آرشیو تیر ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

چگونگی ساخت خانه های سازگار با محیط زیست

۱۶ بازديد

در عصری که اثر گلخانه‌ ای و گرمایش زمین بسیار زیاد شده است، زمان آن فرا رسیده که به دنیای معماری و ساختمان سازی توجه بیشتری کنیم. پیامدها و خسارات گرمایش زمین بسیار نگران‌ کننده شده‌‌ اند. در این حین، مسئولیت ما این است که خانه هایی بسازیم که به محیط زیست آسیب نزنند.در ادامه همراه ما باشید تا به چند راهکار درمورد ساخت خانه سازگار با محیط زیست بیشتر آشنا شویم.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

چرا ساخت خانه های سازگار با محیط زیست امروزه انقدر مهم شده است؟ سوزاندن سوخت های فسیلی برای تامین انرژی و گرمایش خانه های ما، یکی از دلایل اصلی آلودگی آب و هوایی محسوب می شود. در خانه های زیست محیطی از منابع انرژی تجدید پذیر، بهینه بودن انرژی و مواد طبیعی استفاده می شود.

بزرگترین مزیت خانه های سازگار با محیط، کاهش تاثیرات زیستی و ردپای کربن بر روی زمین است. خانه های سبز مزایای جانبی زیادی از جمله کاهش قبوض انرژی، تعمیر و نگهداری کمتر، کیفیت هوای بهتر، طراحی خلاقانه و... دارند.

خانه سازگار با محیط زیست

۱- انتخاب مکان مناسب

شاید مهم ترین عاملی که در ساخت خانه سازگار با محیط زیست باید به آن توجه کرد، انتخاب مکانی مناسب و منحصر به فرد است. موقعیت ساخت یک خانه سبز باید به گونه ای باشد که به راحتی روشنایی تامین شود و انرژی بیشتری برای دریافت نور اتلاف نگردد. همچنین باید تمام سعی خود را در حفاظت از محیط زیست انجام دهید تا به آن آسیبی وارد نشود.

عوامل متعددی از جمله طراحی دکوراسیون خانه، منطقه جغرافیایی و شرایط محلی در انتخاب مکان مناسب تاثیرگذارند. همچنین جهت پنجره ها و اتاق ها برای دریافت حداکثر میزان نور بسیار مهم است. حتی وجود یک درخت بزرگ می تواند میزان قابل توجهی از نور خورشید را بگیرد.

۲- ساختار ظاهری خانه

ساختار ظاهری در خانه های سازگار با محیط زیست باید متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی هر منطقه باشد. شکل این ساختمان ها در مناطق بارانی و مناطق گرم و خشک، تفاوت زیادی با هم دارند. مثلا اگر محل زندگی شما مستعد باد و طوفان است، باید حتما مدل خانه خود را گرد بسازید و ساختن خانه در مناطق بارانی باید شیروانی باشد.

بعلاوه باید به کاهش و اتلاف انرژی دقت کنید و با عایق بندی اصولی، جلوی هدر رفت آن را بگیرید. برای این کار می توانید مساحت خانه را کوچک تر بسازید و درب و پنجره ها را با شیشه های دو جداره و سه جداره نصب کنید و به نور گیری آن ها دقت زیادی داشته باشید.

خانه سازگار با محیط زیست

۳- مصالح و متریال مقاوم

در ساخت خانه های سازگار با محیط زیست باید مصالحی به کار برد که پایدار، دوست دار محیط، قابل بازیافت و تجدید پذیر باشند‌. همچنین استفاده از مواد بومی و محلی، همانند چوب و الوار که به راحتی در طبیعت قابل بازیافت هستند، ایده بسیار خوبی است. به علاوه باعث آلودگی محیط زیست نمی شوند.

استفاده از مواد ساختمانی نظیر آجرها، کفپوش های چوبی و کاشی ها، کمک بسیار زیادی به کاهش هزینه ها و حتی کاهش دی اکسید کربن می کند. این گونه مصالح حتی اگر سالیان زیادی در طبیعت باقی بمانند، هیچ آسیبی به طبیعت نمی زنند و زیستگاه موجودات زنده نیز در خطر نمی افتد.

۴- عایق بندی مناسب

از دیگر نکات مهم در ساخت این خانه ها، عایق بندی درست و کاربردیست. برای این کار شما باید درب، پنجره و حتی دیوارها را با استفاده از مواد سازگار با محیط بپوشانید. حتی برای قسمت های بیرونی دیوارها می توانید از خزه استفاده کنید، این کار به حفظ انرژی در خانه کمک بسیاری می کند. همچنین موادی مانند بیوکامپوزیت ها علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی نیز محسوب می شوند که در ساختار دیوارها می توانید بکار ببرید.

با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی، مواد مختلفی که برای ساخت چنین خانه ای استفاده می شود، امکان دستیابی به عایق حرارتی را میسر می سازد. در واقع موادی مانند کاه، پنبه، پلاستیک بازیافتی و پشم گوسفند، عایق های بسیار خوبی بوده که قابل تجزیه و غیر سمی هستند. بنابراین حتی اگر در زمان ساخت و ساز قیمت آن ها گران تر باشد، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

۵- حفاظت از آب

آب باران یک منبع تجدید پذیر است که نباید هنگام ساخت یک خانه سازگار با محیط نادیده گرفته شود. آب جمع‌ آوری‌ شده در یک مخزن زیرزمینی برای آبیاری باغ یا برای تامین فلاش یا ماشین لباسشویی استفاده می‌ شود. باران را می توانید از روی پشت بام یا مسیرهای لوله ای منتهی به پشت بام جمع کنید. همچنین می توانید با نصب سرشیرهای کاهش فشار آب در دستشویی، حمام و آشپزخانه به صرفه جویی آب کمک کنید. موقع مسواک زدن و شستن ظروف آب را باز نگه ندارید. آب کتری یا سماور را در ظرفی جدا کرده تا سرد شود و برای آبدهی گیاهان استفاده کنید.

خانه سازگار با محیط زیست

۶- نصب سقف مناسب

سقف های مناسب برای خانه های سازگار با محیط زیست، باید مقاوم و عایق باشند، پس در انتخاب آن ها دقت کنید. سقف های به اصطلاح زنده یا سقف هایی که امکان رشد چمن یا گیاه در آن ها وجود دارد، بهترین گزینه برای اینگونه خانه هاست. این سقف ها علاوه بر اینکه عایق بسیار خوبی برای اتلاف انرژی هستند، به تمیزی هوا و جذب دی اکسید کربن نیز کمک زیادی می کنند.

از دیگر انواع سقف های مناسب برای خانه های سبز می توان سقف های چوبی یا تخته ای را نام برد که با اینکه هزینه زیادی دارند اما سازگار با محیط زیست و عایق گرمای خوبی هستند. همچنین می توانید از مواد بازیافتی مانند فلز، پلاستیک و لاستیک در سقف استفاده کنید که علاوه بر هزینه کمتر، باعث کاهش زباله می شوند.

۷- استفاده از منابع قابل تولید

پارامترهای زیادی در ساخت خانه های زیست محیطی برای دستیابی به انرژی، احترام به محیط زیست و سلامت دخیل هستند. مصرف کننده علاوه بر انتخاب مواد بهینه، گزینه های زیادی برای کسب انرژی لازم دارد. مثلا می توانید با نصب پنل های خورشیدی در روی پشت بام، با استفاده از جذب انرژی بی پایان خورشید، به راحتی انرژی خانه را تامین کنید. نصب پنل خورشیدی یک روش کم هزینه و بسیار کاربردی برای ذخیره انرژی در آینده است.

همچنین سیستم های پمپ حرارتی که گرما را از هوا یا آب بازیابی می کنند نیز صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی برای کاهش قبوض برق و ایجاد یک خانه کم انرژی می کنند. شیشه‌ های دوجداره و دریچه‌ های حجیم نیز، محافظت بسیار خوبی در برابر سرما و صدا ایجاد می‌ کنند.

۸- بهره گیری از انرژی الکتریکی

خانه های سازگار با محیط زیست باید در وهله اول کم مصرف باشند. در واقع آن ها با هدف کاهش مصرف انرژی، احترام به محیط زیست و محدود کردنِ تولید گازهای گلخانه ای ساخته‌شده‌اند. بسته به ترجیحات و بودجه مصرف کننده، انتخاب های زیادی برای مصرف کننده وجود دارد. مثلا برای کاهش مصرف انرژی می توانید از لامپ های LED بجای لامپ های رشته ای استفاده کنید. زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند و بهترین گزینه برای صرفه جویی در مصرف برق هستند. همچنین استفاده از لوازم برقی کم مصرف، سطح انرژی مصرفی را پایین می آورد.

۹- استفاده از معماری ارگانیک

معماری ارگانیک توسط فردی به نام فرانک لوید رایت (1867-1959) در پایان قرن نوزدهم در ایالات متحده متولد شد. معماری ارگانیک جریانی است که هدف آن بیان پیوندی عمیق بین ساکنان یک ساختمان با محیط طبیعی اطراف آن هاست. از نظر طرفداران معماری ارگانیک، ساختمان را باید به عنوان یک موجود زنده در نظر گرفت که بیشتر به ویژگی های گیاهان و حیوانات ربط دارد. در واقع هدف آن به دست آوردنِ ساختمانی یکپارچه با طبیعت و تأثیر اندک آن در محیط زیست است.

۱۰- ساخت خانه کوچک

یک خانه کوچک نسبت به خانه بزرگ، همیشه سازگارتر با محیط زیست خواهد بود. با این حال این بدان معنا نیست که باید یک خانه کوچک بسازید. شما فقط باید در استفاده از اصول ساختمان و طراحی، خلاق و مدبر باشید. خانه‌ های کوچک‌ هزینه‌ و نگهداری کمتری دارند و کارآمدتر هستند. زیرا متراژ و چیدمان آن‌ها نسبت به خانه‌ های بزرگ کاربردی‌ تر است.

۱۱- انتخاب بهترین طرح برای خانه خود

با وجود برنامه های بسیار زیاد برای ساخت این خانه ها، منطقی است که بپرسید بهترین طرح برای شما کدام است و چگونه آن را انتخاب می کنید؟ این بهترین طرح البته به خواسته ها، مشخصات، زمین، طرح شهری  و محدودیت های خاص آن بستگی دارد. بنابراین با یک متخصص و کاربلد در این زمینه مشورت کنید تا نتیجه دلخواهی را کسب کنید.

خانه سازگار با محیط زیست

اقداماتی برای دوستی با محیط زیست

دوستی با محیط زیست به اقداماتی اشاره دارد که فرد را به نحوه جذب منابع طبیعی بیشتر آگاه می کند. عادات روزانه از جمله استفاده کمتر از آب، گاز و برق، نمونه‌ های رایجی از راه‌ هایی هستند که همه می‌ توانند اثرات زیست‌ محیطی خود را کاهش دهند. به عنوان مثال خاموش نگه داشتن چراغ ها در طول روز که نور طبیعی فراوان است، یا خاموش کردن تهویه مطبوع زمانی که هوا سرد است، راه هایی برای کاهش هزینه های انرژی است. شرکت‌ ها نیز می‌ توانند با استفاده از برنامه‌ های بازیافت و کاهش ضایعات، یا استفاده از مصالح ساختمانی پایدار، مانند پوشش‌ های حرارتی خورشیدی یا پلاستیک‌ های زیستی اقدامات مشابهی را انجام دهند.

نتیجه گیری

اگر در تلاش برای ایجاد یک خانه سازگار با محیط زیست هستید، به یاد داشته باشید که هیچ رویکرد غلطی وجود ندارد. ممکن است بودجه شما در حد ساخت یک پنل حرارتی خورشیدی روی پشت بام باشد، اما این می تواند خانه شما را سبزتر از خانه همسایه کند. مانع اصلی ساخت یک خانه زیست محیطی هزینه آن است، با این حال اگر هزینه ساخت این خانه ها به طور متوسط ​​10 تا 20 درصد بیشتر از یک خانه سنتی باشد، در دراز مدت با کاهش هزینه ها و کاهش انرژی، این سرمایه گذاری را جبران می کند.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

با این چند قدم ثروتمند شو!

۱۴ بازديد

حقیقت این است که هیچ "فرمول سری" برای ثروتمند شدن وجود ندارد. اما خوشبختانه برخی کارها وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم به کسب ثروت نزدیک تر شویم. وقتی در دهه 20 زندگی خود هستید، مسیر میلیونر شدن بسیار آسان تر است. شما انرژی بیشتری دارید، افراد کمتری به شما وابسته هستند و چیزهای کمی برای از دست دادن دارید.با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا تمامی راه های ثروتمند شدن را با هم بررسی کنیم.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

راه ثروتمند شدن

مشخصات افراد ثروتمند

افرادی که ثروتمند می شوند معمولاً ثروت خود را در مدت زمان طولانی می سازند و کمتر از توان خود زندگی می کنند.

  • آن ها لزوما درآمد زیادی کسب نمی کنند.
  • آن ها پول خود را پس انداز می کنند و پس انداز خود را افزایش می دهند.
  • وقتی فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری به وجود می ‌آید، استفاده می کنند.
  • آن ها امور مالی خود را با دقت مدیریت می کنند.

ثروتمند شدن به روش فیلیپ جی مولر

به گفته فیلیپ جی مولر، نویسنده پرفروش و میلیونر تنها چیزی که شما را از میلیونر شدن باز می دارد، تصور خودتان از این است که یک میلیونر بودن به چه معناست. مولر در کتاب خود Geldrichtig توضیح می دهد که هر کسی می تواند میلیونر شود اگر یاد بگیرد که مانند یک فرد ثروتمند فکر کند. فیلم‌ ها و داستان ‌های «سریع پولدار شوید» مردم را به این باور رسانده اند که ثروتمندان هیچ کاری جز خرج کردن پول انجام نمی ‌دهند و همه موفقیت هایشان به دلیل شانس یا شهرت است، واقعیت به گفته مولر متفاوت است.

تبدیل شدن به یک میلیونر واقعی به معنای اتخاذ یک ذهنیت مصرف کننده آگاه است مانند پس انداز، اجتناب از بدهی، کنترل چالش ها و... . همچنین فکر کردن به این که آیا واقعاً چیزی را که قصد دارید بخرید به آن نیاز دارید؟ آیا جایگزین ارزان تری وجود دارد؟ در ادامه 11 قانون برای ثروتمند شدن را بررسی می کنیم پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1-در مدرسه فعال باشید.

بدون شک سستی و تنبلی در مدرسه شما را به جایی نمی رساند. تنبلی و اهمیت ندادن به مدرسه فقط به معدل شما آسیب می زند، شما سال های زیادی از عمر خود را در مدرسه می گذرانید پش سعی کنید که جزو بهترین ها در کلاس باشید. درست است که مدرسه تنها راه برای کسب ثروت نیست و شما می توانید اصرار کنید که نمرات مهم نیستند، اما رقابت در بازار کار بسیار زیاد است. ممکن است اطرافیان شما از کم اهمیت بودن مدرسه به شما بگویند.

اما باور کنید برای گرفتن شغلی خوب و پر درآمد داشتن معدلی بالا و فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه خوب می تواند به شما بسیار کمک کند. همچنین داشتنِ رزومه تحصیلی خوب می‌تواند به شما اعتماد به نفس دهد. این مسئله در یافتنِ شغل و تعامل با افراد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

راه ثروتمند شدن

2-برنامه ریزی و هدف گذاری کنید

افراد ثروتمند هدف گذار بوده و اهل برنامه ریزی هستند. آن ها آن چه را که می‌خواهند روزانه، هفتگی، ماهانه به دست آورند فهرست می کنند و می توانند به شما بگویند که می خواهند در 20 سال کجا باشند. این افراد زندگی خود را به دست احتمالات و سرنوشت نمی گذارند، آنها برای قدم به قدم خود برنامه دارند.

