبزترین شهرهای قاره اروپا

کی اف، پایتخت پر جنب و جوش اوکراین، به طور شگفت انگیزی سر سبز و دیدنی است. این شهر پارک های سبز وسیعی در اطراف رودخانه نیپر دارد. حتی گفته می شود شما می توانید از این سوی شهر پیاده به راه بیفتید و تا آخر مسیر همچنان زیر سایه درختان قدم بزنید.

در واقع، در سال 2017، کی اف به عنوان سرسبزترین کلان شهر قاره اروپا شناخته شد. بیش از نیمی از مساحت کی اف جنگلی است و در بیرون از شهر خود را در بین جنگل های گسترده کاج خواهید یافت. علاوه بر فضای سبز، تپه هایی در سرتاسر شهر به چشم می خورد که گزینه مناسبی برای عکاسی و پیاده روی هستند.

در واقع چیزی که کی اف را منحصر به فرد می سازد، پارک های نزدیک به هم آن است. در اطراف رودخانه دنیپر نیز شما با پارک های متعددی روبرو خواهید شد. این رودخانه به شهر کیف، هویت بندر را بخشیده و تفریحات زیادی مثل کایاک سواری در اطراف آن برای مردم بومی مهیاست. کیف همچنین دارای سواحل و مناطق فوق العاده ای برای مردم بومی و گردشگران است.

4.غذاهای لذیذ و اصیل اوکراینی

سفر به اوکراین برای علاقمندان به غذاهای لذیذ می‌تواند بسیار ایده آل باشد. غذاهای اوکراینی پپیچیده، دلچسب و خوشمزه هستند. اغلب غذاهای محبوب در نتیجه سال ها تلاش آشپزها و شیوه های سنتی آشپزی به وجود آمده‌اند. زمانی که در کی اف به سر می برید، بورشت (سوپ چغندر)، مرغ کی اف، سالو (چربی و نان مخصوص)، وارنکی (نوعی کوفته)، هولودت را امتحان کنید.

بورشت یک سوپ رنگارنگ یهودی است که با هویج، سیب زمینی، کلم، چغندر و لوبیا قرمز درست می شود. اوکراینی ها گاهی گوشت را به این غذای گیاهی اضافه کرده و طعم بهتری به آن می بخشند.

سالو یک میان وعده لذیذ اوکراینی است که از چربی و دنبه تهیه می شود. وارنیکی نیز یک خمیر پخته شده‌است که داخل آن را با قارچ، گوشت، سیب زمینی و سبزیجات پر می کنند. هولودت جزء غذاهای سبک و لذیذ به شمار می رود که با گوشت و سیر تهیه می شود. البته این غذا بیشتر باب میل اوکراینی هاست و گردشگران چندان آن را نمی پسندند.

یکی از بهترین مکان ها برای امتحان غذاهای سنتی اوکراین، بازار بسارابسکی است. این بازار سرپوشیده در قلب شهر کی اف واقع شده و یکی از جاهای دیدنی کیف نیز به شمار می رود.

کی اف 

5.تاریخ هزار ساله شهر کیف

امروزه، کی اف با داشتن گذشته پر فراز و نشیب خود به یکی از مقاصد گردشگری برتر تبدیل شده است. این شهر زمانی یکی از اعضای جمهوری شوروی بوده و همچنین جنگ جهانی را پشت سر گذاشته‌است. کی اف در بین قدیمی ترین شهرهای اروپای شرقی قرار دارد. در واقع تاریخ تمدن در این شهر باستانی به عصر حجر باز می گردد.

گفته می شود کی اف بین قرن 4 و 9 تاسیس شده‌است. این شهر در سال 1982، 1500مین سالگرد خود را جشن گرفت. شما می توانید در موزه ملی تاریخی اوکراین در کی اف، اطلاعات بیشتری در رابطه با تاریخچه این شهر کسب کنید.

6.یکی از بزرگ ترین کلکسیون ها در کی اف

معمولا پایتخت کشورها دارای موزه های متعددی هستند. پایتخت اوکراین نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای بزرگترین موزه میکرومینیاتورها است. اشیاء موجود در این موزه بسیار کوچک هستند. همه این اشیاء دست ساز بوده و با ابعاد میلی متری توسط یم مرد اوکرانی ساخته شده اند. شما با بازدید از این موزه، خلاقیت سازنده این وسایل را تحسین خواهید کرد. کوچک ترین کتاب دنیا با ابعاد 0.6 میلی متر را نیز در این موزه می بینید.

کی اف 

7.بیش از 1000 کلیسا و قصر در کیف

وقتی شما از روی نقشه ماهواره ای به کی اف بنگرید، بیشتر رنگ سبز را خواهید دید. ولی اگر از روز زمین یا از داخل هواپیما به این شهر نگاه کنید، رنگ طلایی توجه شما را جلب خواهد کرد. در واقع کی اف یک شهر بسیار قدیمی با آثار باستانی متعلق به قرن پنجم است. عظمت کلیساها و گنبدهای طلایی در کی اف، این شهر را جزء مقاصد گردشگری ایده آل برای گردشگران قرار داده‌اند.

این شهر ریشه های مذهبی دارد و مرکزی برای مسیحیان ارتدوکس به شمار می رود. یکی از جذاب ترین کلیساها، کلیسای جامع سنت سوفیا است که به منظور رقابت با ایاصوفیه در قسطنطنیه ساخته شد. به همین دلیل است که به آن "شهر گنبدها" گفته می شود.

8.سبک معماری ترکیبی در کیف

کی اف شهری منحصر به فرد با معماری ترکیبی بی نظیر است. شما با مشاهده معماری این شهر و در امتداد خیابان های سنگفرش شده، می‌توانید به تاریخ آن پی ببرید. کی اف تعدادی صومعه در خود جای داده که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. این کلیساها در واقع تقلیدی از کلیسای سنت صوفیابه حساب می آیند. همچنین در این شهر برخی از غارهای زیر زمینی دست ساز بشر وجود دارد. به طور کلی، در طراحی ساختمان های این شهر از سبک باروک اوکراینی استفاده شده‌است.

