آرشیو مرداد ماه 1401

سامانه هوشمند خريد و فروش و رهن و اجاره و تهاتر، خانه و آپارتمان

روند تفکیک سند ملک چگونه است؟

۲۴ بازديد

تفکیک سند یعنی تبدیل یک قطعه زمین به دو یا چند قطعه که در سند نیز به تفکیک قید شود. به دلایل متفاوتی  افراد نیاز به تفکیک سند پیدا می کنند. برای تفکیک سند مالکیت باید مراحل قانونی آن طی گردد و در نهایت در سازمان ثبت اسناد کشور به صورت رسمی صادر شود. در ادامه بیشتر راجع به تفکیک سند ملک و انواع آن خواهیم پرداخت.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

علت تفکیک سند ملک

هر مالکی که برای تفکیک مراجعه می کند ممکن است یکی از علل زیر را مطرح کند:

  • تفکیک زمین های بزرگی که در گذشته زمین کشاورزی بوده و اکنون به زمین شهری تبدیل شده است.
  • تفکیک زمین مشترک، برای سهولت فروش و معامله آن
  • برطرف شدن اختلاف سلیقه شرکت در یک قطعه زمین ( با تفکیک آن به قطعاتی به صورت فردی )
  • تفکیک سند مالکیت برای تغییر کاربری و تبدیل آن به قطعات مستقل از هم

در تمام مواردی که در قسمت فوقانی نام برده شد در ابتدای امر باید دلایل را با مراجع مربوطه که می تواند شهرداری، مسکن، شهر سازی یا حتی جهاد کشاورزی باشد، مطرح کرده و تقاضای خود را ثبت کنید.

روند تفکیک سند مالکیت 

مرحله اول

در گام نخست باید بر اساس سند اصلی و گزارش نقشه بردار مختصات و محدوده کامل زمین مشخص شود. برای افزایش دقت در امر نقشه برداری می توانید از کارشناسان نقشه برداری استفاده کنید. این افراد بر اساس نقشه های هوایی یا مختصات یو تی ام اقدام به بررسی موقعیت ملک مورد تفکیک می کنند و در نهایت گزارش خود را صادر می نمایند. دقت مختصات یو تی ام به وضوح بیشتر و خطای آن کمتر بوده، زیرا بر اساس مختصاتی است که از جی پی اس منطقه به دست می آید. لذا برای حصول اطمینان از نتیجه بهتر معمولا از این روش برای تعیین مختصات استفاده می شود.

مرحله دوم

در گام بعدی با نظر کارشناس نقشه بدست آمده تفکیک شده و طرح به صورت پیشنهاد به مراجع مربوطه (شهرداری، مسکن، شهر سازی، جهاد کشاورزی و یا هر ارگانی که زمین فوق تحت نظارت آن ارگان است) داده می شود. آن ها پس از بررسی کارشناسان و در نظر گرفتن موقعیت زمین و ساخت و سازهای اطراف آن موافقت یا عدم رضایت خود را اعلام می دارند.

اگر با موافقت سازمان مربوطه روبرو شدید، می توانید برای  اقدامات بعدی گام بردارید و تمام مدارک خود را همراه با دلایل تفکیک و نقشه کارشناسی شده به دفترخانه ثبت اسناد مراجعه کنید تا روال اداری خود را طی نماید.

تفاوت افراز و تفکیک در چیست؟

  • افراز به جدا کردن سهم یکی از شرکا از باقی شرکا گفته می شود. بدین صورت که مال غیر منقول به چند شریک تعلق دارد که تعدادی از آن ها موافق با تفکیک یا بخشی از آن موافق نیستند. اما تفکیک به قطعه کردن یک قطعه زمین با دلایل مشخص گفته می شود.
  • افراز فقط برای املاکی که مشاع هستند به کار می رود اما تفکیک در هر دو صورت مشاع و غیر مشاع کاربرد دارد.
  • بعد از تفکیک کردن یک قطعه حالت اشاعه باقی می ماند اما در افراز شراکت از بین می رود.
  • درخواست افراز هم در اداره ثبت می شود و هم می تواند از دادگاه صادر شود. اما برای تفکیک تنها اداره ثبت محل ملک است که توانایی صدور درخواست را دارد.
  • معمولا افراز زمانی رخ می دهد که اختلاف میان مالکین وجود دارد و تفاهم و رضایتی به ادامه شراکت در مشاعات ندارند.
  • اعتراض هم برای افراز و هم تفکیک وجود دارد. اما اعتراض به افراز در طول دادگاه وارد نیست و پس از پایان دادگاه در فرجه قانونی اعتراض باید ارائه شود.

انواع تفکیک ( تفکیک عرصه – تفکیک اعیان )

تفکیک عرصه یعنی تفکیک به صورت فیزیکی و حقوقی برای ملک انجام می شود و دو یا چند قطعه ای که برای تفکیک اقدام کرده اند، هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و کاملا مستقل هستند. ولی در تفکیک اعیان تنها مساحت مورد تفکیک به صورت کامل و با تعیین حدود اربعه (چهار گوشه زمین) مشخص می شود اما همچنان ارتباط میان قطعات به صورت فیزیکی وجود دارد و کاملا از بین نرفته است. لذا برای اینکه قطعه تفکیک‌شده از اعیان را بفروشید نیاز به تفکیک عرصه دارید و برای آن باید سند تفکیکی صادر شود.

گام به گام تا تفکیک سند

  • به دفتر مربوطه نزدیک ملک مورد تفکیک مراجعه کنید و فرم تفکیک سند را دریافت و تمام جزئیات را پر کنید.
  • برگه پر کرده را همراه با نقشه تفکیکی پیشنهادی مالک به دفترخانه نزدیک محل ملک مراجعه فرمایید.
  • با در دست داشتن سند مالکیت و برگه های اداره ثبت به مرجعی که ملک شما به آن مربوط است مثل شهرداری، مسکن، شهر سازی و یا اراضی کشاورزی مراجعه کنید.
  • فرم استعلام را همراه با تکمیل فرم اسناد مالکیت به دبیرخانه تحویل دهید.
  • ثبت در سامانه دبیرخانه مربوطه
  • گرفتنِ وقت بازدید در واحد مربوطه
  • بررسی کارشناس و مشخص کردن مقدار تعریض و مساحت سالم ملک
  • مالک طرح اولیه را به کمیسیون خدمات ارائه می دهد.
  • در این مرحله به نظام مهندسی مراجعه کرده و برای تهیه نقشه تفکیکی اقدام می کند.
  • برای کنترل نهایی به واحد مربوطه مراجعه فرمایید و کنترل نهایی نقشه صورت می گیرد. در این مرحله هزینه هایی همچون عوارض و مالیات باید پرداخت شود.

هزینه تنظیم سند تفکیکی

هزینه تفکیک زمین کاملا به نرخ روز و ارزش معاملات روز بستگی دارد. برای بررسی هزینه تنظیم سند تفکیک، باید به ارزش ملکی که مورد تفکیک قرارگرفته است توجه کرد. همچنین ملک پایان کار و مجوزهای لازم را داشته و از نظر قانونی مدارک ملک کامل باشد. اما به صورت کلی تفکیک برای کاربری های مسکونی به ازای هر مترمربع 10 درصد از قیمت منطقه ای روز دارایی و برای کاربری تجاری و صنعتی، 100 درصد قیمت منطقه ای روز دارایی محاسبه می شود. بدین ترتیب شما با پرداخت هزینه های تفکیک و سند قبلی و پیگیری های اداری و قانونی ملک خود را می توانید تفکیک کنید.

سخن آخر

اگر قطعه زمین و یا ملک مسکونی و تجاری دارید که در آن با یک یا چند نفر شریک هستید و با هم اختلافات زیادی دارید، می توانید برای تفکیک سند اقدام فرمایید. سند و نقشه کامل و دقیقی از ملک در قسمت های عرصه و اعیان تهیه کنید، با افرادی که در این زمینه تخصص دارند صحبت کنید و از جزئیات کار به شکل قانونی آگاهی پیدا کنید. موقعیت ملک خود را قبل از مراجعه برای تفکیک بسنجید! آیا ملک شما مورد تعریض بوده؟ موقعیت املاک کناری را بررسی کنید و بسیار نکات جزیی دیگر که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که تفکیک سند مالکیت باعث خواهد شد هر کس فقط در ملکی که سند به نام او باشد قانونا حق و حقوق دارد و هر تخلفی در آن صورت گیرد صاحب ملک مورد پیگرد قانونی خواهد بود.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فرش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی مسکن، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

موفق ‌ها، چطور زمانشان را مدیریت می‌ کنند؟

۲۱ بازديد

زمان بزرگ ترین و مهم ترین دارایی ما در زندگیست، اما نکته جالب نحوه استفاده و مدیریت از این زمان است. در هر شبانه روز تمامی افراد فقط 24 ساعت، 1440 دقیقه یا 86400 ثانیه اختیار دارند. نحوه عملکرد ما در این 86400 ثانیه آینده ما را می سازد، هر لحظه باید به خوبی برای برنامه ریزی شود.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

افراد موفق سعی می کنند که از زمان خود بهترین بهره را ببرند. به گفته استیو جابز «شمایید که تصمیم می‌ گیرید زمان خود را چگونه خرج کنید. به صورت کلی افرادی که از تکنیک های مدیریت زمان استفاده می کنند اغلب متوجه می شوند که به مرور زمان احساس استرس کمتری می کنند، کارهای بیشتری انجام دهند و... . اگر شما نیز به پیشرفت علاقه دارید و می خواهید زمان خود را مدیریت کنید با ما همراه باشید.

1.بدانید زمان خود را چگونه می گذرانید

یکی از مهم ترین کارها برای تنظیم زمان شناخت حال حاضر است، سعی کنید زندگی خود را ارزیابی کنید. برای مدت دو هفته سعی کنید تمامی کارهای خود را یادداشت کرده و در پایان هر روز سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • آیا تمام کارهایی که باید انجام می دادید انجام شد؟
  • کدام کارها به زمان بیشتری نیاز دارند؟
  • چه زمانی از روز بیشترین بازدهی را دارید؟
  • بیشتر وقت خود را به کجا اختصاص می دهید (یعنی شغل، خانواده، شخصی، تفریح)؟
مدیریت زمان

باید بتوانید وقت گیرترین وظایف خود در طول روز شناسایی کنید و متوجه شوید که در طول روز چقدر برای رسیدن به هدف های خود زمان می گذارید. آیا وقت خود را برای فعالیت های مهم صرف می کنید؟ رسیدن به درک خوب از زمان مورد نیاز برای کارهای مختلف می تواند به شما کمک کند تا در برنامه ریزی و تخمین میزان زمان در دسترس برای سایر فعالیت ها واقع بین باشید.

2.اولویت ها را تنظیم کنید

دومین گزینه هنگام تنظیم زمان و اولویت ها است. کارشناسان معتقدند که مهم ترین وظایف معمولاً فوری ترین وظایف نیستند. با این حال، همه ما تمایل داریم که اجازه دهیم کارهای فوری بیشتر وقت ما را بگیرند. استیون کاری (نویسنده) فعالیت ها را در ماتریس مدیریت زمان خود به چهار قسمت فوری، غیر فوری، مهم و غیر مهم دسته بندی می کند.

به صورت کلی پیشنهاد ما این است که فعالیت های خود را طبقه بندی کنید و ابتدا به فعالیت های مهم و فوری بپردازید. کاوی پیشنهاد می ‌کند زمان کمتری را برای فعالیت ‌های که مهم نیستند صرف کنید تا برای فعالیت ‌های که فوری نیستند اما مهم هستند، وقت ذخیره کنید. تمرکز روی این فعالیت های مهم به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر زمان خود به دست آورید. ایجاد یک لیست "کارها" راهی آسان برای اولویت بندی است. اینکه آیا به یک لیست روزانه، هفتگی یا ماهانه نیاز دارید بستگی به سبک زندگی شما دارد.

3.سازماندهی را شروع کنید

بدون شک بی سازمانی موجب مدیریت ضعیف زمان و هدر دادن وقت می شود، تحقیقات مختلف نشان داده است که بهم ریختگی اطراف موجب کاهش انگیزه می شود. محیط اطراف ما تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ما می گذارد، هیچکس نمی تواند در یک محیط آشفته، بهم ریخته و کثیف به بهترین نحو فعالیت کند. اولین قدم برای سازماندهی ذهن و فعالیت های روزانه سازماندهی و مرتب کردن محیط اطراف است.

سعی کنید 3 جعبه درست کنید و بر روی آن ها برچسب های ذخیره، دور ریختنی ها و خیریه بزنید. اقلام موجود در جعبه "دور ریختنی " خود را دور بیندازید. جعبه «خیریه» شما شامل مواردی باشد که می خواهید اهدا کنید. سازماندهی فقط مربوط به محیط خانه و محل کار نیست، خوب است که حتی پیام های خود را نیز مدیریت کنید، سعی کنید بر اساس اهمیت به پیام های دریافتی پاسخ دهید و از نرم افزارهای مختلف جهت تنظیم زمان  استفاده از تلفن همراه استفاده کنید.

مدیریت زمان

4.برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین بخش های تنظیم زمان برنامه ریزی است. بدون برنامه نمی توانیم به تمامی اهداف روزانه خود دست پیدا کنیم، برنامه ریزی چیزی فراتر از ثبت کارهایی است که باید انجام شود. هنگام برنامه ریزی سعی کنید واقع بین باشید، یک برنامه ریزی خوب و کارآمد مستلزم شناخت خود است. در مرحله اول باید خودتان را بشناسید و از توانایی های خود آگاه باشید، برنامه ریزی خوب باید به شما کمک کند تا از تمام توان خود در طول روز استفاده کنید و به بهترین بهره وری برسید.

سعی کنید زمان هایی را که بیشترین بهره وری و هوشیاری را دارید بشناسید. چالش برانگیزترین وظایف خود را برای زمانی بگذارید که بیشترین انرژی را دارید و سعی کنید از اتلاف وقت پرهیز کنید. همچنین برای کوچک ترین کارهای خود در طول روز برنامه ریزی کنید و برای هر تایمی از روز برنامه ای داشته باشید. اما در این کار زیاده روی نکنید و تایمی از روز را هم به خود اختصاص دهید.

5.از دیگران کمک بگیرید

بیشتر ما علاقه داریم که تمامی فعالیت ها را به تنهایی انجام دهیم اما این کار بسیار اشتباه است و تنها موجب کاهش بهره وری می شود. بیشتر افراد موفق از افراد مختلف و متخصص در زمینه های مختلف کمک می گیرند. واگذاری مسئولیت یک کار به شخص دیگری، به معنای آزاد کردن زمان برای کارهایی است که به تخصص شما نیاز دارند، کارهایی را که دیگران می توانند انجام دهند شناسایی کنید.

فرد یا افراد مناسب را برای انجام آنها انتخاب کنید. فردی را انتخاب کنید که مهارت، تجربه، علاقه و اختیار لازم برای انجام کار را داشته باشد، در نهایت به فرد برای کاری که به خوبی انجام داده است پاداش دهید. حتی اگر در حال حاضر پول کافی برای استخدام یک فرد متخصص ندارید می توانید از دوستان و افراد خانواده خود کمک بگیرید. اگر به زمان بیشتری برای کار یا تحصیل خود نیاز دارید باید قسمتی از مسئولیت های مشترک خانه را به همسر یا فرزندانتان بسپارید.

6.دست از تعلل بردارید

تعلل کردن یکی از بزرگ ترین دشمنان مدیریت کردن زمان است، همه ما این حالت را تجربه کردیم که به دلیل سخت بودن کار و ناخوشایند بودن آن از انجام فعالیت سر باز زدیم و انجام آن را به تعویق انداختیم. اگر شما نیز به این مشکل دچار هستید پیشنهاد ما خواندن کتاب قورباغه ات را قورت بده است. برایان تریسی در این کتاب بهترین تکنیک ها برای رهایی از تعلل را شرح می دهد.

برای مثال در قسمتی می گوید "اگر وظیفه شما این است که امروز قورباغه بخورید، این کار را اول صبح انجام دهید. اگر وظیفه شما خوردن دو قورباغه است، ابتدا قورباغه بزرگ را بخورید." پس وظایف خود را با تقسیم کردن آن ها به قسمت های کوچک تر، تکمیل کارهای ابتدایی و در پایان تکمیل کار بزرگ تر انجام دهید.

مدیریت زمان

7.نباید ها در مدیریت زمان

در هنگام مدیریت کردن زمان در کنار آنچه باید انجام دهید برخی موارد نیز هستند که جلوگیری از آنها می تواند به افزایش بهره وری شما از زمان کمک کند. مطالعات روانشناسی نشان داده‌است که انجام چند کار در یک زمان می‌تواند کارایی شما را به صورت چشم گیری کاهش دهد. سعی کنید در هر ساعت از شبانه روز تمام تمرکز خود را بر انجام یک کار بگذارید، از یک شاخه به شاخه دیگر نپرید. با این کار زمان را از دست می ‌دهید و در نتیجه بهره ‌وری از دست می ‌رود.