تقریبا 95 درصد از افراد فقیر هیچ برنامه ای برای زندگی ندارند آنها بدون نقشه، بدون اهداف بلندمدت و بدون تصویر ذهنی از آینده خود هستند؛ مانند برگ های یک روز پاییزی که بی هدف در هوا شناور است. نکته اصلی این است که برای برنامه ریزی لازم نیست ثروتمند باشید؛ اگر می خواهید ثروتمند شوید به یک برنامه نیاز دارید.

3-بیش از حد خرج نکنید

ساده ترین و مطمئن ترین راه برای رسیدنِ به ثروت، پس انداز کردنِ پول و سرمایه گذاری در آن است. این کار مانند کاشتنِ دانه و تماشای جوانه زدنِ آن و در نهایت به ثمر رسیدنِ درخت است، اما مشکل هزاران انسان در دنیا خرید آن دانه اولیه است. مقداری را که می خواهید پس انداز کنید در بودجه خود قرار دهید. برای انجام این کار، مقدار مشخصی را از درآمد خالص خود کم کنید که هر هفته یا ماه به یک حساب سرمایه گذاری واریز می کنید تا بتواند رشد کند.

علاوه بر این، سعی کنید 5 تا 10 درصد از درآمد خالص خود را به صندوق اضطراری اختصاص دهید. هر چه زودتر پس انداز را شروع کنید، بیشتر نتیجه خواهد داد. اگر به سختی پول کافی برای پرداخت قبوض خود به دست می آورید و نمی توانید پس انداز کنید، راه حل واضح این است که پول بیشتری به دست آورید. همچنین داشتن درآمد اضافه می تواند بسیار مفید باشد.

4-جریان های متعدد درآمد ایجاد کنید

یک مطالعه اداره سرشماری ایالات متحده در سال 2019 نشان داد که تنها 8.8 درصد از زنان و 8.0 درصد از مردان دو یا چند شغل دارند. اما بر اساس اطلاعات به دست آمده 65 درصد از افراد ثروتمند حداقل سه جریان مختلف درآمدی را قبل از کسب اولین 1 میلیون دلار راه اندازی کرده اند.

به نوعی می‌توان گفت که مردم فقیر تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار داده‌اند. آنها فقط یک جریان ورودی دارند اما افراد ثروتمند از چندین جا درآمد کسب می کنند. بنابراین اگر شغل خود را از دست دادید، با یک موقعیت اضطراری در زندگی مواجه شدید یا از پرداخت قبوض عقب افتادید، احتمالاً تنها یک منبع درآمد شما برای نجات شما کافی نخواهد بود. پس همین حالا جستجو برای شغل دوم را آغاز کنید. سعی کنید که به صورت مساوی در دو شغل پیشرفت کنید. با این کار علاوه بر افزایش درآمد نسبت به هزینه های زندگی استرس کمتری را نیز تجربه خواهید کرد.

5-از هر نوع بدهی بپرهیزید

بیشتر مردم با بدهی به گونه ای برخورد می کنند که انگار بخشی عادی از زندگی است. آنها آن را به دسته هایی مانند "بدهی خوب" و "بدهی بد" تقسیم می کنند. بدهی پیچیده نیست. پرداختِ پول برای استفاده موقت از پول دیگران شما را فقیرتر می کند. تمام آنچه در مورد پس انداز به شما گفته شده است را در نظر بگیرید و کاملاً برعکس آن را در مورد بدهی اعمال کنید. چیزی را که توانایی خرید آن را ندارید نخرید. این یک قانون ساده است که به شما کمک می کند تا از هوس ها جلوگیری کنید.

شما یک گوشی هوشمند می خواهید، اما پول خرید آن را ندارید؟ پس آن را نخرید. بدهی های زیادی زمانی اتفاق می افتد که مردم به لذت زودگذری که از خرید می برید معتاد می شوند. یک یادداشت در کیف خود بگذارید که بگوید آیا واقعاً به آن نیاز دارم؟ با گذشت زمان، شروع به پرسیدن این سوال از خود خواهید کرد و سپس دیگر به آن یادداشت نیاز نخواهید داشت.

راه ثروتمند شدن

6-کتاب بخوانید و خود را آموزش دهید

افراد ثروتمند نه تنها دو شغله هستند، بلکه برای مطالعه هم وقت می گذارند. اما آنها بلندی های بادگیر و یا جنایت و مکافات را نمی خوانند. افراد ثروتمند کتاب های آموزشی و خودسازی می خوانند، بر اساس مطالعات تنها 8 درصد از افراد کم درآمد کتاب های آموزشی یا خودسازی را مطالعه می کنند. بدون شک موفقیت نیاز به رشد دارد، این رشد از مطالعه و آموزش روزانه خود حاصل می شود. در زمینه شغلی خود کتاب های متنوع مطالعه کنید و یا دوره های آموزشی را به صورت حضوری و آنلاین بگذرانید. این رفتار در دراز مدت می تواند به رشد شخصیت و شغل شما کمک بسیار زیادی کند.

7-از روابط سمی اجتناب کنید.

روانشناسی نقش بسیار زیادی در ذخیره ثروت دارد. اگر هر روز خود را با افرادی که کاری جز انرژی منفی دادن ندارد و همیشه پر از ناله و حس بد هستند می گذرانید کارتان بسیار سخت است. این افراد سمی به مرور زمان انرژی شما را کم می کنند و حس بدی به شما منتقل می کنند. مطالعات نشان می دهد که تنها 4 درصد از افراد کم درآمد با افراد "مثبت اندیش" و "موفق" معاشرت می کنند. شما فقط زمانی در زندگی موفق خواهید شد که اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید، یعنی افرادی که تشویق کننده، مثبت، کنجکاو و مفید.

8-درگیر خودگویی منفی نشوید

وقتی صحبت از روانشناسی و پول به میان می آید، تنها چیزی که بدتر از محاصره کردن خود با بازنده ها است باور کردن آنهاست. آیا جملاتی مانند "کار من خیلی سخت است"، "تقصیر من نیست" یا "من به اندازه کافی باهوش نیستم" می گویید؟ اگر این جملات را به خودتان بگویید بعد از مدتی باورتان می شود، وقتی به منفی‌گرایی اجازه می‌دهید بر افکارتان حکومت کند، مغزتان را برای شکست برنامه ریزی می کنید.

شما هیچ شانسی در زندگی نخواهید داشت که از شرایط مالی یا زندگی فعلی خود خارج شوید. این افکار منفی به باورهایی تبدیل خواهند شد که مانند دستور عمل سر لوحه زندگیتان قرار می گیرند و شما را به سمت بی پولی سوق می دهند. قانون جذب و کائنات در این مورد بسیار خوب عمل می کنند. سعی کنید هر روز کلمات مثبت به کار ببرید تا در طولانی مدت حستان نسبت به شرایط مالیتان تغییر کند.

9-سبک زندگی سالمی داشته باشید.

آیا شما یک فرد تنبل و بی تحرک هستید که نمی توانید در برابر نوشابه، چیپس و یک شیک شکلات مقاومت کنید؟ اگر چنین است، این احتمال وجود دارد که هرگز نتوانید به رویای ثروتمند شدن برسید. پول درآوردن نیروی اراده و کار می خواهد، ورزش و تغذیه صحیح هم همینطور. مراقبت از امور مالی و سلامتی شما دست به دست هم می دهد. عادات بد سلامتی باعث ایجاد پسرفت در زندگی می شود این نوع رفتار نتیجه عادات ضعیف، رفتار بد و تصمیم گیری بد است.

10-شما باید پول خود را بگذارید تا برای شما کار کند

قانون بعدی این است که شما باید بخشی از پول خود را به نوعی سرمایه گذاری کنید. این کار در طول زمان باعث می شود سرمایه شما افزایش پیدا کند و خود پول به مرور زمان برای شما کسب درآمد مازاد می کند.

با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و تورم ذخیره پول و سرمایه در یک حساب و بدون هیچ کاری می تواند برای شما مضر باشد زیرا پول به مرور زمان ارزش خود را از دست می دهد. شما برای رشد و کسب درآمد بیشتر به پول خود نیاز دارید. شما باید با پول خود شروع به ایجاد جریان های درآمد کنید. علاوه بر این کسب درآمد اضافی بدون تلاش زیاد می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. اما هنگام سرمایه گذاری مراقب پول خود باشید و این کار را بدون داشتن اطلاعات کافی انجام ندهید.

راه ثروتمند شدن

11-اشکالی ندارد که آهسته قدم بردارید

در نهایت، آخرین قانون برای کسب ثروت این است، به یاد داشته باشید که آهسته پیش رفتن اشکالی ندارد. امروزه همه افراد در زندگی به دنبال موفقیت بعدی، شغل بعدی و یا مدرک تحصیلی بعدی هستند، چیزی که بیشتر افراد به آن دقت نمی کنند دست آوردهای خود است.

کلام پایانی

پس راه ثروتمند شدن بسیار طولانی است. در این راه زمان های بسیار زیادی وجود خواهد داشت که به خودتان شک کنید، از زندگی خود ناراضی و ناامید باشید و خسته شوید اما باید دقت کنید که ثروتمند شدن در مورد کسب درآمد امروز و بهره برداری از زمان فردا است؛ ثروت اینگونه ساخته می شود. حتی اگر امروز یک شغل کم درآمد در سال پیدا کنید یا اگر مقدار بسیار کمی پول پس انداز کنید، این ثروت نیست این یک نقطه شروع است. این چیزی است که می توان آینده خود را روی آن بسازید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، تهاتر با ملک در اصفهان و غیره می شوند.

 

خرید ملک در ترکیه + مزایای خرید و فروش ملک در این کشور

۱۵ بازديد

با توجه به مزیت‌ های متعدد و گوناگون مثل نزدیکی، رفت و آمد آسان، تشابهات فرهنگی و...، کشور ترکیه به یکی از محبوب ترین مقصدهای سفر و البته مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. با توجه به محبوبیت زیاد مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور و خطرات و مشکلات متوجه این کار، در این مقاله قصد داریم به جزئیات مشکلات خرید ملک در ترکیه پرداخته و راهنمای جامعی در این زمینه به شما ارائه دهیم.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

این کشور با سبک اروپایی و رفاه اجتماعی بیشتری که برای شهروندان خود فراهم می‌ کند، جایگزین بسیار خوبی برای مهاجرت به کشور های اروپایی است. توجه داشته باشید سرمایه گذاری و خرید ملک در وطن خود نیز نیازمند دقت و هوشمندی بسیار است. چه برسد به کشوری دیگر با قوانین و مقررات به خصوص و خطرات احتمالی که ممکن است سبب ضرر و زیان شما در سرمایه گذاری تان شوند.

خرید ملک در ترکیه

شرایط خرید ملک در ترکیه

پیش از بررسی مشکلات خرید ملک در ترکیه ابتدا به این موضوع بپردازیم که خرید ملک در ترکیه چه شرایطی دارد؟ برای چه و به طور کلی چگونه صورت می پذیرد؟ در حقیقت اصلی ترین دلیل خرید ملک در ترکیه دریافت اقامت در این کشور است. با خرید ملک هر نوع ملک و سرمایه گذاری در این کشور به راحتی می‌ توانید اقدام به دریافت اقامت کنید. نحوه این کار هم مراحل مشخصی دارد و با طی یک روند ساده و معمول و قانونی قابل انجام است.

خرید ملک در ترکیه

محدودیت نداشتن در انتخاب ملک

خوشبختانه در قوانین کشور ترکیه محدودیتی برای انتخاب نوع ملک و شهر آن وجود ندارد. شما می‌ توانید در هر شهر و منطقه ای که قصد دارید، ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با اقدام به انتقال مالکیت، در یک قرارداد اولیه به طور معمول جزئیات معامله را ثبت می کنید. برای قانونی کردن و ثبت رسمی سند، به همراه مالک قبلی ملک به دفاتر نوتر مراجعه کرده و قانونا مالک آن ملک می شوید.

حال لازم است ادامه مراحل را برای دریافت اقامت پشت سر بگذارید. به این صورت که مدارک لازم از جمله سند ملک خود را برداشته و به اداره مهاجرت در ترکیه مراجعه می کنید. وقت مصاحبه ای برای شما رزرو و در مصاحبه سوالاتی از شما می پرسند. در نهایت پس از گذشتِ مدتی نه چندان طولانی حدود یک ماه، کارت اقامت شما صادر و به شما تحویل داده‌می‌شود. البته توجه داشته باشید این کارت یک سال اعتبار دارد و پس از اتمام اعتبار قابل تمدید است.

دریافت حقوق شهروندی

یکی دیگر از امور ممکن در پی خرید ملک و دریافت و تمدید اقامت 5 ساله ترکیه، دریافت حقوق شهروندی و پاسپورت ترکیه است. حقوق شهروندی مثل حق تحصیل رایگان، بیمه، استفاده از پاسپورت این کشور و حق رای  امتیازات ویژه ای هستند که با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک به ارزش برابر 250000 دلار یا بیشتر از این مقدار ممکن می شود. با این کار بدون محدودیت زمانی به اقامت کامل در ترکیه و شهروندی این کشور دست پیدا می کنید.

البته لازم به ذکر است 250 هزار دلار نیاز نیست در خرید یک ملک صرف شود. در واقع بر طبق قوانین جمهوری ترکیه، برای دریافتِ حقوق شهروندی این کشور، مجموع هزینه املاک خریداری‌شده فرد تبعه خارجی بایستی به 250000 دلار برسد و از این مقدار فراتر رود.

البته خوب است بدانید قیمت خرید ملک در ترکیه در مقایسه با ایران و کشورهای اطراف ارزان تر است. این بدان معنی است که با بودجه ای متوسط و اندک می توانید ملکی بهتر از همان بودجه در ایران تهیه کنید. به عنوان مثال با هزینه یک خانه متوسط در مرکز شهر تهران، می توان خانه ای در بهترین محله های استانبول خریداری کرد.

فریب نخورید!!

فریب وعده های وسوسه انگیز و دروغین خرید ملک ارزان در ترکیه را نخورید. از چند سال گذشته همراه با بیشتر شدن اشتیاق مردم برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه روشی جدید برای سودجویی و کسب درآمد از فریب دادن مردم رواج پیدا کرده است.

افراد مختلف با ظاهر فریبنده و ساختن نام و سابقه تقلبی شرکت، پیشنهاد خرید ملک با قیمت فوق العاده کم و شرایط باور نکردنی به مردم می دهند. طی این سال ها افراد زیادی گول این فرصت های دروغین را خوردند و متاسفانه نه تنها به اهداف و مقاصد خود دست پیدا نکردند، بلکه متحمل ضرر و زیان فراوانی نیز شدند.

به هیچ وجه فریب این افراد را نخورید. پیش تر اشاره کردیم که هزینه خرید ملک در ترکیه ارزان تر از ایران است؛ اما نه هزینه غیر معقول و باور نکردنی! به قول معروف پنیر مفت تنها در تله موش است! خلاصه مطلب، اگر فردی قول خرید ملک با هزینه خیلی کم و غیر معقول را به شما داد، شک نکنید یا وام این ملک پرداخت نشده و یا به دولت مالیات پرداخت نشده و بدهی دارد.

خرید ملک در ترکیه

مشکلات و محدودیت های خرید ملک در ترکیه

حال که به طور مختصر نحوه خرید ملک در ترکیه را بررسی کردیم، به معرفی و توضیح مشکلات و موانع این امر می پردازیم. برخی مشکلات خرید ملک در ترکیه مربوط به قوانین به خصوص این کشور می شوند.