شهرسازی کیف نمونه ای بارز از معماری کشورهای اسلاوی به شمار می رود. یکی از قدیمی ترین صومعه های کی اف، صومعه پچرسک لاورا ( Pechersk lavra) از دو بخش تشکیل می شود. یک بخش روی زمین و دیگری بخش زیر زمینی شامل دخمه ها و گذرگاه های مختلف.

کی اف 

کلیسای معروف دیگری به نام کلیسای سنت ادور وجود دارد. علاوه بر کلیساهای باشکوه، شما سالن های تئاتر، عمارت ها، دانشگاه ها و ساختمان های دولتی با شکوهی را در این شهر خواهید دید. یکی از ساختمان های قابل توجهی که در کی اف باید از آن بازدید کنید، سالن اپرای ملی اوکراین است.

9.ساکنان خونگرم و خوش برخورد در کی اف

این شهر با تاریخ و فرهنگ غنی، مردم خوش برخورد و خونگرمی دارد. پس از انقلاب اخیر، صنعت گردشگری به احیای کی اف کمک شایانی کرد. مردم محلی مشتاق هستند تا همه جاذبه های شهر خود را به توریست ها نشان دهند. برای آشنایی با شهر و مردم آن، با یک تور محلی به کی اف بروید. یکی دیگر از راه های ملاقات با مردم بومی، رفتن به رستوران های محلی، بارها و یا تفریحات شبانه کیف است.

10.سفری مقرون به صرفه در کی اف

کی اف قطعا یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می رود. به ویژه زمانی که آن را با همسایگان گران تر در غرب اروپا مقایسه کنید. شما می توانید به محض ورود از بناهای تاریخی، غذاها و نوشیدنی ها با قیمت ارزان لذت ببرید.

پایتخت اوکراین در اروپای شرقی یکی از کشورهای ارزان برای سفر است. معماری شگفت انگیز، غذاهای لذیذ و مناطق سرسبز کیف همزمان با هزینه های مقرون به صرفه انتظار شما را می کشد. اگر علاقمند به هنر و فرهنگ هستید، می‌توانید از موزه های کیف لذت ببرید. با اقامت در هاستل، هزینه سفر تا حد زیادی کاهش می یابد.

جمع بندی

کی اف پایتخت اوکراین، با وجود بناهای تاریخی و جاذبه های بی نظیر یکی از مقاصد گردشگری ناشناخته اروپا به شمار می رود. این شهر فضای عالی برای ماجراجویان و علاقمندان به مناظر طبیعی و در عین حال پر از جاذبه های تاریخی کشف نشده است. در این مقاله به دلایل سفر به کیف، پایتخت اوکراین اشاره کردیم.قطعا این دلایل برای سفر به این شهر زیبا کافی هستند. به طوری که شهر گنبدها و کلیساها باید یکی از اولویت های سفر شما باشد. شما از معماری غنی کی اف و همچنین تاریخ و فرهنگ این شهر لذت خواهید برد.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

هتل های سنتی کاشان، تجربه اقامت در تاریخ کهن!

۲۵ بازديد

آیا می خواهید به شهرهای تاریخی ایران مثل کاشان سفر کنید؟ کجا می خواهید اقامت کنید؟ هتل های لاکچری و مدرن را ترجیح می دهید؟ یا می خواهید در یک هتل سنتی، قدیمی و جذاب متعلق به بیش از 300 سال پیش اقامت کنید؟ از برخی خانه های تاریخی زیر می توانید به عنوان هتل و برخی به عنوان جاذبه گردشگری کاشان بازدید کنید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

در واقع می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. نه تنها می توانید در یک خانه تاریخی با دکوراسیون قدیمی اقامت کنید، بلکه می توانید معماری ایرانی باستانی را از نزدیک لمس کنید و شبی رویایی را رقم بزنید. کاشان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی ایران است و خانه های تاریخی زیبایی هم دارد. این خانه های تاریخی از 400 سال پیش بازسازی شده‌اند، به امکانات مدرن نیز مجهزند و کارکنان درجه یکی هم دارند. شما می توانید یکی از خانه های تاریخی آن را انتخاب کنید و اقامتی رویایی را تجربه نمایید. با املاک داران همراه باشید تا هتل های سنتی کاشان را به شما معرفی کنیم:

بوتیک هتل/ سرای عامری ها، کاشان

آیا می خواهید در یک خانه تاریخی سوپر لاکچری اقامت کنید؟ سرای عامری ها، هم به عنوان هتل و هم به عنوان جاذبه گردشگری، افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. این خانه توسط میراث فرهنگی بازسازی شده و به عنوان یک هتل 5 ستاره در کاشان مورد استفاده قرار گرفته است. این هتل دارای 38 اتاق، دو رستوران، گالری و کافی شاپ است. گچ بری ها، تزیینات داخلی و نقاشی های دیواری این هتل بسیار فریبنده و جذاب است و خواب را از چشم شما می گیرد.

هتل های سنتی کاشان 

بوتیک هتل/ خانه تاریخی مرشدی کاشان

خانه مرشدی یکی از قدیمی ترین خانه های تاریخی کاشان است که زمانی رو به ویرانی بود. اما سرنوشت آن تغییر کرد و امروزه به یک بوتیک هتل سنتی تبدیل شده‌است. این خانه تاریخی با فضایی گرم و صمیمی، کارکنان با تجربه و امکانات عالی یکی از بهترین هتل های تاریخی کاشان است. اقامتی به یاد ماندنی در اتاق های تاریخی خانه تاریخی مرشدی انتظار شما را می کشد. دکوراسیون این خانه به گونه ای چیده شده که یادآور زندگی باستانی ایرانیان است.