سعی کنید پس از اتمام موفقیت آمیز به سراغ فعالیت بعدی بروید، انجام این کار به شما اعتماد به نفس کافی برای شروع فعالیت های دیگر را می دهد. در هنگام انجام کار خود را از حواس ‌پرتی دور نگه دارید، برای انجام این کار می توانید چند روش را امتحان کنید. برای مثال خاموش کردن اعلان‌ ها در تلفن همراه، نگه داشتن هدف اصلی در ذهن و... .

8.بدن خود را سالم نگه دارید

داشتن بدنی سالم و تندرست یک سرمایه گذاری مهم در زمان و در زندگی است. برنامه ریزی زمانی به شما کمک می کند که از نظر ذهنی و جسمی سالم باشید. در این صورت می توانید وظایف خود را به سریع ترین و آسان ترین روش انجام دهید. سعی کنید با انجام ورزش و تغذیه مناسب از بدن خود مراقبت کنید، متأسفانه مدیریت نامناسب زمان و استفاده بیش از حد از صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی، بد خلقی و بیماری های مکرر شود.

برای کاهش استرس و برای موفقیت در زمینه تنظیم زمان به خود پاداش دهید. قبل از اینکه به فعالیت بعدی بروید، زمانی را برای استراحت و آنالیز فعالیت بعدی بگذارید. درست است که باید از روز خود به بهترین شکل استفاده کرد، اما سعی کنید که به اندازه توان خود فعالیت کنید و برای سلامت ذهن و جسم خود زمان بگذارید.

مدیریت زمان

کلام آخر

در این مقاله بهترین روش های مدیریت زمان را ارائه دادیم. با استفاده از این روش ها می توانید زمان خود را به نحو بهتری مدیریت کنید و برای کارهای مهم خود در طول زمان وقت بگذارید.

مهم نیست که در حال حاضر از چه استراتژی مدیریت کردن زمان استفاده می کنید حتما سعی کنید که زندگی خود را ارزیابی کرده و از خود بپرسید، آیا تعادل سالمی بین کار و زندگی شخصی دارید؟ آیا در حال انجام وظایفی هستید که در زندگی شما مهم هستند؟ آیا به اندازه کافی برای رفاه شخصی خود وقت می گذارید؟ اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات "نه" است، استراتژی های تنظیم زمان خود را دوباره ارزیابی کنید و به استراتژی های بروید که برای شما بهتر کار می کنند. مدیریت موفق زمان منجر به شادی شخصی بیشتر، موفقیت ‌های بهتر در خانه و محل کار و آینده رضایت‌ بخش ‌تر می ‌شود.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فرش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، مشاوره حقوقی مسکن، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

گران ترین بخش ساخت خانه

۲۲ بازديد

آیا می خواهید برای ساخت و ساز خانه اقدام کنید؟ گران ترین بخش ساخت خانه کدام است؟ در واقع این مسائل به خانه بستگی دارد. بنابراین باید قبل از اقدام برای ساخت و ساز در مورد گران ترین بخش های ساخت خانه و اینکه چگونه بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد، اطلاعاتی کسب کنید. وقتی به هزینه های ساخت خانه نگاهی می اندازید، احتمالا بسیار متعجب و شوک شوید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

این هزینه ها می‌تواند بسیار نگران کننده به نظر برسد؛ به ویژه اگر هیچ ایده ای درباره چگونگی کاهش هزینه ها و پر هزینه ترین بخش ها نداشته باشید. با املاک داران همراه باشید تا پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه را برای شما شرح دهیم:

بخش های پر هزینه در ساخت و ساز خانه

ساخت خانه می‌تواند برای شما گران تمام شود. هزینه های زیادی برای ساخت و ساز خانه وجود دارد و اگر بودجه در نظر گرفته نشود، می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. علاوه بر بودجه بندی، باید بدانید که در کدام بخش های خانه باید هزینه بیشتری کنید. قطعا نمی خواهید برای ساخت و ساز ملک خود سرمایه گذاری کنید ولی در نهایت از نتیجه خوشایند نباشید.

فاکتورهایی مثل موقعیت ملک، متراژ ساختمان، نوع مصالحی که استفاده می کنید و کارگران از اهمیت بالایی برخوردارند. تمامی این موارد می تواند بر هزینه نهایی ساخت و ساز خانه تاثیر زیادی بگذارند. برخی از بخش های خانه هزینه بیشتری برای ساخت می طلبد. در ادامه به این بخش های پر هزینه در ساخت و ساز خانه می پردازیم:

گران ترین بخش ساخت خانه

زمین

زمینی که خانه شما روی آن ساخته می شود، بخش قابل توجهی از هزینه ساخت خانه را در بر می گیرد. البته فقط به هزینه زمین ختم نمی شود بلکه هزینه نقشه برداری، بازرسی و اضافه کردن اتصالات لوله کشی و برقی را نیز باید در نظر بگیرید. شما می توانید با خرید ملک در حاشیه شهر ها و مناطق ارزان تر، در هزینه ها صرفه جویی کنید. همچنین می توانید در مناطق مطلوب تر زمینی را خریداری کنید که هزینه کم تری برای شما رقم بخورد. اما به هنگام پی ریزی این هزینه ها بیشتر خواهد بود. بنابراین انتخاب زمین مسئله مهمی است که باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

فونداسیون

یکی از هزینه بردارترین بخش های ساخت خانه فونداسیون است. به طور کلی دو مسئله هزینه فونداسیون خانه را مشخص می کند: موقعیت خانه و نوع فونداسیون. البته هزینه مصالح و مهارت نیروی کار نیز بر قیمت تمام شده فونداسیون بی تاثیر نیست. در ادامه به دو مسئله مهم در تعیین قیمت فونداسیون می پردازیم:

  • قبل از پی ریزی، شما یک قطعه زمین دارید که در آن ساخت و ساز انجام در حال انجام است. همانطور که می دانید زمین در حال حاضر گران شده و همین باعث افزایش هزینه ها می شود. مهم ترین مسئله در مورد زمین، موقعیت مکانی آن است. برخی ملک ها در برخی نقاط گران تر از سایر بخش های شهر هستند. به هر حال، زمانی که شما مکان مناسبی برای ساخت خانه پیدا کردید، اولین قدم ساخت فونداسیون است.
  • فونداسیون یا پی ریزی مثل یک سنگر برای هر ملک به شمار می رود. در صورت انجام پی ریزی اشتباه، خانه شما فرو خواهد ریخت. انواع مختلفی از فونداسیون وجود دارد که می توان آن را در ساخت خانه استفاده کرد. با توجه به نوع فونداسیونی که انتخاب می کنید، هزینه آن نیز متفاوت است. به طور مثال پی دال بسیار ساده و ارزان است. فونداسیون های محیطی و فونداسیون های زیر زمینی، نیاز به مصالح و نیروی کار بیشتری دارند. در نتیجه هزینه آن گران تر خواهد بود.

قاب بندی

وقتی سخن از پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه به میان می آید، قاب بندی اهمیت زیادی پیدا می کند. البته هزینه قاب بندی به مصالحی بستگی دارد که استفاده می کنید. قاب بندی مثل ستون فقرات یک خانه است. بنابراین کیفیت و کمیت مصالح از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تخمین دقیق قاب بندی خانه خود بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. در ادامه به موارد تاثیر گذار در قیمت قاب بندی می پردازیم:

سایز قاب بندی نیز با توجه به اندازه خانه مورد نظر شما متغیر است. هر چه خانه بزرگ تر باشد، قیمت نهایی قاب بندی نیز بیشتر خواهد بود.

گران ترین بخش ساخت خانه

در مورد نوع قاب بندی، معمولا اکثریت از نوع الواری استفاده می کنند. پیدا کردن این نوع قاب دشوار است و تکنیک های نجاری و مهارت نصب زیادی می طلبد. همه این هزینه ها با هم جمع می شوند و در نهایت باعث گران شدن قاب بندی ساخت خانه می گردد. نوع چسبیده نیز یکی از رایج ترین و ارزان ترین انواع قاب بندی به شمار می رود.

البته هزینه مصالح مورد نیاز برای نصب این قاب و کارگران را نادیده نگیرید. با توجه به قیمت چوب در هر زمان، نرخ قاب بندی نیز بالا تر می رود. نیروی کار نسبت به سایر موارد هزینه کمتری دارد ولی همچنان در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

سقف سازی

مانند اغلب بخش های خانه، اندازه سقف و نوع مصالح بر قیمت سقف سازی تاثیر گذار است. برای سقف خانه می توان از بامپوش های مختلف با هزینه های متغیر استفاده کرد. رایج ترین نوع بامپوش، آسفالت است. چرا که هم نصب آسان دارد و هم نسبت به بقیه بامپوش ها ارزان هستند. اگر تخته چوب، کاشی، فلز، سنگ لوح و .. استفاده کنید، طبیعتا هزینه بیشتری باید بپردازید. هر یک از انواع بامپوش مزایا و معایب خود را دارد. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای سقف خانه خود داشته باشید، بایستی با یک سقف ساز حرفه ای مشورت کنید.

کف سازی

در کف سازی نیز هر چه خانه بزرگ تر باشد، هزینه بالاتر خواهد بود. همچنین نوع مصالح بر هزینه نهایی کف سازی تاثیر گذار است. شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع کفپوش از جمله کاشی، بامبو، چوب، موکت، وینیل و لیولئوم را انتخاب کنید. در واقع عوامل مختلفی مثل آب و هوای منطقه، تعداد کودکان و غیره می‌تواند بر تصمیم نهایی شما در انتخاب نوع کفپوش موثر باشد. در ضمن نباید هزینه نصب کف پوش را از قلم بیاندازید.

گران ترین بخش ساخت خانه

لوله کشی

لوله کشی یک بخش حیاتی در ساخت هر سازه به شمار می رود. در واقع لوله کشی منجر می شود تا بتوانید در داخل خانه به آب دسترسی پیدا کنید. اگر این کار به درستی انجام نشود، عواقبی مثل نشتی در پی خواهد داشت. در نتیجه مشکلات زیادی ایجاد می کند. این کار روند پیچیده ای حین ساخت و ساز دارد و برای انجام آن باید مهارت های خاصی کسب کنید. بنابراین بهتر است به منظور لوله کشی خانه خود به متخصص مراجعه کنید.

عواملی مثل بزرگی خانه بر هزینه ساخت خانه تاثیر گذار هستند. هر چقدر خانه بزرگ تر باشد، لوله کشی بیشتری باید انجام شود. بنابراین می‌توان از لوله کشی به عنوان پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه نام برد. همچنین اندازه و نوع لوله های مورد نیاز ساختمان در تعیین هزینه اهمیت زیادی دارد. هزینه اتصالات لوله کشی مثل توالت، سینک ظرف شویی، دوش حمام را از قلم نیندازید. هر یک از این موارد گران قیمت هستند و البته با توجه به نوع و برند متفاوت می باشند. به طور کلی فاکتورهای تاثیر گذار بر هزینه ساخت خانه عبارتند از:

  • تعداد طبقات: هر چه طبقات بیشتر باشد، هزینه لوله کشی قطعا افزایش خواهد یافت.
  • حفاری: در صورتی که برای لوله کشی بخشی از خانه نیاز به حفاری بیشتری وجود داشته باشد، هزینه ها بالاتر می رود.
  • شرکت های لوله کشی: سعی کنید افراد متخصص را انتخاب کنید تا مجبور به دوبار هزینه کردن نباشید. در ضمن قبل از انتخاب لوله کش، قیمت شرکت های مختلف را مقایسه نمایید.
  • مصالح: سایز، نوع و برند لوله ها و اتصالات می تواند بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد.

سیستم تهویه مطبوع

توجه داشته باشید که هر چه خانه بزرگ تر باشد، هزینه نصب سیستم تهویه مطبوع نیز بیشتر خواهد بود. معمولا شما نمی توانید هزینه های سیستم الکتریکی را کاهش دهید. اما می توان تا حدودی قیمت سیستم تهویه مطبوع خانه را پایین آورد. البته یادتان باشد هر چه سیستم تهویه ارزان تری را انتخاب کنید، شاید مجبور شوید زودتر آن را تعویض نمایید.

پنجره ها و درب ها

پنجره و درب خانه از گران ترین اقلام در ساخت خانه به شمار می روند. البته این مسئله تا حدود زیادی به کیفیت و نوع پنجره های مورد نظر شما نیز دارد. مانند سایر موارد ذکر شده در این لیست، با انتخاب درب و پنجره بی کیفیت، مجبور به صرف هزینه بیشتر به هنگام سرمایش و گرمایش خانه خواهید شد.

پنجره هایی با لعاب ضعیف باعث نفوذ گرما در تابستان به خانه خواهد شد. همچنین درب های بی کیفیت باعث عبور هوای مطبوع خانه در زمستان به بیرون می شود.

نمای بیرونی

زمانی که ساخت قسمت های داخلی خانه تکمیل شد، قطعا بخش های بیرونی را به حال خود رها نمی کنید. دیوار خانه یکی از بخش های پر هزینه ساخت خانه است که نماسازی آن نیز بر هزینه ها می افزاید. برای این که خانه شما ظاهر زیبایی داشته باشد، شما نیاز به مصالح زیادی دارید. همچنین اضافه کردن باغچه و فضای سبز، ایوان، پاسیو، استخر، حیاط یکی از هزینه بردارترین بخش های ساخت خانه به شمار می رود.

نما و تزئینات بیرونی خانه می تواند با توجه به تصمیمات شما گران یا ارزان تمام شود. سنگ نما و سایر قسمت های خارجی خانه شاید در مقایسه با بخش های داخلی چندان گران نباشد. بهرحال شما می توانید با در نظر گرفتن مواردی، هزینه فضای بیرونی خانه را کاهش دهید. هم در مورد تزئینات داخلی و هم بیرونی می توانید هزینه ها را کنترل کنید. آن چه برای شما در اولویت نیست را حذف کنید و بودجه آن را در جای مهم تر خرج کنید.

گران ترین بخش ساخت خانه

نمای داخلی

گاهی نمای داخلی خانه حتی از سقف بندی هم بیشتر هزینه بر می دارد. این تزئینات داخلی شامل کابینت، کاشی، در، شومینه، کفپوش، کانتر، دستگیره، آینه، نورپردازی، رنگ آمیزی و غیره می شود. در برخی از خانه های سطح بالا، تزئینات داخلی بخش قابل توجهی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد.

اگر می‌خواهید لوازم خانگی با کیفیت انتخاب کنید، احتمالا یکی از پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه شما را شامل شود. البته در این مورد شما می توانید روی هزینه ها کنترل کامل داشته باشید و آن چه با بودجه شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. اگر اولویت برای شما آشپزخانه مجهز با یک جزیره می باشد، پس می توانید آن را در اولویت قرار دهید. یافت تعادل بین زیبایی شناسی و بودجه، هنری است که یک طراح خانه به شما ارائه می کند.

چگونگی کنترل هزینه های ساخت خانه

شما با کسب اطلاعات درباره پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه می توانید هزینه ها را کنترل کنید. اما در این راه باید حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا بودجه خود را هدر ندهید. در صورتی که ساخت خانه را به افراد کاربلد نسپارید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های اضافی شوید. مسئله مهمی که اغلب ما هنگام ساخت خانه به آن اهمیت می دهیم، تناسب هزینه ها با بودجه برنامه ریزی شده است. بنابراین باید بتوانید به درستی این بودجه را مدیریت کنید و پروژه ساخت خانه را با رضایت و موفقیت پشت سر بگذارید.

معمار حرفه ای

سعی کنید از یک معمار مسکونی معتبر کمک بگیرید و بودجه خود را به او بگویید. معمار حرفه ای می تواند با حذف هزینه های غیر ضروری و کیفیت بالا شما را به خواسته خود برساند. البته مطمئن شوید که اولویت های خود را از قبل برای وی شرح دهید. او به گونه ای در طراحی خانه به شما کمک می کند که بتوانید از فضای داخل ملک حداکثر استفاده را ببرید. به طور مثال اگر بودجه شما اندک است و متراژ زمین مورد نظرتان چندان زیاد نیست، لزومی ندارد برخی بخش های خانه از جمله آشپزخانه چندان بزرگ باشد. تنها لازمه آن یک طراحی ارگونومیک است تا بتوان تمامی ویژگی های مورد نظر را در آن جای داد.

پیمانکار معتبر

مسئله دیگری که برای کنترل هزینه های ساخت خانه باید به آن اهمیت دهید، انتخاب پیمانکار مناسب است. در واقع مطمئن شوید که پیمانکاری حرفه ای و معتبر را برای ساخت و ساز خانه خود بر می گزینید. پیمانکار بایستی بودجه شما را درک کند و اولویت های شما را محترم بشمرد. در این صورت می توانید بدون دردسر تمامی محدودیت های خود را برای وی شرح دهید و او با توجه به خواسته شما پروژه را جلو ببرد.