  • به عنوان مثال اگر قصد خرید زمین در ترکیه را دارید، باید توجه داشته باشید مساحت این اراضی از 30 هکتار فراتر نرود.
  • اگر در منطقه ای اقدام به خرید ملک (خانه یا مغازه) کرده اید، متراژ آن نباید بیش از 10 درصد منطقه را شامل شود.
  • محدودیت دیگر در خرید ملک برای اتباع خارجی، موقعیت مکانی ملک است. بعضی مناطق از لحاظ امنیتی و نظامی امکان خرید ندارند. باید در هنگام خرید ملک حتما به این نکته توجه داشته باشید.
  • اگر به منظور سرمایه گذاری قصد خرید زمین در ترکیه را دارید، باید بدانید که تنها دو سال زمان دارید تا در این زمین ساخت و ساز کنید.
  • یک امتیازی که برای خریداران ملک در این کشور در نظر گرفته‌شده، امکان خرید اقساطی است. اتباع خارجی می توانند اقدام به خرید اقساطی ملک مورد نظر کنند. البته محدود به این شرط که ملک مورد نظرشان از قبل وام دریافت نکرده باشد و سند آن در رهن بانک نباشد.
  • خرید زمین در مناطق روستایی ترکیه برای اتباع خارجی ممنوع است. همین طور اتباع ایرانی در مناطق مرزی شامل استان های حکاری، وان، ایغدیر و آغری حق خرید ملک ندارند.
  • آخرین محدودیت خرید ملک در ترکیه، مربوط به محدودیت زمانی امکان فروش آن است. اتباع خارجی پس از خرید ملک، حق فروش آن را تا سه سال نخواهند داشت. این امر از قوانین کشور ترکیه بوده و البته معقول هم هست. چرا که در این زمان فرد خارجی می تواند علاوه بر صاحب خانه شدن، حقوق شهروندی کشور و مزایای دیگر را نیز دریافت کند.

مالیات و هزینه های جانبی

یکی از بزرگترین خسارت‌ های احتمالی متوجه ملک شما در کشور خارجی، مصادره اموال و ملک شماست. دولت کشور خارجی می‌ تواند ملک شما (خریدار خارجی) را مصادره کند یا با اعمال سیاست‌ ها و حد و حدود به خصوص مانع رشد و توسعه ملک و ضرر و زیان شما شود. متاسفانه در حال حاضر این گونه مسائل و خطرات متوجه اموال خریداران خارجی در کشور ترکیه بسیار پررنگ است.

در واقع مالیات یکی از عمده ترین عوامل تاثیر گذار در سود سرمایه گذار و خریدار است. پرداخت بخشی از درآمد هر ملک و هر فعالیت اقتصادی و تجاری که در آن صورت می گیرد به دولت کشور ترکیه، به عنوان مالیات امری الزامی و مهم است. به محض خرید ملک، خانه، مغازه، زمین در ترکیه باید اقدام به پرداخت مالیات آن به دولت کشور کرده و در صورت اجاره دادن یا فعالیت اقتصادی در آن، مالیات سود حاصل و درآمد آن را نیز بپردازید. علاوه بر هزینه مالیات، هزینه های جانبی و متفرقه مثل هزینه ثبت سند و حق مشاوره به مشاورین املاکی که با ایشان همکاری کردید، از هزینه های جانبی و ثابت این روند هستند.

کلام پایانی

طی چند سال اخیر مهاجرت ایرانی‌ ها به این کشور به طور باور نکردنی افزایش‌یافته و روز به روز بیشتر هم می‌ شود. اکثر مهاجرت ها به این کشور از روش های مختلف تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری و خرید ملک صورت می پذیرد. اگر از نظر تحصیلی و شغلی شرایط مهاجرت را ندارید، بهترین گزینه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور است. از این راه می توانید به مقاصد گوناگونی چون مهاجرت و اقامت و... در این کشور دست پیدا کنید.

خرید ملک در ترکیه

بنابراین سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه اقدامی شجاعانه است که می تواند شما را به زندگی رویاییتان برساند. مثل هر معامله و سرمایه گذاری دیگر، تنها لازم است با اطلاع از قوانین این کشور و بکارگیری هوش و دقت، عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید و مطمئن ترین قدم ها را بردارید. در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در مورد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه به شما ارائه داده و شما را با مشکلات و چالش های این مسیر آشنا کنیم. در آخر فراموش نکنید، احتیاط لازمه حرکت در هر مسیر است اما احتیاط به اندازه مناسب و در کنار ریسک پذیری، پشت دیوار ترس، خوشبختی ایستاده است.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر ملک با ملک و غیره می شوند.

 

آشنایی با گربه های آپارتمانی دوست داشتنی♥

۱۵ بازديد

آیا تصمیم گرفته اید که حیوان خانگی بعدی شما یک گربه اصیل باشد؟ شاید حتی یک یا چند نژاد را که به طور خاص دوست دارید شناسایی کرده باشید. اما آیا این نژادهای گربه با سبک زندگی و عادات شما سازگار هستند؟ چه نژاد گربه آپارتمانی را انتخاب کنیم؟ بهترین نژاد گربه آپارتمانی کدام هستند؟

گربه ها معمولا حیواناتی بازیگوش، جذاب، ملوس و زیبا هستند و نسبت به دیگر حیوانات محبوبیت بالایی در بین مردم دارند. این حیوانات بامزه سازگاری بالایی دارند و راحت تر با محیط زندگی شما کنار می آیند. در حالی که گربه ها به مستقل بودن و ماجراجویی شهرت دارند. اما همه نژاد گربه ها این طور نیستند. در واقع، برخی از گربه‌ ها که آرام‌ تر هستند، برای زندگی آپارتمانی کاملاً مناسب هستند. این گربه‌ های داخل خانه اغلب به صاحبان خود بسیار وابسته هستند و خواهان توجه و نوازش هستند. با این وجود آن ها می توانند در نبود شما (مثلاً در طول روز) از خود به خوبی مراقبت کنند. در ادامه به برخی از بهترین نژاد گربه هاس آپارتمانی اشاره می کنیم.

۱- گربه اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد یک نژاد نادر از گربه هاست که به دلیل یک جهش ژنتیکی در دهه 1960 به وجود آمد. همانطور که از نام آن مشخص است، منشا این نوع گربه ها از کشور اسکاتلند بوده و نسبت همگی آن ها به گربه ای به نام سوزی برمی گردد. ویژگی بارز این گربه گوش های تاخورده آن بود که گویی بریده شده اند. این گربه ها معمولا فعال، حساس و برون گرا هستند. همین ویژگی ها او را تبدیل به یک گربه آپارتمانی کرده است.

گربه آپارتمانی

آن‌ ها به‌ خاطر صورت‌ و بدن‌ گرد و چین‌ های منحصر به‌ فرد روی گوش‌ هایشان شناخته می‌ شوند که ظاهری شبیه جغد به آن‌ ها می‌ دهد. رنگ بدن آن ها می تواند از سفید تا سیاه یا هر رنگی بین آن ها متغیر باشد و حتی ممکن است در حالت های دو رنگ یا چند رنگ دیده می شوند. قبل از خرید اینگونه گربه ها حتما با فروشنده یا متخصص حیوانات مشورت کنید ‌و اطلاعاتی کامل درباره آن ها بگیرید. همچنین مطمئن شوید که آیا با شرایط زندگی شما سازگارند یا خیر.

جثه اسکاتیش فولد

گربه های ماده اسکاتیش معمولا وزنی بین ۳ تا ۴ کیلوگرم دارند و این وزن در نرهای آن بیشتر بوده و ممکن است به ۴ تا ۶ کیلوگرم برسند. در کل گربه های اسکاتیش اندازه ای متوسط و جثه ای جمع و جور دارند. همچنین میانگین عمر این گربه ها ۱۴ تا ۱۵ سال است.

بهداشت و سلامتی گربه اسکاتیش

گربه های اسکاتیش فولد ممکن است به دلیل ساختار ژنتیکی خود دارای مشکلات سلامتی و جسمی باشند. این مشکلات ممکن است شامل نوعی بیماری قلبی بنام کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک باشند که ممکن است در اینگونه گربه ها دیده شود ولی هنوز مدرکی دلیل بر وراثت بودن این بیماری مشخص نشده است. همچنین بیماری دژنراتیو ممکن است در مچ، زانو و یا مفاصل آن رخ دهد که باعث درد یا حرکت ضعیف آن ها شود. اگر دم آن ها سخت و سفت شد، باید با احتیاط با آن برخورد کنید.

مراقبت از اسکاتیش فولد

  • موهای گربه خود را مرتب شانه بزنید تا گره نخورند، همچنین اگر موهای بلندی دارند باید روزانه تمیز و شانه کنید. اینکار باعث می شود چربی در سطح پوست آن کامل پخش شود.
  • جعبه یا سبد استراحت گربه را مرتبا تمیز کنید. این گربه ها به پاکیزگی بسیار حساس هستند و اگر محیطی پاکیزه داشته باشند، هم کمتر کثیف و کمتر مریض می شوند.
  • سعی کنید گربه های اسکاتیش فولد را معمولا در خانه نگهداری کنید تا آن ها را از حمله دیگر حیوانات و گربه ها، بیماری های قابل انتقال و سایر خطرات مانند برخورد با خودروها یا افتادن از پرتگاه، محافظت کنید. همچنین گربه های اسکاتیش آنقدر ناز و زیبا هستند که آرزوی بسیاری از افراد هستند و احتمالا به دلیل نداشتن هزینه خرید، بخواهند آن را بدزدند، پس مراقب باشید.
گربه آپارتمانی

تغذیه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد به رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد و از رژیم غذایی گوشت خواری مشترک برای همه گربه ها استفاده می کند. یعنی یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بدون مکمل های غذایی یا افزودنی های شیمیایی، اما با محتوای پروتئین بالا با منشاء حیوانی (گوشت و یا ماهی) برای آن ها بسیار مناسب است. اسکاتیش فولد یک حیوان کم تحرکی است که خطر اضافه وزن برای آن ها وجود دارد. پس مراقب باشید و غذای آن را به خوبی جیره بندی کنید.

۲- گربه بریتیش شورت هیر

گربه بریتیش شورت هیر یا گربه مو کوتاه بریتانیایی شاید از نظر عاطفی عالی نباشد ولی دوست دارد که با همه خوب رفتار کند. آن ها با دیگر حیوانات خانه مشکلی ندارند و معمولا آرام و ملایم هستند. همچنین شاید تمایل به آغوش گرفتن نداشته باشند اما یک نوازش ساده می تواند آن ها را خوشحال کند. اگر به دنبال گربه ای آرام و ساکت هستید که کارهایی از قبیل پریدن و جهش انجام ندهد، انتخاب گربه بریتیش شورت هیر بسیار مناسب است و کارهای آزار دهنده انجام نمی دهد. گربه بریتیش معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می کند و وزنی بین ۴ تا ۸ کیلوگرم دارد. همچنین دوره بارداری اینگونه گربه ها ۶۵ روز است.

گربه آپارتمانی

ویژگی های ظاهری گربه بریتیش

گربه بریتیش بریتانیایی با سر گرد بزرگ، گونه های برجسته و گردنی عضلانی قابل تشخیص است. بدن او حجیم و قدرتمند است و دارای بینی کوتاه با سوراخ های منحنی و باز است. همچنین رنگ چشمشان همیشه با رنگ موهای آن ها مطابقت دارد. این گربه های جذاب در رنگ های متنوعی همچون آبی، قرمز، سفید، مشکی، طلایی، کرم، نقره ای، حنایی و دارچینی وجود دارند که می توانید متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. فقط قبل از خرید حتما با یک کارشناس درباره نحوه نگهداری و شرایط کلی آن سوال کنید تا در مراقبت از آن دچار مشکل نشوید.

نکات بهداشت و سلامتی گربه بریتیش

این گربه های آپارتمانی ممکن است دارای مشکلات سلامتی بسیاری باشند که احتمال دارد منشا ژنتیکی داشته باشد. بیماری کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک و التهاب لثه که ممکن است تمام نژادهای این گربه را درگیر کند.

گربه آپارتمانی

مراقبت از گربه بریتیش

  • گوش های گربه را مرتبا بررسی کرده و اگر کثیف بودند مقداری آب را با سرکه سیب ترکیب کنید و با یک پارچه نرم با پنبه به آرامی تمیز کنید.
  • جعبه استراحت یا سبد بستر آن را همیشه تمیز نگه دارید، چون نسبت به محل خواب خود بسیار حساس اند.
  • دندان های آن ها را دائما مسواک بزنید تا از بیماری های پریودنتال جلوگیری کنید. بهداشت روزانه دهان و دندان می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری به عمل آورد.
  • ناخن های گربه بریتیش را مرتبا کوتاه کنید تا از تجمع میکروب و آلودگی زیر ناخن آن ها جلوگیری کرده باشید.
  • ترشحات چشمی و گوشه چشم آن ها را با پارچه ای مرطوب و نرم پاک کنید. بهتر است پارچه تمیز کردن برای چشم ها جداگانه باشد تا عفونت گسترش پیدا نکند.
  • موهای آن را مرتبا کوتاه کنید تا زیاد بلند نشوند. همچنین مرتب شانه بزنید تا گره نخورند.

۳- گربه پرشین

گربه پرشین از محبوب ترین نژاد در بین گربه ها هستند که با موهای بلند زیبا، شخصیت آرام و صورت شیرین خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. این گونه نژاد از نظر ژنتیکی مشکلات سلامتی دارند اما زیبایی و شخصیت آن ها به قدری است که بر این عیب غلبه می کند‌.

این گونه گربه ها بسیار آرام، شیرین، باوقار و مطیع هستند. اگرچه به ظاهر آرام اند و سریعا عکس العمل نشان نمی دهند، اما به این منظور نیست که از اتفاقات اطراف خود مانند سر و صدای بچه ها و دیگر حیوانات اذیت نمی شوند. این گربه ها هر نوع محبت و عشقی که با آن ها شود را متقابلاً به صاحب خود پس می دهند و یک دوست کاملا صمیمی و فداکاری خواهند بود.

گربه آپارتمانی

ویژگی های ظاهری گربه پرشین

پرشین گربه ای با جثه متوسط ​​تا بزرگ است و با بدنی عضلانی و پاهای نسبتاً کوتاه، مشخص می شود. این گربه ها دارای سر بسیار گرد، با چشمان درشت و گونه های برجسته هستند. پیشانی نیز پهن و گرد است. گوش های آن ها گرد و کوچک، نسبتاً از هم باز شده و موهای فراوانی دارند.

گربه های پرشین از نظر رنگ می‌ توانند نقش ‌های بسیار متنوعی مانند چینچیلا (خاکستری)، طلایی، تیغه‌ ای (تکه‌ ای یا مرمری)، لاک پشتی، دو رنگ، رنگی (رنگ روشن و انتهای تیره‌ تر)، دودی (خاکستری) و... داشته باشند. خز آن ها مجلل، ضخیم و بسیار نرم است بطوری که زرق و برق دنیای گربه ها محسوب می شوند.

مراقب از گربه های پرشین

  • پرشین ها در درجه اول به شانه زدن منظم نیاز دارند تا پوست و پوشش خود را سالم نگه دارند. در واقع خز آن ها به راحتی گره می خورد و لازم است تا حد امکان از ایجاد گره جلوگیری شود. زیرا پس از مدتی شانه نزدن، بسیار دشوار خواهد بود. استحمام کردن ماهی یک بار نیز بسیار برای آن ها مفید خواهد بود.
  • چشمانشان به دلیل داشتن موهای فراوان، ناخالصی هایی را جمع می کند که باید با پنبه آغشته به آب ولرم به آرامی پاک شود.
  • همچنین مهم است که داخل گوش ها را به طور منظم بررسی کنید تا از عفونت های ناشی از تولید بیش از حد جرم گوش جلوگیری کنید. پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است با توصیه دامپزشک آن ها را با محصولات مناسب تمیز کرد.
  • تمیز نگه داشتن بستر و جعبه استراحت او در جلوگیری از بیماری و شیوع آن کمک بسیاری می کند.