از امکانات آن میتوان به تورهای گردشگری، کافی شاپ، چایخانه سنتی، خدمات ماساژ، اینترنت رایگان و .. اشاره کرد. در صورتی که افراد میانسال و .. در سفر با شما همراه هستند، این هتل به دلیل پله های زیاد گزینه مناسبی برای شما نیست.

هتل های سنتی کاشان 

هتل/ خانه تاریخی ادیب کاشان

یک خانه تاریخی فوق العاده با ویژگی های معماری ایرانی باستانی که هر بیننده ای را مسحور می کند. یک حیاط مرکزی با حوض آبی پر از آب و اتاق های اطراف آن در نگاه اول شما را مجذوب خود می کند. پنجره های رنگی اتاق ها با انعکاس نور خورشید، جذابیت این خانه تاریخی را دو چندان می نماید. اتاق های تاریخی با دکوراسیون باستانی، خواب را از چشمان شما می گیرد. اگر می خواهید با یک شب اقامت در کاشان به رمز و راز معماری باستانی ایران پی ببرید، هتل تاریخی ادیب را برگزینید. این هتل 250 ساله با تلاش هنرمندان کاشان بازسازی‌ و به هتلی جذاب تبدیل شده‌است.

هتل های سنتی کاشان 

هتل/ خانه ایرانیان کاشان

خانه ایرانیان یک خانه 200 ساله است که نمونه ای بارز از فرهنگ و هنر ایرانی می باشد. این خانه به یک هتل بوتیک تاریخی تبدیل شده تا هنر و معماری ایرانیان را به همگان نمایش دهد. این بنای قدیمی دارای پنج اقامتگاه مختلف از جمله اتاق استراحت، اتاق خصوصی، اتاق پنهان، اتاق پستو و اتاق بالا  است که به منظور حفظ معماری اصلی بازسازی شده اند.

هتل های سنتی کاشان 

هتل/خانه تاریخی منوچهری کاشان

این خانه نه تنها اقامتی فراموش نشدنی، امن و آرام را فراهم می کند، بلکه معماری و هنر تاریخی کاشان را به میهمانان نشان می دهد. خانه منوچهری یکی از ساختمان های قدیمی کاشان است که قدمت آن به دوران قاجار و پهلوی باز می گردد. به دلیل بازسازی های انجام‌شده و مجهز ساختنِ این خانه تاریخی به تمامی تجهیزات مدرن، نه تنها به یک بوتیک هتل محبوب تبدیل شده‌است، بلکه حکم الماس معماری باستانی ایران را دارد.

این هتل سنتی دارای دو فاز جدا از هم می باشد. یکی خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار با اتاق های دو تخته و سه تخته، چهار تخته و شش تخته و دیگری خانه متعلق به دوران پهلوی است. از جمله جذابیت های این هتل تاریخی منوچهری میتوان به کارگاه بافندگی، صنایع دستی و نمایشگاه وسایل قدیمی و تزیینی اشاره کرد.

هتل های سنتی کاشان 

مهمان خانه تاریخی احسان کاشان

خانه تاریخی احسان یکی دیگر از هتل های سنتی کاشان است که شما را عاشق معماری کاشان خواهد کرد. این اولین خانه تاریخی کاشان است که بازسازی شد و به یک مهمانخانه فرهنگی تبدیل شد. این بنا در مقابل مسجد آقا بزرگ واقع شده و موقعیت منحصر به فرد آن به شما امکان می دهد تا از مکان های تاریخی شهر لذت ببرید. اگر می خواهید از شیوه زندگی شاهزاده های قاجار با خبر شوید، سری به این عمارت بزنید و در آن اقامتی فراموش نشدنی داشته باشید.

این خانه یکی از اولین خانه های تاریخی کاشان بود که به اقامتگاه سنتی برای توریست های داخلی و خارجی تبدیل شد. از امکانات آن می توان به کتابخانه، اینترنت رایگان، کارگاه سفالگری و صنایع دستی، موزه و گالری، تالار فیلم و تئاتر، دوچرخه سواری و تورهای گردشگری اشاره کرد.

هتل های سنتی کاشان 

هتل سنتی نگین کاشان

هتل سنتی نگین کاشان مجموعه ای متشکل از 10 خانه قدیمی است که متعلق به دوران قاجار تا پهلوی هستند. این خانه های تاریخی بازسازی و به امکانات مدرن مجهز شده‌اند و به یکی از هتل های تاریخی ایران تبدیل گشته‌اند. شما نه تنها می‌توانید از اقامتی آرام لذت ببرید، بلکه می‌توانید به دل تاریخ کاشان سفر کنید. این هتل 5 دقیقه تا بازار قدیمی و خانه های تاریخی کاشان فاصله دارد.

هتل های سنتی کاشان 

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب کاشان

مهینستان راهب هنر، معماری، تاریخ، مهمان نوازی را به شکلی منحصر به فرد ترکیب می کند تا اقامتی به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. این عمارت تاریخی چهار ستاره مهینستان راهب، شاید درست همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. این هتل سنتی در بخش قدیمی شهر کاشان واقع شده و به جاذبه های گردشگری کاشان نزدیک است. مسجد آقا بزرگ، خانه تاریخی بروجردی ها، و خانه تاریخی طباطبایی از جمله دیدنی های کاشان در نزدیکی این هتل هستند. شما می توانید با یک پیاده روی کوتاه، از تمام این جذابیت ها لذت ببرید.

خانه تاریخی راهب پس از بازسازی در سال 1392 به اقامتگاه سنتی مهینستان راهب تبدیل شد. این هتل تاریخی به عنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی گردشگری با سقف های گنبدی شکل و بافت قدیمی، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. تمامی امکانات مدرن در این خانه تاریخی تعبیه شده و اقامتی راحت را برای شما رقم می زند.