مصالح مناسب

نکته دیگری که باید به آن برای کاهش هزینه های ساخت خانه توجه کنید، نوع مصالح است.  شما می توانید با مدیریت نوع و برند مصالح، تناسب بین بودجه و هزینه ها را حفظ کنید. در مورد میزان بودجه ای که برای مصالح در نظر گرفتید و نوع مصالح برای بخش های مختلف خانه با پیمانکار مشورت کنید.

گران ترین بخش ساخت خانه

استفاده از مهارت شخصی

در صورتی که خود شما یا دوست و آشنا از مهارت خاصی برخوردارند، می‌توانید از آن بهره مند شوید. بنابراین با سازنده خانه مشورت کنید و بندهای مرتبط به آن را از قراداد حذف نمایید. به طور مثال می توانید نصب کفپوش، نصب کابینت، نصب بامپوش، رنگ آمیزی و غیره را خودتان بر عهده بگیرید و از هزینه های اضافی بکاهید. شما با این ترفند میتوانید میزان قابل توجهی از بودجه خود را پس انداز کنید و در بخش های مهم تر خانه بکار بگیرید.

جمع بندی

هنگام ساخت و ساز باید از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. حرفه ای ها بر خلاف افرادی که واجد شرایط نیستند، کار خود را به درستی انجام می دهند. در نتیجه مجبور به هزینه مجدد نخواهید شد. روند ساخت و ساز خانه کار دشواری است و نیاز به تلاش و توجه همه جانبه شما دارد. بنابراین باید از قبل برای انجام کار ها برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. قطعا شما ترجیح می دهید خانه ای بسازید که علاوه بر کم هزینه بودن، نیازهای شما را تامین کند. بنابراین با کمک افراد متخصص در این زمینه میتوانید مطمئن شوید متناسب با بودجه خود به آن چه در ذهن دارید خواهید رسید. در این مقاله به پر هزینه ترین بخش های ساخت خانه پرداختیم تا بتوانید هزینه های ساخت خانه خود را کنترل کنید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید فروش آپارتمان در اصفهان، خرید فروش خانه ویلایی در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

اهمیت مشاوره قبل از معامله چقدر است؟

۲۲ بازديد

شاید شما هم تاکنون شنیده‌باشید که‌ می‌گویند قبل از این که وارد معامله شوید، مشاوره کنید. دانستن چیستی این قضیه در ذهن بسیاری از مشتریان وجود دارد و سبب شده که امروزه افراد به دنبال مشاوره قبل از معامله به خصوص مشاوره پیش از معاملات ملکی باشند. اما مشاوره قبل از معامله چه‌ مزایایی دارد؟ اصلا چرا باید پیش از عقد قرارداد از دیگران مشاوره دریافت کنیم؟

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشاوره قبل از معامله چگونه می‌تواند ما را از ورود به منجلاب سختی‌ ها باز دارد؟ همه ی این ها سبب شده‌است که ما مقاله ای را با عنوان مشاوره قبل از معامله به شما کاربران گرامی ارائه دهیم و در آن تمامی نکات مربوط به انجام مشاوره های پیش از معامله را نیز به شما ارائه کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اول مشاوره بعد معامله

اگر قصد خرید ملک یا ساختمانی را دارید، حتما ابتدا به انجام مشاوره های گوناگون در این رابطه بپردازید. شاید از خود بپرسید که چرا می‌ گوییم مشاوره قبل از معامله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما همین که شما کمی به عمق مطلب می پردازید، متوجه می شوید که مشاوره قبل از معامله چقدر می تواند به سود شما باشد. به خصوص اگر قصد انجام معاملات کلان ملکی را دارید. اگر شما مالک یک ملک مشخص هستید و می‌خواهید این ملک را بفروشید. یا نه اگر خریداری هستید که‌ متقاضی خرید یک ‌ملک شده‌اید، ابتدا باید از خدمات مشاوره استفاده کنید.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

مثالی در رابطه با مشاوره قبل از معامله

برای مثال اگر شما این نوع از خدمات را به کار ببندید، متوجه می شوید که هنگام عقد قرارداد ابتدا باید تمامی موارد قرارداد را بخوانید. همین امر باعث می شود که بسیاری از کلاهبرداری ها در این زمینه کاهش پیدا کنند. گاهی اوقات افراد به اشتباه خدمات مشاوره ای را پس از انجام معاملات و در زمانی که کار از کار گذشته است، مورد استفاده قرار می دهند.

حال آن که این گونه از خدمات نه تنها توانایی بهبود معامله شما را ندارند. بلکه ممکن است سبب به وجود آمدن آسیب های روحی در شما هم بشوند. پس چه خوب است اگر در این زمینه برعکس عمل کنید. یعنی به جای معامله قبل از مشاوره، مشاوره قبل از معامله را به کار بگیرید.

مشاوره قبل از معامله و اطلاعات مهم

یکی از اطلاعات مهمی که با استفاده از خدمات مشاوره ای دستگیر شما می شود این است که می توانید بفهمید سازنده پروژه شما کیست؟ و آیا این فرد از اعتبار کافی در بازار ساخت و ساز برخوردار هست یا خیر؟ همچنین، با این خدمات شما می توانید پی ببرید که آیا سازنده ی ملکی که قرار است بخرید خود مالک تام است؟ یا فقط نقش یک سازنده را در این زمینه بازی می کند.

مسلما شما برای خرید ملک با صاحب ملک سر و کار دارید و اگر صاحب ملک فردی به جز سازنده باشد، می توانید معاملات خود را با اطمینان بسیاری انجام دهید. توجه داشته‌باشید که شما باید در هر صورت یک قرارداد مشارکت را از سازنده دریافت کنید که تمامی نکات مهم ساختِ ملک در آن ذکر شده‌اند. تنها با این شرایط است که به مالک ملک اطمینان می کنید و ملک را از آن می خرید.

چرا باید قبل از خرید یک ‌ملک و یا یک ساختمان، قرارداد مشارکت در ساخت را مشاهده کنیم؟

همان طور که گفتیم، شما قبل از این که به خرید یک ملک بپردازید، باید از مشاوره و خدمات مشاوره ای که می توانند بهترین راهنما برای شما باشند، استفاده کنید. حال این خدمات باید در راهنمایی‌ های خود به نکات مهمی مثل نوع مالک ملک و این که آیا ملک مورد نظر دارای یک صاحب یا چند صاحب است اشاره کند. همچنین به شما بگوید که این نکته مهم ترین نکته ای است که باید در خرید املاک مورد توجه قرار دهید.

علاوه بر این، زمانی که شما از خدمات مشاوره ای استفاده می کنید، متوجه می شوید که سهم الشرکه فروشنده ملک چه میزان است. یا مالک زمین حق دخل و تصرف در ملک را دارد یا خیر. مسلما هیچ کدام از ما که در املاک و خرید و فروش آن ها سر رشته نداریم، نمی توانیم بدون استفاده در خدمات مشاوره قبل از معامله به انجام معاملات ملکی بپردازیم.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

چرا مشاوره قبل از معامله؟

گاهی اوقات ممکن است که مالک یک ملک حق دخل و تصرف در املاک مورد نظر شما را داشته باشد و در قرارداد فروش هم این نکته را ذکر کرده باشد. اما یک سری محدودیت هایی هم از سوی سازنده در این قرارداد ذکر شده باشد که این دخل و تصرف را نیز محدود تر می کند. در این شرایط است که اگر شما این نکات و تمامی راهکارهای بهبود معامله را ندانید، به صورت جدی ضرر خواهید کرد. ضرری که با هیچ اقدامی از بین نمی رود.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که هم اکنون در مراحل خرید و فروش املاک به سر می برید اما به این درک رسیده اید که در این زمینه چیز زیادی نمی دانید، می توانید از سرویس های مشاوره قبل از معامله سایت ما که بهترین و جامع ترین سرویس های مشاوره ای هستند، استفاده کنید. همچنین معاملاتی ایمن و پرسود را از آن خود و اطرافیانتان کنید. معاملاتی که در آن ها هیچ گونه کلاهبرداری وجود ندارد و تمانی امور بر وفق نظر شما پیش می رود. پس همین حالا با کارشناسان املاک داران تماس بگیرید.

مشکلات با مشاوره قبل از معامله از بین می ‌روند!

اگر می خواهید معاملاتی ایمن تر را تجربه کنید یا اگر دوست دارید از مشکلاتی که در صورت عدم اطلاع از قوانین حقوقی ممکن است پیش بیایند جلوگیری نمایید، بهتر است قبل از معامله از مشاوره های فنی و حقوقی بهره ببرید. چرا که می توانند تمامی نکات مهم در زمینه ی خرید و فروش ملک را در اختیار شما بگذارند. تنها در این صورت است که فساد در معاملات کاهش پیدا می کند و سود شما از انجام یک معامله ممکن است تا چندین برابر بالا برود. در عین حال که همین مشاوره ها ضامنی برای خرید و فروش املاک هستند که شما را در بستن قرارداد راهنمایی می کنند.

مشاوره ملکی چه‌ چیزی را تبیین می کند؟

این مشاوره ها به شما می گویند که اگر مالک یک ملک مشخص که قرار است شما آن را خریداری کنید در زمینه ساخت ملک با سازنده مشکل داشته باشد. یا اجاره بهای ساخت این ملک را به سازنده پرداخت نکرده باشد، ملکی که شما می خواهید بخرید چه آینده ای دارد. قطعاً چنین قراردادی نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه ممکن است سرنوشت آن پر از تاریکی باشد.

چرا که اگر پیش خریدار و حتی خریدار اصلی ملک متوجه این امر بشود، ممکن است کار به جاهای باریک بکشد و دعاوی حقوقی زیادی هم بین افراد به وجود بیاید. علاوه بر این، اگر خریدار بخواهد در خرید یک ملک حقه بازی کند و تمامی پول را به مالک نپردازد، مالک می تواند فسخ قرارداد را امضا کند. از سوی دیگر، ممکن است سازنده با دریافت پیش پرداخت دیگر دست از ساختن ملک بردارد.

در این صورت هم این مالک است که می تواند از طریق مراجع قانونی این قضیه را پیگیری کند. حال اگر شما پیش از خرید و فروش املاک ‌مورد نظر خود این نکات را ندانید، مطمئنا در جایی از معامله به مشکل بر می خورید. از این رو لازم است که قبل از انجام معامله با کارشناسان ما مشورت کنید و راهکارهای لازم برای بهبود عقد قرارداد را نیز از آن ها دریافت نمایید.

خداوند به دو طرف معامله خیر بدهد!

شاید شما هم تاکنون در عقد مبایعه نامه یا عقد قراردادهای خریدِ ملک با جمله معروف خداوند به دو طرف معامله خیر و برکت بدهد مواجه شده‌باشید. همه ما می دانیم که چنین دعاهایی دعاهای خیر هستند. اما این دعاها تا زمانی می توانند خیر باقی بمانند که شما پیش از انجام معامله تمامی مشاوره های مربوط در این زمینه را دریافت کرده باشید. سپس معامله ای اثر گذار را نیز امضا کرده باشید.

تنها با انجام چنین اقداماتی است که دید بازی از معامله خواهید داشت. پیش بینی های لازم را به عمل خواهید آورد و در نهایت هم بهترین انتخاب ممکن را از آن خود خواهید کرد. تنها با به کار گرفتنِ ذهن خود و استفاده از مشاوره های حقوقی خرید و فروش املاک!

اهمیت مشاوره قبل از معامله

با مشاوره معامله خود را بیمه کنید!

گاهی اوقات ممکن است بسیاری از افرادی که‌ مدام با خرید و فروش املاک سر و کار دارند، به این فکر بیفتند که‌ چطور می توان یک معامله را بیمه کرد. به طور کلی اگر به دنبال تضمین معامله خود هستید و می خواهید از بیمه های سلامت معامله بهره ببرید، باید ابتدا از خدمات مشاوره ای در این زمینه استفاده کنید. شاید پول و هزینه ای که برای دریافت مشاوره های ملکی اختصاص می دهید زیاد باشد. اما این پول و هزینه به مصابه یک بیمه نامه عمل می کند. در نهایت امنیت و سلامت می تواند معاملات ملکی شما با دیگران را فیکس کند.

خودتان فکرش را بکنید! ملکی را خریداری کرده‌اید و پس از مدتی هم متوجه کلاهبرداری هایی در این زمینه شده‌اید. در اینجاست که افسوس می‌خورید که‌ چرا از خدمات مشاوره استفاده نکرده‌اید و این افسوس‌خوردن ممکن است به قیمت از دست دادنِ سرمایه ی کل عمر شما تمام شود.

از این رو پیش از انجام هر کاری ابتدا مشاوره پیش از معامله را در پیش بگیرید و سپس قدم در راهی بگذارید که بهترین ها برای شما رقم بخورد. حال تفاوتی ندارد که این مشاوره قبل از معامله در مدام مؤسسه حقوقی انجام شود. آنچه که شما باید بدانید این است که امروزه موسساتی که در این زمینه‌ ها اطلاعات و تجربه چندانی ندارند هم به صورت گسترده و با قیمت پایین در حال فعالیت هستند.

اما چه بسا شما با استفاده از خدمات این مؤسسات دچار اشتباهاتی شوید که جبران آن ها ممکن نباشد. پس توجه داشته باشید که در این زمینه یک مؤسسه معتبر مثل مؤسسه ای که ما در این سایت برای شما معرفی نمودیم را انتخاب نمایید و در نهایت پیروز میدان باشید.

اهمیت مشاوره قبل از معامله

سخن پایانی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مشاوره قبل از معامله می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و دعاوی حقوقی جلوگیری کند. امروزه با توجه به این که بسیاری از افراد در زمینه خرید و فروش ملک تجربه چندانی ندارند و از اطلاعات کافی هم برخوردار نیستند، ممکن است در معاملات ملکی خود شکست بخورند. اما همین که از خدمات مشاوره قبل از معامله ما استفاده کنند، می توانند این معاملات را در مسیری درست پیش ببرند. پس جهت دریافت خدمات مشاوره در این زمینه با املاک داران در تماس باشید‌.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

بازداشت ملک چیست؟ چطور آن را رفع کنیم؟

۲۰ بازديد

ملک بازداشتی همانطور که از نامش پیداست، ملکی است که به دلایلی توقیف شده‌است. در نتیجه خرید و فروش این املاک ممنوع خواهد بود. مشخصات چنین املاکی که توسط مراجع قضایی توقیف می شوند، در دفتر ثبت اسناد درج می شود. اگر قصد خرید ملک داشته باشید، باید مطمئن شوید که منع قانونی نداشته باشد. همچنین به عنوان مالک بایستی ابتدا برای رفع بازداشت ملک خود اقدام کنید و سپس امکان فروش برای شما وجود دارد. با املاک داران همراه باشید تا همه چیز درباره بازداشت ملک و رفع آن را بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

بازداشت ملک چیست؟

به توقیف حق مالکیتی که مالک نسبت به ملک خود دارد، بازداشت ملک می گویند. و اما حق مالکیت همان رابطه اعتباری بین مالک و ملک است. در صورت بازداشت یا توقیف ملک، محدودیت هایی برای این رابطه اعتباری مالک با ملک تعیین می گردد. بر اساس این قانون، مالکیت مالک از وی سلب نمی شود ولی دیگر اختیار نقل و انتقال آن را ندارد. این توقیف دائمی نیست و مالک می تواند با رعایت مواردی برای رفع بازداشت ملک اقدام کند. البته امکان فروش ملک در زمان توقیف وجود ندارد.

بنابراین امکان خرید و فروش املاک بازداشتی به دستور مقامات قضایی وجود ندارد. پس اگر می خواهید برای خرید ملکی اقدام کنید، حتما وضعیت آن را از دفاتر اسناد رسمی استعلام نمایید. سپس اگر مانعی بر سر راه شما وجود نداشت، قرارداد ببندید. چرا که خرید و فروش ملک بازداشتی ممنوع است. فروشنده حق فروش چنین ملکی را ندارد و خریدار نیز مالک آن نخواهد شد. بنابراین ممکن است با خرید و فروش این املاک توقیفی، ناخواسته مرتکب جرم شوید.

شرایط درخواست بازداشت ملک

به منظور درخواست بازداشت ملک بایستی مطمئن شوید که ملک مورد نظر شرایط توقیف را دارد. بدین معنا که ملک باید قابل تسلیم باشد. در برخی موارد ممکن است قانون بازداشت ملکی را ممنوع اعلام کند. در این صورت امکان درخواست توقیف ملک وجود ندارد. یکی دیگر از شرایط بازداشت ملک این است که ملک بایدبه نام طرف دعوا در دفتار اسناد و املاک به ثبت رسیده باشد. در غیر این صورت درخواست شما راه به جایی نخواهد یافت.

رفع بازداشت ملک

آثار بازداشت ملک

با توجه به ماده 56 قانوان اجرای احکام مدنی، هر گونه نقل و انتقال اعم از قطعی و شرطی نسبت به مال توقیف‌شده باطل و بلا اثر می باشد. یعنی چنانچه ملک توسط یک مرجع صالح توقیف یا بازداشت شود، بر اساس قانون امکان هیچ گونه نقل و انتقال اموال بازداشت‌شده وجود ندارد. البته مالک می تواند به قصد تعهد و نه انتقال ملک، قرارداد تنظیم کند. البته به شرطی که محکوم له رضایت دهد.