تغذیه مناسب گربه های پرشین

طول عمر گربه پرشین بین 15 تا 18 سال است بطوری که به درستی تغذیه و مراقبت شود. متأسفانه به دلیل له شدن صورتش ممکن است دچار بیماری های ژنتیکی و مشکلات تنفسی شود. لازم به ذکر است که گربه های پرشین احتمالاً از برخی اختلالات به ویژه اختلال عملکرد کلیه و مشکلات پوستی رنج می برند. به همین دلیل است که باید مراقب باشید که مواد غذایی با کیفیت و متناسب با سن آن تهیه شود که خطر ابتلا به بیماری اولیه را به حداقل می رساند.

گربه آپارتمانی

نتیجه گیری

در این مقاله ما سه مورد بهترین نژاد گربه آپارتمانی را ذکر کردیم و به شرایط نگهداری از آن ها پرداختیم. اما بهتر است برای خرید گربه آپارتمانی با مشاوران و پرورش دهندگان مشورت کنید و گربه ای متناسب با شرایط زندگی خود خریداری کنید. در موقع خرید حتما به متراژ خانه خود توجه کنید و این نکته را به فروشنده بگویید. همچنین ساعات کاری خود و نبودن در خانه را ذکر کنید. زیرا برخی از گونه ها نه طاقت تنهایی را دارند و نه طاقت خانه کوچک را.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

قصر ملی پنا؛ تجلی معماری اروپایی در پرتغال

۱۷ بازديد

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سینترا در پرتغال قصر ملی پنا است. این قصر زرد و قرمز با طراحی و ساخت خاص خود هر ساله گردشگران بسیار زیادی  از سراسر دنیا را به خود جذب می کند. تقریباً همه کسانی که به سینترا می روند، از کاخ پنا دیدن می کنند. بنابراین هر ساعت از شبانه روز که از این قصر دیدن کنید با گردشگران بسیار زیادی روبه رو خواهید شد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تاریخچه این کاخ از قرون وسطی و در سال 1147 آغاز شد. در آن زمان شاه آلفونسو که به او القابی مانند "بزرگ" و "فاتح" می دهند در تلاش بود تا مناطق تحت سلطه خود را توسعه دهد. او تصمیم به ساخت یک آرامگاه و کلیسای کوچک در این مکان گرفت. برای قرن ها، این مکان آرامگاه سلطنتی خانواده پادشاه بود. به مرور زمان پایتخت به لیسبون منتقل شد و به دلیل نزدیک بودن سینترا به لیسبون، همچنین ایجاد جنگل در اطراف این منطقه به آرامی مورد توجه دیگران قرار گرفت. در ادامه بیشتر راجع به قصر ملی پنا صحبت خواهیم کرد.

ساخت قصر ملی پنا

پس از آن که ساختمان های اشرافی و متعددی در این منطقه ساخته شدند، خانواده سلطنتی برای شکار و تفریح به این منطقه سفر می کردند و به این ترتیب تعداد گردشگران به شهر سینترا افزایش پیدا کرد. متاسفانه یک صاعقه در قرن هجدهم به شدت به صومعه آسیب رساند و بعد از آن زلزله سال 1755 لیسبون بود که آن را کاملاً از بین برد.

خرابه‌ ها تا سال 1838، زمانی که پادشاه فردیناند دوم این مکان را کشف کرد و بدون تغییر باقی ماندند. ساخت این قصر زیبا پیرو زحمات و تلاش های شاه فردینالد دوم است. با زمینی که در دسترس او بود، پادشاه فردیناند قصر شگفت انگیز پنا را که امروز می بینیم، ساخت و به کاخ تابستانی خانواده سلطنتی پرتغال تبدیل شد. خود کاخ بین سال ‌های 1842 و 1854 ساخته‌شد و تا سال 1889 که دولت پرتغال آن را خریداری کرد، در دستان سلطنتی باقی ماند.

قصر ملی پنا

تکمیل قصر ملی پنا

متاسفانه تا پایان ساخت این قصر شاه فردیناند و همسرش فوت شدند و نتوانستند پایان ساخت این قصر را مشاهده کنند. در سال 1889 قصر پنا به عنوان یک ملک ملی شناخته شد. آخرین فردی که توانست در این قصر زندگی کند، ملکه آملی بود. در سال 1990 و با ایجاد انقلاب پرتغال ملکه به خارج از کشور تبعید شد به همین دلیل کاخ پنا به عنوان یک موزه با شکوه و بنای تاریخی ملی تبدیل شد تا همه از آن لذت ببرند.

جالب است بدانید که به مرور زمان و طی سالیان سال رنگ این موزه زیبا به خاکستری تبدیل شده بود تا اینکه در قرن بیستم دوباره رنگ آمیزی مجدد شد و با وجود رنگ زیبای قرمز و زرد دوباره مانند گذشته های دور شکوه خود را به دست آورد. جالب است بدانید در این بنا کاخ به رنگ زرد و صومعه سابق به رنگ قرمز رنگ آمیزی شده است. امروزه کاخ پنا به یکی از مهم ترین جاذبه های سینترا تبدیل شده است.

معماری کاخ پنا

این کاخ زیبا دارای انبوهی از سبک ‌های بسیار زیبا و خاص رمانتیسیسم است. این قصر ترکیبی از چندین سبک معماری مانند نئوگوتیک، نئومانولین، نورومانسک به همراه سایر سبک های شرقی مانند نئو موریش و هندوگوتیک را در خود جای داده است که بیشتر آن ها از زمان بازسازی اساسی در دهه 1840 برجسته شده اند.

بسیاری از عناصر صومعه به خوبی حفظ شده بودند. از جمله این عناصر می‌توان به مواردی همچون صومعه، غذاخوری، زیارتگاه و کلیسای کوچک مانولین رنسانس اشاره کرد. بعدها همه آن به بخش جدید کاخ که دارای یک برج ساعت و عریض بود منتقل شد. زیباترین و خاص ترین نقطه این کاخ قطعا تراس ملکه است. زیرا توپ ساعت آفتابی را به نمایش می گذاشت که هر روز در ظهر شلیک می کرد. جالب است بدانید که برج ساعت بعداً در سال 1843 تکمیل شد.

چه چیزی کاخ پنا را دیدنی می کند؟

کاخ پنا یکی از جاذبه‌ های دیدنی در پرتغال است و با توجه به نزدیک بودن آن به لیسبون، باید حتما هنگام سفر به پرتغال از آن دیدن کنید. دلیل اصلی بازدید مردم از کاخ پنا این است که رنگ های زنده و زیبای آن را با چشمان خود ببینند. بیشتر قلعه ‌ها و کاخ‌ ها در سراسر اروپا بسیار شبیه بهم به نظر می ‌رسند. بنابراین بازدید از قلعه ‌ای که با رنگ‌ های روشن قرمز و زرد رنگ ‌شده، تجربه ‌ای بسیار منحصر به ‌فرد است.

البته یکی دیگر از موارد با ارزش در بازدید کاخ پنا، مناظر حماسی آن بر فراز سینترا در یک روز صاف است. با ایستادن در کنار دیوارهای قلعه مشرف به تپه های اطراف، واقعاً احساس می کنید که در بالای جهان هستید. محوطه کاخ پنا بسیار بزرگ است و 210 هکتار وسعت دارد. بنابراین اگر با بودجه بسیار کمی از سینترا بازدید می کنید، می توانید به راحتی کل روز را در کاخ پنا و محوطه آن بگذرانید.

پارک قصر پنا

پارک پنا یک منطقه جنگلی وسیع است که بیش از 200 هکتار وسعت دارد و اطراف کاخ را احاطه کرده است. این پارک از زمان های بسیار دور اطراف صومعه وجود داشته و مملو از مسیرهای پیاده ‌روی، مسیرهای مخفی، آلاچیق‌ ها، دریاچه ‌ها، برکه ‌ها و درختان عجیب و غریب است که بر اساس دستورات پادشاه فردیناند طراحی شده ‌اند و حس عجیب و غریبی از آن جا ناشی می ‌شود. شما می توانید هنگام بازدید از این کاخ زیبا سری به پارک پنا بزنید و از گم شدن در طبیعت لذت ببرید. برخی از درختان جالب که باید حتما در این پارک ببینید عبارتند از:

  • سکویا از آمریکا
  • Ging******* از چین
  • کریپتومریا از ژاپن
  • سرخس از استرالیا
  • ساکولنت ها از آفریقا
  • سرخس درختی از استرالیا و نیوزلند.

چرا باید از کاخ پنا سینترا دیدن کنید؟

دلایل بسیار زیادی برای بازدید از این قصر زیبا وجود دارد که ما در ادامه به برخی از مهم ترین این موارد اشاره می کنیم.

  • کاخ پنا سینترا در سال 1995در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
  • این کاخ یکی از عجایب هفتگانه پرتغال است.
  • با بازدید از این کاخ شاهد ترکیبی منحصر به فرد از سبک های معماری از نئوگوتیک تا نئومانولین و حتی نئو موریش هستید.
  • کاخ پنا به ‌خاطر تراس ‌های زیبا، رنگارنگ و نرده‌ های تزیینی معروف است که نمی ‌توان آن‌ها را از دست داد.
  • فضای داخلی این کاخ با کاشی هایی تزئین شده‌است که دیوارهای رنگ آمیزی‌شده شگفت انگیزی را ارائه می دهد.
قصر ملی پنا

شرایط بازدید از کاخ پنا

  • قصر پنا سینترا همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر باز است. آخرین ورود ساعت 18:00 خواهد بود.
  • این کاخ در حدود 4 کیلومتری کاخ ملی سینترا واقع‌شده و به راحتی با اتوبوس، قطار و ماشین قابل دسترسی است.
  • این کاخ دارای امکانات مختلفی نظیر کافی شاپ ها و رستوران ها، فروشگاه ها و دسترسی به ویلچر است.
  • توصیه می شود قبل از ورود به قصر، بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.
  • برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد این کاخ، بهتر است هر چه زودتر به محل بروید. در هنگام تعطیلات، از بازدید در حوالی ساعت 11-12 و 3-4 که ​​بسیار شلوغ است خودداری کنید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

خرید ویلا در بابلسر چه امتیازاتی به همراه دارد؟

۱۵ بازديد

بابلسر یکی از محبوب ترین شهرهای استان مازندران برای سفر است که در بین دریای خزر و رشته کوه های البرز قرار دارد. این شهر رویایی با داشتن چشم اندازهای زیبا، آبشارها، سواحل و جاده های سبز، هر ساله مهمان سیل عظیمی گردشگر از سراسر ایران است. همچنین بابلسر با آب و هوایی معتدل، توانسته لقب خوش آب و هوا ترین شهر مازندران لقب بگیرد‌. در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان شما را با وضعیت و شرایط خرید ویلا در بابلسر آشنا کنیم. پس اگر قصد مهاجرت و یا خرید ملک را در این خطه سرسبز دارید، در ادامه همراه ما باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

شهر سرسبز و بهشتی بابلسر با مناطق بکری که در خود دارد، گزینه بسیار خوبی برای خرید ویلا و اقامت در آن است. این شهر با داشتن جاذبه های فراوان توانسته رتبه خوبی در بین خریداران املاک پیدا کند و روز به روز به تعداد ساخت و ساز ویلا در این شهر اضافه می شود‌. اگر قصد خرید ویلا در این شهر را دارید، باید به طور دقیق با مناطق بابلسر آشنایی داشته باشید تا در معامله خود ضرر نکنید.

این امر یکی از دغدغه های سرمایه گذاران است که قصد دارند در این منطقه سرمایه گذاری کنند. پس قبل از خرید ویلا، با وضعیت خرید و فروش بابلسر و مناطق آن به خوبی آشنا شوید.

خرید ویلا در بابلسر

بهترین مناطق بابلسر برای خرید آپارتمان

خرید ویلا و آپارتمان در شهر بابلسر معمولا توسط افرادی صورت می گیرد که قصد دارند به طور دائم در این شهر ساکن باشند و یا به طور مداوم در رفت و آمد هستند. می توان گفت مناطقی همچون نخست وزیری، چهارراه شریعتی، شهرک آزادگان، بلوار بسیج، امیر مازندرانی، خیابان محبوبی، بلوارهای ساحلی و ذوالفقاری، رودبست خشکرود و خیابان پاسداران، از بهترین مناطق بابلسر هستند که معمولا آپارتمان های لوکسی را می توانید در آن ها شاهد باشید. با این حال این خریدار است که تعیین می کند در کجا و بسته به نیاز خود، چه میزان هزینه کند.

بیشترین زمینه برای سرمایه گذاری در بابلسر

امروزه خرید زمین، ویلا یا آپارتمان در بابلسر پیشرفت بسیار زیادی کرده است. شما باید قبل از معامله حتما با گروه های حرفه ای و ماهر در زمینه خرید املاک مشورت کنید و تمام موقعیت های خود را بسنجید. این گروه های املاک می توانند از نرخ بروز قیمت ها، موقعیت های مکانی و مناظر اطراف شما را آگاه کنند. همچنین یک تیم حرفه ای می تواند از صفر تا صد یک پروژه به شما کمک کند. و با همراهی شما در این زمینه، اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار داده و ریسک سرمایه گذاری را بسیار کم کنند.

پرطرفدارترین مناطق بابلسر برای ساخت ویلا کدامند؟

بافت شهری بابلسر به گونه ای است که در تمام نقاط آن، حتی در نقاط اصلی شهر می توان با هر سلیقه ای ویلا ساخت. مناطقی همچون خزر شهر، شهرک آزادگان، محله امیر مازندرانی، تازه آباد، شهرک دریا کنار، شهرک صفاییه، بابلرود، رودبست پازوا، علی آباد و اجاکسر، جز بهترین مناطق بابلسر برای ساخت ویلا هستند که پیش از خرید می توانید ویلاهای آن را تماشا کنید.

علاقه مندان به سرمایه گذاری در این زمینه می توانند متناسب با شرایط و بودجه خود، در شهرک های بابلسر یا حومه آن ویلا بسازند.

خرید ویلا در بابلسر

هزینه زندگی در بابلسر

هزینه زندگی و خرج و مخارج در بابلسر و دیگر شهرهای شمالی که جذب گردشگر بالایی دارند، تقریبا برابر است و اختلافی با هم ندارند. احتمالا وجود گردشگران خارجی و داخلی، دلیل اصلی بالا بودن برخی از اقلام باشند اما به نحوی نیست که نتوان از پس مخارج آن برآمد‌. ولی بنظر می رسد که شرایط زندگی و مزیت های بسیاری که سکونت در این شهر برای شما به ارمغان می آورد، امتیازهای مثبتی را در پی خواهد داشت. شما با مدیریت در هزینه ها و برنامه ریزی دقیق بودجه خود، می توانید بهترین نتیجه را از ساخت ویلا، خرید زمین و یا حتی سفر به بابلسر به دست آورید.

متراژ آپارتمان و ویلا در بابلسر

ساختِ آپارتمان در بابلسر روز به روز در هر حال پیشرفت است و در متراژهای متفاوتی ساخته‌می‌شوند. متراژ این آپارتمان ها معمولا از ۸۰ متر به بالا و معمولا مناطقی که از ویو منحصربفردی مانند جنگل یا ساحل برخوردار هستند، متراژ آن ها به ۱۲۰ متر می رسد. برای ساخت ویلا شما باید ابتدا محل مورد نظر خود را تعیین کنید. در مرحله دوم متناسب با بودجه و هزینه خود، متراژ زمین و طرح دلخواه خود را بسازید. بهتر است در این زمینه از مشاوران املاک ماهر و حرفه ای کمک بگیرید تا نتیجه دلخواهی را کسب کنید.

همچنین ویلاها را در بابلسر معمولا از ۴۰۰ متر به بالا می سازند و کمتر ویلایی می توان دید که مساحت آن پایین تر از این اندازه باشد. حتی متراژ ویلاهای قدیمی نیز به ندرت پایین تر از ۴۰۰ متر هستند.