از جمله امکانات هتل مهینستان راهب می توان از رستوران سنتی، کافی شاپ، چایخانه سنتی، کتابخانه، سالن کنفرانس، فضای سبز، پذیرش 24 ساعته و تورهای گردشگری در سطح شهر نام برد.

هتل های سنتی کاشان 

اقامتگاه تاریخی سروا کاشان

اگر به دنبال اقامت در یکی از زیبا ترین و کوچک ترین هتل بوتیک های کاشان هستید، سروا بهترین گزینه است. یک خانه قدیمی متعلق به 200 سال پیش، که تمام ویژگی های سنتی آن حفظ و بازسازی شده است. این خانه در منطقه با مساحت کمتر از 250 متر مربع واقع شده است. این ساختمان تمامی ویژگی های معماری ایرانیان مثل سالن ورودی میهمان، اتاق های سه درب، اتاق های پنج درب، حیاط مرکزی و ... را دارد.

هتل های سنتی کاشان 

خانه هتل عادل کاشان

این خانه تاریخی در سال های اخیر به یک اقامتگاه سنتی به نام (نه چم) تبدیل شده‌است. خانه عادل در نزدیکی بناهای تاریخی کاشان قرار دارد و با اقامت در این هتل می تواند برای شما مفرح و لذت بخش باشد. این هتل سنتی دارای شش اتاق دو و سه تخته است. این خانه تاریخی از امکاناتی نظیر سفره خانه سنتی، چایخانه، پذیرش 24 ساعته، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و اینترنت رایگان بهره می برد.

هتل های سنتی کاشان 

جمع بندی

کاشان، شهر تاریخی ایران دارای جاذبه های تاریخی زیادی است. در این میان شهرهای تاریخی کاشان از شهرت بالایی برخوردارند و سالانه گردشگران متعددی را از دور و نزدیک به خود جذب می کنند. جالب است بدانید این خانه های تاریخی نه تنها از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان هستند، بلکه اقامتگاه های تاریخی فوق العاده ای نیز به شمار می روند.

در واقع با گذر زمان، این خانه ها نیاز به بازسازی پیدا کردند. بنابراین برخی از آن ها پس از بازسازی به بوتیک هتل های سنتی در کاشان تبدیل شدند. اگر می خواهید یک شب را مانند شاهزاده های دوران قاجار بگذارنید، بهتر است سری به خانه هتل های تاریخی کاشان بزنید. در این مقاله به معرفی خانه های تاریخی کاشان پرداختیم که در این دوران به عنوان هتل فعالیت می کنند.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

تفاوت اتاق خواب مستر با سایر اتاق ها در چیست؟

۲۴ بازديد

اتاق خواب مستر معمولا به عنوان اتاق خواب اصلی خانه شناخته می شود. این اتاق معمولا محل خواب والدین و یا صاحبان اصلی خانه است. چه در مناطق شهری و چه روستایی، همه خانه ها این روزها یک اتاق خواب اصلی دارند. بزرگترین اتاق خواب را اتاق خواب مستر می نامند که معمولا دارای یک حمام نیز می باشد. در ملک های لاکچری، این اتاق دارای وان، دوش، روشویی و آینه بزرگ است. با املاک داران همراه باشید تا همه چیز درباره اتاق خواب مستر را برای شما شرح دهیم.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

مزایا و معایب اتاق خواب مستر

مزایا

یکی از مهمترین ویژگی های اتاق خواب مستر، فضای خصوصی و دور از سایر اتاق ها است. همین مسئله به عنوان یک مزیت بزرگ این نوع خواب ها به شمار می رود. چرا که فضایی آرام و به دور از هر گونه سر و صدا برای صاحب خانه فراهم می نماید. همچنین سر و صدای داخل اتاق مستر نیز به اتاق های دیگر راهی ندارد.

از طرف دیگر به دلیل وجود حمام مستر در این گونه اتاق ها، نیازی به بیرون رفتن از اتاق برای انجام امور بهداشتی روزانه وجود ندارد. همانطور که می دانید این اتاق یک مکان عالی برای خلوت کردن دو نفره، گفت و گو یا مطالعه به شمار می رود. بنابراین یکی دیگر از مزیت های اتاق خواب مستر این است که شما می توانید آن را به میهمانان دو نفره و عزیز خود اختصاص دهید. این گونه می توانید خلوت آنها را تضمین کنید.

معایب

یکی از معایب خواب مستر، وجود سرویس بهداشتی در این آن است. هر چند این یک حسن به شمار می روند، ولی در اغلب موارد به دلیل عدم تعبیه تهویه مناسب در اتاق میتواند باعث بروز مشکلاتی شود. در واقع به دلیل رطوبت بیش از حد به وجود آمده، ممکن است وسایل موجود در اتاق خواب دچار فرسودگی زودتر از موعد شوند. از طرف دیگر، تهویه نامناسب میتواند باعث ایجاد بوی نامطبوع گردد.

متراژ اتاق خواب مستر

البته هر چه متراژ اتاق بیشتر باشد، میتوان فضای بیشتری برای سرویس حمام در نظر گرفت. در این صورت با پارتیشن بندی صحیح بخش های مختلف اتاق، بروز مشکلات کمتر خواهد بود. متراژی که برای خواب مستر در نظر گرفته می شود، باید نسبت به سایر اتاق های خانه بیشتر باشد. هر چه این اتاق بزرگ تر باشد، امکان طراحی و ساخت حمام بزرگ تر و مجهز تری در آن وجود دارد.

در صورتی که که ملک ویلایی با ویو باغ باشد و یا نمای جذابی به سمت دریا یا شهر داشته باشد، معمولا حمام مستر را در آن موقعیت طراحی می کنند. حداقل متراژی که برای یک اتاق خواب مستر دو نفره باید در نظر گرفت، حدود 4.5 در 4.5 است. چرا که باید علاوه بر حمام مستر، فضایی را برای قرار دادن تخت، سرویس خواب و کمدها در نظر گرفت. اگر معمار در طراحی اتاق مستر به این نکات توجه نکند، میتواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای ساکنین شود.