از دیگر آثار بازداشت ملک می توان به حق تقدم شخصی که درخواست بازداشت ملک را داده اشاره کرد. در واقع او می تواند با توجه به طلبی که از مالک یا مدیون دارد، برای فروش ملک اقدام نماید و طلب خود را حصول کند.

انواع بازداشت ملک

مدت زمانی که برای بازداشت ملک تعیین می شود، به دلیل بازداشت ملک بستگی دارد. بنابراین چرایی توقیف املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع بر اساس دلیل اجرای حکم توقیف، بازداشت املاک به دو نوع دائم و موقت تقسیم می شود.

بازداشت موقت ملک

در برخی موارد بر اساس قانون، املاک تا زمان صدور حکم نهایی به طور موقت توقیف می شوند. به طور مثال اگر مالک به عنوان ضمانت یا کفالت ملکی را به مرجع قضایی معرفی کند تا شخصی آزاد شود، ملک به طور موقت تحت توقیف است.

در بازداشت موقت ملک، املاک به طور موقت در اختیار مراجع قضایی قرار می گیرد. در واقع بعد از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم و رفع بازداشت ملک و  برآوردن موارد قضایی، ملک مجددا در اختیار کامل مالک قرار می گیرد. مواردی که منجر به توقیف موقت ملک می شوند عبارتند از:

  • وثیقه قرار دادنِ ملک به منظور ضمانت افراد
  • وثیقه قرار دادنِ ملک به منظور آزادی افراد محکوم به مدت معین
  • تامین خواسته یا توقیف ملک تا زمان پرداخت بدهی توسط مالک

بازداشت دائم ملک

در صورتی که ملکی به طور دائم بازداشت شود، به طور کامل از اختیار و مالکیت مالک خارج خواهد شد. در واقع این اموال مصادره شده، پس از طی مراحل قانونی جزو اموال دولتی به شمار می رود. معمولا به دلیل نحوه به دست آوردن ملک و یا تخلف صورت گرفته در آن، این املاک به طو دائم توسط دولت توقیف می شوند.

در چنین شرایطی، پس از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم نیز ملک تحت اختیار دولت باقی می ماند. ملک به فروش می رسد و تمامی مزایای آن نصیب دولت می گردد. به طور مثال ملکی که توسط پولشویی به دست‌آمده و یا ملکی که محل لهو و لعب یا تولید مشروبات الکی بوده‌است. تا قبل از تعیین تکلیف این املاک توسط مراجع قضایی، هیچ گونه خرید و فروشی نباید صورت گیرد.

چگونگی بازداشت املاک

امکان بازداشت املاک ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. به طور کلی املاک از نظر سابقه ثبتی به سه دسته تقسیم می شود که در اینجا به توضیح آن نحوه بازداشت این املاک می پردازیم:

  • املاک جاری : املاک جاری به املاکی می‌گویند که در مرحله آغازین ثبت هستند و هنوز در دفاتر رسمی ثبت و اسناد به ثبت نرسیده‌اند. این املاک مثل سایر املاک امکان بازداشت دارند و این کار بایستی توسط اظهار نامه و سایر اوراق حاکی از انتقال پرورنده صورت گیرد.
  • املاک ثبت‌شده : کافیست ملک در دفاتر ثبت اسناد به ثبت برسد. در این شرایط حتی اگر هنوز سند رسمی صادر نشده باشد، دولت کسی که ملک به او انتقال داده شده را مالک می شناسد. این انتقال ملک باید حتما در دفاتر رسمی و یا دفاتر املاک انجام شود. بازداشت املاک ثبت‌شده نیز امکان پذیر است و توسط مرجع با صلاحیت به اداره ثبت و اسناد صادر می گردد.
  • املاک مجهول مالک : اموالی که به ثبت عمومی گذاشته‌شود ولی نسبت به آن تقاضای ثبت نگردد، از دیدگاه قانون ثبت و اسناد به عنوان اموال مجهول المالک شناخته‌می‌شود. و اما بازداشت املاک مجهول المالک نیز بر اساس قانون امکان پذیر است و برای چنین اموالی مالکیت ضرورتی ندارد.

بازداشت املاک ثبت شده

همانطور که پیش تر گفتیم، امکان بازداشت املاک ثبت شده نیز وجود دارد. در ادامه به رویه عملی بازداشت ملک ثبت‌شده در دفاتر اسناد رسمی اشاره می کنیم:

  1. قبل از هر چیز دستور بازداشت از مراجع دارای صلاحیت به دفتر ثبت اسناد محل مورد نظر ارسال می شود.
  2. سپس دستور نامه در دفتر اندیکاتور ثبت و توسط مسئول دفتر ثبت به دفتر املاک بازداشتی ارجاع می شود.
  3. بعد از آن به منظور ضمیمه نمودن پرونده و تحویل به دفتر املاک بازداشتی بایگانی می شود.
  4. متصدی دفتر بازداشتی بعد از احراز مالکیت، نامه بازداشت ملک را بررسی و تهیه می کند.
  5. مراحل بازداشت ملک بایستی در دفتر بازداشتی و دفتر املاک ثبت گردد.
  6. نامه بازداشت ملک و ثبت دفتر املاک و دفتر بازداشتی باید به امضای مسئول مربوطه برسد.
  7. در نهایت نامه بازداشت ملک از دفتر اندیکاتور صادر و همراه با سند به مرجع مربوطه ارسال می گردد.
رفع بازداشت ملک

بازداشت املاک ثبت نشده

املاکی که سند مالکیت نداشته‌باشند، املاک جاری نام دارند. این املاک که هنوز برای آن سند صادر نشده و به طور کلی در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده اند نیز قابل بازداشت هستند. چگونگی بازداشت یا توقیف املاک جاری را در ادامه شرح می دهیم:

  1. مراحل آغازین تفاوتی با املاک ثبت‌شده ندارد. ابتدا بایستی دستور بازداشت ملک از مراجع دارای صلاحیت به اداره ثبت محل ارسال گردد.
  2. دستور ثبت نامه در دفتر اندیکاتور صادر و توسط مسئول اداره ثبت به دفاتر املاک بازداشتی ارجاع داده‌می‌شود.
  3. سپس نامه جهت ضمیمه نمودنِ پرونده بایگانی‌شده و به دفتر املاک بازداشتی ارائه می گردد.
  4. در این مرحله نیز نامه بازداشت ملک توسط متصدی دفتر بازداشتی تهیه و بررسی می شود. قبل از این کار باید احراز مالکیت صورت گرفته‌باشد.
  5. نامه بازداشت ملک توسط مسئول اداره امضا و در دفتر اندیکاتور صادر می شود. در نهایت نامه باید به دست مرجع مربوطه برسد.

نحوه تشخیص ملک بازداشتی

گاهی ممکن است مالک به صورت آگاه یا نا آگاه برای فروش ملک بازداشتی خود اقدام کند. این مسئله می تواند عواقبی را برای خریدار به همراه داشته باشد. پس اگر قصد خرید ملک را دارید، باید قبل از هر کاری از وضعیت ملک استعلام بگیرید. چگونه می توان بازداشتی بودن ملک را تشخیص داد؟ در ادامه به نحوه تشخیص ملک بازداشتی اشاره می کنیم:

  • یکی از راه های تشخیص ملک بازداشتی، بررسی سند ملک است. چرا که اطلاعات مربوط به توقیف ملک به طور کامل در سند درج می شود. در صورتی که سند ملک تک برگ بود، کافیست پشت آن را نگاه کنید. ولی اطلاعات بازداشت ملک معمولا در صفحات آخر سند های منگوله دار قید می گردد.
  • البته نباید تنها به سند ملک اکتفا کنید. گاهی بر روی سند چیزی درباره توقیف آن ملک ذکر نمی شود. اگر اطلاعاتی بر روی سند مبنی بر بازداشت ملک وجود نداشت، باید از دفاتر اسناد رسمی استعلام بگیرید. در ضمن جهت اطمینان، بهتر است قبل از پرداخت هر گونه وجهی و برای نقل و انتقال ملک به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

نحوه رفع بازداشت ملک ثبت شده

در برخی موارد بازداشت ملک موقتی می باشد و امکان رفع بازداشت ملک وجود دارد. پس از رفع کامل توقیف، می توان برای خرید و فروش ملک مورد نظر اقدام کرد. در چه مواردی امکان رفع بازداشت املاک وجود دارد؟ در ادامه به این مسئله می پردازیم:

  • رفع بازداشت با رضایت خواهان: توقیق مال معمولا به منظور احقاق حق خواهان انجام می شود. بنابراین اگر خواهان رضایت دهد و بخواهد از حق خود بگذرد، می توان نسبت به رفع بازداشت اقدام کرد.
  • رفع بازداشت به دلیل محکومیت خواهان: بر اساس قانون، در صورت صدور حکم قطعی علیه خواهان و یا استرداد دعوا یا دادخواست، تامین خود به خود مرتفع می شود.
  • رفع بازداشت به تقاضای شخص ثالث: بر اساس قانون اجرای احکام مدنی، گاهی ممکن است شخص ثالث نسبت به ملک توقیف شده اظهار حق کند. اگر ادعای مزبور به حکم قطعی یا سند رسمی مستند باشد، توقیف رفع می شود. در غیر این صورت عملیات اجرای حق خواها تعقیب و پیگیری می گردد.
  • رفع بازداشت ملک به دلیل عدم اقامه دعوای اصلی در موعد مقرر: خواهان بایستی ظرف 20 روز از دستور موقت، برای اقامه دعوا اقدام کند. در غیر این صورت خوانده می تواند رفع بازداشت از دستور موقت را بخواهد.
  • تبدیل تامین: یکی دیگر از راه های رفع بازداشت ملک، تبدیل تامین است. خوانده می تواند به اندازه مالی که دادگاه توقیف نموده، مبلغ نقد یا اوراق بهادار در صندوق وزارت دادگستری یا یکی از بانک ها تودیع نماید.

 

ویژگی های دستور رفع بازداشت ملک

امکان رفع بازداشت برای املاک بازداشتی در صورت صلاحدید مراجع مربوطه وجود دارد. در اینجا به ویژگی های دستور رفع بازداشت ملک می پردازیم:

  • این نامه بایستی در پاکت در بسته قرار گیرد و ممهور به مهر مرجع متقاضی باشد.
  • در این نامه باید به نامه درخواست باداشت ملک اشاره شود.
  • تمامی مشخصات ملک و در صورت سند دار بودن، اطلاعات سند در آن قید شده‌باشد.
  • این نامه به منظور ضمیمه نمودن پرونده به بایگانی و سپس به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارسال می گردد.
رفع بازداشت ملک

جمع بندی

در واقع بازداشت املاک، یکی از تدابیر قانون گذار به منظور دریافت مطالبات است. همانطور که گفتیم در زمانی که ملک توقیف می شود، ملک امکان فروش آن را نخواهد داشت. بنابراین بایستی برای رفع بازداشت ملک خود اقدام کند. در برخی موارد بازداشت ملک به صورت موقت است و میتوان این توقیف را برطرف نمود. ولی گاهی بازداشت دائم صورت می گید و ملک به طور کلی جزو اموال دولت محسوب می شود. در این مقاله به توضیح توقیف ملک، انواع آن، نحوه تشخیص و چگونگی رفع بازداشت ملک پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، پیش فروش آپارتمان در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

15 مدل استخر خانگی مدرن و کاربردی!

۲۲ بازديد

اگر ساخت ویلای شما تمام شده یا قرار است بازسازی کنید و به ویلای خودتان برای افزایش امکانات رفاهی چیز دیگری اضافه کنید، ساخت استخر می تواند گزینه مناسبی باشد. چندین مدل استخر خانگی مدرن وجود دارد که در ادامه تک به تک در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

با یک معماری مدرن و شیک کمی خلاقیت خرج کنید تا صاحب ویلایی لوکس شوید. بعد از ساخت استخر اگر به زیباسازی آن بپردازیم، قیمت ویلای شما افزایش میابد و تبدیل به ویلایی قیمتی خواهد شد. اگر قصد ساخت استخر در داخل ساختمان را دارید باید به جانمایی و طراحی سازه مقاوم قبل از طراحی سازه دقت کنید. بهتر است طبق محیط و متراژ مورد نظر، استخر دلخواهتان را بسازید. همچنین قبل از اقدام به هرکاری با معماران و طراحان باتجربه مشورت کنید.

مهم‌ ترین نکات طراحی استخر خانگی

نمای خارجی در ساخت استخر خانگی بسیار حائز اهمیت است. اگر شاهد یک فضای آرام و راحت در فضای باز هستید، یه کاناپه خنک، چند صندلی و میز قهوه خوری در حیاط قرار دهید. یک فضای ناهارخوری برای استخر خانگی در فضای باز یا در فضایی داخلی باعث می شود یک خانه کوچک ثانویه داشته باشید. ساخت استخر خانگی با طراحی هوشمند تکمیل کننده فضای ویلا بوده و نشان دهنده این است که استخر خانگی خیلی زیباتر از قبل می شود.

استخر خانگی

ساخت استخر خانگی در فضای کوچک یا بزرگ

شاید اغلب افراد با شنیدنِ نام استخر خانگی، ساختِ استخر در ویلاهای بسیار بزرگ را تصور کنند، اما چنین نیست. استخر خانگی در فضاهای کوچک نیز قابلیت ساخت دارد. اجرای این استخرها در طرح‌ های متفاوت باعث‌شده در خانه های کوچک هم طراحی شود و صاحب ویلا برای شنا به استخرهای بیرون نرود.

ساخت ویلا در دکوراسیون داخلی ویلا و نمای خارجی، سبب استقبال صاحبان ویلا از ساخت استخر خانگی شده است. جدیدترین مدل های استخر خانگی را در ادامه این مطلب برای شما همراهان شرح می دهیم.

استخر خانگی مدرن

طراحی استخر روباز از نظر هندسی نامنظم است، یعنی شکل هندسی استخر، مربع و مستطیل یا تصویر هندسی نیست اما زیبایی خیره کننده ای دارد. استفاده از جای نشستن در اطراف ویلا نوع طراحی را متمایز ساخته‌است. از شیشه‌ تمام قد در جداسازی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود و شیشه های سقف تا کف در سه طرف سبب تابش نور مستقیم خورشید شده‌است. از طرفی دید به منظره بیرون را برای افراد امکان پذیر کرده است. عاملی که در روشن بودن محیط تاثیر دارد، استفاده از کفپوش‌ از جنس چوب افرا است که به تابش آفتاب، کمک می کند.

همراهی آشپزخانه و استخر در ساخت ویلای شمال

برای ساخت یک ویلای شیک تفریحی، داشتن استخر کافی نیست، باید در کنارش یک آشپزخونه کوچک در فضای باز ساخته شود. در آن زمان طراحی ویلای شمال بدون نقص خواهد شد و شما با خیال راحت با دوستان و مهمان ها در ویلا لذت می برید. اگر اهل رفت و آمد در ویلا و جمع صمیمانه و دورهمی‌ هستید بهترین کار ساخت ویلایی با استخر و امکانات جانبی است. ساخت استخر شیک همراه آشپزخانه ای مدرن در فضای بیرون ساختمان سبب شده بدون اینکه مهمان ها وارد محیط داخلی ویلا شوند از امکانات ویلا استفاده کنند.

استخر خانگی

ساخت استخر فیروزه ای، با شکوه و خیره کننده

تصور کنید در کنار استخر ویلا یک نوشیدنی گوارا، حوله گرم و یک عینک آفتابی فقط چند قدم با صندلی محل نشستن شما فاصله دارد. شما فوری می توانید به تمام وسایل مورد نیاز دسترسی داشته باشید. این نوع طراحی فضای زیبا و خیره ای کننده ای دارد.

البته قیمت استخر خانگی هزینه زیادی دارد و به بودجه زیادی نیازمند است. در این خصوص شما می‌توانید از استخر پیش‌ساخته استفاده کنید. قیمت استخر پیش ساخته شده در مقایسه با دیگر نمونه ها کمتر بوده و انتخاب ایده آلی است.

آرامش هدف اصلی ساخت استخر خانگی

طراحی استخر ویلا باید به گونه ای باشد که خودتان و مهمان ها بتوانید آرامش داشته باشید. مهم ترین نکته این است که طراحی استخر به انواع حوله ها و قرار دادنِ وسایل ضروری خلاصه نمی شود. بلکه باید برای ساعت ها استراحت کردن و دور هم زیر نور و گرمای آفتاب از فضا لذت برد. مبلمان مدرن، مهمترین عامل برای طراحی استخر خانگی است. یک استخر خانگی را با صندلی های حصیری می توان زیباتر کرد. رنگ سفید و براق یا آبی کمرنگ ایده‌ خوبی برای طراحی دکوراسیون ویلا است.