شهرک های مهم بابلسر کدامند؟

بابلسر شهرک های بینظیری از نظر منطقه ای دارد که هر کدام ویژگی و خصوصیات بکر خود را دارند. همچنین این شهرک ها شرایط مطلوب و وسوسه انگیزی را برای سرمایه گذاران به ارمغان می آورند. شهرک ساحلی دریا کنار، مجموعه شهرک صفاییه که شامل شهرک هایی نظیر بهشت، نگین، اهورا، آذرنوش، پزشکان و ... است، در کنار شهرک خزر شهر از جمله شهرک های مهم ساختمان سازی در بابلسر اند.

برج های معروف بابلسر

بسیاری از افراد علاقمند زندگی در برج های بلند به جای زندگی در ویلا هستند. از جمله مزیت های زندگی در اینگونه برج ها، لذت بردن از ویوی بی نظیر رو به دریا، ساحل یا جنگل است. دیدن این مناظر از ارتفاع، آرامش روحی و درونی شما را چندین برابر می کند.

در بابلسر علاوه بر فعالیت در زمینه ساخت ویلا و خرید زمین، خرید برج های مسکونی و تجاری نیز رواج بسیاری دارد. از مهمترین برج های بابلسر می توان برج شهریار، برج نخست وزیری، برج آرام، برج بهار، برج سفید، برج دوقلوی خونه به خونه و برج مینیاتور را نام برد.

بیشترین خرید زمین در کدام مناطق بابلسر صورت می گیرد؟

تعرفه قیمت زمین های مسکونی با زمین های کشاورزی در بابلسر بسیار متفاوت هستند‌.‌ شما باید ابتدا هدف خود را از خرید زمین در بابلسر معلوم کنید و اینکه قصد دارید در کدام منطقه به خرید و فروش زمین بپردازید. بدیهی است که قیمت زمین های زراعی با متراژ بالاتر، کمتر از زمین های مسکونی با متراژ کمتر است.

امروزه در بابلسر خط ساحلی و کنار دریا پیشرفت زیادی در ساخت و ساز دارند و رونق بیشتری نسبت به دیگر مناطق دارند. از جمله زمین های پرطرفدار شهرکی می توان زمین های بهنمیر، منطقه صفاییه، زمین های خزرشهر، زمین های منطقه امیر مازندرانی، زمین های خیابان آستانه و زمین های شهرکی خط یک ساحل را نام برد.

مناطق لوکس و برند بابلسر

از معروف ترین مکان های لوکس بابلسر می توان منطقه ساحلی میرود، بلوار ساحلی، هادی شهر، بهنمیر، شهرک خزرشهر، کهنه محله، منطقه عرب خیل، دربا کنار، ولیعصر، کرفون، منطقه نخست وزیری، شریعتی، امیر مازندرانی، امامزاده ابراهیم، روستای کاله، منطقه بلوار ساحلی و محله پاسداران را نام برد. به یقین می توان گفت عمده محبوبیت بابلسر مدیون وجود چنین مناطق و شهرک های زیبایی است.

مزایا و معایب خرید ویلا در بابلسر

در کنار مزایای بسیار زیاد زندگی در بابلسر و لذت بردن از مناطق بکر و ناب و همچنین آرامش نابی که در کمتر مکانی نصیب افراد می شود، این مناطق شمالی معایبی نیز دارند. از عمده مشکلات مناطق شمالی بخصوص بابلسر، وجود ازدحام جمعیت و شلوغیست. معمولا ساکنین آن جا در بیشتر ایام سال شاهد گردشگر و بازدید کننده هستند.

این امر ممکن است برای برخی افراد کلافه‌کننده باشد و رفت و آمد را مخصوصا در فصل های گرم مشکل ساز کند. همچنین به دلیل رطوبت بالا و شرجی بودن هوا، هزینه تعمیرات وسایل سرمایشی، واحدهای مسکونی و ویلاها در اینگونه مناطق حکم فرماست. پس توصیه می کنیم با چکاب به موقع و سالیانه، از هزینه های گزاف جلوگیری کنید.

خرید ویلا در بابلسر

بیشترین و کمترین قیمت زمین در بابلسر

قیمت زمین در اکثر مناطق شمالی بخصوص بابلسر بستگی به نوع منطقه آن دارد. بنابراین نمی توان قیمت مشخصی را به طور قطعی برای کل آن مشخص کرد. مثلا قیمت زمین در منطقه مسکونی ذوالفقاری را حدود ۴.۵ میلیون تخمین می زنند. که این قیمت می تواند در حومه یا دیگر جاهای بابلسر، کمتر یا بیشتر شود. البته سرمایه گذاری و خرید ویلا و زمین در بابلسر، از امنیت بالایی برخوردار است و ریسک کمتری دارد. پس نگران نباشید و با خیال راحت سرمایه گذاری کنید.

در بابلسر خرید ویلا بهتر است یا ساخت آن؟

در بابلسر همچون دیگر شهرهای شمالی، می‌توانید ویلاهای پیش‌ساخته را خریداری کنید. همچنین خود می توانید با خرید زمین، ساخت و ساز را شروع کنید. ما به شما توصیه می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری دارید، در هر دو صورت با مشاوران املاک حرفه ای و متخصص در این زمینه مشورت کنید. مشاورین املاک می توانند با نظارت و بررسی تمام جوانب، برنامه دقیق و مناسبی را برای شما پیاده کنند. در نهایت با قیمتی مناسب، پروژه ای بینظیر را تحویل شما دهند.

مناطق گردشگری بابلسر کدامند؟

بابلسر طبیعت زیبایی دارد و خود به تنهایی می تواند پر از جذابیت و زیبایی باشد. اما در این شهر نقاط گردشگری بسیاری وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. از جمله پربازدیدترین مناطق بابلسر می توان پل معلق بابلسر، سد لاستیکی، منطقه ساحلی میرود، هتل کازینو، رودخانه بابلرود، آرامگاه امامزاده ابراهیم، برج قدیمی ساعت، منطقه گردشگری کرفون، باغ وحش بابلسر، شهرک خزرشهر، روستای گالکشا و میدان مجسمه بابلسر را نام برد. دیدن این جاذبه ها و گشت و گذار در طبیعت بابلسر، سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان می آورد.

خرید ویلا جنگلی در بابلسر

اینکه قصد دارید در کنار چشم انداز سبز جنگل یا کنار ساحل و آب های نیلگون دریا، ویلا بخرید کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. این گونه ویلاها مزایا و معایب خود را دارند و بهتر است در این زمینه با کارشناسان املاک مشورت بگیرید. برخی دوست دارند در کنار آرامش و خلوت جنگل باشند و برخی دیگر هیاهو و صدای امواج را می پسندند.

در هر دو صورت حق انتخاب با شماست و می توانید با خیال راحت در ویلای خود اقامت داشته باشید. اما این قول را به شما می دهیم که در هر صورت از خرید خود پشیمان نشوید.

دانستنی هایی درباره بابلسر

بابلسر از جمله معروف ترین شهرهای استان مازندران است که ۱۲۴,۳۲۳ نفر جمعیت دارد. این تعداد متعلق به افراد بومی و ساکنان اصلی بابلسر بوده و جمعیت آن در طی فصل های مهاجرت و ورود گردشگران بیشتر می شود. علاوه بر گردشگری‌ و جذب مسافر، تمرکز بیشتر افراد بابلسر بر کشاورزی مخصوصا تولید مرکبات و نیشکر است.

در صورتی که قصد دارید از تهران به سمت بابلسر حرکت کنید باید فاصله ای حدود ۲۳۵ کیلومتر را بپیمایید و از شهرهایی همچون بابل، ساری و قائم شهر گذر کنید. در کنار خرید ویلا و یا آپارتمان، می توانید برای اقامت های کوتاه مدت خود سوئیت، ویلا و یا آپارتمان در جاده، کوه و جنگل یا کنار دریا اجاره کنید. از مهمترین مکان های اقامتی می توان به هتل لادن، هتل مهستان، هتل شوکا، هتل دلکده، هتل اسپیناس، هتل شفق، هاستل ماهور، متل تتیس، مجتمع اقامتی مرضیه، متل آدراپانا و متل سه کاج بابلسر اشاره کرد.

همچنین اگر قصد خرید یا سوغاتی را دارید می توانید با رفتن به مراکز معروفی همچون بازار جدید بابلسر، مجتمع تجاری پرشیا، مرکز خرید اروپا، فروشگاه خانواده برتر، مجتمع تجاری بابلسر، مرکز خرید بزرگ اکسین، بازار سنتی بابلسر، مجتمع تجاری دهقان، پاساژ سعدی و مرکز خرید تماشا، تمام نیازهای خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

خرید ویلا در بابلسر

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه شما را با خرید ویلا و آپارتمان در بابلسر، مناطق پر فروش آن ، مزایا و معایب زندگی در بابلسر، قیمت و هزینه زندگی، قیمت زمین و ویلا، متراژ ساخت و... آشنا کنیم و توضیح مختصری درمورد شهر بابلسر، مراکز خرید، اقامت ها و آب و هوای آن بگوییم. این مقاله تنها پیش زمینه ای برای آشنایی اولیه شما عزیزان با شهر بابلسر بود و اگر قصد جدی در خرید ویلا یا آپارتمان را دارید، حتما حضوری تشریف برده و از نزدیک تمام مناطق آن را بررسی کنید. همچنین برای نتیجه مطلوب، از کارشناسان و املاکان حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش باغ و ویلا در باغبهادران، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

فن بیان در مشاورین املاک چه اهمیتی دارد؟

۲۲ بازديد

مهارت های ارتباطی از جمله فن بیان در هر مرحله از زندگی امری حیاتی است. ارتباط موثر به معنای انتقال پیام خود به دیگران بدون ابهام و به طور واضح می باشد. همچنین در مورد دریافت اطلاعاتی است که دیگران برای شما ارسال می کنند. این کار به تلاش فرستنده و گیرنده بستگی دارد. اما اگر این انتقال و دریافت پیام به درستی صورت نگیرد، می‌تواند باعث سردرگمی و از دست رفتن فرصت ها شود. با املاک داران همراه شوید تا بدانید اهمیت فن بیان در املاک چیست؟

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

املاک و مستغلات حرفه ای است که با مردم سر و کار دارد. بنابراین فن بیان و نحوه برقراری ارتباط تاثیر زیادی بر موفقیت در این شغل ایفا می کند. متخصصان املاک و مستغلات در خرید و فروش خانه به مردم کمک می کنند. مهارت های ارتباطی می تواند آن را به تجربه ای خوب برای هر دو طرف مبدل سازد. آمار نشان می دهد که مهارت های ارتباطی از جمله فن بیان ضعیف می تواند باعث سوء تفاهم برای مشتریان شود. در واقع نداشتن فن بیان قوی می تواند تاثیر منفی بر فروش، سود آوری و .. بر حرفه املاک بگذارد.

اهمیت فن بیان در املاک

شما به عنوان یک مشاور املاک باید مهارت های مختلفی را کسب کنید. یکی از مهم ترین آن ها، مهارت های ارتباطی به شمار می رود که در این میان فن بیان در املاک بسیار حائز اهمیت است. در واقع فن بیان مشاور املاک است که در تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارد و باعث جلب اعتماد و اطمینان وی می شود. البته تمامی ارکان در کنار یکدیگر از شما یک مشاور موفق می سازد.

بدون داشتن یک مجموعه قوی و فایل های خوب نمی توان از فن بیان استفاده بهینه کرد. در ادامه به تاثیر و اهمیت فن بیان در املاک می پردازیم:

اهمیت فن بیان در املاک

اولین مصاحبه با خریدار یا فروشنده

هر مشاور املاک حرفه ای از این اصل آگاه است که اولین برخورد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که معمولا فرصت از دست رفته را نمی توان دوباره باز یافت. فن بیان در املاک یک مهارت مهم برای جلب اعتماد مشتری در اولین مصاحبه به شمار می رود. چرا که ارتباط موثر با افراد تنها از طریق ارتباط کلامی برقرار می شود. پس سعی کنید در جلسه اول خوب حرف بزنید.

فضیلت برتر از ثروت

همیشه به یاد داشته باشید که فضیلت برتر از ثروت است. بدان معنا که شما با دانش و اطلاعات بالای خود می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهید. فرقی نمی کند مشتری شما از نظر اقتصادی هم سطح شما باشد و یا بالاتر از شما! بنابراین به خود اطمینان داشته باشید و در مقابل افراد ثروتمند احساس ضعف نکنید. رشته کلام را در دست بگیرید و آن ها را با قدرت سخنوری و اطلاعات کاربردی خود شگفت زده کنید.

بنابراین به عنوان یک مدیر یا مشاور املاک باید سعی کنید در دوره های آموزش فن بیان شرکت کنید. روی مهارت سخنوری و سخنرانی خود تمرکز کنید و به تقویت آن بپردازید. در واقع بدون کسب مهارت کلامی و فن بیان قوی قادر و همچنین اشراف به مسائل تخصصی و عمومی در صنعت املاک به موفقیت دست نخواهید یافت. هر چقدر دایره واژگان تخصصی و توانایی سخن گفتن بهتری داشته باشید، اعتبار شما نزد مشتری بالاتر خواهد بود.

متفاوت بودن

شما باید برای پیشی گرفتن از رقبای خود در صنعت املاک، سعی کنید با بقیه متفاوت باشید. در واق باید از خود بپرسید که چرا مشتری باید بین این همه آژانس املاک ما را انتخاب کند؟ یک مشاور املاک حرفه ای همیشه باید به دنبال راهی باشد که خود را از سایر رقبا متمایز سازد. به طور مثال بایستی سعی کنید قیمت ها را به شرایط بازار نزدیک کنید یا ارزش افزوده برای فایل ها ایجاد نمایید.

انواع مهارت های ارتباطی

هر مشاور املاک باید مهارت های ارتباطی و فن بیان قوی داشته باشد. در اینجا به مهارت های ارتباطی ضروری برای مشاوران املاک اشاره می کنیم:

مهارت گوش دادن فعال

شما به عنوان یک مشاور املاک باید قادر باشید که به خوبی گوش کنید و به نظرات دیگران اهمیت دهید. گوش دادن به سخنان مشتری نشان می دهد که شما برای عقاید دیگران احترام قائل هستید و آماده پذیرفتن نظریات جدید و معقول می باشید. در نتیجه مخاطب به شما اعتماد می کند و می توانید راه حلی بیابید که به نفع طرفین باشد. یک شنونده فعال نظر طرف مقابل را می پرسد و آن ها را در گفت و گو شرکت می دهد.

مهارت نوشتن

ارتباط نوشتاری در کسب و کار املاک باید کوتاه و مفید باشد. همچنین باید به مخاطب کمک کند تا بر روی مهم ترین نکات تمرکز کند.

مهارت های زبانی یا فن بیان

مهارت زبانی یا همان فن بیان به توانایی انتقال اطلاعات (ایده ها، افکار، نظرات) به شیوه ای واضح گفته می شود. ارتباطات کلامی نیز مانند ارتباط نوشتاری در صنعت املاک بایستی مختصر و مفید باشد.فن بیان در املاک به افراد این امکان را می دهد تا با یکدیگر به صورت حضوری ارتباط موثر برقرار کنند و به یک اجماع متقابل برسند.

مهارت کار گروهی

ایجاد روابط قوی و اعتماد سازی با مشتریان املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. در ضمن مشاوران املاک در یک مجموعه باید بتوانند به طور موثر یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که باید تمامی اختلافات شخصی کنار گذاشته شود تا به یک هدف مشترک برسند. در واقع ارزش تلاش های گروهی بیشتر از فعالیت های فردی است.