اتاق خواب مستر

انواع اتاق خواب مستر

اتاق مستر شیشه ای: خواب مستر شیشه ای به اتاقی گفته می شود که بخش های مختلف آن با پارتیشن های شیشه ای از هم جدا شده باشند. معمولا این شیشه ها را متناسب با طراحی داخلی خانه انتخاب می کنند ولی از نوع شفاف کمتر استفاده می شود. چرا که آسایش و راحتی افراد را دچار اختلال می کند. بنابراین بهتر است شیشه ها از نوع مات یا رنگی باشند.

اتاق مستر کوچک: در اتاق خواب مستر کوچک معمولا از رنگ هایی استفاده می شود که باعث شوند فضا بزرگتر به نظر برسد. همچنین از اقلامی استفاده می شود که جای کوچک تری بگیرند. مثل آینه های درب دار که بتوان داخل آن ها وسیله جای داد و یا تخت های تاشو.. در برخی موارد نیز از پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود که بتوان بخش های مختلف را از هم جدا کرد، بدون آنکه فضای زیادی اشغال شود. آینه کاری نیز باعث بزرگ تر به نظر رسیدنِ فضای خواب مستر خواهدشد.

اتاق مستر دخترانه: معمولا با توجه به نظر و جمعیت خانواده، مالکین تصمیم به طراحی یک اتاق مستر دخترانه نیز می گیرند. این خواب مستر تفاوت چندانی با خواب مستر والدین ندارد. تفاوت آن با خواب اصلی در دکوراسیون داخلی، چیدمان و پارتیشن بندی آن و ابعاد می باشد.

اتاق مستر مدرن: در این اتاق های مدرن معمولا از پارتیش های چوبی یا آینه ای برای جدا کردن فضا ها استفاده می شود. این نوع اتاق ها می‌توانند در سایز های کوچک و بزرگ طراحی و ساخته‌شود.

تفاوت اتاق خواب مستر با اتاق خواب معمولی

اتاق خواب مستر یک تفاوت بزرگ با سایر اتاق خواب ها دارد و آن مجهز بودن به حمام و سرویس بهداشتی است. تفاوت دیگری که میتوان به آن اشاره کرد، قفل شدن درب اتاق از داخل است. بر خلاف سایر اتاق ها که میتوان از هر دو سمت آنها را قفل و یا باز کرد، خواب مستر را فقط میتوان از داخل قفل کرد. چرا که با این روش میتوان از شیطنت کودکان جلوگیری نمود.

دیگر تفاوت خواب مستر با اتاق های معمولی در مجهز بودن به سیستم گرمایشی و تهویه مستقل است. این کار موجب می شود تا تهیوه اتاق به خوبی انجام شود و دمای اتاق نیز زیاد بالا یا پایین نرود.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی خواب مستر با خواب های عادی در رنگ و دکوراسیون آن است. این اتاق معمولا دکوراسیون داخلی بسیار شیک و مدرنی دارد. با توجه به سلیقه صاحبخانه میتواند دارای یک تخت بزرگ دو نفره و کمدهای دیواری دو نفره باشد.

اتاق خواب مستر

جمع بندی

همانطور که گفتیم خواب مستر به بزرگترین اتاق خواب خانه گفته می شود که علاوه بر موقعیت مکانی عالی در ملک، دارای امکانات ویژه است. این اتاق های لوکس برای صاحبان اصلی خانه طراحی و ساخته می شود و حریم خصوصی آنها را حفظ می کند. در این مقاله به توضیح اتاق خواب مستر، مزایا و معایب آن، تفاوت آن با اتاق خواب های معمولی اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

پارک های باربیکیو تهران را بشناسید!

۲۴ بازديد

پارک های باربیکیو در تهران بسیار متعدد هستند و شما می‌توانید برای تفریحات خانوادگی یکی از آن ها را انتخاب نمایید. همه ما همواره به دنبال فرصتی برای فرار از هیاهو و شلوغی شهر هستیم و میخواهیم ساعاتی را در آرامش کنار خانواده سپری کنیم. از این رو بهتر است یک مکان در نزدیکی محل زندگی خود را انتخاب کنیم و راهی شویم. چه چیزی بهتر از پارک ها و جنگل های انبوه تهران؟

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

همانطور که می دانید این روزها آپارتمان نشینی باعث شده بیش تر از پیش به دنبال تفریحات خانوادگی در مکان های عمومی باشیم. در چنین شرایطی می‌توان پارک های باربیکیو یا منقل دار تهران انتخاب کرد و میهمانان را با خود به آن جا برد. با توجه به محل زندگی خود می توانید یکی از پارک ها را انتخاب کنید که به شما نزدیک تر باشد. با املاک داران همراه باشید تا بهترین پارک های باربیکیو تهران را به شما معرفی کنیم:

1.پارک غزال تهران

پارک غزال یا بوستان جنگلی تلو از نظر گردشگران، یکی از بهترین پارک های باربکیو تهران به شمار می رود. این پارک که در شمال تهران واقع شده، دارای آلاچیق و منقل می باشد. بنابراین گزینه مناسبی برای پیکنیک و کباب است. از آن جایی که این پارک در کیلومتر پنج جاده تلو قرار دارد، آن را پارک تلو نیز می نامند.

این پارک در فضایی دنج و به دور از هیاهوی شهر میتواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. در این پارک که در نزدیکی کوه های البرز قرار دارد، می‌توان چشم انداز بی نظیری از سد لتیان را دید. از پوشش گیاهی این منطقه میتوان به درختان سوزنی مثل کاج، سرو نقره ای، سرو خمره ای و همچنین درختان پهن برگ نظیر عرعر، زبان گنجشک، سنجد، چنار، نارون، بادام کوهی، داغداغان، پسته وحشی اشاره کرد. روباه، شاهین، عقاب، قرقی، کبک، خرگوش، شغال از جانوارانی هستند که در پارک جنگلی غزال دیده شده است.