جدی گرفتنِ قوانین ساختِ استخر خانگی

در زمان طراحی استخر قوانین ساختمانی باید توجه شود و از جمله اصولی که در ساخت استخر حتما باید لحاظ شود، فاصله استخر از ویلا است. میزان فاصله باید استاندارد باشه، این استاندارد بودن طبق عمق آب تعیین می شود بنابراین مهم است وسایل و امکانات استخر تا ساختمان ویلا کمی فاصله داشته باشد.

به معماری ویلا دقت کن

استخر ویلا نیازی نیست با معماری و طراحی ویلایتان یکسان باشد اما هماهنگ بودن این دو مهم است. نباید به گونه ای باشد که بعد از دیدن استخر احساس کنید در یک حیاط هستید. در خطوط، سبک و استایل استخر دقت لازم را داشته باشید و مطمئن شوید که همسو با معماری ساختمان ویلای است تا در نگاه اول به چشم مخاطب جذاب باشد. نه تنها استخر و نمای خانه در کنار استخر باید زیبا باشد بلکه آنچه می بینیم باید با طراحی خارجی ویلا هماهنگ باشد. این مهمترین نکته در ساخت استخر است.

استخر خانگی

برای دو فضای باز و سرپناه داخلی برنامه ریزی شود

با اینکه قرار است یک استخر در ویلا ساخته شود اما توجه به دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا باید دقت و توجه شود. در طراحی استخر، در کنار استخر، فضایی برای نشستن وجود داشته باشد، فضایی که سبب شود مهمانها از هوای تازه و درخشش آفتاب لذت ببرید و حتی در صورت بارندگی به فضای داخلی ساختمان بروند. استخر و ساختمان ویلا هر دو برای رفع نیازهای ما ساخته‌شده است.

در نظر گرفتنِ حریم خصوصی

مطمعنا هر فردی هنگام شنا دوست ندارد در معرض نمایش باشد. لذا در طراحی استخر خانگی باید از شیشه مات، پرده های مناسب، دیوارهای محافظ یا صفحه نمایش‌ درست استفاده شود. با افزودن متریال و وسایل مناسب به استخر از خلوت به نظر رسیدنِ استخر خودداری کنید.

اگر برای مصرف نوشیدنی سرد یا یک حوله گرم، مجبور بودید از یک طرف ویلا بارها به طرف دیگر بروید یعنی در طراحی استخر موفق نبوده اید. پراکندگی دکوراسیون استخر نقطه ضعف اساسی برای اون ویلا خواهد بود. استخرهای خانگی با یک یخچال کوچک، تنقلات، حوله های اضافی، ظرف و موارد مشابه همراه است تا نیازهای شما را برآورده کند. بهتر است در کنار استخر، یک حمام کوچک توالت دار، سینک و دوش باشد تا مهمانان بتوانند پس از اتمام شنا و خارج شدن از استخر دوش بگیرند.

ساخت استخر خانگی در یک فضای مفصل

وسایل استخر دست و پا گیر است بنابراین باید وسایل جمع و جور شود. زمانی که استخر خانگی طراحی می کنید بهتر است با طبقه بندی قفسه ها، کابینت ها و فضاهای اختصاصی، مانع از شلوغی در ساخت استخر خانگی شوید. فضای مرتب، تمیز و بزرگ برای دوری از ریخت و پاش مهم است.

طراحی فضا به تفریح و سرگرمی

در مهمانی ها از فضای اطراف استخر استفاده می کنند. بهتر است صندلی های راحتی را با میزهای کوکتلی و قهوه خوری دیزاین کنید تا در زمان کوتاه برای برگزاری مهمانی ها آماده شوید. همچنین از پارچه های شیک و متریال های ضدآب استفاده شود تا دوستانتان نگران نباشند که با مایو خیس نمی توانند روی صندلی ها بنشینند.

استفاده از وسایل الکترونیکی و مدرن

سیستم های صوتی، نورهای کمرنگ، نت و تکنولوژی‌ مدرن اثر زیادی در لذت بخش شدن محیط ویلا دارد. لذا استخر خانگی کاملا کاربردی می شود و اگر دوست دارید همزمان با شنا، فوتبال تماشا کنید یا سریال های جذابی را ببینید حتما یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ در نزدیک استخر نصب کنید و همزمان با آب تنی فیلم مورد نظر خود را ببینید. این گونه شما طراحی استخر ویلایی فوق العاده خواهید داشت.

استخر خانگی

وقتی ساخت استخر خانگی فراتر از زیباسازی حیاط می شود

استخر خانگی باید با فضای درون حیاط برابر باشد. رسالت این نوع استخرها پر کردن فضای خالی نیست. رفع نیاز ما مانند استراحت پس از ساعت ها شنا در استخر، مهمترین ایده جهت ساخت انواع استخر خانگی است. همچنین پذیرایی از مهمان ها در این نوع استخرها بی نقص تر برگزار شود. این نوع استخرها برای رفع نیازهای و با توجه به آن ها ساخته‌می‌شود. البته نیازهای تفریحی و معماری هر خانواده متفاوت است.

ممکن است طراحی ساده، انتخاب یک خانواده باشد اما استفاده از وسایل لوکس اولویت فردی دیگر باشد. ارگونومی استخر خانگی و زیبایی اش سبب می شود با دیدن استخرهای خانگی یاد کارت پستال شیک بیفتید.

استفاده از سقف یوتیک، متریالی مانند چوب و سنگ، دیزاین های کلاسیک، وسایل دکوراتیو، ساخت استخر خانگی بی همتا است. اگه دوست دارید یک استخر با خصوصیات عالی داشته باشید، استفاده از مبلمان حصیری و وسایل دکوراتیو به جای نمونه های مدرن، خروجی کار شما را منحصر به فرد می کند.

انتخاب چوب برای صندلی کنار استخر از دیگر دیزاین های هنرمندانه است که از مدرن بودن فاصله دارد اما یک زیبایی منحصر به فردی دارد. استفاده از سایبان با رنگ مشابه صندلی و سقف شیروانی قهوه ای، سبب‌شده انتخاب رنگ برای محیط خارجی استخر چشم نواز باشد.

طراحی استخر خانگی بر اساس فضای موجود

به فضای ویلا دقت شود، اگر تصمیم دارید چند روزی در ویلای شمال اقامت کنید و استخر خانگی بسازید، مهم است که متراژ ویلا چه اندازه باشد و چه میزان از فضا برای ساخت استخر در دسترس باشد. استخر خانگی می تواند با یک استخر کوچک و کم متراژ باشد، اما محوطه سازی و طراحی محیط نشستن برای معاشرت و پذیرایی از مهمان ها، در طراحی استخر خانگی مهم است. انتظار می رود فضای موجود در اندازه ای باشد که ایده ها و طرح های خلاقانه را در ساخت استخر پیاده سازی کنید.

تبدیل گاراژ فرسوده به یک استخر خانگی

بهترین ایده برای ساخت استخر خانگی، تبدیل ویلای کوچک به ویلایی استخردار و لوکس است. ساختِ استخر می‌تواند باغ کوچک و رنگ و رو رفته‌ی شما را با طراوت کند. ویلای استخردار شیک شاید در ابتدا گاراژی بزرگ بوده است. اما با طراحی ها و دیزان های منحصر به فرد توانسته‌اند آن را تبدیل به ویلایی شیک کنند.

تخصیص پارت های مهم به استخر خانگی

ویلاهای جدید فضای اطراف استخر نوعی خانه ثانویه است و امکانات یک خانه را در مقیاس کوچکتر دارد. برای باربیکیو فضاهای داخلی خانه، برنامه ‌ریزی های دقیق ‌تری انجام‌شده تا مهمانان هنگام دعوت در استخر خانگی، احساس راحتی کنند و هر آن چه می‌خواهند در دسترس داشته‌باشند. ارگونومی مکان نشستن، نوع مبلمان و میزهای استفاده شده، در حال رشد است که افراد هنگام استفاده از استخر احساس بهتری کنند.

کلام آخر

ساخت استخر خانگی، ایده ای نو است. می توانید بخشی از ویلای خودتان را به طراحی استخر شیک اختصاص دهید اما نه استخرهای معمولی، بلکه استخرهایی که دارای محل نشستن، سالن غذاخوری و حمام کوچک باشند. دسترسی به مواد غذایی بعد از شنا و تفریح در استخر، بدون ورود به فضای داخلی ویلا امروزه جدیدترین طراحی استخر است.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، معامله پایا پای، پیش فروش آپارتمان در شهر اصفهان و غیره می شوند.

 

رایج ترین خطرات حین ساخت و ساز!

۱۶ بازديد

محل ساخت و ساز به منطقه ای گفته می شود که در آن خانه یا ساختمانی در حال ساخت، تخریب یا تعمیر است. افرادی که در چنین محلی کار می کنند باید از ابزار بزرگ، ماشین آلات سنگین، جرثقیل برای آوار برداری و جابجایی مصالح استفاده کنند. همچنین اغلب اوقات در ارتفاع و در معرض مواد خطرناکی قرار دارند. به همین دلیل صنعت ساختمانی بیش از هر حرفه دیگری خطر آفرین است. خطرات زیادی در محل ساخت و ساز وجود دارد. اما راه های متعددی برای به حداقل رساندنِ حوادث نامطلوب نیز پیش روی شماست.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

کار ساخت و ساز مستلزم ریسک زیادی است و کارفرمایان می دانند که مدیریت کارگران دشوار می باشد. کارفرما بایستی اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث را ترتیب دهد، به کارگران تجهیزات ایمنی ارائه کند و به آن ها آموزش لازم برای جلوگیری از آسیب فیزیکی بدهد. با املاک داران همراه باشید تا رایج ترین خطرات حین ساخت و ساز! را بشناسید.

بزرگ ترین خطرات ایمنی در محل ساخت و ساز

در کشور افراد زیادی هستند که به صورت روز مزد کار می کنند. کارگران سخت کوشی که تنها نان آور خانواده خود هستند. اگر این افراد دچار حوادث ناگوار یا آسیب جسمی شوند، فقط کارگر آسیب نخواهد دید. در واقع چنین حوادثی نه تنها باعث زیان مالی به کارگر و خانواده او می شود، بلکه بر بهره وری خالص کشور تاثیر نامطلوب می گذارد.

هر چند مسئولین با وضع قوانین و مقررات سعی در به حداقل رساندن خطرات هستند، اما خطای انسانی و خرابی ماشین آلات هنوز هم خطراتی دارد. اگر به طور منصفانه و عادلانه به خطرات شغلی صنعت ساخت و ساز رسیدگی نشود و نکات ایمنی حین ساخت و ساز رعایت نگردد، جان افراد زیادی به خطر خواهد افتاد. در ادامه به توضیح برخی از بزرگ ترین خطرات ایمنی و سلامتی حین ساخت و ساز می پردازیم:

کار در ساختمان های بلند

کارگران در محل ساخت و ساز بیش از هر قشر دیگری در معرض خطر سقوط و صدمات جسمی هستند. این افراد که معمولا توسط شرکت های ساختمانی استخدام می شوند، معمولا مجبور به کار در ارتفاع و طبقه های بالا در ساختمان های چند طبقه می باشند. به همین دلیل هر آن احتمال دارد خدای ناکرده اتفاق ناگواری برای این افراد بیفتد و جان کارگر به خطر بیافتد.

بنابراین به منظور جلوگیری از سقوط کارگران حین ساخت و ساز باید از نرده های محافظ، کفپوش های موقت، سکو های نگهدارنده و تور های ایمنی استفاده شود. برخی از رایج ترین خطرات مربوط به کار در ارتفاعات عبارتند از:

  • داربست و نردبان غیر ایمن
  • عدم تعبیه حفاظ و ایمن سازی محل کار
  • انباشتن مصالح بر سر راه کارگر
خطرات ساخت و ساز

کار با اشیاء متحرک

خطرات شغلی در صنعت ساخت و ساز بسیار رایج است. چرا که اشیاء متحرک زیادی در این محل وجود دارد. از جمله تجهیزات بالابر، وسایل نقلیه ای که مصالح ساختمانی را جابجا می کنند، جرثقیل های سنگینی که در هوا معلق می شوند  و ماشین های حفاری که همگی در حال حرکت هستند. بنابراین به منظور کاهش خطرات احتمالی، بهتر است همیشه در محل ساخت و ساز یک سری اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

  • سعی کنید در مجاورت و نزدیکی اشیائ سنگین و مشاین آلات متحرک نباشید.
  • اگر به نظر می رسد که جرثقیل در شرایط پایداری قرار ندارد، از آن دوری کنید و سریعا گزارش دهید.
  • همیشه از تجهیزات ایمنی فردی استفاده کنید. به طور مثال ژاکت فلوروسنت می‌تواند باعث‌شود که از فاصله های دور دیده‌شوید.
خطرات ساخت و ساز

آسیب های چشمی

یکی از خطرات عمده در محل ساخت و ساز، صدمات چشمی ناشی از ساعات کار طولانی در محل جوش و برش است. علاوه بر این، اسیب های چشمی می تواند به دلیل ذرات ریز گرد و غبار موجود در محل باشد. استفاده از محافظ چشم و صورت هنگام کار در یک پروژه جوشکاری ضروری می باشد. در ادامه به یک سری اقدامات پیشگیرانه که هر کارگر باید انجام دهد می پردازیم:

  • تمامی کارگران در محل ساخت و ساز باید از کلاه ایمنی و محافظ چشم یا عینک ایمنی برای محافظت از چشم در برابر پرتوهای جوشکاری، جرقه های پرنده و قطعات فلز مذاب استفاده کنید.
  • همچنین مهم است که در صورت وجود مواد قابل احتراق در محل جوشکاری، آن را از محل دور کنید.

سندروم لرزش دست

سندروم لررزش دست یک اختلال دردناک است که در اثر آسیب به عروق خونی، اعصاب و مفاصل ایجاد می شود. علت اصلی این سندم، استفاده طولانی مدت از ابزار برقی ارتعاشی و زمینی است. اگر اقدامات ایمنی و کنترلی مناسب را انجام دهید، می توان از چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. اما اگر آسیب ایجاد شود، دیگر قابل درمان نیست.

از عوارض این بیماری می توان به کاهش توانایی در انجام درست کارها اشاره کرد. همچنین کار در دمای پایین نیز گاهی می تواند باعث درد طاقت فرسا در انگشتان دست شود. به همین دلیل به آن سندرم انگشت آبی نیز می گویند. برای جلوگیری از ایجاد سندرم لرزش دست می توان یک سری اقدامات پیشگیرانه انجام داد:

  • قبل از شروع به کار، دستگاه ارتعاشی را به خوبی بررسی کنید.
  • قبل از استفاده از ماشین آلات، به وسایل ایمنی مناسب مثل دستکش و کلاه ایمنی مجهز شوید.

خطر برق گرفتگی

هر سال در کشور ایران حدود 3 حاذثه برق گرفتگی مربوط به ساخت و ساز رخ می دهد. چرا که اغلب کارگران فاقد صلاحیت انجام امور برقی هستند. از طرف دیگر، در برخی موارد آموزش کافی به آن ها داده‌نمی‌شود. در واقع برق گرفتگی یکی از رایج ترین خطرات حین ساخت و ساز به شمار می رود. کار در نزدیکی سیم ها و کابل های سلامت کارگران ساختمانی را تهدید می کند. کارگرانی که مهارت های لازم در زمینه برقکاری را ندارند، باید از کار در این بخش ساختمان خودداری کنند. آموزش ایمنی بایستی برای تمامی کارگران اجباری باشد تا بتوانند با هر گونه حادثه یا برق گرفتگی مقابله کنند.

مواد رسانا نباید در مجاورت سیم های برق قرار گیرند، چرا که میتواند خطر برق گرفتگی را افزایش دهد. از جمله اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی در هنگام ساخت و ساز عبارتند از:

  • ترانسفورماتور و تجهیزات فشار قوی باید از دسترسی غیر مجاز حفظ شوند.
  • باید طرحی از توزیع برق در محل ساخت و ساز به کارگران داده شود تا از ولتاژ، وضعیت مدارها و راه های قطع برق آگاه باشند.
  • سیم های برق فرسوده، وصله دار یا روغنی هرگز نباید استفاده شوند.
خطرات ساخت و ساز

جابجایی مصالح ساختمانی

معمولا در محل ساخت و ساز، یک سری مصالح و تجهیزات به طور دائم جابجا می شوند. اگر این کار به صورت دستی انجام شود، خطراتی را برای افراد در پی دارد. از جمله جابجایی های دستی شامل بلند کدن، نگه داشتن، پایین آوردن، فشار یا کشیدن مصالح می باشد. آسیب های متعددی مثل شکستگی استخوان، کبودی، سوراخ شدن یا اسیب به ماهیچه ها، رباط ها،  تاندون ها، دیسک ها و غضروف ها از عواقب این جابجایی دستی است.

این آسیب ها میتواند در همان لحظه باعث درد غیر قابل تحمل شود و یا با درد جزئی شروع شود. شدت اسیب و مدت درمان نیز در افراد مختلف با توجه به شرایط متغیر است. این مسئله نه تنها درآمد خانوار را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه فعالیت روزانه او را مختل می کند. در واقع باید به طور پیوسته، آموزش کافی و انجام تست های صلاحیتی و همچنین مهارت جابجایی مصالح خطرناک انجام شود.