اهمیت فن بیان در املاک

مهارت مذاکره

مشاور املاک باید بتواند با درک و استفاده از انگیزه های مشتری، راه حلی سودمند متقابل بیابد. یک راه حل دو طرف سودمند یا به عبارتی "برد-برد" می تواند برای دو طرف مطلوب واقع شود. در نتیجه روابط مثبت برای تعاملات آینده حفظ می گردد. برای دستیابی به چنین نتیجه ای، باید کشف کنید که چه عواملی برای طرف مقابل تاثیر گذار تر و قابل قبول تر است.

مذاکره یا فن بیان در املاک مسئله اصلی و اساسی به شمار می رود. در طول فرایند مذاکره، برقراری ارتباط دقیق و به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است.

نحوه بهبود مهارت های ارتباطی

چگونگی برقراری ارتباط با مشتری در حرفه املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. فن بیان مشاور املاک نیز یکی از این راه های ارتباطی است که باید به آن توجه ویژه شود. چرا که اگر نتوانید به درستی منظور خود را به مشتری انتقال دهید و با او حرف بزنید، معامله ای شکل نخواهد گرفت. برای بهبود مهارت های ارتباطی روش های مختلفی وجود دارد که با رعایت آن به اعتبار خود نزد مشتری می افزایید. در اینجا به نکاتی برای بهبود مهارت های ارتباطی اشاره می کنیم. شما با رعایت این موارد می توانید به عنوان یک مشاور املاک موفق تر عمل کنید و روابط قوی با مشتریان ایجاد کنید.

سوال بپرسید

با پرسیدن سوال حساب شده، به فروشنده و خریدار نشان دهید که به موضوع اهمیت می دهید. سعی کنید از دغدغه ها و مسائل مهم برای آن ها اطلاع پیدا کنید. در اولین مصاحبه با مشتری به گونه ای رفتار کنید که تخصص و مهارت شما را در حرفه املاک اثبات کنید. در رابطه با جزئیات سوال بپرسید. به طور مثال در مورد نوع ملکی که به دنبال آن هستند و یا مدت زمانی که می خواهند در آنجا زندگی کنند، اطلاعاتی کسب کنید. بررسی کنید که آیا با مشاور املاک دیگری کار کرده اند و آیا از خدمات آن ها راضی بودند؟

استفاده صحیح از کلمات تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت شما در حرفه املاک دارد. به طور مثال زمانی که مشتری نزد شما می آید از او نپرسید چقدر پول داری؟ این سوال می تواند او را در تنگنا قرار دهد و تمایلی به ادامه صحبت با شما را نداشته باشد. در عوض باید از او بپرسید که تا چه اندازه قصد سرمایه گذاری دارد؟ کلمه سرمایه گذاری معنای جمله را تغییر نداد ولی شکل مودبانه تری دارد. در این صورت می توانید حس خوبی به مشتری منتقل کنید تا او از انتخاب خود پشیمان نشود!

با دقت گوش کنید

برقراری ارتباط موثر فقط به حرف زدن و فن بیان مرتبط نمی شود. در واقع زمانی ارتباط مفید و موثری خواهید داشت که بتوانید به صورت دو طرفه به سخنان یکدیگر گوش کنید. از کجا می خواهید بدانید که فروشنده یا خریدار به دنبال چه چیزی هستند؟ باید به طور کامل به حرف های مشتری گوش کنید و به سوالات آن ها پاسخ دهید. در واقع گوش دادن نیاز به تمرکز دارد تا مغز شما معنی کلمات و جملات را پردازش کند.

مهارت های ارتباطی نوشتاری را بهبود ببخشید

خریدار یا فروشنده ترجیح می دهند از چه طریقی با آن ها ارتباط داشته باشید؟ برخی از یک تماس تلفنی استقبال می کنند در حالی که عده ای ترجیح می دهند توسط پیامک، ایمیل و یا خبرنامه با آن ها تماس بگیرید. مطمئن شوید که مهارت ارتباطی نوشتاری شما به اندازه مهارت فن بیان قوی باشد. اگر از طریق ایمیل یا SMS با مشتری ارتباط برقرار می کنید، سعی کنید به املا، دستور زبان، ساختار جمله و اطلاعات اهمیت دهید.

از اختصار بیش از حد و اصطلاحات تخصصی خودداری کنید

در بازه زمانی مناسب به پیام ها پاسخ دهید. زمان در املاک و مستغلات از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید به موقع با فروشنده و خریدار ارتباط برقرار کنید، اعتبار خود را نزد آن ها از دست می دهید. سعی کنید تعادل را برقرار کنید و بیش از حد از کلمات غیر قابل فهم برای مشتری استفاده نکنید.

اهمیت فن بیان در املاک

زبان بدن مثبت داشته باشید

فروش ملک مثل یک قرار دوستی است. اولین تاثیر بسیار مهم است و حالات صورت، نحوه ایستادن و حرکت دست ها می تواند تاثیری زیادی در برداشت مشتری از شما داشته باشد. صاف بایستید، به چشمان مردم مستقیم نگاه کنید و ریلکس باشید. شانه های خود را بیاندازید و به راحتی نفس بکشید. اگر نمی دانید دستان خود را چگونه حرکت دهید، یک بروشور با خود همراه داشته باشید.

از طرف دیگر، تشخیص زبان بدن دیگران نیز اهمیت زیادی دارد. وقتی مردم سخن شما را بپذیرند، مستقیما به شما نگاه می کنند و زبان بدن شما را منعکس می نمایند. ولی اگر روی برگردانند و حرکات بسته از خود نشان دهند، باید استراتژی خود را تغییر دهید.

در دسترس باشید

برای ارتباط خوب باید بدانید چند وقتی یکبار با مخاطب تماس بگیرید. ارتباطات ضعیف مشاوران املاک می تواند برای خریدار یا فروشنده ملک بسیار نا امید کننده باشد. اطلاعات مشاور املاک برای مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشنده ملک می خواهد باز خورد و نتایج با خبر باشد، اما نه هر بار که یک درخواست برای شما ارسال می شود! خریداران و سرمایه گذاران به فایل های جدید علاقمند هستند. پس معیارهای آن ها را یادداشت کنید و هر بار که موردی متناسب با آن پیدا شد، تماس بگیرید. مطمئنا از این توجه شما قدردانی خواهند کرد.

اهمیت فن بیان در املاک

جمع بندی

فن بیان و توانایی خوب صحبت کردن یکی از ارکان اصلی شغل مشاور املاک به شمار می رود. در واقع کسی که خوب حرف بزند و فن بیان قوی داشته باشد، قطعا در نظر مشتری از اعتبار بیشتری برخوردار است. چرا که مشتری با خود تصور می کند کسی که حتی نمی تواند به درستی حرف بزند، قطعا از عهده انجام کارهای مهم تر نیز بر نخواهد آمد.

یک مشاور املاک موفق باید بدانید که فن بیان در املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع شما باید بتوانید ارتباط همه جانبه و موثری با فروشنده یا خریدار داشته باشید. موفقیت در حرفه املاک به معنای داشتن مشتریان شاد و راضی از خدمات شما می باشد. مشاور املاک باید به مشتری احساس خوبی بدهد و تمامی سوالات و نیاز های آن ها را پاسخگو باشد. در این مقاله به توضیح اهمیت فن بیان در املاک اشاره کردیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان،خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و پیش فروش آپارتمان ، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

مناطق گردشگری تایلند کدامند؟

۲۰ بازديد

تنوع جغرافیایی تایلند، کیفیت زیرساخت های گردشگری، کارآمدی وسایل حمل و نقل، صمیمیت ساکنان آن تایلند را به بهترین کشورهای آسیایی برای سفر تبدیل کرده است. کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا که قبلا سیام نامیده میشد، قرار دارد. با سفر به تایلند مناظر مجلل و فرهنگ های متفاوتی را از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب شاهد خواهید بود‌. بانکوک پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است که زیبایی خیره کننده ای دارد. بعلاوه این کشور به زبان تایلندی صحبت می کنند و واحد پول آن ها بات است.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تایلند به سرزمین معابد معروف است و بیش از ۴۰ هزار معبد را در خود جای داده که برخی از آن ها مانند آیوتایا، سوخوتای، چیانگ مای یا حتی بانکوک بسیار معروف هستند‌. همچنین تایلند جز کشورهای پرطرفدار و مورد علاقه ایرانیان برای سفر است که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق خارق العاده آن دیدن می کنند. اما قبل از سفر به تایلند باید با مناطق دیدنی آن آشنا باشید تا دچار سردرگمی نشوید. پس با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مهمترین مناطق تایلند آشنا کنیم.

۱- بازارهای روی آب بانکوک

بازارهای بانکوک چه در قلب شهر و چه در حومه داخلی آن، همیشه فرصتی برای گردشی رویایی در تایلند گذاشته اند. پیدایش بازارهای شناور به زمانی برمی گردد که جاده ها کمتر توسعه یافته بودند و قایق، مهمترین وسیله حمل و نقل رایج در منطقه خلیج تایلند بود. علاوه بر این، زندگی به معنای واقعی کلمه به سمت رودخانه چرخید و خانه ‌ها، مغازه‌ ها و رستوران‌ ها با دهانه‌ ای روی اسکله ساخته شده بودند. از معروف ترین بازارهای روی آب بانکوک می توان به بازارهای دمنوئن سادواک، خلونگ لات مایوم، بنگ خو ویانگ، تالینگ چان، آمفاوا، تاکا و دان وای اشاره کرد. این بازارها جزو معروف ترین مناطق دیدنی تایلند هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

توصیه می‌کنیم هنگام بازدید یکی از بازارهای شناور بانکوک، یک سفر سنتی با قایق در کانال را تجربه کنید فراموش نکنید که کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. قایق ‌هایی که برای تورها استفاده می‌شوند همیشه سقف ندارند و خورشید می‌تواند به سختی غروب کند.

تایلند

۲- کاخ بزرگ تایلند

اگر مجبور بودید فقط یک بار به بانکوک سفر کنید، بدون شک این کاخ دیدنی و جذاب را از دست ندهید. این کاخ معروف ترین نقطه دیدنی شهر بانکوک است که در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال خانه پادشاه تایلند بود. این مکان یک سازه باستانی غول‌ پیکر است که همچنان بازدیدکنندگان خود را با معماری زیبا و جزئیات پیچیده‌ اش تحت تاثیر قرار می‌ دهد. این بنای تاریخی را می توان ادای افتخاری برای خلاقیت و دانش مردم تایلند توصیف کرد و امروزه این مجموعه همچنان قلب معنوی پادشاهی تایلند محسوب می شود.

کاخ بزرگ به چهار حیاط اصلی تقسیم شده است که با دیوارها و درب های زیادی از هم جدا شده اند. همچنین دارای 12 دروازه است که سه دروازه در هر یک از چهار دیوار است. همچنین در امتداد دیوارها، می توان 17 قلعه را در مجموعه تشخیص داد. اگر چه در ابتدا فقط 10 قلعه وجود داشت ولی قلعه های دیگری بعداً اضافه شدند.

تایلند

۳- پارک تاریخی سوکوتای

مورخان تایلندی سوکوتای را اولین پایتخت پادشاهی قدرتمند این کشور می دانند. جاذبه اصلی آن در پارک تاریخی آن نهفته که از سال 1991 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. سوکوتای در 440 کیلومتری بانکوک قرار دارد و یک توقف ایده آل برای سفر بین پایتخت و شمال تایلند به شمار می رود.

ویرانه‌ های شهر قدیمی سوکوتای مطمئنا جزو جاذبه های دیدنی تایلند هستند. حتی برخی آن را به آیوتایا ترجیح می دهند. زیرا جنبه طبیعی تری دارد و بازدید با دوچرخه لذت بخش تر است. همچنین هیچ ماشینی در منطقه اصلی وجود ندارد.

تایلند

۴- خلیج شاهزاده یا آئونانگ

خلیج شاهزاده در جنوب غربی تایلند قرار دارد و قسمتی کم عمق از دریای جنوبی چین است. این منطقه طبیعتی بکر و فوق العاده دارد که گویی تکه ای از بهشت به شمار می رود. قدم‌زدن کنار ساحل آرام و شفاف با آسمانی آبی و درختان بزرگ و سرسبز، حس زندگی را در انسان جاری می کند. حسی که گویی تاکنون آن را تجربه نکرده اید و دوست دارید که مدت زیادی در آنجا بمانید.

اما برای اقامت خود و خانواده نگران نباشید، چون هتل ها و رستوران های مناسبی در خلیج شاهزاده وجود دارد که به راحتی سفری دلچسب را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین بندرهای معروفی نظیر بندر سینگورا، چانتابوری، پاک پهانانگ و پاتانی در این منطقه قرار دارند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

تایلند

۵- جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان یکی از محبوب ترین و دیدنی ترین مناطق گردشگری تایلند محسوب می شوند که به دلیل داشتن بهترین نقاط غواصی و برخی از زیباترین سواحل شنی مرجانی شناخته می شوند. این جزایر عموماً از مهر تا اردیبهشت برای گردشگری باز هستند و در ماه های باقیمانده به دلیل فصل بارندگی و امکان بازسازی طبیعت بسته هستند.

بر اساس اقدامات جدید، بیش از 3,850 گردشگر در روز اجازه ورود به این جزایر را نخواهند داشت که از این تعداد 3325 نفر برای سفرهای یک روزه و 525 نفر مجاز به غواصی هستند. همچنین کسانی که مایل به سفر به جزایر سیمیلان هستند، می توانند بلیط های ورودی را از مسئولان پارک ملی جزایر سیمیلان یا بلیط را از اپراتورهای تور رزرو کنند. جزایر سیمیلان با ۹ جزیره اصلی و ۲ جزیره کوچک تکه ای از بهشت را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده اند.

تایلند

۶- خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا در دریای آندامان، بین جزیره و استان پوکت و ساحل استان کرابی قرار دارد. اگر در منطقه پوکت بمانید، بدون شک یکی از مکان های بینظیری است که باید حتما از آن دیدن کنید. این خلیج اغلب با خلیج هالونگ در ویتنام مقایسه می‌شود و به خاطر مناظر باشکوهش که توسط این قله‌ های آهکی که از آب بیرون می‌ آیند، غارها و جنگل‌ های حرا در امتداد سواحل آن، مشهور است.

خلیج فانگ نگا مساحتی به وسعت 400 کیلومتر مربع را در برمی گیرد که پس از استفاده آن به عنوان صحنه ای برای فیلم "مردی با تفنگ طلایی" جیمز باند، در سال 1974 شهرت خاصی به دست آورد. در واقع خلیج فانگ نگا مجموعه ای از 2 جزیره کوچک است که توسط یک نوار شنی از هم جدا شده‌اند. گردشگران به راحتی می توانند در کنار آب یا با قایق سنتی دم بلند از مناظر آن گذر کرده و لذت ببرند.

۷- معبد وات آرون

همانطور ‌که گفته‌شد بیش از 40000 معبد در تایلند وجود دارد. زیبایی معابد تایلند از توجه بازدیدکنندگان خارجی دور نمانده است. زیرا اغلب تور معبد خود را برای کشف و کاوش در سفر از شهری به شهر دیگر تشکیل می دهند. یکی از معروف ترین معابد تایلند، وات آرون بوده که به عنوان معبد سپیده دم نیز شناخته می شود. این معبد که بر فراز رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد، برجی بلند با ۴ مناره است.

وقتی در مقابل آسمان شب روشن می شود، چیزی جز دیدنی نیست. همچنین هنگامی که آفتاب صبحگاهی آن را روشن می کند، به همان اندازه خیره کننده است. این معبد همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰ باز است و با تهیه بلیط می توانید از شگفتی های آن دیدن کنید.