پارک های باربیکیو تهران

پارک جنگلی غزال حدود 80 هکتار مساحت دارد و به امکانات ورزشی و تفریحی متعددی مجهز است. علاوه بر این، شهرداری تهران برنامه ای برای ایجاد امکانات ورزشی دیگری مثل والیبال ساحلی، شطرنج، پاراگلایدر، پینت بال، سورتمه سواری، دوچرخه سواری و غیره دارد. همچنین به امکاناتی نظیر آلاچیق، منقل برای کباب، تنیس روی میز، فوتبال دستی، زمین بازی کودکان، نمازخانه و سرویس بهداشتی مجهز است. ایرادی که میتوان به این پارک گرفت، نداشتن بوفه برای تهیه اقلام ضروری است. بنابراین از قبل تمامی وسایل لازم برای آماده کردن کباب را با خود همراه بیاورید.

  • موقعیت: تهران، اتوبان بابایی شرق، جاده تلو

2.پارک لویزان تهران

پارک لویزان که یکی از پارک های منقل دار تهران است، به منظور جلوگیری از آلودگی هوا در سال 1342 به صورت جنگل مصنوعی احداث شد. این پارک جنگلی هزار کتاری، امکان ورود با خودرو را به داخل محوطه امکان پذیر نمی نماید. در واقع باید برای گشت و گذار در پارک از کالسکه های مخصوص آن استفاده کنید.

در این پارک میتوان گیاهانی نظیر سرو، چنار، کاج، زبان گنجشک، توت، انگور و اقاقیا را دید. یک محوطه ویژه بانوان نیز در این پارک احداث‌شده که به آن پارک جنگلی بانوان می گویند. پارک لویزان به امکانات متعددی نظیر باربیکیو، میز پینگ پونگ، مسیر دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، بوفه، کافی شاپ، رستوران ملل و رستوران سنتی هزار و یک شب مجهز است. یک باغ پرندگان نیز در این بوستان جنگلی لویزان وجود دارد که بیش از 168 گونه را در خود جای داده است.

  • موقعیت: تهران، اتوبان شهید بابایی، خیابان هنگام

پارک های باربیکیو تهران

3.پارک سرخه حصار تهران

یکی از پارک های تهران برای کباب، پارک سرخه حصار است. شما میتوانید با مترو و یا خودرو شخصی به این پارک دسترسی پیدا کنید. این پارک که در زمان های قدیم به عنوان اردوی شکار پادشاهان قاجار مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه یکی از پارک های ملی ایران به شمار می رود. سرخه حصار با وجود فضای سبز، به کاهش آلایندگی هوای تهران کمک می کند. رود جاجرود که از این پارک می گذرد، تاثیر بسزایی در هوای تمیز و فضای سرسبز آن دارد.

از پوشش گیاهی این منطقه می توان از درختان زالزالک، سرو کوهی، گوجه وحشی و  گیاهان گرمسیری از جمله خارشتر، اسپند، گون گز و گیاهان کوهپایه ای مثل آویشن، کاکوتی، بومادران و پونه کوهی نام برد. جانورانی که در این پارک وجود دارند نیز عبارتند از خرگوش، آهو، کفتار، روباه قرمز، شغال، سنجاب، گربه وحشی، لاک پشت، قورباغه، وزغ و مار.. عقاب طلایی، شاهین، بوتیمار، قرقی، دال سیاه نیز در اینجا دیده‌شده است.

از آنجایی که آلاچیق های متعدد و فضای باربیکیو در این پارک موجود است، به مکانی مناسب برای پیک نیک و کباب تبدیل شده است. از دیگر امکانات آن میتوان به پیست دوچرخه سواری، پارک آموزش ترافیک، بوفه، رستوران، پارکینگ و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد. دهکده تفریحی کاج در پارک جنگلی سرخه حصار به تجهیزاتی مثل لیزر تگ، زمین پینت بال، بیلیارد، پینگ پونگ، و فوتبال دستی مجهز است.

  • موقعیت: تهران، انتهای خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق

پارک های باربیکیو تهران

4.بوستان ایثار تهران

بوستان ایثار از دیگر پارک های باربیکیو تهران می باشد. شما به دلیل وجود منقل های این پارک، میتوانید به راحتی کمپ بزنید و کباب نوش جان کنید. در واقع امکاناتی مثل آلاچیق، منقل، زمین بازی کودکان، این پارک را به محلی عالی برای وقت گذارنی و تفریح تبدیل نموده است. این پاک که در غرب تهران واقع شده، پر از درختان توت، اقاقیا، چنار، زبان گنجشک و غیره است.

  • موقعیت: تهران، بزرگراه ستاری، خیابان شاهین شمالی، خیابان چمران، خیابان شادمهر

5. پارک کوهسار تهران

پارک کوهسار نیز از پارک های منقل دار تهران، دارای مساحت 5700 هکتاری است. این پارک در برخی قسمت ها کوهستانی و برخی بخش های آن جنگلی می باشد. هر سال به منظور کاهش آلودگی و گسترش فضای شهری، 100 هکتار به بخش جنگلی این پارک اضافه می گردد.

آلاچیق، باربیکیو، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، مسیرهای پیاده روی، وسایل بدنسازی، استخر، سونا، پیست موتور کراس، پاشگاه سوارکاری، میز پینگ پونگ، بوفه، رستوران، سرویس بهداشتی و غیره از جمله امکاناتی است که در این پارک در نظر گرفته‌شده‌اند. این پارک جنگلی کوهسار در ارتفاعات واقع شده‌است. بنابراین مکان مناسبی برای برگزاری تفریحاتی نظیر کایت سواری، تله کابین، چتر نجات، پرتاب بومرنگ و گلایدر است. اگر مسافتی طولانی در جاده این پارک کوهستانی با ماشین رانندگی کنید، میتوانید از نمای پانورمای بی نظیر شهر لذت ببرید. وجود این همه امکانات باعث‌شده یکی از محبوب ترین پارک های باربیکیو برای شهروندان تهرانی باشد.