آلودگی صوتی

بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در پروژه های ساختمانی نویز بالایی ایجاد می کنند. سر و صدای بیش از حد و آسیب به گوش یکی دیگر از خطرات رایج حین ساخت و ساز به شمار می رود. اما متاسفانه یکی از مواردی است که معمولا نادیده گرفته می شود. چرا که برخلاف سقوط یا سایر خطرات اثرات آشکاری ندارد. معمولا تاثیر منفی این نوع آلودگی های صوتی با گذشت زمان مشخص می گردد. اما این مسئله از پر خطر بودن آلودگی های صوتی حین ساخت و ساز نمی کاهد. چرا که باعث آسیب جبران ناپذیر به شنوایی کارگران می شود.

این اسیب میتواند بر اثر انفجار ناگهانی رخ دهد ولی به در طول زمان با قرار گرفتن در معرض سر و صدای متوسط نیز تشدید گردد. اگر کارگر به دلیل سر و صدای زیاد در محل کار دچار مشکل شنوایی شود، در معرض خطرات دیگر نیز قرار می گیرد. چرا که دیگر نمی تواند به درستی شنود و عکس العمل مناسب نشان دهد. متاسفانه کارگران در پوشیدنِ وسایط محافظتی سهل انگاری می کنند. برای جلوگیری از هر گونه آسیب باید اقدامات احتیاطی زیر انجام شود:

  • برای محافظت از گوش باید گوش بند استفاده شود.
  • کارگر بایستی از منبع تولید کننده سر و صدای زیاد دور بماند.
  • هر از گاهی باید ارزیابی نویز انجام شود.
خطرات ساخت و ساز

ریزش های ناگهانی

از دیگر خطرات رایج حین ساخت و ساز میتوان به ریزش های ناگهانی مصالح یا بخش هایی از ساختمان اشاره کرد. اینها حوادثی هستند که باید هر لحظه احتمال وقوع آن را داد. تقریبا هر سال بر اثر فرو ریختنِ بخش هایی از ساختمان حین حفاری، گودبرداری و ساخت‌و ساز، تلفات جدی رخ می دهد. چنین ریزش هایی معمولا در محل گود برداری، ساختمان های نیمه کامل و داربست ها رخ می دهد.

ممکن است کارگر در محدوده حفاری سقوط کند یا گاهی داربست ها و ماشین آلات مشکل ساز می شوند. برخی از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ریزش های ناخواسته باید قبل از شروع به کار انجام شود. به این ترتیب می توان ریزش های احتمالی را بررسی و از آن پیشگیری کرد:

  • هنگام گودبرداری تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید و مطمئن شوید که این محل کاملا ایمن است.
  • قبل از شروع به کار و همچنین بعد از اتمام کار، همه نقاط را بررسی کنید و از ریزش های احتمالی جلوگیری نمایید.

الیاف و سموم پراکنده در هوا

متاسفانه ساخت و ساز سهم زیادی در مرگ و میر بیماران ریوی دارد. گرد و غبار زیادی در محل ساخت و ساز ایجاد می شود که اغلب سمی هستند. این گرد و غبار معمولا ناشی از سنگ تراشی و تمیز کردن محل ساخت می باشند.  الیاف و سموم معمولا از بخش های خاصی از ساختمان ساطع می شوند و یک خطر بالقوه برای سلامتی کارگران به شمار می رود. در واقع از مهم ترین خطرات حین ساخت و ساز به شمار می رو که می تواند آسیب جدی به کارگران وارد کند و منجر به بیماری های ریوی مثل آسم، سیلیکوز و .. شود.

آزبست دلیل اصلی مشکلات تنفسی و ریوی هنگام ساخت و ساز می باشد. کاشی های سقفی، دیوارهای سیمانی، کاغذ حرارتی و گچ دیواری از جمله مواردی هستند که برای کارگران و برق کارها مشکل ایجاد می کنند. استنشاق آزبست می تواند بسیار خطرناک باشد و در اثر تماس کارگر با آزبست حتی خانواده او نیز به خطر می افتند. برای جلوگیری از چنین خطراتی باید:

  • از وجود تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید.
  • از ماسک محافظ و شیلد صورت استفاده شود.
  • در صورت پراکنده شدن سموم خطرناک در هوا باید رفت و آمد کارگران محدود شود.

اشیاء متحرک

هر گونه بی احتیاطی و سوء مدیریت در سایت ساخت و ساز می تواند منجر به خطرات بزرگی شود. به طور مثال ضربه زدن به اشیاء متحرک در این محدوده باعث آسیب به کارگران خواهد شد. کارگر به دلایل متعددی ممکن است با اجسام متحرک موجود در محوطه برخورد کند. در اینجا به این دلایل اشاره می کنیم:

  • کم نور بودن محدوده ساخت و ساز
  • عدم وجود چراغ هشدار دهنده یا بوق بر وسایل نقلیه متحرک
  • حرکت در مجاورت ماشین آلات متحرک
  • درهم ریختگی منطقه ساخت و ساز

لغزش و سر خوردن

سایت ساختمانی اغلب مملو از تجهیزات، آوار، خاک و غیره می باشد. حرکت کردن در یک مکان شلوغ حتی در صورت احتیاط می تواند باعث سر خوردن و زمین خوردن کارگران شود. لغزیدن زمانی رخ می دهد که یک کارگر ساختمانی بر اثر از دست دادن اصطکاک بین کفش و سطح، تعادل خود را از دست بدهد. گاهی نیز ممکن است پای کارگر با جسمی برخورد کند و  باعث زمین خوردن وی شود. از جمله مواردی که می تواند باعث سر خوردنِ کارگران شود عبارتند از:

  • آب
  • گل و لای
  • روغن
  • آوار و بقایای مصالح ساختمانی
  • بسته‌بندی های پلاستیکی
  • سطوح شیبدار
  • شن
  • شیلنگ
  • کابل و سیم برق
  • شکاف در سطح

این لغزش ها و جابجایی ها اغلب باعث صدمات جزئی مثل کبودگی، کشیدگی، ساییدگی، شکستگی، رگ به رگ شدن می شوند. کارگران ساختمانی ممکن است برای جلوگیری از لغزش و سر خوردن آموزش ببینند، اما نمیتوان به طور کامل احتمال این خطر حین ساخت و ساز را به صفر رساند. اگر کارگر خسته باشد یا شرایط آب و هوایی مانع دید او شود، احتمال لغزیدن افزایش می یابد.

اقدامات ایمنی لازم در حل ساخت و ساز

برای مقابله با خطرات رایج در محل ساخت و ساز باید یک سری اقدامات ایمنی انجام شود. در اینجا به مواردی که باید توسط پیمانکاران و کارگران رعایت شود تا از خطرات محل ساخت و ساز جلوگیری گردد، اشاره می کنیم:

  • استفاده از کلاه ایمنی در محل ساخت و ساز توسط تمامی کارگران یا بازدیدکنندگان
  • استفاده از کفش چرمی یا بوت های بلند توسط کارگران و یا بازدیدکنندگان
  • رعایت فاصله توصیه‌شده از تمامی تجهیزات ساختمانی
  • خودداری از راه رفتن زیر ماشین آلات سنگین و جرثقیل ها
  • توجه به علائم هشدار در هر نقطه از محل ساخت و ساز و راه نرفتن در مناطق ممنوعه
  • توجه به سقوط احتمالی مصالح
  • نریختن بقایای مصالح در محل ساخت و ساز
  • استفاده از گوش بند در صورت وجود سر و صدای بالا
  • استفاده از تمامی تجهیزات ایمنی لازم توسط کارگران
خطرات ساخت و ساز

جمع بندی

در این مقاله به فهرست جامعی از خطرات رایج حین ساخت و ساز اشاره کردیم که پیمانکاران و کارگران باید به آن توجه کنند. با رعایت اقدامات ایمنی لازم می توان احتمال بروز خطر را کاهش داد. اگر در حال ساخت خانه هستید، مطمئن شوید که کارگران از مهارت لازم برخوردار باشند. و همچنین باید تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت لزوم برای مقابله با خطرات آموزش ببینند.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی،  مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید فروش خانه ویلایی در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

تغییر ساعت رسمی کشورها راهی برای صرفه جویی در انرژی

۲۲ بازديد

دلیل اصلی تغییر ساعت رسمی کشورها، بهره مندی از زمان و صرفه جویی در مصرف انرژی است. همانطور که می دانید در موقعیت های جغرافیایی مختلف، تغییر ساعت تابستانی (DTS) انجام می شود. به این ترتیب که در اوایل بهار به جلو کشیده‌می‌شود و اوایل پاییز مجددا به حالت نرمال خود باز می گردد. با املاک داران همراه شوید تا همه چیز را درباره تغییر ساعت رسمی کشورها بدانید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

تغییر ساعت رسمی

ساعت دو بار در سال و معمولا در ساعات اولیه صبح تغییر می کند. در کشور ایران این تغییر ساعت رسمی در تاریخ 1 فروردین هر سال  انجام و در 31 شهریور ساعت به عقب کشیده‌می‌شود. تغییر ساعت رسمی کشورها قانونی است که منتقدان و طرفدارن زیادی دارد. ما در بهار ساعت را جلو می کشیم تا از نور و روشنایی روز بهره بیشتری ببریم. اما ساعت ها دوباره در پاییز به عقب بر می گردند.

تغییر ساعت رسمی کشورها

تاریخچه تغییر ساعت

از زمان های قدیم، تمدن های مختلف فعالیت های خود را مطابق با خورشید تنظیم نموده و روز را به دو دوره 12 ساعته تقسیم بندی می کردند. این سیستم بر اساس ساعت خورشیدی تا قرن 14 مورد استفاده قرار می گرفت. سپس اولین ساعت های مکانیکی ساخته‌شد و به همین دلیل روزها روی 24 ساعت تنظیم شدند. در نتیجه سیستم ثابت ساعت معرفی شد.

یک روز صبح در سال 1784، بنجامین فرانکلین به طور اتفاقی زود از خواب بیدار شد و چیزی غیر منتظره را تجربه کرد. اتاق او در ساعت 6 صبح روشن بود و او شروع به بررسی ارزش نور واقعی نمود. فرانکلین متوجه شد که او تا کنون شش ساعت از نور روز را از دست داده و مجبور بوده شمع های بیشتری را تا نیمه شب بسوزاند! هزینه استفاده از شمع ها زیاد بود.

هر چند او ایده اولیه تغییر ساعت رسمی را مطرح نکرد، ولی ایده استفاده بهینه از روشنایی روز از آن فرانکلین است. او پیشنهاد داد تا به محض طلوع خورشید، زنگ کلیسا به صدا در آید و همچنین برای بیدار کردن تنبل ها توپ شلیک شود. هر چند پیشنهاد او عملی نگردید.

طرفدار بعدی صرفه جویی در زمان، شخصی انگلیسی به نام ویلیام ویلت بود. او نیز معتقد بود که می توان از روشنایی روز بهاری بیش از این بهره مند شد. بالاخره در سال 1907 موفق‌شد ایده جلو بردنِ ساعت در اوایل تابستان برای جلوگیری از اتلاف روشنایی روز را مطرح سازد. ایده او نیز با شکست مواجه شد. سرانجام در سال 1916 برای اولین بار تغییر ساعت رسمی انجام شد.

در واقع آلمانی ها متوجه شدند که یک ساعت بیشتر در روز می تواند ذخایر زغال سنگ و سوخت را در اواسط جنگ جهانی حفظ کند. این ایده به سرعت توسط اتریش، مجارستان، هلند، سوئد و دانمارک پذیرفته‌شد. در نهایت بریتانیا نیز قانع شد که این تغییر ساعت می تواند سودمند واقع شود و به این روند رضایت داد.

این ایده اولین بار در زمان جنگ جهانی اول اجرا شد و از آن پس کشورهای زیادی از این روش استفاده کردند. همچنین بعد از بحران انرژی در 1970 ، استفاده از تغییر ساعت تابستانی رواج یافت. امروزه در اروپا و آمریکا نیز شاهد جلو و عقب کشیدنِ ساعت هستیم.

تاثیر تغییر ساعت بر مصرف برق

هدف از تغییر ساعت به جلو یا عقب در تابستان یا زمستان، استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید است. در حقیقت انتظار می رود که با تغییر ساعت مصرف برق کاهش یابد، اما آیا اینطور است؟ اخیرا چندین نظریه مطرح‌شده که صرفه جویی در برق با تغییر ساعت رسمی کشورها را زیر سوال می برد. اما همچنان مطالعاتی نیز وجود دارد که بر تغییر ساعت تابستانی تاکید دارند.

آمار در کشورهای مختلف نشان می دهد که می توان حدود 3 تا 5 درصد مصرف انرژی را در تابستان با تغییر ساعت کاهش داد. هر چند این مقادیر ناچیز می باشند، اما می تواند تاثیر زیادی در صرفه جویی برق داشته باشد. اما سازمان های زیست محیطی بر این باورند که این کاهش مصرف بسیار ناچیز است چرا که در بعدازظهر ها جبران می شود. حتی معتقدند که این تغییرات می تواند آسیب جدی به سلامت افراد و بهره وری از کار آن ها بزند.

تغییر ساعت رسمی کشورها

تاثیر تغییر ساعت بر بدن

چرا هنوز ساعت را تغییر می دهیم؟ ساعت در فصل بهار به جلو و در فصل پاییز به عقب می رود. اما این بیشتر یک تصمیم سنتی است تا علمی! عده ای معتقدند تغییر ساعت رسمی مزایای متعددی مثل امکان استراحت بیشتر در صبح، صرفه جویی در انرژی، بهبود کشاورزی و حالات روحی دارد. اما از طرفی گفته می شود که این کاهش مصرف انرژی در صبح می تواند در عصر تابستان جبران شود و تاثیر چندانی ندارد.

تغییر ساعت می تواند بر سلامت بدن تاثیر گذار باشد. به طوری که می توان مدت بیشتری را در معرض نور خورشید قرار گرفت و ویتامین دی جذب نمود. اما همین تغییر ساعت و به هم خوردن ریتم زندگی ممکن است تاثیر منفی نیز بر سلامتی داشته‌باشد.

برخی بر این باورند که تغییر ساعت میتواند روند زندگی آن ها را مختل کند. برخی حتی مدعی می شوند که این یک سیاست خطرناک است. بر اساس آمار، زمانی که ساعت به عقب کشیده می شود، میزان تصادفات، حملات قلبی و .. کاهش پیدا می کند. اما وقتی در بهار ساعت را جلو می برند، تمامی این موارد حدود 6% افزایش می یابد. این هر چند یک اختلاف ناچیز ولی مهم به شمار می رود. حتی شواهد نشان می دهد که با عقب یا جلو کشیدن ساعت رسمی، ساعت بدن به هم می ریزد. در واقع سه روز طول می کشد تا دوباره بدن به شرایط نرمال باز گردد.

تغییر ساعت رسمی کشورها در سال 1401

روسیه قانون تغییر ساعت تابستانی را از سال 2011 لغو نمود. اما از آنجایی که باعث به هم خوردن هارمونی در برخی موقعیت های جغرافیایی شد، از سال 2014 این قانون مجددا اجرا گردید.

تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در 28 مارس 2021 بر اساس قانون، ساعت تابستانی را جلو کشیدند. همچنین در 31 اکتبر 2021 یک ساعت به عقب کشیده‌شد. همانطور که می دانید در مکان های مختلف این زمان متغیر است. به طور مثال تغییر ساعت رسمی در آمریکا در اوایل ماه نوامبر انجام می شود. در استرالیا اوایل اکتبر و نیوزلند اواخر سپتامبر ساعت به جلو کشیده می شود.

ایده تغییر ساعت رسمی در ایران نیز در سال 1370 مطرح و از شهریور 1386 به یک قانون تبدیل گشت. به منظور صرفه جویی در انرژی، درست اول فروردین 1401 به جلو کشید شد. همچنین در آخر شهریور ماه مجددا ساعت به عقب کشیده‌می‌شود. گویی قرار است از سال آینده این قانون لغو گردد ولی همچنان در دست بررسی است.

اما اگر از اول فروردین تا 31 شهریور، هر روز فقط یک ساعت برق اضافی مصرف شود، برابر با هدر دادن کل نیروی برق تولیدی نیروگاه شهید رجایی به مدت 9 ماه خواهد بود. در گذشته با تغییر ساعت مجبور بودیم تمامی ساعت ها را مجددا تنظیم کنیم. اما با پیشرفت تکنولوژی و اتصال اغلب ساعت ها مث موبایل و غیره به اینترنت دیگر نیازی به این کار نیست.

تغییر ساعت رسمی کشورها

چه کشورهایی از تغییر ساعت تابستانی تبعیت می کنند؟

بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورها این قانون تغییر ساعت تابستانی را متوقف کردند. با این وجود ایالات متحده از سال 1918 این قانون را به طور مداوم اجرا نموده است. پارلمان اروپا پس از سال ها بحث درباره این موضوع، در سال 2019، به حذف دائمی تغییر ساعت تابستانی در اتحادیه اروپا رای مثبت داد. اما از آنجایی که کشورها نتوانستند در مورد پایبندی به زمان تابستانی به توافق برسند، این تغییر هنوز اجرا نشده است.