تایلند

۸- پارک ملی خائویای تایلند

پارک ملی Khao Yai که در فاصله 3 ساعتی از بانکوک واقع شده‌است، حدود ۱۸۰ کیلومتر مساحت دارد. این پارک یکی از بزرگترین جنگل های آسیا محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در این پارک می توانید بیش از 2000 گونه مختلف گیاهی را ببینید و بدون اذیت شدن در گرما، به پیاده روی بروید و برای کشف زیبایی های آن، به یک محیط بان باتجربه نیاز است. زیرا پارک در جنگل های استوایی و بسیار دور افتاده‌است. فراموش نکنید که در بازدید از پارک ملی خائویای، حتما وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید.

تایلند

۹- کوه فی فی

کوه Phi Phi مجمع الجزایر کوچکی متشکل از 6 جزیره و در استان کرابی در جنوب تایلند قرار دارد. سواحل نفس گیر، صخره های خیره‌کننده و آب های فیروزه ای پر از ماهی های رنگارنگ شما را به جزایر فی فی خوش‌آمد می گوید. بنابراین به لطف زندگی پر جنب و جوش و فعالیت های بیشماری که به شما ارائه می دهد، خسته شدن غیرممکن است.

غواصی، کوه نوردی، کشف غارها، کلاس های آشپزی و دیگر موارد جز خاطراتی است که می توانید در مجمع الجزایر فی فی تجربه کنید. جزایر این منطقه به سرزمین لبخندها معروف هستند و صحنه های دلربایی را پیش روی شما خلق می کنند. در سفر به تایلند حتما از این کوه و مجمع الجزایر آن بازدید کنید تا طعم واقعی لذت را بچشید.

تایلند

۱۰- جاده خائوسان

بیایید و زندگی شبانه پر جنب و جوش را در یکی از معروف ترین خیابان های بانکوک کشف کنید. جاده خائوسان مرکز کولی گردهاست، اما دانش آموزان و هیپسترهای جوان را نیز خواهید یافت. کافه‌ ها، کلوپ‌ ها، سالن‌ های ماساژ، رستوران‌ ها و غرفه‌ های غذا با بیش از یک کیلومتر طول در کنار هم قرار دارند و در فضایی منحصر به فرد و جشن و شادی، میزبان شما عزیزان هستند.

تایلند

۱۱-  بازار چاتوچاک

بازار چاتوچاک یکی از بزرگترین بازارهای جهان به شمار می‌رود که به 27 بخش تقسیم شده‌است. این بازار که در آخر هفته ها باز است، یک مرکز خرید محبوب برای گردشگران و خارجی هایی که در بانکوک اقامت می کنند محسوب می شود. روزانه بیش از 20,000 بازدید کننده (شنبه و یکشنبه) وجود دارد که 30 درصد آنها خارجی هستند. تقریباً وسایلی همچون لباس، سوغاتی، جواهرات، کفش، دکوراسیون، گیاهان، نوشیدنی ها، غذا و حتی حیوانات را در این بازار و با قیمت های مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد. ساعات کاری این بازار جمعه از ساعت 6 بعد از ظهر تا نیمه شب، شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر است. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید حتما به این بازار بزرگ سر بزنید.

تایلند

بهترین زمان برای سفر به تایلند

بهترین فصل برای رفتن به تایلند از مهر تا اسفند بوده که بارندگی بسیار کمتر از بقیه سال است. همچنین در این بازه زمانی جشن های بزرگ محلی نیز برگزار می شود. اگر می خواهید در تعطیلات تابستانی، در مرداد ماه ه آنجا بروید، همیشه می توانید از سواحل و معابد لذت ببرید. باران ها عمدتاً در پایان روز یا در شب به صورت رعد و برق رخ می دهد و رطوبت هوا زیاد بوده اما آب و هوا قابل تحمل است.

نتیجه گیری

تایلند از جمله کشورهای بسیار پرطرفدار در بین گردشگران است و هر ساله مسافران زیادی از جمله ایران را به خود جذب می کند. مناطق فوق العاده، جنگل های سرسبز، سواحل نقره گون و فیروزه ای، معابد و مجسمه های بسیار حیرت انگیز و فرهنگ و پوشش جذاب توانسته محبوبیت بالایی کسب کند. تایوان به دلیل نزدیک بودن به خط استوا دارای سه فصل گرما، سرما و بارندگی است.

پس فصلی را برای سفر به تایلند انتخاب کنید که به بارندگی و طوفان های آن برخورد نکنید. همچنین در تایلند می توانید در مناسب ترین اقامتگاه ها از کلبه های چوبی، مسافرخانه تا هتل های چند ستاره اقامت داشته باشید، پس نگران هزینه خود نباشید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه کجاست؟

۲۲ بازديد

 این روزها شرایط اقتصادی باعث ناپایداری قیمت ملک در مناطق مختلف شده است.  با املاک داران همراه شوید تا ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

همانطور که می دانید مسائل متعددی می تواند بر قیمت نهایی ملک تاثیر بگذارد. از جمله این فاکتورهای تاثیرگذار می‌توان به طول عمر ملک، امکانات ملک و همچنین متراژ آن اشاره کرد. بیشترین تعداد معاملات ملکی نیز برای ملک هایی رقم خورده که متراژ متوسط داشتند.

در واقع هر چه متراژ ملک بالاتر برود، سهم آن از تعداد معاملات کاسته می شود. قیمت ملک در برخی از مناطق 22 گانه تهران نظیر منطقه شش، شانزده، نوزده، هجده و هفده اخیرا روند نزولی طی کرده است. البته این کاهش قیمت مسکن بیش تر در منطقه شش تهران مشهود است. منطقه های 16 و 19 تهران نیز در رده های بعدی قرار دارند.

ارزان ترین مناطق مسکونی تهران

در برخی مناطق با وجود کاهش قیمت مسکن، تقاضا نیز کاهش یافته‌است. در نتیجه فروشندگان سعی بر فروش آپارتمان ها و املاک مسکونی خود زیر قیمت بازار دارند. بنابراین مالکان به دلیل نداشتن مشتری برای املاک خود در این مناطق از متوسط قیمت نیز عقب نشینی کرده اند.

در واقع اعداد و ارقام نشان می دهد که مردم در این محله ها بیشتر خواهان اجاره نشینی هستند تا خرید ملک! متاسفانه به دلیل رکود بازار مسکن حتی اجاره نشین های مرکز تهران نیز قادر به پرداخت مبالغ سنگین نیستند و مجبور به مهاجرت به محله های پایین شهر شدند. افرادی که در محله های پایین شهر سکونت داشتند نیز به حومه شهر نقل مکان کردند.

دلیل این کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق تهران به دلیل نابسامانی بازار مسکن و شرایط اقتصادی کشور است. اما نباید منکر این مسئله شد که برخی از این املاک بسیار قدیمی هستند و به یک سری امکانات اولیه مجهز نمی باشند. در ادامه به معرفی ارزان ترین مناطق تهران بای خرید ملک اشاه می کنیم:

خرید ملک در منطقه شش تهران

بهجت آباد، فاطمی، یوسف آباد از جمله محله های منطقه شش تهران هستند که نرخ مسکن در آن با کاهش غیر منتظره ای مواجه شده‌است. در گذشته خانه های منطقه شش با قیمت بیشتری خرید و فروش می شدند. اما این منطقه اخیرا بیشترین افت قیمت در بین مناطق 22 گانه تهران را داشت.

کافیست نگاهی به آگهی های فروش ملک در این منطقه بیاندازید. به طور مثال ملک 23 سال ساخت در بهجت آباد با قیمت تقریبی یک میلیارد و نیم به فروش می رسد. البته در طبقه چهارم واقع‌شده و فاقد امکاناتی نظیر پارکینگ و آسانسور است.

ارزان ترین مناطق تهران

خرید خانه در منطقه شانزده تهران

جوادیه، خزانه، نازی آباد، چهارصد دستگاه، یاخچی آباد، علی آباد جنوبی و شمالی، باغ آذری، راه آهن، شهرک بعثت، رجایی و هلال احمر از محله های منطقه 16 تهران به شمار می روند. این منطقه یکی از قدیمی ترین محله های جنوب تهران و مملو از خانه های قدیمی است. از نظر حمل و نقل در منطقه 16 مشکلی نخواهید داشت و به راحتی به مترو، اتوبوس و تاکسی دسترسی دارید.

نازی آباد یکی از معروف ترین محله های منطقه شانزده است. می‌توان در این محله هم خانه هایی با بافت مدرن و هم قدیمی پیدا کرد. بنابراین اگر به دنبال محله ای با قیمت پایین و امکانات مناسب هستید، به شما پیشنهاد می کنیم سری به نازی آباد بزنید. خزانه نیز که در گذشته با نام فرح آباد شناخته می شد، دارای قدمت بسیار طولانی است. این محله نیز به دلیل دسترسی آسان به مترو و تاکسی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید خانه ارزان در تهران باشد.

در واقع برخی محله های تهران در منطقه شانزده نظیر علی آباد جنوبی، خزانه، نازی آباد و .. نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. بعد از منطقه شش، بیشترین افت قیمت را در منطقه شانزده تهران شاهد بودیم. کاهش نرخ مسکن و همچنین نبودِ مشتری در این منطقه باعث‌شده که مالکین مجبور به فروش آن زیر قیمت بازار شوند.

اخیرا متوسط قیمت خانه در منطقه شانزده تقریبا به متری 16 میلیون و 600 هزار تومان رسید. ولی مالکان حتی حاضر هستند که ملک خود را با قیمت متری 9 میلیون و ششصد هزار تومان به فروش برسانند. البته نبود یک سری امکانات نظیر پارکینگ، اسانسور و غیره نیز به این کاهش قیمت دامن می زند.

ارزان ترین مناطق تهران

آپارتمان های زیر قیمت در منطقه نوزده تهران

خانی آباد تهران، امیر آباد، محله دولتخواه و .. از جمله محله های منطقه نوزده تهران هستند که دچار افت قیمت شدند. البته یکی از دلایل افت قیمت برخی املاک در این منطقه را می‌توان سن بالا و نبود امکانات تلقی کرد. به طور مثال واحد 55 متری 18 سال ساخت در امیر آباد بدون انباری، آسانسور و پارکینگ تقریبا 300 میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش می رسد.

ارزان ترین مناطق تهران

خانه های منطقه هجده تهران

برای خرید ملک در منطقه 18 تهران باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. به طور مثال باید بدانید که محله های این منطقه بسیار شلوغ و پر رفت و آمد هستند. چرا که مراکز عمومی و همچنین مذهبی متعددی در اینجا وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال محله ای دنج و آرام برای سکونت هستید، منطقه هجده را به شما توصیه نمی کنیم. اما اگر بخواهیم از مزایای خرید ملک در این منطقه بگوییم، می‌توانیم به شرایط حمل و نقل آسان آن اشاره کنیم.

این منطقه ارزان قیمت امکان دسترسی آسان به سایر نقاط تهران را برای شما فراهم می کند. از طرف دیگر تمامی امکانات ضروری برای زندگی در این محله های تهران فراهم است. شما می توانید با توجه به اولویت های خود در اینجا برای خرید ملک اقدام کنید.

محله فردوس یکی از مهم ترین بخش های منطقه 18 به شمار می رود. خیابان هفده شهریور نیز در نزدیکی محله فردوس است که بافت قدیمی دارد. اما برای خرید ملک در خیابان هفده شهریور، بایستی به آلودگی هوا و همچنین آلودگی صوتی ناشی از کارخانه های متعدد در اطراف آن توجه داشته باشید. البته نمی توان منکر مزایای متعدد آن از جمله مراکز درمانی و آموزشی متعدد شد. همچنین خیابان و کوچه های پهنی دارد و امکان حمل و نقل با اتوبوس و تاکسی فراهم است.

شهرک ولیعصر نیز در این منطقه واقع‌شده که یکی از پر جمعیت ترین محله های این منطقه به شمار می رود. این محله بافت قدیمی دارد و بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. بازارهای مختلف نظیر کارگار نجاری و ساخت مبلمان و غیره بر شلوغی این محله افزوده اند. پس هنگام خرید ملک به این نکته توجه داشته باشید. اگر به دنبال جایی بی سر و صدا و آرام هستید، این شهرک گزینه مناسبی نیست.

ارزان ترین مناطق تهران

خرید و فروش ملک در منطقه هفده تهران

از معروف ترین محله های منطقه 17 تهران می‌توان به آذری، یافت آباد، ابوذر غربی، ابوذر شرقی، زمزم، امامزاده حسن، باغ خزانه، قزوین، فلاح و قلعه مرغی اشاره کرد. با توجه به آمار این منطقه یکی از پر جمعیت ترین محله های تهران به شمار می رود. با وجود بازسازی اغلب خانه های منطقه 17، ولی همچنان بافت سنتی و قدیمی آن مشهود است.

محله آذری یکی از محله های قدیمی منطقه 17 به شمار می رود که بیشتر ساکنین آن را اقوام ترک تشکیل می دهند. از نظر حمل و نقل نیز شرایط خوبی دارد و به راحتی می‌توانید توسط اتوبوس، تاکسی به سایر نقاط تهران بروید. اتوبوس های تندرو خاوران از این محله عبور می کند و دسترسی به این محله را آسان نموده است.

بخشی از محله های این منطقه دارای بافت فرسوده نیز هستند. در ضمن منطقه هفده تهران درست در وسط شهر واقع شده و به آزادراه ها نزدیک است. به همین دلیل آب و هوای آلوده‌ای دارد. از طرف دیگر گفته‌شده که این منطقه بر روی گسل بزرگی قرار دارد. بنابراین هنگام خریدِ ملک در این منطقه باید حتما این مسائل را در نظر بگیرید.

ارزان ترین مناطق تهران

جمع بندی

همان طور که می‌دانید وضعیت اقتصادی باعث نابسمانی بازار مسکن در این روزها شده‌است. در برخی مناطق حتی با وجود کاهش نرخ مسکن، مشتری تمایلی به خرید ندارد. همین مسئله مالک را وا می دارد تا ملک خود را زیر قیمت بازار بفروشد. البته مسائلی نظیر سن ملک، امکانات آن و .. نیز مزید به علت شده اند. در این مقاله به توضیح ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

چگونه در صنعت ساختمان بازاریابی کنیم؟

۲۱ بازديد

امروزه بازاریابی یکی از رایج ترین ترفندها به منظور افزایش فروش کسب و کارهای مختلف است. بنابراین می توان با صرف هزینه در زمینه بازاریابی، کسب درآمد بیشتر در آینده را تضمین نمود. شما هم اگر می خواهید از رقبا پیشی بگیرید، بایستی توسط تبلیغات و بازاریابی به شیوه های مختلف مثل سایت ها، تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردها، هدایای تبلیغاتی و غیره روی بیاورید. با املاک داران همراه باشید تا درباره بازاریابی در صنعت ساختمان بیشتر بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای بازاریابی در صنعت ساختمان نباید بی گدار به آب بزنید. سعی کنید قبل از انجام هر گونه تبلیغات با یک تیم متخصص مشورت کنید و تاثیر بازاریابی بر روی حرفه خود را بررسی نمایید. به منظور کاهش میزان ریسک و افزایش احتمال موفقیت پروژه، باید دیدگاه استراتژیک و برنامه های بلند مدتی را داشته باشید.

بازاریابی و صنعت ساختمان

روش صنعتی سازی ساختمان می تواند منجر به افزایش تولید و بهره وری در این زمینه شود. در واقع می تواند شیوه های سنتی را پشت سر گذاشته و در مدت زمان کوتاه با رعایت کامل استانداردهای سازه ای، واحدهای ساختمانی زیادی را در یک زمان بندی مشخص و منظم ساخت. در نتیجه شرکت های ساختمانی قادر خواهند بود که در مدت زمان کم با رعایت استانداردها و عدم اتلاف مصالح، تولید خود را افزایش دهند.