  • موقعیت: تهران، بزرگراه آبشناسان، شهران شمالی، کوهسار

پارک های باربیکیو تهران

6. بوستان آبشار تهران

بوستان آبشار یکی از پارک های باربیکیو تهران است که دسترسی با آن تنها با خودرو شخصی یا تاکسی امکان پذیر می باشد. چرا که ایستگاه مترو و اتوبوس در اطراف این بوستان معروف وجود ندارد. این بوستان 200 هکتاری، مشابه باغ های قدیمی تهران طراحی شده‌است.

این بوستان معروف، نمای جذابی از دریاچه چیتگر را به شما ارائه می کند. از جمله امکانات بوستان آبشار تهران میتوان به آلاچیق، باربیکیو، مسجد، زمین بازی کودکان، رستوران سنتی، پارکینگ، باغ گیاهان دارویی، مسیر کوهپیمایی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. پوشش گیاهی آن را درختان گیلاس و گردو، گل های متنوع، کاکتوس و سماق آمریکایی تشکیل داده‌است.

این بوستان که به روش مصنوعی ساخته‌شده، شامل چند طبقه است. هر طبقه دارای چندین برکه، آلاچیق های چوبی و منقل های باربیکیو است. آبشار مصنوعی و فضای سبز این مکان به شما آرامش می بخشد. صدای آب، پرندگان و حرکت مرغابی ها در برکه ها همراه با هوای پاک میتواند شما را ساعاتی از هیاهوی زندگی شهری دور کند.

  • موقعیت: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی

پارک های باربیکیو تهران

7.بوستان ایران زمین تهران

از دیگر پارک های منقل دار تهران میتوان از بوستان ایران زمین یا باغ راه فدک نام برد. پس اگر به دنبال مکانی برای پیکنیک و کباب درست کردن هستید، این گزینه میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پارک دایره ای شکل با مساحت 27 هکتار دارای امکانات مناسبی برای گردشگران است. از جمله امکانات آن میتوان به باربیکیو، آلاچیق، نیمکت های چوبی، بوفه، کافی شاپ، پارکینگ، ساختمان پلیس امنیی، رستوران و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد. همچنین امکانات ورزشی مثل زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال نیز در این مکان دیده می شود.

کاشی کاری های برجسته، آب نما ها و نورپردازی بی نظیر آن و نقاشی های دیواری به زیبایی این پارک افزوده اند. پوشش گیاهی مختلفی نظیر گیاهان پهن برگ ( نارون، زیتون، چنار، تبریزی) و گیاهان برگ سوزنی ( سرو نقره ای و کاج )، درختچه های تزئینی، انواع گل و پیچک نمای جذابی به این پارک بخشیده‌اند.

  • موقعیت: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین

پارک های باربیکیو تهران

8.بوستان نهج البلاغه تهران

بوستان نهج البلاغه با وجود منقل های بسیار زیاد، یکی از پارک های تهران برای کباب به شمار می رود. این بوستان در امتداد رودخانه و دره فرحزاد بنا و به فاز یک و دو تقسیم شده‌است. بین فاز یک و دو بوستان نهج البلاغه یک رودخانه عبور می کند. اولین پل معلق تهران، پل معلق آسمان در این مکان بنا شده و از جاذبه های آن به شمار می رود. از طریق این پل میتوان به پارک پردیسان راه یافت. پل آسمان ظرفیت 200 نفر را به طور همزمان دارد.

در این پارک با مساحت بسیار زیاد، میتوان از چشم انداز مناظر زیبا و فضای سرسبز لذت برد. امکانات این مجموعه تفریحی بزرگ در تهران عبارتند از 80 آلاچیق، نیمکت های چوبی، مسیرهای پیاده روی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، وسایل بدنسازی، مسیر دوچرخه سواری، بانچی جامپینگ، شهربازی، آمفی تئاتر، سینما، مسجد و پارکینگ..

  • موقعیت: تهران، بین بزرگراه حکیم و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام

پارک های باربیکیو تهران

9.بوستان جوان مردان ایران 

بوستان جوانمردان با مساحتی بالغ بر 150 هکتار، یکی از  پر طرفدار ترین مراکز تفریحی تهران به شمار می رود. این فضا به هوای پاک تهران کمک می کند و باعث گسترش فضای سبز شده‌است. رود کن از میان این بوستان عبور می کند و آن را به دو فاز شرقی و غربی تبدیل می کند.

از جاذبه های بوستان جوانمردان میتوان به مجسمه هایی از مشاهیر تاریخی ایرانی اشاره کرد. اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای گردش و پیک نیک هستید، این بوستان گزینه مناسبی است. چرا که دارای امکاناتی نظیر باربیکیو، آلاچیق، بوفه رستوران، باجه آتش نشانی، ایستگاه پلیس، اورژانس، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، محل کرایه دوچرخه، شهربازی، پیست اسکیت، باغ هنرمندان، باغ گیاهشناسی، برکه پرندگان می باشد.

پوشش گیاهی این پارک شامل درخت سرو، کاج، اقاقیا، زبان گنجشک، بید مجنون می شود. این فضای سر سبز و امکانات متنوع این پارک را به یکی از بهترین پارک های باربیکیو تهران تبدیل ساخته‌است. همچنین اگر طرفدار محیط زیست هستید، باید بدانید پارک جوانمردان با استفاده از انرژی خورشیدی از آسیب به طبیعت جلوگیری می نماید.