حتی در ایالات متحده این موضوع دائما مورد بحث بوده است. از سال 2015 هر سال پیشنهاد لغو تغییر ساعت در دستور کار قرار می گیرد. امروزه کمتر از 40 درصد از کشورهای جهان از ساعت تابستانی استفاده می کنند. کشورهایی که این قانون را رعایت می کنند، معمولا فاصله بیشتری تا استوا دارند. چرا که می خواهند در نوسانات فصلی از نور روز استفاده بهتری داشته باشند. برخی از کشورهایی که تصادفات جاده ای بیشتری در شب ها دارند نیز از این قانون تبعیت می کنند. در حالی که سایر کشورها بر این باورند که تغییر ساعت تابستانی می تواند به سلامت انسان آسیب بزند و آن را اجرا نمی کنند.

کدام کشورها تحت تاثیر تغییر ساعت تابستانی نیستند؟

قانون تغییر ساعت رسمی در حدود 70 کشور دنیا انجام می شود. اما کشورهای واقع بر روی خط استوا، بنا بر عدم تاثیر گذاری این قانون را اجرا نمی کنند. همچنین برخی از کشورهای اسلامی قانون تغییر ساعت تابستانی را در ماه رمضان لغو کرده اند. چرا که این مسئله باعث عقب افتادنِ زمان افطار می شود. به طور مثال، مراکش در ماه رمضان این قانون را به حالت تعلیق در می آورد. ولی در ایران حتی در ماه روزه داری نیز تغییر ساعت پا برجاست.

از دیگر کشورهایی که با این قانون نا آشنا هستند، میتواند به کشورهای آفریقا و آسیای شرقی اشاره کرد. گفته می شود در سال های آینده اروپا دیگر ساعت رسمی کشور را تغییر نخواهد داد.

تغییر ساعت چیزی را تغییر نمی دهد!

تغییر ساعت فقط جابجا کردن عقربه های ساعت های مچی و دیواری است. این قانون چرخه های قمری و خورشیدی را تغییر نمی دهد و هیچ چیز در زندگی شما تغییر نخواهد کرد. مگر اینکه آلارم ساعت خود را تنظیم کنید. معنای تغییر ساعت در اول فروردین ماه بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق مردم با حداقل اختلال در هفته کاری خود، می توانند خود را با تغییرات وفق دهند. اگر شما شب ها هشت ساخت می خوابید و آلارم ساعت را تنظیم نمی کنید، واقعا مهم نیست که موقعیت عقربه ها روی ساعت شما تغییر کند. شما همچنان هشت ساعت خواهید خوابید.

آیا باید یک هفته قبل از تغییر ساعت نیازی به آمادگی دارید؟ خیر! در واقع لزومی ندارد برای تغییر ساعت از قبل آماده شوید. شاید تصور کنید باید قبل از تغییر ساعت تابستانی، 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. ولی این هیچ تاثیری نخواهد داشت.

مفهوم زمان!

قطعا قبل از پیشرفت تکنولوژی همه چیز با امروزه متفاوت بود. مردم به دلیل عدم ارائه زمان دقیق، توانایی تنظیم وقت خود را نداشتند. در گذشته مردم با توجه به طولانی بودن روز در نیمه اول سال و کوتاه شدن آن در نیمه دوم سال، زمان خود را تقسیم می کردند.

سرانجام بعد از اختراع ساعت های مکانیکی و تعریف بازه های زمانی، مردم می توانستند وقت خود را تنظیم کنند. اما همچنان در نقاط مختلف این تعریف زمان متفاوت بود. به همین دلیل است که در کشورهای دیگر، ساعت نسبت به کشور ما جلوتر یا عقب تر است.

در واقع ما با ساعت به مفهوم زمان پی می بریم. این مفهوم در واقع از زمان ایجاد ریل های راه آهن پدیدار شد. اختلاف زمانی بین ایستگاه شهرهای مختلف، با افزایش و گسترش ریل های راه آهن به وجود آمد. بنابراین کشور های مختلف سعی کردند زمان خود را با حرکت قطارها همسان سازی نمایند. انگلستان پیش از سایر کشورها در سال 1840 میلادی راه آهن بزرگ غرب را با گرینویچ تطبیق داد. پس از آن کشورهای دیگر از این روند پیروی کردند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، ایده تغییر ساعت تابستانی به منظور استفاده بهینه از روشنایی روز است. هیچ استدلال قانع کننده ای برای توضیح مزایا و یا معایب تغییر ساعت رسمی کشورها وجود ندارد. به طور کلی کسانی ممکن است با جلو کشیدن ساعت بی خواب شوند که از قبل مشکل بی خوابی داشته اند. بهترین توصیه برای تطبیق بدن تان با شرایط فعلی، این است که تمامی ساعت های خود را با ساعت جدید هماهنگ کنید. در این مقاله به توضیح دلیل تغییر ساعت رسمی کشورها پرداختیم.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملک با مصالح ساختمانی، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

 

دریاچه ارواح؛ مرموز اما جذاب!

۱۹ بازديد

یکی از بهترین مکان هایی که شما در هنگام سفر به استان مازندران می توانید به آن سر بزنید دریاچه ارواح است. این دریاچه در میان افراد محلی که در آن منطقه زندگی می کنند به نام دریاچه ممرز شناخته می شود. جنگل هایی که در اطراف این دریاچه پدیدار شده‌اند جزو زیباترین و بکرترین نقاط جنگلی شمال کشور به حساب می‌آیند که در سال هزاران هزار گردشگر به سراغ این طبیعت زیبا می روند. اگر شما نیز یکی از دوستداران چنین مناطقی هستید و مسیر دسترسی به این دریاچه عجیب را می خواهید تا انتها با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

دریاچه ارواح کجاست؟

همان طور که می دانیم ذهن انسان می توانید در خصوص امور ناشناخته تخیل ایجاد کند. دریاچه ارواح نامیست که بعد از شنیدنِ آن تصویری مه آلود و ترسناک در ذهن خطور می کند. این دریاچه تاکنون زیستگاه بسیاری از حیوانات و گیاهان را فراهم کرده است. هنگام رسیدن به این دریاچه شما با یک معجزه الهی رو به رو خواهید شد.

این دریاچه 47 کیلومتر مانده به نوشهر واقع‌شده و فاصله کمی صلاح الدین، دارد. اگر شما از شهر نور به سمت نوشهر حرکت می کنید، می توانید از چندین مسیر مختلف به سراغ این دریاچه بروید. جاده های مختلفی اعم از جاده بلده، جاده دریا بیشه و جاده ونوش شما را به ابتدای جنگل های اطراف دریاچه ارواح می رسانند.

همان طور که ذکر شد یکی از جاده هایی که شما را به این دریاچه می رساند، جاده ونوش است، که از روستاهای صلاح الدین و ونوش می گذرد. بعد از گذراندنِ این دو شما به نگهبانی ورودی منطقه محافظت‌شده اطراف این دریاچه می رسید. برای آن که شما بتوانید از این بین عبور کنید، نیازمند به مجوز هستید.

لازم به ذکر است این اجازه عبور برای عموم گردشگران داده خواهد شد، پس زیاد نگران این موضوع نباشید. توجه داشته‌باشید، در شرایطی که آب و هوا مناسب نباشد، هیچ کس حق عبور از این نگهبانی را ندارد و اجازه بازدید از این منطقه به افراد داده نمی شود. بعد از آن که شما از نگهبانی عبور کردید و با گذراندن 15 کیلومتر در جاده خاکی با تابلوهای دریاچه ارواح برخورد خواهید داشت، بهتر است ادامه مسیر را پیاده و یا با ماشین های آفرود بپیمایید.

دریاچه ارواح

اگر قصد داشته باشید ادامه مسیر را پیاده طی کنید، در حدود 20 الی 30 دقیقه بعد شما به دریاچه خواهید رسید. مسیر پیاده روی در این بین از بین جنگل های بکر اطراف این دریاچه عبور می کند و شما می توانید از این مسیر لذت ببرید. لازم به ذکر است در صورتی که نگهبانی بسته بود، شما با صدا زدن نگهبان ها می توانید از آن ها درخواست کنید که دروازه ها را باز کنند. برای آن که شما بتوانید در این مسیر با ماشین های آفرود حرکت کنید، باید از طرف محیط بانی مجوزهای لازمه را دریافت کرده تا بتوانید از نگهبانی عبور کنید.

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح

در بخش قبلی شما را با آدرس این دریاچه عجیب و زیبا آشنا کردیم. اما یکی از سؤالاتی که ممکن است، در ذهن نقش ببندد. این است که چگونه باید به این جاده برسیم؟ در اولین قدم شما باید خودتان را به جاده اصلی نور به سمت نوشهر برسانید. بعد از آن که 12 کیلومتر را از روستای ونوش گذراندید، به یک بریدگی خواهید رسید. بعد از عبور از این بریدگی به یکی از بریدگی های دیگر خواهید رسید، باید این بریدگی را دور بزنید و وارد جاده خاکی شوید. این جاده خاکی در کنار شهرک دفاع قرار دارد. بعد از گذراندن 100 متر به جاده شرکت چکش می رسید. در این جاده باید در حدود 3 کیلومتر رانندگی کنید تا به یک دو راهی برسید.

در سمت چپ این جاده شما ورودی یک نگهبانی را مشاهده خواهید کرد که باید از این نگهبانی کسب اجازه کنید و به مسیر جنگلی وارد شوید. همان طور که در بالاتر اشاره شد، شما می توانید این مسیر را پیاده روی کنید و یا با خودروهای آفرود از این مسیر لذت ببرید. در انتهای این جاده خاکی شما به دریاچه ارواح خواهید رسید.

علت نام گذاری دریاچه ارواح

شاید پیش خود فکر کنید که اصلاً چرا این دریاچه به این نام شناخته‌شده است؟ یکی از اصلی ترین علت هایی که این دریاچه نامش دریاچه ارواح گذاشته‌شده ، به موقعیت ویژه و تصاویر خاص این دریاچه مربوط است. این دریاچه دارای درختان شکسته ممرز در اطراف خود است که سایه این درخت ها در آب افتاده و به نوعی باعث پدیدار شدن صحنه های ترسناکی می شود.

در این دریاچه شما مه شدیدی را مشاهده خواهید کرد که در اطراف این دریاچه نیز وجود دارد. به همین دلیل است که مردم این دریاچه را به نام دریاچه ارواح می شناسند. علاوه بر این، دریاچه ارواح را دریاچه ممرز نیز می شناسند که این نام به دلیل وجود درختان ممرز در اطراف این دریاچه است. توجه داشته باشید که علت نام گذاری این دریاچه به این نام هیچ ربطی به اعتقادات خرافی و ماورا طبیعی ندارد و صرفاً گردشگران این نام را برای این دریاچه انتخاب کرده اند.

دریاچه ارواح

بهترین زمان سفر به تالاب ارواح نوشهر

شما می توانید در هر فصلی که دوست داشته باشید به سراغ این دریاچه بروید. دریاچه ارواح زیبایی خود را در تمامی فصل ها ثابت کرده است. تغییرات فصلی هیچ گونه تأثیری بر روی زیبایی این منظره نمی گذارد و دیدنی های آن را کاهش نمی دهد. توجه داشته باشید جاده هایی که به این دریاچه ختم می شوند، در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارش های باران بسیار لغزنده و حالت باتلاقی شکل را به خود می گیرند.

بنابراین بهتر است، موقعی که به این طبیعت بکر سر می زنید، در اواسط بهار و تا پایان فصل تابستان برای بازدید آن بروید. در فصل های بهار و تابستان مسیر دسترسی شما به این دریاچه بسیار راحت تر خواهد بود. در این دو فصل این دریاچه در بهترین و مطبوع ترین زمان خود قرار دارد. علاوه بر این موضوع شما از خطر حیوانات وحشی نیز در امان هستید و نگرانی و استرس در خصوص این موضوع نخواهید داشت.

بسیاری از افراد علاقه دارند که سفرهای خود را در فصل های پاییز و زمستان انجام دهند و از منظره های درختان نارنجی و سفید لذت ببرند. در این صورت شما می توانید با رعایت کردن اصول ایمنی از این منطقه بازدید داشته باشید. در این فصل ها بهتر است قبل از غروب آفتاب یا زمانی که بارش کمی وجود دارد و آب و هوا مساعد است دیدن کنید.

صدای خاصی که در دریاچه ارواح می‌ شنوید

به دلیل باورهایی که مردم در خصوص این دریاچه دارند، سال های بسیار طولانی این جاذبه دست نخورده باقی مانده است. این امر باعث‌شده که محیط این دریاچه بکر باقی بماند. مساحت این دریاچه امروزه به بیش از 40 هکتار می‌رسد، اما سکوتی بسیار عمیق این مساحت را فرا گرفته‌است. همین دلیل باعث شده که بتوانید به راحتی صدای زیبای دریاچه ارواح را بشنوید. این سکوت ترکیبی از صدای حیوانات در فضایی رعب آور است که در گذشته مردم محلی به این فکر می کردند این صداها توسط ارواح موجود در این دریاچه به وجود آمده است.

از طرف دیگر شما شاهد تنه های خشک درختان ممرز در این دریاچه خواهیدبود که انعکاس آن ها در داخل آب به خصوص در هوای تیره و روشن خوفناک به نظر می رسد. صداهایی که شما در اطراف این دریاچه می شنوید، دقیقاً شبیه به ناله های ارواحی است که هر یک از تنه های این درختان بیرون می زند. این صداها باعث‌شده تا به امروز برای این دریاچه هزاران هزار داستان و افسانه های مختلف ساخته‌شود. اما اگر واقعیت را ببینیم کسی تا به امروز ارواحی در این دریاچه ندیده است.

حیوانات دریاچه ارواح و صدای آن ‌ها

حیواناتی که در اطراف و یا خود دریاچه ارواح زندگی می کنند، از خود ترکیب صدایی را به نمایش می گذارند که شعله ترس را در دل تمامی افراد روشن می کند. این دریاچه محل زندگی بسیاری از دوزیستان و خزندگان مختلفی است که می توان به وزغ و مار اشاره کرد. در کنار این نوع از حیوانات شما حیواناتی اعم از روباه، سگ های وحشی و گراز را مشاهده خواهید کرد که در آن نزدیکی زندگی می کنند.

شنیدنِ صدای هر یک از این حیوان ها قبل از غروب خورشید ترسناک نیست. توجه داشته باشید که هیچ گونه ترسی را در خصوص وجود این حیوانات در اطراف خود در دل خود راه ندهید. شما با حفظ نکات ایمنی، رعایت خون سری و داشتن تجهیزات مناسب برای یک سفر ایمن می توانید از این دریاچه به خوبی دیدن کنید.

دریاچه ارواح

امکانات دریاچه ارواح نوشهر

همان طور که گفتیم این دریاچه در میان جنگل های بکر مازندران قرار گرفته و تا کنون دست نخورده باقی مانده است. بکر بودن و دست نخورده بودن بافت جنگلی این منطقه باعث شده که حیوانات وحشی بسیاری در اطراف این دریاچه دیده شوند. بهتر است در هنگام بازدید از این منطقه اطراف خود را با احتیاط نگاه کنید. همین طور هیچ گونه امکانات رفاهی در اطراف دریاچه ارواح و جنگل های اطراف آن مشاهده نخواهید کرد. اگر شما قصد دارید در این منطقه اقامت داشته باشید یا برای صرف غذا به این منطقه می روید باید تمامی وسایل و مواد غذایی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه زباله ای را در این محیط باقی نگذارید و سعی کنید که این طبیعت بکر زیبا را حفظ کنید تا دست نخورده باقی بماند. آلوده‌کردنِ اطراف و خود دریاچه باعث ایجاد صدمات بسیار خطرناک و جبران ناپذیر به اکوسیستم این دریاچه می شود. در نتیجه زباله های خود را در اطراف دریاچه ارواح رها نکنید و به طبیعت نیز آسیب نرسانید.

در سفر به دریاچه ارواح با خود چه ببریم؟

اولین قدم برای رفتن به این دریاچه این است که ایمنی و سالم بودن وسیله ای که قصد دارید به این سفر بروید را چک کنید. در صورتی که خرابی وسیله نقلیه شما ، مشکلات جدی برای شما در دریاچه ارواح به وجود خواهدآمد. برای بازدید از این منطقه بهتر است دسته جمعی یا گروهی بروید. اگر قصد دارید در فصل های سرد و پر بارش به سراغ این دریاچه بروید بهتر است تجهیزات ایمنی مناسب را به همراه خود داشته باشید.