کافیست به شیوه صحیح برای بازاریابی و تبلیغات در این زمینه بپردازید و به مخاطب زیادی دسترسی پیدا کنید. تبلیغات به هر نحوی نمی تواند تاثیر گذار باشد و باید به یک سری اصول اهمیت دهید. چنانچه در مسیر درست گام بردارید، فعالیت ساختمانی شما می تواند موفق شود. در ادامه به مراحل برنامه ریزی یک بازاریابی موفق برای صنعت ساختمان می پردازیم:

بازاریابی در صنعت ساختمان

1.اهداف خود را تعیین کنید.

اولین کاری که هنگام تهیه برنامه بازاریابی برای یک شرکت ساختمانی باید انجام دهید، تعیین اهداف است. نداشتن اهداف برای برنامه بازاریابی مثل یک سفر بدون مقصد است. ممکن است در طول راه این سفر با مکان های جذابی مواجه شوید ولی آیا واقعا می خواهید فقط به شانس تکیه کنید؟ در مورد آنچه می خواهید با برنامه بازاریابی به دست آورید، فکر کنید. آیا می خواهید برند سازی کنید؟ می خواهید پروژه های بیشتری داشته باشید؟ درآمد فروش خود را افزایش دهید؟ یا به افزایش ترافیک وب سایت فکر می کنید؟ می خواهید فالورهای بیشتری در فضای مجازی داشته باشید؟

اهداف واقع بینانه برای برنامه بازاریابی خود تعیین کنید و یک استراتژی برای رسیدن به اهداف خود ارائه دهید. وضعیت بازار را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجا می توانید سرمایه گذاری نمایید. هر چه داده های بیشتری جمع آوری کنید، برنامه بازاریابی شما جامع تر خواهد بود.

2. مخاطب هدف خود را بشناسید.

تیم بازاریابی شما باید همواره مخاطب هدف شما را به یاد داشته باشد. برای این که بدانید مخاطب هدف شما کیست، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • شرکت ساختمانی شما به دنبال چه پروژه هایی است؟ خصوصی، دولتی، مسکونی، تجاری یا غیره.
  • چه روش بازاریابی مد نظر شماست؟
  • مخاطب هدف شما چه میزان بودجه دارد؟

شناسایی این عناصر کلیدی به شما کمک می کند تا پیام بازاریابی کمپین های تبلیغاتی خود را مشخص نمایید. اگر می خواهید خریدار بالقوه را به خریدار واقعی تبدیل کنید، باید توضیح دهید که چگونه خدمات شما می تواند مشکلات آن ها را حل کند.

3.بودجه خود را مشخص کنید.

مرحله بعدی برای برنامه ریزی بازاریابی در صنعت ساختمان، تعیین بودجه است. شما باید با توجه به جامعه آماری حرفه خود در کشور، درصدی از درآمد را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهید. توجه داشته باشید که بودجه بازاریابی شما باید موارد زیر را تحت پوشش قرار دهد:

  • هزینه تبلیغات
  • ابزار بازاریابی
  • حقوق تیم بازاریابی
  • راه اندازی و سئو وب سایت

بسیار مهم است که فعالیت بازاریابی خود را به اندازه بودجه تعیین شده ادامه دهید. اگر بیشتر از بودجه هزینه کنید، باید از درآمد شرکت ساختمانی خود بزنید. و این اصلا خبر خوبی برای سرمایه گذار یا رئیس شرکت نخواهد بود.

همچنین تلاش های بازاریابی شما باید بازده قابل قبولی داشته باشد. بنابراین روش های بازاریابی را امتحان کنید که از تاثیر مثبت آن بر سود شرکت مطمئن باشید. اگر در این زمینه بی احتیاطی کنید، ممکن است بودجه خود را هدر دهید.

بازاریابی در صنعت ساختمان

4.رقبا را آنالیز کنید.

اگر به رقبای خود توجه نکنید، میدان را به آن ها واگذار خواهید کرد. بسیار ساده است! بخشی از برنامه بازاریابی در صنعت ساختمان بایستی شامل بررسی ابتکارات بازاریابی رقبا و مشاهده پیام ارسالی آن ها به دنیا باشد. تجزیه و تحلیل رقبا می تواند تفاوت زیادی در اتخاذ تکنیک های بازاریابی شما ایجاد کند.

با شناسایی رقبای برتر خود آغاز کنید و وبسایت آن ها را ارزیابی نمایید. در مورد محتوی و تبلیغات پولی آن ها نیز تحقیق کنید. با این موارد می توانید متوجه شوید که آن ها در چه موقعیتی قرار دارند و چه پیام بازاریابی را انتقال می دهند. در نتیجه می توانید اقدامات بازاریابی متقابلی را برنامه ریزی کنید. به طور مثال، اگر متوجه شدید آن ها کلمات کلیدی خاصی را در تبلیغات پولی خود هدف قرار داده اند، می توانید همین کار را انجام دهید.

5.وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

هنگام ارائه یک طرح بازاریابی برای یک شرکت ساختمانی، بهینه سازی وب سایت یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ترافیک ارزشمند است. مردم باید بتوانند در عصر دیجیتال، وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند. آمار نشان می دهد که 88 درصد از مردم قبل از دریافت هر گونه خدمات، به صورت آنلاین تحقیق می کنند. اگر نتوانند وبسایت شما را پیدا کنند، خدمات دیگری را جایگزین خواهند کرد.

مطمئن شوید که تیم بازاریابی شما به سئو سایت شما اهمیت می دهد. برای این کار باید:

  • باید بدانید که شرکت ساختمانی شما با چه کلمات کلیدی می خواهد رتبه بگیرد؟
  • باید از آلت تگ ها استفاده کنید.
  • به صورت ثابت به انتشار محتوای مرتبط بپردازید.
  • مطمئن شوید که هیچ خطای 404 و یا لینک خراب در سایت شما وجود نداشته باشد.
  • توضیحات متا خود را بهینه سازی کنید.

همچنین می توانید با تمرکز بر استراتژی سئوی محلی، سئو سایت خود را تقویت کنید. در واقع سئو محلی به کسب و کارهای محلی اجازه می دهد تا سرویس های خود را به مشتریان محلی نشان دهند. بنابراین اگر کسی سرچ کند " شرکت های ساختمانی نزدیک من"، شما می توانید با کمک سئو محلی در آن رتبه بگیرید. چندین راه برای تقویت سئو محلی وجود دارد از جمله:

  • راه اندازی فهرست google my business
  • متقاعد ساختن مشتریان برای نظر دادن درباره فعالیت های ساختمانی شما
  • ایجاد محتوای منحصر به فرد برای منطقه شما

اگر وب سایت خود را به درستی بهینه سازی کنید، و به طور دائم محتوای مرتبط پست نمایید، گوگل به شما پاداش قابل ملاحظه ای خواهد داد. هر چه وب سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد، افراد می توانند به خدمات شما دسترسی پیدا کنند.

6.برای بازاریابی ارگانیک برنامه ریزی کنید.

بازاریابی ارگانیک یک استراتژی بازاریابی فوق العاده ارزشمند است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند باعث برندسازی و رشد کسب و کار ساختمانی شما گردد. بازاریابی ارگانیک به معنای ایجاد ترافیک برای سایت به طور طبیعی است. در واقع لزومی ندارد شما برای این فعالیت ها هزینه کنید.

بازاریابی ارگانیک شامل وبلاگ نویسی، ایجاد اکانت های جذاب در فضای مجازی، انتظار کیس استادی، انتشار پست میهمان در وب سایت شما، استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی برای افزایش دسترسی به شما می شود.

این نوع بازاریابی برای بازدهی بلند مدت و رشد کسب و کار صنعت ساختمانی ضروری است. به طور مثال، پست مطلب به طور دائم در وبلاگ ساخت و ساز به گوگل این پیغام را می دهد که شما یک مرجع در این فضا هستید. بنابراین بازدید شما افزایش می یابد. هر چند بازاریابی ارگانیک از اهمیت بالایی برخوردار است ولی ایجاد آن زمان می برد. این قطعا یک استراتژی بلند مدت است که ممکن است سال ها یا ماه ها برای دستیابی به اهداف بازاریابی طول بکشد. به همین دلیل است که باید به عنوان یک استراتژی مکمل استفاده شود نه یک استراتژی انحصاری!

بازاریابی در صنعت ساختمان

7.در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید.

تبلیغات پولی می تواند به سرعت شما را به نتایج دلخواهتان که در کمپین های بازاریابی به دنبال آن هستید برساند. این نوع تبلیغات همان طور که از نامش پیداست، یک استراتژی است که شما را ملزم می کند تا برای قرار گرفتن در معرض دید عموم هزینه کنید. تبلیغات سنتی ( تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، و یا روزنامه ها) نوعی تبلیغات پولی به شمار می روند. اما بسیاری از شرکت ها تبلیغات دیجیتال پولی را ترجیح می دهند.

به این خاطر که آمار نشان می دهد این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات ارگانیک بازدهی بهتری دارند. به طور کلی شما اگر برای دریافت کلیک بیشتر بر روی لینک سایت خود هزینه کنید، احتمال بازگشت سرمایه اولیه بیشتر خواهد بود. هنگام برنامه ریزی برای تبلیغات پولی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی در صنعت ساختمان، روی موارد زیر سرمایه گذاری کنید:

  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات گوگل
  • اینستاگرام
  • تبلیغات یوتیوب
  • و...

البته قبل از هر گونه سرمایه گذاری روی این تبلیغات، تحقیق کنید. در صورتی که کلمات کلیدی و مخاطب نادرست را هدف قرار دهید، می تواند باعث هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما شود. مطمئن شوید که مخاطب هدف شما در چه پلتفرمی بیشتر فعالیت می کند و کمپین های هدفمندی ارائه کنید که نیاز آن ها را برطرف نماید. زمانی که تبلیغات پولی به درستی انجام شود، می تواند نتایج سریع و پر بازدهی را برای شما رقم بزند.

8.مشتریان را با بازاریابی رسانه های اجتماعی درگیر کنید.

یکی از روش های بازاریابی که پیمانکاران معمولا آن را نادیده می گیرند، بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی است. در واقع آمار نشان می دهد که اغلب مشتریان شما در سال های آتی از طریق رسانه های اجتماعی شما را پیدا خواهند کرد. پس باید اعتماد آن ها را جلب نموده و با فعالیت در رسانه های اجتماعی موفقیت خود در آینده را تضمین کنید.

اگر برای کسب و کار ساختمانی خود در رسانه های اجتماعی بازاریابی نکنید، شما فرصت برندسازی و بدست آوردن مشتریان جدید را از دست خواهید داد. آمار نشان می دهد که کاربران وب در حال حاضر حدود 142 دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پیام رسان می گذارنند. اگر می خواهید به مخاطب دسترسی پیدا کنید و برند خود را معتبر سازید، باید روی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز تمرکز نمایید.

نکته مهمی که باید در مورد این نوع بازاریابی به خاطر بسپارید، این است که نمی توان برای همه افراد نسخه یکسان پیچید. این بستگی به مخاطب هدف شما دارد و این که از چه پلتفرمی بیشتر استفاده می کنند. چه نوع محتوایی را در چه زمانی باید پست کنید. تحقیق کنید تا بفهمید مخاطب هدف شما بیشتر در چه پلتفرمی فعال است. همچنین از بازاریابی ویدئویی در رسانه های اجتماعی نهراسید. ویدئو همچنان یک نوع محتوای محبوب می باشد.

9. به بازاریابی ایمیلی روی بیاورید.

برای بازاریابی در صنعت ساختمانی بایستی از تمامی راه های ارتباطی استفاده کنید. ایمیل یکی از این کانال های ارتباطی موثر در کسب و کار ساختمانی به شمار می رود. بازاریابی ایمیلی به دلیل بازدهی خوب معروف است. اما برای دریافت این بازده باید یک سری استراتژی در نظر بگیرید. یکی از راه های انجام این کار، تقسیم بندی لیست ایمیل می باشد. در اینجا به چند نمونه از طبقه بندی هایی که می توانید استفاده کنید، می پردازیم:

  • شرکت هایی که تابحال با آن ها همکاری نکرده اید
  • مشتریان قبلی که ممکن است پروژه های جدید داشته باشند
  • مشتریان فصلی
  • و...

با این نوع تقسیم بندی می توانید تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را هدفمند سازید و بر داده هایی نظیر میزان کلیک ها، میزان گفت و گو ها و غیره نظارت داشته باشید. اگر هر یک از آن ها قادر به برآورده ساختن اهداف بازاریابی ایمیلی شما نیستند، میتوانید استراتژی خود را تغییر دهید.

10. به دنبال موفقیت باشید.

تهیه یک برنامه بازاریابی برای شرکت ساختمانی کمی زمان بر است. شما باید مطمئن شوید که این برنامه مفید واقع خواهد شد. بهترین راه این است که یک سری شاخص های کلیدی برای ابتکارات بازاریابی تعیین کنید. شاخص های کلیدی مهم که موفقیت شما را تضمین می کنند عبارتند از:

  • ترافیک هفتگی وبسایت در هر هفته
  • هزینه لازم برای هر کانال ارتباطی
  • و...

شرکت ساختمانی شما باید یک سری اهداف بازاریابی تعیین کند و به کمک شاخص های کلیدی به سنجش این تلاش ها و فعالیت های بازاریابی بپردازد. مطمئن شوید که این شاخص ها باعث رشد کسب و کار ساختمانی شما خواهد شد. اما نباید آن ها را فراتر از واقعیت انتخاب کنید و تمامی اهداف بایستی امکان پذیر باشند. قطعا نمی خواهید اهداف شما غیر معقول باشند و تیم بازاریابی در صورت عدم تحقق احساس شکست کند!

بازاریابی در صنعت ساختمان

نکات مهم درباره بازاریابی ساختمانی

شما به عنوان یک پیمانکار یا مدیر پروژه ساختمانی بایستی حرفه ای باشید تا به موفقیت برسید. در واقع موظف هستید پروژه را به موقع و درست تحویل دهید و تمامی استانداردهای کیفی را در نظر بگیرید. حرفه ای بودن خود را از طریق کیفیت کاری، معرفی بهترین تجهیزات و تیم کاری، رعایت اصول ایمنی و انجام دادن تمامی کارها به نحو احسن ثابت کنید.

سعی کنید مخاطب خود را لحظه به لحظه از موفقیت ها و دستاورد های خود در پروژه های در حال اجرا با خبر سازید. برای این منظور می توانید از محتوای ویدئویی در رسانه های اجتماعی و یا رپورتاژ استفاده کنید. این مسئله می تواند به مشتری اطمینان بدهد که شما همواره مورد اطمینان افراد زیادی هستید. بنابراین برای پروژه های آتی شما را انتخاب خواهند کرد.

همچنین سعی کنید یک لوگو تجاری به یاد ماندنی و موثر برای برند خود طراحی کنید. طراحی این لوگو را به افراد کاردان بسپارید. این لوگو باید در تمامی بروشور ها، کارت ویزیت ها، وب سایت شرکت و غیره استفاده شود. این مسئله می تواند به برند سازی و تقویت روند بازاریابی شما کمک شایانی کند.

سعی کنید آگاهی مردم را در رابطه با خدمات خود، تجهیزات موجود در بازار و تخصص های مختلف افزایش دهید. آن ها باید بدانند که چگونه برای پروژه های خود پیمانکار بگیرند و به چه کسانی اعتماد کنند.

جمع بندی

شرکت های ساخت و ساز و به طور کلی صنعت ساختمان اگر بخواهند از رقبا متمایز باشند، باید فعالیت های بازاریابی خلاقانه و استراتژیک ارائه کنند. این تلاش های باید منجر به ایجاد سه چیز شود: برندسازی، جذب پروژه های جدید، و اثبات ارزشمندی خود به دنیا. بنابراین اگر فعالیت های بازاریابی در صنعت ساختمان شما به این سمت و سو می رود، مطمئنا می توانید در آمد خوبی کسب کنید. در این مقاله به توضیح مراحل برنامه ریزی برای یک بازاریابی در صنعت ساختمان پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.