  • موقعیت: تهران، بین بزرگراه همت و بزرگراه شهید جعفری، جنب خیابان طبیعت

پارک های باربیکیو تهران

10.پارک چیتگر تهران

پارک چیتگر یکی دیگر از پارک های منقل دار تهران است که از شهرت زیادی بین شهروندان تهرانی برخوردار می باشد. این پارک جنگلی نیز مثل سایر پارک های باربیکیو تهران، از امکانات مناسب جهت برقراری پیک نیک، چادر زدن و کباب درست کردن برخوردار است. همچنین به پارک بازی کودکان، بوفه رستوران، نمازخانه و امکانات ورزشی مجهز است. امکانات ورزشی چیتگر شامل پیست دوچرخه سواری، باشگاه سوارکاری، غرفه کرایه دوچرخه، باغ بانوان و پینت بال می شود.

در چیتگر مجموعه از گیاهان تزیینی و دارویی وجود دارد. از جمله پوشش گیاهی انبوه این منطقه میتوان به گیاهان سوزنی ( کاج، سرو خمره ای، سرو نقره ای) و گیاهان پهن برگ ( درخت عرعر، اقاقیا، زبان گنجشک، افرا، نارون و بلوط) اشاره کرد. همچنین پرندگان و جانوران مختلفی مثل روباه، سنجاب، طوطی، مرغ مینا نیز در اینجا به چشم می خورد.

  • موقعیت: تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن

پارک های باربیکیو تهران

11. پارک طالقانی تهران

پارک طالقانی یا پارک عباس آباد در محدوده تپه های عباس آباد واقع شده‌است. شما میتوانید از طریق پل طبیعت در وسط این پارک به بوستان آب و آتش راه پیدا کنید.  به محض ورود با حوضی سنگی روبرو می شوید که ماهی های قرمز در آن شنا می کنند. پول چوبی دومین چیزی است که در پارک میتواند توجه شما را به خود جلب کند.

پوشش گیاهی این منطقه را گیاهانی نظیر بلوط نایاب ایتالیایی و دخت سپیدار، ارغوان، افرا و اقاقیا تشکیل داده‌اند. امکاناتی مثل منقل، آلاچیق، نیمکت چوبی، بوفه، رستوران، دستگاه بدنسازی، زمین ورزش بسکتبال، فوتبال، والیبال، میز پینگ پونگ، شطرنج، برای تامین آسایش و رفاه شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

  • موقعیت:  تهران، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک های باربیکیو تهران

12.بوستان الهام

بوستان الهام یکی دیگر از پارک های منقل دار تهران است که مساحتی بالغ بر 83000 متر مربع دارد. در این بوستان آلاچیق ها و منقل هایی وجود دارد که آن را به مکانی مناسب برای تفریحات خانوادگی تبدیل نموده است. نیمکت های چوبی واقع در زیر سایه درختان انبوه، مسیر پیاده روی، پیست اسکیت و پیست دوچرخه سواری به محبوبیت این مکان در بین افراد علاقمند به ورزش افزوده است.

  • موقعیت: تهران، انتهای بلوار فردوس غرب (ناصر حجازی)، ابتدای بلوار الهام

13. بوستان یاس فاطمی تهران

بوستان یاس فاطمی یا همان جنگل قوچک نیز یکی از پارک های پر طرفدار در تهران است. از آن جایی که افتتاح این پارک با ایام فاطمیه همزمان شد، آن را یاس فاطمی نامیدند. در این پارک 200 هکتاری، امکانات زیادی از جمله آلاچیق، نیمکت، منقل کباب پز، زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، بوفه، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی دارد.

همچنین محوطه هایی برای تنیس روی میز، فوتبال دستی، دوچرخه سواری نیز برای مردم در نظر گرفته شده است. گیاهانی که سرتاسر این پارک جنگلی را در بر گرفته، عبارتند از درخت سرو نقره ای، کاج، داغداغان، اقاقیا، زبان گنجشک و سایر درختچه های تزیینی.

  • موقعیت: تهران، بزرگراه شهید بابایی

پارک های باربیکیو تهران

14.پارک جنگلی شیان تهران

پارک جنگلی شیان که قبلا بخشی از پارک لویزان بود، امروزه با یک خیابان از آن جدا شده است. این پارک از آن دسته پارک هایی است که امکان ورود به آن با خودرو وجود ندارد. شما میتوانید برای جابجایی در پارک از کالسکه های موجود در آن بهره مند شوید. اگر به دنبال مکانی برای کمپ زدن و کباب درست کردن هستید، اینجا انتخاب خوبی است. چرا که منقل های کباب پز در سراسر آن موجود است و می توانید چادرهای مسافرتی خود را برپا کنید.

شما در این پارک می توانید از چشم انداز بی نظیر شهر لذت ببرید. آلاچیق، منقل کباب پز، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی، پینگ پونگ، مجموعه بولینگ، مسیر دوچرخه سواری، این بوستان را به منطقه ای عالی برای دورهمی های خانوادگی تبدیل کرده است. و اما پوشش گیاهی این منطقه که شامل درختان زیادی از جمله سرو، کاج، اقاقیا، توت، انگور می شود. همچنین هتلی در این منطقه با نام هتل شیان فعالیت می کند که از مسافران پذیرایی می نماید.

  • موقعیت: تهران، بزرگراه امام علی، خروجی اتوبان زین‌الدین

جمع بندی

همانطور که گفتیم تهران یکی از مقاصد گردشگری ایران است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. این شهر همچنین دارای پارک های زیبایی است که برخی از آن ها بیشتر مناسب تفریحات خانوادگی و کمپ زدن هستند. شما می‌توانید با خیال راحت در این پارک ها، چادر مسافرتی خود را بر پا کنید و در منقل های کباب پز، کبابی بر بدن بزنید. در این مقاله به معرفی بهترین پارک های منقل دار تهران اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.