پوشیدنِ لباس های بارانی و چکمه های مناسب یکی از لوازم ضروری در فصل های سرما است. برای آن که شما بتوانید در اطراف دریاچه ارواح کمپ بزنید باید چادر و تمامی وسایل مورد نیاز برای کمپینگ را به همراه خود داشته باشید. برخی از وسایل مورد نیاز می توان به غذای مناسب، آب کافی و خوراکی های مورد نیاز خود با توجه به مدتی که قصد اقامت در این منطقه را دارید را به همراه خود داشته باشید. کیسه های خواب مناسب و ابزارهای روشنایی از دیگر ابزارهایی می باشند که شما باید به همراه خود داشته باشید.

بهتر است با خود غذاهای ساده را همراه داشته باشید. بهتر است از بردنِ خوراکی های گوشتی خودداری کنید تا در شب دچار حمله حیوانات وحشی به سراغ چادر خود نشوید. در دریاچه ارواح شما با مشکلاتی همانند آنتن دهی رو به رو خواهید شد. اما بهتر است به همراه خود پاور بانک داشته باشید تا موبایل شما خاموش نشود. وسایل شخصی همانند کرم ضد گزش حشرات، دوربین عکاسی و... را فراموش نکنید.

چرا دریاچه ارواح همیشه مه ‌آلود است؟

قطره هایی کوچک هنگامی که به سطح زمین نزدیک می شوند درون هوا پخش خواهند شد و مه را تشکیل می دهند. همچنین این اتفاق نیازمند وجود رطوبت در آب وهوا نیز است. وجود مه باعث می شود که توانایی دید در شما به نسبت کاهش پیدا کند. اما تجربه ای که شما در این دریاچه به دست خواهید آورد حس خوبی را برایتان به ارمغان می آورد.

اطراف دریاچه ارواح را جنگل های بکر احاطه کرده. این امر باعث‌شده که دمای این منطقه نسبت به دیگر منطقه ها کاهش پیدا کند. علاوه بر این موضوع وجود میزان زیاد آب و تبخیرهای سطحی باعث می شود که مه فراوانی را به وجود می آورد. همین امر باعث شده‌است که در سرتاسر سال دریاچه ارواح را مه گرفته‌است. توجه داشته باشید میزان این مه در زمان ها و فصل های مختلف، تغییر پذیر است.

دریاچه ارواح

سخن آخر

دریاچه ممرز که آن را به نام دریاچه ارواح نیز می‌ شناسیم در روستایی به نام ملاکلا در استان مازندران قرار دارد. این روستا در مسیر نور به سمت نوشهر قرار دارد. این دریاچه به صورت عادی بوده و هیچ گونه خرافات بر آن واقع نشده و دلیل نام گذاری این دریاچه به نام دریاچه ارواح فقط به دلیل ظاهر ترسناک آن است. برای آن که شما بتوانید از این دریاچه زیبا دیدن کنید پیشنهاد ما فصل های بهار و تابستان است که جاده خاکی رسیدن به این دریاچه هموار باشد. اما شما می‌ توانید در فصل‌ های سرما نیز با رعایت نکات ایمنی به بازدید از این دریاچه زیبا بروید.

یکی از اصلی‌ترین جذابیت های این دریاچه درختان خشک‌شده و شکسته این دریاچه است که ممرز نام دارند. این درختان با انداختنِ انعکاس خود در داخل آب دریاچه و مه‌ هایی که به دلیل شرایط آب و هوایی به وجود آمده‌است، همانند فیلم‌ های ترسناک هالیوودی خود را نشان می‌ دهد. علاوه بر این موضوع شما در ترکیبی از سکوت و صدای حیوانات در این دریاچه غرق خواهید شد. تجربه این احساسات برای تمامی افراد پیشنهاد می‌ شود.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل پیس فروش آپارتمان در اصفهان، انواع تهاتر ملکی با مصالح ساختمانی در کل کشور، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

 

توصیه هایی برای حفظ سلامت در سفر!

۱۷ بازديد

امروزه با توجه سبک زندگی مدرن، سطح کورتیزول افراد قبل از سفر به بالاترین میزان می رسد. چرا که ما اغلب در چنین مواقعی تلاش می کنیم که قبل از رفتن تمامی کارها را انجام دهیم. بنابراین سیستم ایمنی ضعیف می شود و مستعد ابتلا به بیماری هستیم. درست زمانی که باید از زندگی لذت ببریم!با املاک داران همراه باشید تا توصیه هایی برای حفظ سلامت در سفر را به شما ارائه کنیم:

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

وقتی شما به مکان جدیدی می روید، بدن در معرض ویروس ها و باکتری های جدید قرار می گیرد. با وجود تمامی این مشکلات، آیا میتوان از تعطیلات لذت برد؟ بله. به این شرط که قبل از ورود به هتل یا هواپیما تمامی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بیماری ها انجام دهید. کافیست کمی اینده نگر باشید و برنامه ریزی کنید. در این صورت می توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید و سالم بمانید.

10 توصیه برای حفظ سلامت در سفر!

سالم ماندن در سفر سخت است. به ویژه زمانی که در جاده هستید و ار روال عادی زندگی روزمره خود دور شده اید. اما با اندکی برنامه ریزی میتوان حفظ سلامت در سفر را تضمین نمود. رعایت یک سری نکات بهداشتی و پیشگیرانه در طول سفر از ایجاد مشکلات بیشتر بعد از سفر جلوگیری خواهد کرد. بیماری های واگیردار از یک طرف و مشکلاتی نظیر گرما زدگی، نیش حشرات و غیره از طرف دیگر می تواند تجربه ناخوشایندی برای شما رقم بزند. در ادامه به چگونگی حفظ سلامت در سفر می پردازیم:

سلامت در سفر

1.روزهای قبل از سفر، خوب غذا بخورید.

اگر در حال حاضر مواد غذایی کافی به بدنتان نمی رسانید و به حفظ سلامت خود اهمیت نمی دهید، روزهای قبل از سفر تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. البته تغییر یک شبه نمی تواند تقویت دستگاه ایمنی شما را تضمین کند. بنابراین این رژیم غذایی را زودتر شروع کنید و ثابت قدم باشید.

سیستم ایمنی بدن برای عملکرد مناسب به تغذیه خوب و منظم نیاز دارد. بنابراین مصرف مواد غذایی سرشار از ریز مغذی ها مثل زینک، مس، سلنیوم، ویتامین B و فولیک اسید مهم است.

2.دقیقه نودی نباشید.

ترک کردن محل زندگی به منظور تعطیلات برای برخی از افراد استرس زا می باشد. ممکن است لازم باشد ساعات بیشتری را در محل کار خود بگذرانید، لباس ها را از خشکشویی بگیرید، به حیوانات خانگی رسیدگی کنید، برای جزئیات سفر برنامه بچینید، و قرار ملاقات ها را تنظیم نمایید.

اگر تمامی این کارها را به لحظات آخر موکول نمایید، سفر خود را با خستگی آغاز خواهید کرد. وقتی شما خواب هستید، سیستم ایمنی سیتوکین هایی تولید می کند که به بدن برای مبارزه در برابر بیماری های عفونی کمک می نماید. این دقیقا همان چیزی است که برای حفظ سلامت در سفر به آن نیاز دارید.

3.قبل از سفر، تعادل را حفظ کنید.

معمولا افراد تصور می کنند باید قبل از تعطیلات به سختی کار کنند، و به هنگام سفر استراحت نمایند. اگر قبل از سفر تا دیر وقت بیدار بمانید و اضافه کاری کنید، سیستم ایمنی دچار مشکل می شود. در هفته های آخر، سرعت زندگی خود را در حالت متعادل حفظ کنید. شاید لازم باشد به برخی درخواست جواب نه بدهید و به موقع به رختخواب بروید. چرا که خواب کافی برای حفظ سلامت در سفر ضروری می باشد.

4.قبل از سفر برای چکاپ نزد دکتر بروید.

از آنجایی که نمی توان در طول سفر با دکتر خود ارتباط برقرار کرد، بهتر است قبل از سفر برای چکاپ اقدام کنید. میتوانید در طول این ویزیت ها از دکتر خود درباره مراقبت های لازم در طول سفر نیز پرس و جو نمایید. از پزشک خود در رابطه با بیماری های واگیرداری که در دنیا رایج هستند، بپرسید و چگونگی مقابله با آن را یاد بگیرید. در صورت لزوم و با مشاوره گرفتن از دکتر، واکسن بزنید و از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

سلامت در سفر

5.قبل از سفر با دندانپزشک خود ملاقات کنید.

در صورتی که هر گونه علائم دندان درد دارید، لازم است که حتما با دندانپزشک خود قبل از سفر دیدار داشته باشید. اگر با هواپیما سفر می کنید، بهتر است بدانید که دندان درد در ارتفاع به دلیل تغییر فشار تشدید می شود. بنابراین قبل از هر چیزی برای رفع مشکلات دندان خود اقدام نمایید. درد دندان در طول سفر یکی از بدترین مشکلاتی است که میتواند برای شما رخ دهد. به همین دلیل بایستی با اقدامات پیشگیرانه و چکاپ منظم از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

سلامت در سفر

6.نزدیک ترین بیمارستان به محل اقامت خود را پیدا کنید.

قطعا هیچ کس نمی خواهد در طول سفر بیمار شود، اما حادثه هیچگاه خبر نمی کند! بنابراین لازم است بدانید در طول سفر در صورت آسیب دیدگی یا بیماری به کجا مراجعه کنید. نزدیک ترین بیمارستان و کلینیک پزشکی به محل اقامت خود در طول تعطیلات را پیدا کنید. شماره تماس آن محل را در گوشی خود ذخیره کنید تا در صورت بروز شرایط اضطراری بتوانید با آن ها تماس بگیرید.

7.در مورد خطرات احتمالی تحقیق کنید.

با افزایش آگاهی خود در زمینه های مختلف می توانید برنامه ریزی کاملی برای تعطیلات داشته باشید. به طور مثال در رابطه با پیش بینی آب و هوا در طول اقامت خود اطلاعات کافی کسب کنید. در این صورت می توانید لباس و وسایل مناسب با خود همراه ببرید. همچنین درباره خطرات غیر معمول یا بیماری های رایج در محل مورد نظر تحقیق نمایید. مثلا باید بدانید وضعیت کرونا در آن محل چگونه است و چه مراقبت های بهداشتی و غیره نیاز دارید. یا درباره بهداشت آب آن منطقه پرس و جو کنید. شاید لازم باشد برای خرید اب آشامیدنی آماده باشید.

8.برای آلرژی های غذایی آماده باشید.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان آلرژی یا رژیم غذایی خاصی دارید، باید درباره غذاهای رستوران های مد نظر خود تحقیق کنید. از طرف دیگر اگر با هواپیما سفر می کنید، 72 ساعت قبل از پرواز، آن ها را در جریان رژیم غذایی یا آلرژی خود قرار دهید.

سلامت در سفر

9.داروهای لازم را با خود همراه داشته باشید.

در صورتی که بیماری خاصی دارید، باید حتما داروهای کم یاب را با خود همراه داشته باشید. هر چند در برخی از کشورها برای بردن دارو احتمالا قوانین سختگیرانه ای وضع شده باشد. بنابراین باید قبل از سفر به منظور حفظ سلامتی خود، در رابطه با این مسئله پرس و جو نمایید. به یاد داشته باشید در صورت سفر با هواپیما برای به همراه بردن داروهای خود، بایستی نسخه پزشک ارائه کنید.

10.برای مشکلات گزیدگی و مسمومیت ها آماده باشید.

در صورت بروز مشکلات گزیدگی، مسمومیت با یک قارچ سمی یا مسمومیت های غذایی در طول سفر به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه نمایید. اما برای پیشگیری از چنین مشکلاتی میتوان راهکارهایی ارائه نمود. به طور مثال برای جلوگیری از گزیده شدن با نیش حشرات میتوانید از کرم های دافع حشرات استفاده کنید. همچنین به منظور پیشگیری از مسمومیت های غذایی، میتوانید مواد غذایی سالم بسته بندی شده با خود به همراه داشته باشید.

یا اگر با گازهایی مثل مونوکسید کربن مسموم شدید، آن محل را خیلی سریع ترک نمایید. مطمئن شوید که داخل ماشین هوا جریان داشته باشد. اگر درباره غذای خاصی مشکوک هستید، آن را بو کنید و مطمئن شوید فاسد نشده باشد. در طول سفر مایعات زیاد بنوشید و میان وعده های سالم بخورید.

سلامت در سفر

توصیه هایی برای سفر هوایی

درجا ورزش کنید!

شما می توانید پرواز دلچسبی را تجربه کنید، حتی اگر در ردیف عقب ساندویچ شده اید! حرکات ساده مثل چرخاندن مچ دست و مچ پا یا درگیر کردن قسمت مرکزی بدن با صاف نشستن می تواند از مشکلات متعددی جلوگیری کند.

بخوابید!

اگر از آن دسته افرادی نیستید که در هر جا و هر لحظه خوابتان می برد، پس باید از یک سری روش های کمکی به این منظور استفاده کنید.قبل از هر چیز یک پکیج ماسک چشم و بالشت مسافرتی را امتحان کنید. این بالشت ها به گونه ای طراحی شده که شما هنگام خوابیدن روی صندلی، سرتان به اطراف نیفتد. نور گوشی یا چراغ بالا سر خود را کم کنید. با کمک گوش گیر میزان سر و صداها را به حداقل برسانید.

توصیه هایی برای والدین

میان وعده های سالم و تمیز آماده کنید!

هیچ چیز به اندازه میان وعده برای کودک نوپای شما اهمیت ندارد. اما قطعا نمی خواهید آبنبات های بی کیفیت فروشگاه پمپ بنزین را به او بدهید! تنقلات بسته بندی شده سالم و تمیز را قبل از سفر برای کودک خود آماده سازید. آماده سازی این فینگرفود ها زمان زیادی نخواهد برد و از طرفی انرژی روزانه کودک شما  و نیاز بدن او به پروتئین را تامین می کند.

برای ورزش در طول سفر برنامه ریزی کنید!

اگر یک روز طولانی را در پیش دارید، چندین بار در وسط راه استراحت کنید تا فرزند شما انرژی خود را تخلیه سازد. توقف در مسیر میتواند فرصت خوبی برای سرگرم کردن کودکان و ورزش کردن آن ها باشد. کورنومتر تلفن خود را روشن نمایید و آن ها را به یک دوی سرعت دعوت نمایید. اگر با هواپیما سفر می کنید، میتوانید آن ها را با خود به قدم زدن در فرودگاه ببرید. حتی شاید موزه یا کنسرتی برای سرگرم کردن کودک شما در آن اطراف باشد.

سلامت در سفر

توصیه هایی برای علاقمندان به فضای باز

مراقب پوست خود باشید!

نور خورشید میتواند در کمتر از 10 دقیقه به پوست شما آسیب جدی وارد کند. برنامه ای دانلود کنید که به شما بگوید چه میزان ضد افتاب روزانه نیاز دارید و زمان استفاده مجدد را به شما یادآوری می کند. حشره کش، لباس هایی که بدن شما را به طور کامل بپوشاند و عینک آفتابی نیز ضروری است.

برای اتفاقات غیر منتظره آماده باشید!

شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است با یک آسیب جزئی در فضای باز مواجه شوید. بنابراین همیشه یک جعبه کمک های اولیه در دسترس داشته باشید. می توانید یا پک آماده را خریداری نمایید و یا خودتان دستمال ضدعفونی کننده و گاز استریل و غیره را جداگانه تهیه نمایید.

توصیه هایی برای همه

هیدارته بمانید!

کم آبی بدن در سفر میتواند خیلی سریع شما را از پا در بیاورد. این مسئله بسیار خطرناک اما قابل پیشگیری است. یک بطری آب عایق با خود همراه داشته باشید تا در تمام طول روز دمای نوشیدنی شما را متعادل نگه دارد.

بهداشت را رعایت کنید!

میکروب ها همه جا هستند. اما نیاز به نگرانی بیش از حد نیست. فقط کافیست آگاه باشید. سالم بمانید و با شستن مکرر دست ها از خود محافظت کنید. یک اسپری الکل یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده را داخل کیف دستی خود قرار دهید. می توانید هنگام غذا خوردن یا بعد از گرفتن میله نرده ها، دستان خود را با این دستمال ها ضدعفونی و تمیز کنید.

سلامت در سفر

از خواب کافی غافل نشوید!

وقتی به سفر می روید، یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن اهمیت دهید، خواب کافی است. چرا که این مسئله به حفظ سلامت در سفر کمک می کند. تمام سعی خود را بکنید تا در طول سفر یک برنامه خواب منظم داشته باشید.

سلامت در سفر

جمع بندی

با رعایت یک سری نکات می توانید در طول تعطیلات سالم بمانید. در واقع با سیستم ایمنی قوی و بدنی که به خوبی استراحت کرده، میتوان از سفر نهایت لذت را برد. در این مقاله به توصیه هایی برای حفظ سلامت در سفر پرداختیم که در صورت رعایت قطعا سفر به یاد ماندنی رقم خواهید زد. پس اگر برای پیشگیری و درمان مشکلات خود در طول سفر به دنبال راه چاره هستید، این مقاله را بخوانید.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل پیش فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان، انواع تهار ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور، مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.